מחקר של משרד הבריאות: קיים קשר בין חיסון קורונה לדלקת בשריר הלב

מחקר של משרד הבריאות: קיים קשר בין חיסון קורונה לדלקת בשריר הלב

כמה ימים לפני הרחבת מבצע החיסונים לבני נוער, מודיע משרד הבריאות כי צוות שלו מצא קשר בין החיסון למקרים של דלקת בשריר הלב: "ישנה סבירות לקשר בין קבלת חיסון להופעת מיוקרדיטיס"

author-image
מחקר: יש קשר בין חיסון קורונה לדלקת בשריר הלב
  צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

משרד הבריאות הודיע הערב (ג') כי ייתכן וקיים קשר בין קבלת החיסון לקורונה לבין תחלואה בדלקת שריר הלב (מיוקרדטיס).

בעקבות דיווחים על ארועי מיוקרדיטיס בסמיכות לקבלת החיסון נגד קורונה, מינה משרד הבריאות צוות מיוחד לבדוק את הקשר האפשרי בין האירועים לחיסון.

הצוות הוקם לאחר שוועדת בקרה ואיכות העלתה חשד לקשר והציגה את מסקנותיה למנכל משרד הבריאות.

לפי המחקר, ישנה סבירות לקשר בין קבלת מנת חיסון שניה לבין הופעת מיוקרדיטיס בקרב גברים צעירים בגילאי 16-30, הקשר נמצא חזק יותר בגילאים הצעירים 16-19 יחסית לגילאים האחרים.

בעקבות הבדיקה המיוחדת לבדיקת הנושא, מבצע החיסונים לבני נוער בגילאי 12-15 שהיה אמור להתחיל ביום ראשון, צפוי להתעכב עד לבירור נוסף.

דלקת שריר הלב (מיוקרדיטיס) היא לרוב מחלה קלה, המאופיינת בכאבי חזה, קוצר נשימה או דפיקות לב. לרוב מופיע בגברים צעירים בגילאי 16-30, לפעמים לרוב מדובר באשפוזים קצרים. מיוקרדיטיס עלולה להיגרם כתוצאה מתחלואה בנגיף קורונה או מנגיפים/ווירוסים אחרים.

עוד באותו נושא

בוטל התו הירוק והסגול: מה מותר ומה אסור? כל הפרטים


11

מכיוון שהצטברו כמה תלונות על חולים שסבלו מהדלקת, משרד הבריאות ביקש לבדוק את התופעה לפני אישור החיסון לבני הנוער. כל המקרים המדווחים היו קלים ולא הצריכו אשפוז. בארצות הברית כבר החל שלב חיסון בני הנוער, כאשר עד כה חוסנו כבר עשרות אלפים.

על פי תוצאות המחקר של המשרד, מאז חודש דצמבר 2020, פתיחת מבצע החיסונים, ועד מאי 2021 דווחו 275 מקרים של הדלקת, בהם 148 מקרים שאירעו בסמיכות לחיסון לפי הפירוט הבא: בסמיכות לחיסון במנה בראשונה – 27 מקרים מתוך 5,401,150 מקבלי חיסון (מתוכם 11 עם מחלות רקע). ובסמיכות לחיסון במנה שנייה (תוך 30 יום מהחיסון) – 121 מקרים מתוך 5,049,424 מקבלי חיסון (מתוכם 60 עם מחלות רקע).

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
אידיוטים. למה לחסן...
אבי | 02-06-2021 0:57
אידיוטים. למה לחסן ילדים ונוער בכלל? הזקנים כבר מחוסנים. אולי תפסיקו. גם חיסון לשפעת מיועד רק לבעלי סיכון ולא לכלל האוכלוסייה. שחררו כבר!