חן אמסלם לסרוגים: "לא מרגישה סטריאוטיפ בתפקיד שלי"

חן אמסלם לסרוגים: "לא מרגישה סטריאוטיפ בתפקיד שלי"

חן אמסלם מככבת בימים אלו בעונה החדשה של סדרת הבילוש פמת"א בכאן 11. לכבוד הערב הפרק השלישי שישודר הערב (שני), פגשנו את חן לראיון על החיים מאחורי המצלמה

author-image
חן אמסלם לסרוגים: "לא מרגישה סטריאוטיפ בתפקיד"
  (צילום: באדיבות כאן 11)

אחת הסדרות הכי מדוברות של כאן 11 היא פמת"א, סדרת דרמה-בילוש. ממש לפני שבועיים היא חזרה בעונה שנייה ומרגשת במיוחדת, גם בה משחקת בתפקיד הראשי השחקנית המוכשרת חן אמסלם. הערב (שני) ב-21:00 ישודר פרק נוסף של התוכנית בכאן 11.

לצידה של חן משחקת הזמרת הגדולה נגה ארז, ושחקנים נוספים כמו זוהר שטראוס, מיכאל אלוני, אורי פפר ועדי הימלבלוי.

עלילת העונה עוסקת בפרקליטה מרסל בן דוד (חן אמסלם) שמתעסקת בתיק רשלנות רפואית. הוא מסתעף ונקשר לחקירה משטרתית גדולה, המנסה להתחקות אחר סם מסיבות חדש ומסוכן. בחקירתה חושפת מרסל אי סדרים ושחיתות במערכת הבריאות, ומוצאת את עצמה גם הפעם במרכזו של משולש רומנטי.

במקביל עוסקת העונה במינויה של פרקליטת מחוז חדשה, ובהקמתה של ועדת בדיקה מטעם שר המשפטים, שמטרתה לחשוף את השחיתות הקיימת, כביכול, בפרקליטות.

לכבוד העונה החדשה שוחחנו עם חן אמסלם. אז איך זה לשחק פרקליטה? מה היא חושבת על הליהוק שלה לתפקידים מזרחיים? האם האימהות שינתה אותה? והאם היא מתחילה קריירת שירה?

את משחקת בפמת"א פרקליטה, שזה רחוק מאוד מלהיות שחקנית. איך הצלחת להתחבר לדמות?

"קודם כל, לפני שמרסל פרקליטה, היא בן אדם עם תכונות ורצונות משלה. לזה הרבה יותר קל לי להתחבר. עשיתי המון שיעורי בית" מספרת חן, "נפגשתי עם חברה שלי שלמדה עריכת דין, והיא ליוותה אותי. במשך חודשיים הלכנו יחד לבתי משפט, נכנסנו לדיונים והקשבנו. חלק מהאנשים בבית המשפט זיהו אותי ולא הבינו מה אני עושה שם, זה היה נורא מצחיק. התהלכתי לי ככה בבית המשפט בתל אביב, הם לא הבינו מה אני רוצה מהם. היה מעניין ומאוד מאתגר".

"קצת מלחיץ לשמוע דברים קשים כמו מה שנאמר בבית המשפט. היו דיונים על הטרדות מיניות ופדופיליה ודברים שהשם ישמור".

את מבינה את המונחים המשפטיים המקצועיים היום?

"אני יכולה לומר לך שהבנתי. אני מהאלה שלומדות ויום אחרי שהן מקבלות 100 במבחן הן שוכחות את החומר. אז אני יכולה להבין ולדעת במה מדובר, אבל רק בגדול. הסתובבתי עם מילון מושגים, וכל דבר שלא הבנתי שאלתי. אני אוהבת את זה, ואני חושבת שדווקא כן יש קשר למקצוע שלי. הרבה עורכי דין הם גם שחקנים, רגע אחד הם משחקים מול השופט, ורגע אחר כך הם שותים קפה עם הנמסיס שלהם".

זה מעניין אותך עד כדי כך שאת חושבת שאם לא היית שחקנית היית מגיעה לעסוק בעולם המשפט?

