בזכות פניית ארגון 'חוננו': תיק החקירה נפתח, יוגש כתב אישום נגד התוקף

בזכות פניית ארגון 'חוננו': תיק החקירה נפתח, יוגש כתב אישום נגד התוקף

עקב ערר שהגיש ארגון 'חוננו' - פרקליטות ירושלים החליטה לפתוח מחדש את תיק חקירה נגד חשוד שזרק בקבוק זכוכית לעבר נער בירושלים, לפני כשנתיים - דבר שתועד במצלמות האבטחה במקום

author-image
חצי שנה אחרי שנסגר: כתב אישום יוגש נגד המחבל
  בקבוק תבערה (צילום: Issam Rimawi/Flash90)

לפני כשנתיים אירע פיגוע בו נזרק בקבוק תבערה ע"י ערבי על קטין יהודי בירושלים, אך לפני כחצי שנה התיק נסגר. השבוע, לאחר פניה של ארגון 'חוננו' והגשת הערר של עו"ד חיים בלייכר – פתחה הפרקליטות את תיק החקירה מחדש, והודיעה על כוונתה להגיש כתב אישום נגד זורק בקבוק התבערה, כפי שתועד במצלמות הבטחה.

עוד באותו נושא

"רעידת אדמה פוליטית": העולם מגיב להצהרת בנט


14

התקיפה אירעה לפני כשנתיים, בעיצומו של צום ט' באב. הנער צעד ברחוב הגיא בעיר העתיקה בירושלים, כשלפתע השליך לעברו בן מיעוטים בקבוק זכוכית מלא נוזל, אשר פגע בראשו. הנער נפצע ונחתך, ונזקק לטיפול רפואי ואף פונה לבית החולים.

האירוע תועד במצלמות האבטחה במקום, ואף נלכד חשוד העונה לשם מחמוד אבו טרוקי, אשר הודה במעשה וקשר עצמו לאירוע, אך טען שהותקף קודם בידי יהודים אחרים.

למרות התיעוד והודאת החשוד, התיק נסגר בידי פרקליטות מחוז ירושלים והחשוד לא הועמד לדין בגין פציעת הנער. עו"ד חיים בלייכר הגיש ערר על סגירת התיק וביקש להעמיד את החשוד לדין בהקדם. כאמור, פרקליטות ירושלים קיבלה את בקשתו.

מכתב הפרקליטות

עו"ד בלייכר, המייצג את הנער הקטין מטעם ארגון 'חוננו', ברך על ההחלטה: "טוב מאוחר מאשר לעולם לא. אנו מברכים על פתיחת התיק מחדש ומצפים שעתה ימוצה הדין עם המתפרע והוא ישלם על מעשיו. אני קורא לכל מי שהותקף בידי פורעים או מחבלים של האויב הערבי לדעת שיש מה לעשות ויש איך להיאבק על מנת שהמתפרעים והמחבלים ישלמו על מעשיהם. אנו ב'חוננו' ניתן את הסיוע לנפגעי הפרעות ויד ביד עם נפגעי העבירה נפעל ונדרוש מיצוי דין עד תום".

התפרעויות הערבים ברמלה (צילום: יוסי אלוני/פלאש90)

לפי הערר שהוגש, בתיעוד מצלמות האבטחה נראה החשוד "זורק את הבקבוק לעבר היהודים באופן מכוון. מנגד המערער לא תקף את החשוד או כל אדם אחר, כל חטאו היה בכך שהלך עם אנשים אחרים במטרה להתפלל סביב שערי הר הבית ביום חרבן בית המקדש".

עוד תואר כי "החשוד ניסה לתקוף באמצעות כיסא, כשלא הצליח תקף באמצעות השלכת בקבוק זכוכית, אף לאחר שכבר בודד מהאירוע ולא נשקפה לו כל סכנה. החשוד זרק בעוצמה בקבוק זכוכית לעבר מספר יהודים, פגע ופצע. תוצאות הפציעה חמורות אך היו יכולות להיות חמורות בהרבה ולהסתיים בפגיעה מוחית במערער כפי החשש בתחילה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו