לקראת שבירת שיא: הייצוג הנשי בכנסת עולה - סרוגים

לקראת שבירת שיא: הייצוג הנשי בכנסת עולה

עם ההתפטרות של חלק גדול משרי הממשלה במסגרת החוק הנורווגי, ייכנסו עוד נשים לכנסת ובכך יעלה המספר לשיא שהיה בכנסת ה-20, וייתכן כי בהמשך הקדנציה יישבר שיא

author-image
לקראת שבירת שיא: הייצוג הנשי בכנסת עולה
  (צילום: אבשלום ששוני/פלאש90)

עם הכניסה לתוקף של ההתפטרויות של שרים במסגרת החוק הנורווגי, יעלה מספר חברות הכנסת וישתווה לשיא שנקבע בכנסת ה-20.

נכון לעכשיו יש 30 חברות כנסת מכהנות בכנסת ה-24, ולפי בדיקת סרוגים המספר צפוי לעלות ל-35 לאחר שינויי כוח האדם בתוך הסיעות.

לאור כך יעמוד אחוז הנשי בכנסת על 29%, וישראל תקפוץ מהמקום ה-89 למקום 55 בערך בדירוג העולמי מתוך 190 מדינות.

אגב, הממוצע העולמי עומד על 24%-25%, ובאופן מפתיע בצמרת המדינות עם אחוז הנשים הגבוה ביותר עומדות המדינות רואנדה (61%), קובה (53%) ואיחוד האמירויות (50%).

ח"כיות בכנסת ה-20 (ארכיון)

בין הח"כיות שיכנסו בימים הקרובים: שירלי פינטו וסטלה וינשטיין (ימינה), לימור מגן-תלם ואלינה ברדץ׳-יאלוב (ישראל ביתנו), רות וסרמן (כחול לבן), טניה מזרסקי ויסמין סקס-פרידמן (יש עתיד), מיכל רוזין וגבי לסקי (מרצ).

עוד באותו נושא

אלו הח"כים החדשים שיכנסו השבוע לכנסת

שיא אחר שנשבר השבוע היה עם השבעת ממשלת בנט-לפיד, הממשלה החדשה כוללת 9 נשים המהוות שליש מכלל חברי הממשלה.

אלו השרות החדשות: שרת הכלכלה אורנה ברביבאי, שרת הפנים איילת שקד, השרה לשוויון חברתי מירב כהן, שרת החדשות והמדע אורית פרקש-הכהן, שרת הקליטה והעלייה פנינה תמנו-שטה, השרה להגנת הסביבה תמר זנדברג, שרת התחבורה מרב מיכאלי, שרת האנרגיה קארין אלהרר ושרת החינוך יפעת שאשא-ביטון.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
6 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
שבתאי צבי נתן אשכנזי העזתי וחוג הרב קוק
יעקב עמדין | 16-06-2021 0:43
אחרי שחלקים חשובים בעידוד אתרי המגזר בעיקר סרוגים קברו בקבורת חמור את האידיאל שעמד בבסיס התנועה המשיחית של הרב קוק שלמות הארץ דבר שמגבי להתאסלמותו של משיח השקר שבתאי צבי אנחנו לצערי נצפה בתופעות של המרת דת בקרב ציבור אומלל זה תרחיש זה ניבאו מראש רבנים קנאים חרדים מחר ולייבוביץ מאידך גם בתנועות השבתאיות לאחר ההתאסלמות דגלו והפיצו את הרעיון של שילוב נשים בהנהגה
2
פסיק? נקודה? אי...
שמ | 16-06-2021 23:51
פסיק? נקודה? אי אפשר להבין כלום
3
נשים כמשל
שלומציון | 17-06-2021 10:09
בעולם מטומטם ונכלולי ששיבש שכל ישר הידיעה על מספר הנשים כל כך משמחת, שאף אחד לא שואל מה על כישרון, תבונה, יכולות או כישורים.... כל כך הרבה נשים עם אפס הישגים עד הגעתן לממשלה הרעה רעה הזאת, איפה ההישג??????
כן, רק...
בבון | 22-06-2021 22:18
כן, רק השרים המוכשרים, העילויים המדהימים, גאוני הדור שהיו בממשלה הקודמת יצילו את ישראל מהנזקים שהם עצמם הביאו עלינו. אז חאלאס עם הבורות וגניבת הדעת - תנו לממשלה החדשה לעבוד ולתקן את כל הנזקים שהותירו אחריהם האנשים הרקובים - לא מבין איך אתם לא מריחים את צחנת השחיתות? איך אתם לא מבינים שהחבורה שנקראה פעם ממשלה היתה למעשה ארגון פשע? נשים חכמות יותר מגברים, אחראיות ושקולות יותר. אם אתה לא מסכים, אז אתה מזלזל בזאת שנשאה אותך ברחמה 9 חודשים וסבלה כאבי תופת כדי שתחיה וחינכה אותך. ואיזו תרומה היתה לך לאנושות?
4
לא משנה כמה...
בלה | 22-06-2021 15:17
לא משנה כמה נשים יהיו בכנסת ישראל האם הם יכולות לעשות חוקים לטובת המדינה או הן בובות מריונטה
5
הרבי
נועם | 10-08-2021 9:04
הרבי מלובביץ' ישו מוחמד הנביא מואפק טריף