הפגישה שתכריע? אורבך נועד עם הרב יצחק לוי - סרוגים

הפגישה שתכריע? אורבך נועד עם הרב יצחק לוי

לקראת הכרעה דרמטית: ניר אורבך נפגש עם יו"ר המפד"ל והשר לשעבר, הרב יצחק לוי. אורבך נחשב מקורב מאוד לרב ודעתו צפויה להשפיע רבות על החלטתו

הפגישה שתכריע? אורבך נועד עם הרב יצחק לוי
  צילום: אבשלום ססוני פלאש 90

פרסום ראשון: על רקע התלבטותו האם לתמוך בממשלת בנט לפיד או להתפטר ואלי אף להצביע נגד, לסרוגים נודע כי ח"כ ניר אורבך נפגש היום (ראשון) עם הרב יצחק לוי, יו"ר המפד"ל לשעבר.

אורבך מקורב מאוד לרב יצחק לוי עוד מימי כהונתו כמנכ"ל מפלגת אח"י – מפלגה אשר הוקמה על ידי פורשי המפד"ל בראשות אפי איתם. לפגישה עם הרב יצחק לוי צפויה להיות השפעה רבה על החלטתו של ח"כ אורבך בשאלה האם לתמוך בהקמת הממשלה.

עוד באותו נושא

סמוטריץ' לאורבך: "יש כאן התנתקות על סטרואידים"


14

נתון מעניין נוסף לגביי אותה התייעצות חשובה היא כי הרב יצחק לוי תמך בימינה בבחירות האחרונות לכנסת. בפגישה שהתקיימה בחודש פברואר, בביתו בכפר מימון,  יחד עם אורבך, אמר השר לשעבר: "החלטתי להצביע הפעם למפלגת ׳ימינה׳ מכמה סיבות. הסיבה הראשונה היא שאני מעריך את נפתלי. נפתלי הוא איש ימני, הוא בעל יכולת, יכולת של הנהגה. אני מעריך אותו. הוא בהחלט מנהיג ראוי".

עוד אמר באותה פגישה:  "הציונות הדתית מוטמעת עמוק בתוך המפלגה – כשאני רואה את הרשימה, אני רואה את מתן, ואת אלון, אותך (אורבך), את איילת שקד, ואת עידית. יש שם ציבור משמעותי מאוד של נציגים של הציונות הדתית ואני תומך בהם כדי לבוא ולהגיד תראו, אני רואה אתכם כחלק מהנציגים של הציונות הדתית שהייתה פעם. אני בטוח שהדבר הזה יביא להעצמה של ערכי הציונות הדתית שאנחנו דוגלים בהם".

לחצו על אורבך להצביע נגד

ביום רביעי שבוע שעבר, התכנסו בלשכתו של אורבך בכנסת אלון דוידי ומקורבים נוספים אשר ניסו ללחוץ על אורבך להוציא הודעה כי הוא מתנגד להקמת הממשלה.  הרב דרוקמן התקשר לניר אורבך וחיזק אותו להצביע נגד הקמת הממשלה. באותו ערב, ח"כ איילת שקד ביקשה מאורבך לשוחח עם בנט לפני שהוא מכריז על החלטתו, אורבך נסע לכפר המכביה ונועד עם יו"ר ימינה וכך נמנעה הודעת התנגדותו.

בימים האחרונים אלון דוידי ואנשים נוספים מפעילים לחץ גדול על אורבך וסילמן – חברי ימינה אשר הוגדרו כבעלי פוטנציאל להתנגד לממשלת בנט – לפיד. בגוש הימין פועלים להגביר את הלחצים השבוע ולארגן מחאות ציבוריות גדולות ליד בתיהם ובמקומות מרכזיים.

לקראת הכרעה: מה אורבך אומר למקורביו?

על רקע ההתלבטות של ח"כ ניר אורבך, מקורביו שופכים אור על דילמה והשיקולים מאחורי הקלעים. בשיחה עם סרוגים אומרים מקורביו של אורבך כי: "המוקש המרכזי של ניר הוא שגם מקורביו חלוקים. אם כל הסביבה הקרובה שלו היו מאוחדים סביב אותה טענה, לאורבך לא הייתה התלבטות". עוד הם מוסיפים: "כשלוחצים עליו להצביע נגד, הוא מבקש שיוכיחו לו שיש 2 עריקים מתקווה חדשה ואפשרות לממשלת ימין".

"אני לא רואה מצב בו אורבך יצביע נגד מהלך של בנט" אומר אחד ממקורביו, "בנט ביקש מאורבך לקבל החלטה סופית בימים הקרובים וככל הנראה ההחלטה תתקבל היום או מחר".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
20 תגובות - 16 דיונים מיין לפי
1
הוא הולך לרבנים...
גד | 06-06-2021 18:11
הוא הולך לרבנים שיתמכו זה שקוף רצון לרצות את עצמו
עולם הפוך
עולם קטן | 06-06-2021 19:56
שאלה לכבוד הרב: האם נחשבת כאשה דתית מי שנשמעת למועצת השורה... למה צוחקים? העולם מצחיק.
חבריו בישוב ניתקו הקשרים עם אורבך
אורבך אשם לרמבם | 06-06-2021 18:29
בשבילנו הוא אדם רשע מרושע הורס את הימין. הוא יהיה אחראי היחיד להרס הישיבות. כנאמר ברמב''ם: ''לפיכך צריך כל אדם שיראה עצמו כל השנה כולה כאילו חציו זכאי וחציו חייב וכן כל העולם חציו זכאי וחציו חייב חטא חטא אחד הרי הכריע את עצמו ואת כל העולם כולו לכף חובה''.
2
מי שיזלזל ברב...
צבי | 06-06-2021 18:12
מי שיזלזל ברב קנייבסקי שיקח אחריות .
בנט ושקד:...
נעמה | 11-06-2021 11:10
בנט ושקד: ישראל לא תעמוד בבחירות נוספות שיעלו 3 מליארד שקלים ולכן חתמתי על הסכם עם מנסור עבאס ונתתי לו 53 מיליארד שקל! ביטול חוק קמיניץ ומשרות בכירות לערבים כגיס חמישי במשרדי הממשלה.
הרב קנייבסקי...
ריקי | 06-06-2021 21:51
הרב קנייבסקי הוא כבר מומחה. הנכד מנהל לו את כל העניינים ומדבר יעני בדמו. זה ככ שקוף
3
מי שחושב שתהיה...
דן | 06-06-2021 18:13
מי שחושב שתהיה הפתעה שיבלע חמוצים לאורבך אין שיעור קומה.
4
רק להיזהר מהשטולים...
יעקב | 06-06-2021 18:14
רק להיזהר מהשטולים של השבכ במערכת ? ישראל חכמים הם.
5
איך אדם אוהב...
בני | 06-06-2021 18:19
איך אדם אוהב לשקר את עצמו הלך ללחייאני תומך סער והלך לרב לוי תומך בנט מזלזל ב90 אחוז מהרבנים .
6
הכל מכור
אבי | 06-06-2021 18:24
מה לא ברור בסיפור הזה הכל מכור וחלק מכיסוי הסיפור, אדם ערכי מבין מיד, אדם שמספר סיפורים הולך ומסתובב סביב עצמו ומביא תוצאה רצויה . שיהיה בהצלחה לנו עם הממשלה הרעה הזאת חסרת לגיטימציה ציבורית ובעיקר מנותקת משכבת העם העממי והפשוט, הערת אגב עם הרב יצחק הלוי היה נזהר אז אולי לא הייתה קמה שס שקמה בעקבות ניתוק דומה שאירע בין המפדל הקדומה לעמך ישראל.
7
אם אורבך היה...
גד | 06-06-2021 18:39
אם אורבך היה אידיאליסט אמיתי הוא היה מזמן אומר שמתנגד אם הוא מתברבר סביב עצמו ומתלבט התשובה היא ברורה
8
עדכוני משיח. מתייג המרכז...
עדכוני משיח | 06-06-2021 18:48
עדכוני משיח. מתייג המרכז לנפגעי כתות משקר.מכשף רוזנפלד משקר וביבי לא משיח ,אלא ביבי יעביר את השרביט למשיח שאנחנו מכירים ויודעים .הרב אברהם פרץ צודק.מי שיטעה את הציבור ויגיד שהוא המשיח והוא לא המשיח דינו....משיח נמצא במרכז הארץ בתל אביב ומי שיגיד אחרת דינו...הטענה שאם המשיח יפקח עיניו הטהורות ויסתכל על הציבור אז יוסר הכישוף ותקום ממשלת ימין אינה נכונה.בגלל רבני השקר שגזרו שתקום ממשלת ימין הוקמה ממשלת שמאל כדי למנוע חילול השם.ברגע שנביאי השקר יסירו את הכיסוי מעל עיניהם ויביטו כלפי הציבור ויגידו:חטאנו,פשענו,אנחנו שקרנים,אנחנו בדאים,שיקרנו את הציבור,עשקנו את הציבור,המשיח אמת ואנחנו משיחי שקר אזי יוסר הכישוף שלהם ותקום ממשלת ימין. עכשיו דברי תורה מאת הרב ניר בן ארצי:לעשות הפרשת חלה בלי כסף,אין שום נבואות, רק משיח נביא,למה לשקר את הציבור.גונבת הידיעות מהרב ואומרת בשם עצמה.רק בורא עולם מחליט.הרב כדורי סוד חצי מדינה מכירה את המשיח.גדולי תורה מכירים את המשיח וצריכים לפרסם אותו ולא לחשוש מכסף וכבוד.רק פה בורא עולם מדבר אמת!!כל יום מאה אנשים נוספים מכירים את המשיח.המשיח בארץ עובד ופועל 24 שעות.מי שיפרסם את המשיח יזכה להיות במעגל ראשון.פתאום כל אחד פותח לו פייסבוק ומדבר בשם בורא עולם.רואים שזה המשיח אז למה אתם עושים שקר בנפשכם?