"אני לא יודעת אם הייתי עוסקת בזה. אבל חמי, אבא של מאור בעלי, בטוח שאני חייבת ללכת ללמוד להיות עורכת דין. הוא כל הזמן אומר לי: "חן תלכי לזה, מתאים לך! את עורכת דין!". אני מסבירה לו שזה לא הכיוון שלי, אבל הוא מתעקש איתי. הצלחתי לגרום לו להאמין בפמת"א לחוות אותי כעורכת דין, אפילו כשהוא מכיר אותי בתור חן הרגילה של ארוחות שישי".

חן אמסלם ושרה פון שוורצה בפמתא (צילום: באדיבות כאן 11)

האמת שאני מבינה אותו. זה נראה שיש הרבה קווי דימיון בין מרסל ולבין חן האמיתית, את גם חווה את זה ככה?

"תראי, אני לצערי לא לוחמת צדק כמו מרסל. אני גם לא אמיצה כמוה. מרסל הולכת ישר ודוך עד הסוף. עד שהיא לא משיגה את המטרה היא לא רגועה. אני גם כזאת, אבל בדרכי שלי" משתפת חן. "מרסל גם לפעמים מתבלבלת ועושה דברים שאסור לעשות, העיקר שהצדק יצא לאור. אני לא כזאת. יש המון קווי דימיון אבל גם הרבה שוני".

"אני תמיד מסתכלת על הדמויות שלי מבחוץ. כשאני צופה בפרקים בבית אני מדברת על הדמויות בגוף שלישי. אני תמיד אומרת: "יואו תראה מה היא עושה, איך היא מדברת! בואנה היא, שובבה!". אני לא מדברת על זה כאילו זאת אני".

צפו בהצצה לפרק השלישי של פמת"א שישודר הערב (שני)

את ומרסל דומות גם ברקע שלכן. היא באה מבית מזרחי ומסורתי, וקצת בוחרת בדרך משלה. זאת גם לא הפעם הראשונה שאת עושה תפקיד כזה, גם בזגורי אימפריה לוהקת לתפקיד של מישהי שמגיעה ממקום כזה. את אוהבת את זה שאלו התפקידים שנותנים לך? שיש בהם מעט מהסריאוטיפ?

"אני לא מרגישה שזה סטריאוטיפי. אני באמת בחורה מזרחית מהפרירפריה. אמנם אני לא בורחת מעצמי, אבל זה מה שאני. זאת המציאות. ברגע שהבנתי שאלו התפקידים הכי טובים, הכי רגישים, שיש בהם הכי הרבה עומק ובשר, הבנתי שאין לי מה להילחם בזה שאלו התפקידים שלי. אין לי מה לרצות להיות נערת הפרחים, אני לא נערת פרחים. אני יותר שחקנית של תפקידים מרכזיים, נשים, פלפליים".

"כשנלחמתי בטייפקאסט שלי, ורציתי לקבל תפקידים של בת אצולה למשל, שום דבר לא הגיע. רק כשהצלחתי להעריך את המקום שלי – הכל נפתח בפניי".

מיכאל אלוני בפמתא (צילום: באדיבות כאן 11)

את מרגישה שבאותה מידה את מקבלת תפקידים שהם לאו דווקא מגיעים מהמקום שאת צמחת ממנו?

"אני לא רוצה לקבל דברים שרחוקים ממני. לא יתנו לי לשחק עולה חדשה מרוסיה, זה לא הגיוני. אין לי מה להתלונן. אני מרגישה מבורכת שאני מקבלת תמיד את התפקידים שאני הכי אוהבת".

אני מבינה מה זה להיות אישה

הצילומים של העונה הראשונה היו ב2017, והצילומים של העונה השנייה היו ממש לפני חצי שנה. ביניהם חן הפכה לאמא, כשילדה את ביתה הבכורה, לאב.

שינוי הסטטוס שלך שינה משהו בתפקיד שאת משחקת בסדרה?

