קל זה לא יהיה: האתגרים של ממשלת בנט - לפיד - סרוגים

קל זה לא יהיה: האתגרים של ממשלת בנט – לפיד

יאיר גולן מכאן ומתן כהנא משם, יועז הנדל ותמר זנדברג, לכולם ברור שממשלת בנט - לפיד היא מהמורכבות שניצבו כאן, האתגרים הם גדולים מאוד מבית ומחוץ. זאת בצד הרצון הטוב של שותפיה

קל זה לא יהיה: האתגרים של ממשלת בנט - לפיד
  צילום: תומר נויברג, יונתן זינדל והדס פרוש - פלאש 90

עוד לא קמה משלת בנט – לפיד וכבר יש לה אתגרים גדולים מאוד מבית ומחוץ. נסייג שעד הדקה התשעים ינסו לחבל במאמצים להקמתה. הממשלה הזו קמה עם טונות של ביקורות ציבורית והיא מתחילה את דרכה בצורה רעה. היא צריכה להוכיח לכולם שעל אף הקרעים היא תוכל לתפקד. וזה כשלעצמו כבר מנוע טוב שיוכל להחזיק אותם.

גם על הממשלה הפריטטית האחרונה שהקימו גנץ ונתניהו הייתה ביקורת חזקה ברשת ובתקשורת, אבל הייה לה גם אמון ציבורי של 70% מהציבור. זה היה תחת משבר הקורונה ועצם החבלה בשותפות, מההתחלה, היא מה שהביאה אותנו עד הלום. מעניין יהיה לבחון את רמת האמון הציבורי בממשלה המתעתדת לקום סביר מאוד שהרבה פחות.

עוד באותו נושא

"רעידת אדמה פוליטית": העולם מגיב להצהרת בנט


14

ממשלת בנט – לפיד תצטרך להתמודד עם אתגרים שבועיים שיביאו לה סמוטריץ', גפני והליכוד, זה לא יהיה קל. סמוטריץ' אלוף בהחדרת הצעות חוק לסדקים בין הצדדים ויכול ליצור כאוס בין הצדדים. בממשלה שאין לה רוב מובהק, כל ח"כ יכול להיות מלך, כך היה בממשלת ה-61 של נתניהו שהייתה הרבה יותר הומוגנית. כל ח"כ יוכל לבוא עם הצעה שתכה גלים, כל מקל שיזוז מכאן לשם יכול להביא לרעידת אדמה.

כך גם סעיפי התקציב, כשעל הרוב אולי תהיה הסכמה, אך על פרטים קטנים עם סכומים גדולים, יכול לקום וליפול דבר. בינתיים מרצ והעבודה מראות בגרות ומסמיכות את לפיד לנהל את המגעים כראש הגוש שלהם, השאלה אם זה ימשיך גם לדברים הבאים. שלא לומר שאנחנו בגרעון תקציבי ומשבר תעסוקתי, שאיש לא יודע אם אכן הקורונה באמת מאחורינו ולא יגיע איזה ווריאנט ויפתיע.

סוגיית יחסי הממשלה ובית המשפט כאשר אין רוב לציבור השמרן בוועדה לבחירת שופטים ומצד שני גדעון סער יכהן כשר המשפטים.

אני מניח שבגוש סער-בנט ירצו להגיע לאיזשהן הסכמות עם החרדים, או ששם מצפים שבליכוד יקרה מפץ טקטוני בעקבות אבדן השלטון. אם אנשים בליכוד יאמינו שנתניהו יוכל להביא מבחוץ את השלטון ובגדול – לאחר כישלון של הממשלה, זה מה שיקרה, אם לא יתחילו שם להיווצר בקיעים ודרישה לפריימריס על ראשות התנועה. מה שיפתח את המשחק ויעמיד בסכנה את השותפות של העבודה ומרצ, שיתכן שהיו הראשונים לשלם את המחיר.

עוד דבר פנימי שצריך לזכור שיש שם יותר מידי אנשים שלוטשים עיניים לתפקיד ראש הממשלה, מלבד בנט ולפיד, גם סער וליברמן ואפילו מרב מיכאלי. השאלה מה יקרה אם הפרויקט להזזת נתניהו יזכה להצלחה יתרה, האם האינטריגות יצוצו החוצה?

גם מבחוץ האתגרים לא יהיו פשוטים כלל. ממשל ביידן והרוחות האקטיביסטיות בארה"ב שנושפות בערפו, יכולים לנסות ללחוץ את ישראל בזירה המדינית, בין בנט – סער לבין לפיד ובוודאי מיכאלי והורביץ זה יהיה לא קל לתמרן. על אף שכולם מבינים ואני מניח שגם האמריקנים, שזו ממשלה שלא יכולה לקדם דברים מדיניים.

הריצה של איראן להתגרענות נותרת על הפרק, כך גם הניסיון שלהם בידי להיאחז במזרח התיכון בסוריה, לבנון ובכל מקום. כך גם החקירה נגד ישראל בבית הדין בהאג, שצוברת תאוצה יחד עם גלי ביקורת על ישראל בעקבות מבצע 'שומר החומות' ואותה אמירה מפורסמת של ניצן הורביץ שיאלץ לאפסן אותה בממשלה הזו. ואין לדעת אלו עוד התפתחויות תוביל הזירה הבינלאומית בראשות ביידן, במעמדו של פוטין ובהתעצמות הסינית.

הטיפול בחברה הערבית, חיזוק המשטרה והמשילות, היערכות מול חמאס שיכול להבעיר שוב את האזור, או התפרצות ביו"ש, בגיבויו ובירושלים. כל אלו עומדים לפתחה של אחת הממשלות המורכבות שידעה ישראל.