9
ניר עלה והצליח....
שלום | 06-06-2021 18:54
ניר עלה והצליח. שמע ברב יצחק לוי אשר בעצמו פרש מהמפל יחד עם אפי איתם בעת ההתנתקות שהיו שניהם ראשי המפדל . ביחד הקימו את מפלגת אחי ואתה היית מנכל מפחגת אחי. הנני זוכר את השבת במעלה חמישה של מפלגת אחי יחד גם עם הרב אבינר. זכור איך בנחרצות פעלת לפריימייריז, ולקדם את מפחגת אחי. למד מהם הרב יצחק לוי ואפי איתם שלמרות שהיו בראש המפדל עזבו את המפדל בשביל הערכים. זכור בסעודת שלישית אפי אייתם הזכיר מה שקרה בגוש קטיף וידעת להתעמת עם מי שלא אהבו מה שאמר. ניר, מאוד ייתכן שאולי הפסדת מול חגית משה כיור הבית היהודי,בכדי שתגיע למקום הזה היום בימינה ולהכריע לאובת עם ישראל. בדיוק כפי שאז הייתה הכרעה בגוש קטיף שלא תהיה מלחמת אחים. זכור דוטקא את המילים של אפי אייתם בסעודת השלישית להימנעות מלחמת אחים. מעשה בנט הוא לא פחות מאשר מלחמת אחים !! הימנע ממנה בדיוק כפי מה שקרה אז בכפר מימון בהתנתקות. זה הדרך שלך. לא האיומים עליך ישכנעו אותך אלא אותם ערכים שבך. וכמי שהכיר אותך במפלגת אחי. אתה כך !!!
10
אם הוא לא יביע דעתו היום או מחר
לשקר אין רגלים | 06-06-2021 18:56
זה אומר שהוא רוצה להצביע נגד אך מושך את הזמן, כדי שלא ילחצו עליו להתפטר. אין ספק שבכך הוא יקנה את עולמו. הרוחני והפוליטי. בנט ישתולל מזעם, איך אתה מפר הבטחה מפורשת שנתת לי!!!.... אבל הוא יאלץ להבין שהוא המנטור של מפר הבטחות.
11
הרב לוי הוא רק עלה תאנה, הוא לא ישנה את דעתו
סתם משחק התוצא ידועה | 06-06-2021 19:44
חחח
12
מציע לאורבך להפגש...
עיצה טובה בחינם! | 06-06-2021 20:30
מציע לאורבך להפגש יותר עם המציאות ופחות עם רבנים שהקשר בינם לבין החיים עצמם הוא קצת רופף
13
הלך לרב יותר...
י | 06-06-2021 21:02
הלך לרב יותר נכון ערב רב מה לא ולדת עושה מה שטוב לו ה ישלם לו רק רע בע”ה שמאלן בוגד שחקן כל ימינה שזה שמאלה שקרנים.
14
אורבך
יצ | 07-06-2021 8:49
לאחר פרשת המרגלים, הנה פרשת קרח. כך הוא בעת הזו, יהודים טובים נמצאים בין סטייה מהאמת למרד בהיגיון. מה נורא יצרו של האדם. אך תמיד לא מאוחר לו להשכיל ולהבין את הדרך בה עליו ללכת. כולי תפילה שאחד מהיהודים הטובים יתגלה כגיבור בעת צרה זו לישראל
15
ניר אורבך-תקשיב לי...
נותן העצות | 07-06-2021 8:50
חבר כנסת שלוקח לו מעל שבוע לקבל החלטה ככ דרמתית בעעיניי לא יכול לנהל וועדת קישוט. מקווה מאוד שתפנה לרב נורמלי (לא מכיר את הרב יצחק כהן) ויתן לך הצעה לחדול ממשלת השנאה הזו, הדם של היהודים יהיה על הידיים שלך ושל מנהיג המפלגה שלך, אל תתן למדינה להיחרב.
16
בנט ושקד: ישראל...
נעמה | 11-06-2021 11:07
בנט ושקד: ישראל לא תעמוד בבחירות נוספות שיעלו 3 מליארד שקלים ולכן חתמתי על הסכם עם מנסור עבאס ונתתי לו 53 מיליארד שקל! ביטול חוק קמיניץ ומשרות בכירות לערבים כגיס חמישי במשרדי הממשלה...