"ברור שזה שינה. אני משחקת ממקום אחר. אני מגיעה ממקום בוגר יותר, חשוף יותר. להיות אמא זה להיות וונדר וומן. אף פעם לא הבנתי למה נשים מסתכלות על נשים בהערצה, כאילו זה כולה אישה, הכל בסדר" אומרת חן. "אבל היום כשאני אמא, אחרי שעברתי לידה, אני מבינה מה זה להיות אישה, ולמה צריך להעריץ נשים. היכולת לשלב עבודה ואימהות זה דבר קשה ומבורך. זה בא לידי ביטוי זה במשחק בסדרה".

את באמת עובדת במקצוע שלא פשוט לשלב אותו עם אמהות. את לא עובדת בשעות כמו של מורה או אחות. איך עושים את זה?

"בצילומים של העונה השניה זה באמת היה מורכב. לא ישנתי בלילות כמעט. אבל זה עניין של תקופות. אני הגעתי מוכנה לזה, הבנתי שזה בסדר לא לראות את הילדה שלי באופן מסודר במשך שלושה חודשים. הצילומים לפמת"א הגיעו אחרי שנה וחצי שהייתי עם לאב בבית, בזמן הקורונה. אז זה משתנה, זה מפצה אחד על השני, אין מה לעשות".

כל השנה וחצי עד הצילומים היית איתה בבית?

"היו לי פרוייקטים, אבל הקורונה הפכה הכל לקצר ולא רציף. פמת"א היתה הפרוייקט הגדול הראשון שלי מתחילת הקורונה, חודשים של עבודה. זה היה מאוד מרגש וכיף לצלם. זה כיף להרגיש שאני אישה שיכולה לממש את עצמה, מעבר ללהיות אמא וגננת. זה הכי כיף לחזור להיות אני".

אני לא חולמת להיות זמרת

קשה לחזור למשחק אחרי זמן כל כך ארוך שלא שיחקת?

"לא. זה מי שאני ומה שאני יודעת לעשות. במיוחד שזאת עונה שנייה לסדרה שכבר שיחקתי בה. אני מכירה את הדמות ויודעת להיות היא. זה לא כמו כשמתחילים לשחק דמות בפעם הראשונה, ולוקח שלושה – ארבעה ימים להבין את הדמות ולהיות היא. כשהגעתי לימי הצילום הרגשתי שאני חוזרת למשפחה שלי".

שיחקת בפמתא עם הכוכבת הישראלית הגדולה של הרגע מחוץ לגבולות הארץ, נגה ארז. היא שיחקה לצידך ממש עם הפריצה הגדולה שלה, זה היה עניין על הסט?

"היתה התרגשות נורא גדולה כשהיא הגיעה לחזרות, וגם נגה מאוד התרגשה להיות חלק מפמתא ולשחק, כי זה נורא ראשוני אצלה. יצא לנו להתחבר ממש. אחת הסצנות היפות בעונה היא סצנה של שתינו, חכו ותראו אותה".

נגה ארז בפמת"א (צילום: באדיבות כאן 11)

ממש כמו שנגה היא זמרת שנוגעת במשחק, גם את טעמת מהצד השני. לפני כמה חודשים הוצאת את השיר "ככה זה" מתוך המחברת של אליה רוסיליו. חלמת להיות זמרת? את מתכננת להמשיך בכיוון הזה?

"אליה רוסיליו המקסים התקשר אליי והציג אליי לשיר, ואמרתי שכל עוד זה רק לשיר אין לי בעיה וקפצתי על הרעיון. היה לי מאוד נעים לעבוד עם אליה, הוא יוצר מדהים ומוכשר. אבל אני לא חולמת להיות זמרת. אולי עוד עשר שנים החלום שלי ישתנה ואני ארצה להוציא אלבום וללמוד פסנתר, אבל כרגע אני מאוד אוהבת את המקום שלי כשחקנים. אני בטוחה במקום שלי במשחק, פחות בשירה" אומרת חן.

"אני מעריצה זמרים, אבל כרגע זה לא המקום שלי, אני כרגע מסתכלת קדימה ורואה אותי ממשיכה לשחק".

_____________________________________________________________________

פמת"א משודרת בכל יום שני בשעה 21:00 בכאן 11.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו