ארגון הבריאות: אלו השמות החדשים למוטציות הקורונה - סרוגים

ארגון הבריאות: אלו השמות החדשים למוטציות הקורונה

ארגון הבריאות העולמי הודיע על שמות חדשים לווריאנטים של הקורונה, שייקראו כעת לפי אותיות השפה היוונית ולא לפי מדינות: "אין סיבה שמדינות ייסבלו מסטיגמה ציבורית על כך שהם זיהו ווריאנטים חדשים"

author-image
ארגון הבריאות: אלו השמות החדשים למוטציות הקורונה
  (צילום: שאטרסטוק)

כבר לא "המוטציות": ארגון הבריאות העולמי הודיע היום (שלישי) על שמות חדשים לווריאנטים השונים של הקורונה, זאת כדי למנוע בלבול בציבור בין המוטציות השונות של הנגיף. עוד נאמר כי השמות החדשים נועדו להסיר את שמותיהם של המדינות השונות מתוך כינויי הווריאנטים.

לפי הודעת הארגון, הכינויים החדשים יתבססו על אותיות השפה היוונית. כך נקבע בין היתר כי הווריאנט הבריטי יכונה "אלפא", הווריאנט הדרום אפריקני כ"בטא", הגרסה הברזילאית תהיה "גאמא", והווריאנט ההודי ייקרא "דלטא". במידה ויימצאו יותר מ-24 ווריאנטים – כך שלא יישארו אותיות לכינויים – הארגון יודיע על שיטת שמות חדשה בעתיד.

"אין סיבה שמדינות ייסבלו מסטיגמה ציבורית על כך שהם זיהו ודיווחו על ווריאנטים חדשים של נגיף הקורונה" אמרה מנהלת מחלקת הקורונה של ארגון הבריאות העולמי, מריה ואן קרחוב. "אנו קוראים לכולם לעזור לנו בגילוי הווריאנטים החדשים של הנגיף, ולשתף במידע המדעי כדי לעצור את התפשטות המגפה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו