אתר הבית של המגזר הדתי
דואר אדום
זמני היום

אחרי שנה לא שגרתית: דרושים אנשי חינוך

שנת לימודים שהגיעה לסופה הייתה לא שגרתית בלשון המעטה, כשאנשי החינוך נדרשו לשינויים ויצירתיות בלתי פוסקים. אז אין פלא שרבים מאנשי החינוך מגיעים לקו הסיום מחוסרי אויר, כוחות ומוטיבציה להמשיך לעבוד

אחרי שנה לא שגרתית: דרושים אנשי חינוך
  (צילום: נעם רבקין פנטון\פלאש 90, תמונת כתב: באדיבות מכון אדלר)

בכל בוקר אנו מפקידים את האוצר היקר לנו מכל, לידיהם של אנשי החינוך בתקווה שאלו: יגנו, ילמדו, יקשיבו ויחנכו את ילדנו, ואם אפשר שזה יהיה בדיוק ע"פ הערכים והדרך שלנו זה הופך את החוויה ללא פחות ממושלמת.

לקראת סיום שנת לימודים לא שגרתית (בלשון המעטה), בה נדרשו אנשי החינוך לשינויים ויצירתיות בלתי פוסקים. תחת פיקוח צמוד של: משרד החינוך, התקשורת והורים (שלא תמיד ראו את הדברים עין בעין) דבר שהוסיף למתח ותסכול. אלו הביאו מצד אחד לרגעים בהם קיבלו אנשי החינוך גיבוי וכוח אך בעיקר חוו אנשי החינוך ביקורת ועלבון באופן בלתי פוסק.

אז אין פלא שרבים מאנשי החינוך השנה, מגיעים לקו הסיום מחוסרי אויר, כוחות ומוטיבציה להמשיך לעבוד. ואף הבעיה המטרידה יותר, היא שכתוצאה מכך, רבים בתחום החינוך שוקלים לחשב מסלול קריירה מחדש.

עוד באותו נושא

"גננת" מתעללת: הורים יקרים אתם לא אשמים!

וכן, זה צריך להדאיג את כולנו. משום שמצב זה יוצר בעצם "בריחת מוחות" עובדי חינוך איכותיים שיש בידם לעסוק בתפקידים אחרים, משנים את מסלול הקריירה. מאידך, רבים אחרים "מתכוננים ליום שאחרי" לומדים ומחשבים מסלול מחדש ליום שאחרי… מצד אחד, ייתכן שזה יכול להיות פתרון לא רע, במקצוע כל כך משמעותי ומשפיע שהשחיקה בו רבה, לקבוע מראש זמן "קדנציה" כזה שיאפשר לאנשי החינוך להיות במיטבם בעת חינוך דור העתיד וטיפול בילדנו.

מצד שני, כאשר: התשלום נמוך, העדת הקהל נמצאת בשפל ותחושת המשמעות והסיפוק חווה טלטלה (לאור השנה המאתגרת). אין זה פלא, שכמעט ואין תורים במוסדות ללימודים גבוהים בתחום החינוך ואף במקומות עבודה.  במסגרות חינוכיות רבות, החל מגנים פרטיים לגילאי 0-3 ועד תיכונים, דרושים כיום אנשי חינוך לתפקידים שונים. במסגרות רבות בהן יש חוסר בכוח אדם, יש פגיעה ישירה בחינוך, ביעילות ובמקצועיות.

זוהי פגיעה ישירה גם בילדנו, שלא מקבלים את ההגנה, הביטחון והשמירה להם אנו מייחלים. ואף גרוע מכך, ישנם מצבים בלתי נתפסים, בהם חוסר בכח אדם בחינוך, שם את ילדנו בסכנה. הילדים נחשפים לאנשים, שבאים לעבוד כממלאי מקום, שהקשר בינם לבין חינוך הוא מקרי בהחלט וזה עלול להיות סכנה של ממש.

עוד באותו נושא

הצטרפו עכשיו: בית הספר של החופש הגדול יוצא לדרך

לא מעט טמון בידיים שלנו – הורים. עלינו לשאוף ולעזור, להחזיר לאנשי החינוך את הכבוד והמקצועיות. חשוב שנבין כי, מדובר במעגל קסמים רגיש, המונע בראש ובראשונה במערכת היחסים השברירית שבין הורים, צוותי חינוך ורשויות המדינה (משרד החינוך, משרד האוצר ורשויות מקומיות). עלינו כולם להבין, שכולנו באותה סירה ומטרת העל היא השקעה בילדנו שהם דור העתיד. ולשם כך עלינו לפעול יחד בשיתוף פעולה, ודוגמא אישית.

כדאי לזכור: אנו צריכים את אנשי החינוך, כפי שהם צריכים אותנו.ילדנו זקוקים לאנשי חינוך, כפי שאנשי החינוך צריכים את הילדים.מדינה שלא משקיעה בחינוך דור העתיד, לא יהיה לה עתיד. מהנקודה הזו, הבנת שוויון הערך והדדיות הקשר ביננו, נעשה את הצעד הראשון.

==

קרן אור אורן, אחראית הגיל הרך והספורט מכון אדלר.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
מבנה אידיאלי
מוכיח בשער | 04-07-2021 7:15
כניסה לאחר תעודת הוראה סיום תואר שני בשנה הראשונה סיום תואר שני בתחום שיוכל לעסוק בו אם ירצה לפרוש לפני גמלאות - בתום חמש שנים מתחילת העבודה פרישה עם משכורת בסיס בגיל 45 התנייה - פרישה או ניהול למנהלים - פרישה בגיל 53 או פיקוח.