מה שכן אם הכמיה בין האנשים תהיה גבוהה, כפי שנראה עכשיו, אם הרבה רצון טוב ובעיקר חשש מכישלון, זה יכול איפלו להצליח הרבה יותר מכפי התחזיות.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
17 תגובות - 14 דיונים מיין לפי
1
מי אמר שקל...
יש תקוה | 31-05-2021 12:46
מי אמר שקל בישראל אף פעם לא היה קל אבל תראו אילו כוחות חברו יחד כולם עם ניסיון מר מביבי וכולם שרתו תחתיו כשרים בכירים אני תקוה שידעו לעבוד יחד ולהצעיד את כולנו קדימה ביושר ועשייה טובה אמן אמן
2
ביבי משאיר אדמה...
בנט ולפיד ב ה צ ל ח ה | 31-05-2021 12:52
ביבי משאיר אדמה חרוכה עם מוסת ומפולג משטרה מוחלשת כלכלה בחובות מיליארדים בטחון לאזרחים גרוע, רפואה בהנשמה...
3
נתגבר בע"ה
רויטל | 31-05-2021 13:14
נכון לא יהיה קל יש כל כך הרבה מה לתקן. יש המון טינופת לבער. יש מלא מה לנקות באורווה אבל נעשה ונצליח בעה נחזיר את המדינה לאזרחים שלה, לא ניכנע לשחיתות ואדונות יותר בחיים נתבע את המושחת מבלפור וחבר מרעיו מדושני העונג על כל הנזקים שהם עשו פה נקים וועדת חקירה ממלכתית לקורונה, לאסון מירון, לצוללות ואז נראה מי ירצה עוד את התואר תומך ביבי וככה לאט לאט אחרי שנבין את גודל התהום נצא ממנה חזקים יותר וכן מעשה עגל הזהב כבר קיבלנו עליו עונש כעם כמו גם מה שהוביל אותנו אל הגלויות האחרות תלמדו כל פרנסי היישוב שאנחנו לא צריכים מנהיגות מושחתת אנחנו רוצים וצריכים לחזור לעצמנו יהיה קשה אבל נצליח אנשים כמו בן גביר לא יכולים להיות לד=גימטמיים פה אנשים כמו סמוטריץ חייבים ללמודג את השיעור שלהם ואנשים שיושבים על ברז הכסף של המדינה הזאת שנים על שנים כאתנן תמורת תמיכה בכל רע שילכו לעבוד
4
לא הוא
כ | 31-05-2021 13:16
כוונות טובות ? חיזוק שלטון בגץ עד לכדי ייתורן של בחירות. מדינת כל מסנניה ומחבליה. חורבן המדינה לא פחות.
5
ממשלה
מיהי | 31-05-2021 13:36
נראה שסרוגים דווקא שמחים לממשלה הנוכחית....
צודק יש...
בני | 31-05-2021 14:11
צודק יש כאן באתר הזה עוכרי ישראל שמקדמים אג'נדה שמאלנית,ואתה לא יודע כמה אתה צודק,הם מכניסים תגובות שמאלניות,ותגובות ימניות הם פשוט מסלקים,יש סלקטורים עלובים וחסרי בושה יושבים וממינים לפי מצב רוחו של הסלקטור,ימין החוצה שמאל נישאר,
6
מנוולים האתר האנטישמי...
מורדי | 31-05-2021 14:05
מנוולים האתר האנטישמי משאירים של שמאלנים ארורים ומורידים של ימנים, לכל עובדי האתר האנטישמי מאחל לכם שתישארו מובטלים בעזרת השם יגיע הגואל ואתם ומישפחותכם תיגועו ברעב,על עבודתכם הבזויה כלבים בני כלבים
7
זה ממשלה מאכזבת את מצביעי ימינה
עמית | 31-05-2021 14:21
תחושה שגנבו לי את הקול והקימו ממשלה הכי לא כמו שרצינו ולא כמו שהבנתי מראש שמתכננים
8
בנט השקרן
רמבו | 31-05-2021 14:31
זו ממשלה שתיפול על הפנים מהר מאוד. זו ממשלה של שקרן אחד גדול. ממשלה לא יהודית.....................
9
שני משפטים על...
שלמה | 31-05-2021 14:56
שני משפטים על ממשלת השמאל: קשר רשעים תחילתו אחדות וסופו. לא מאהבת בנט כי אם משנאת ביבי .
10
כשביבי ראש ממשלה...
עם ישראל חי | 31-05-2021 16:14
כשביבי ראש ממשלה התפקיד ניראה קל וכולם חומדים להיות כמוהו אפילו מנחי טלויזיה אבל להיות ראש ממשלה במדינת ישראל זה הכי קשה ומורכב. פה זה לא אירופה.
11
מאחלת הצלחה לממשלה...
תקווה | 31-05-2021 16:39
מאחלת הצלחה לממשלה חדשה שתקום!! כל אלה שמאחלים שייכשל,מאחלים שהמדינה לא תצליח. נתניהו לא מצליח כבר 2 שנים,ועדיין הם עיוורים. הקינה אוכלת אותם,לא איכפת להם מהמדינה. אנרכיסטים!
מאחל הצלחה לכל חברי הממשלה
ג'פרי | 01-06-2021 15:39
לפגישה משותפת מתחת לוחות שיש בבית הקברות שתמותו כולכם עוד לפני שתקימו ממשלה הקדוש ברוך הוא יכול לעשות את זה וצריך להתפלל חזק על זה
לידיעתך פעם אחת...
עמרם אסולין | 31-05-2021 22:19
לידיעתך פעם אחת נתניהו לא הצליח בגלל ליברמן ופעם שני בגלל בנט שפילג את הבית היהודי ולא עבר את אחוז החסימה וכעט בגלל תסביך הגדלות של הרמאי יהנוכל בנט להיות ראש ממשלה בכל מחיר ושקד הפודל שלו ניגררת אחריו
12
בנט הבוגד הנאלח,...
איתי | 31-05-2021 18:08
בנט הבוגד הנאלח, הכי גמד בפוליטיקה הישראלית, תזכר לדראון עולם מעל גבי דפי ההיסטוריה השחורה כבוגד הנאלח של מדינת ישראל, תתבייש, איבדת את הבושה, חתיכת אפס.
13
בנט הבוגד גנבת...
דבורה | 31-05-2021 18:14
בנט הבוגד גנבת את הקול שלי ושל חברי, חתיכת אפס.
14
בנט בוגד ורמאי...
לינה | 05-06-2021 13:21
בנט בוגד ורמאי שרמא את הציבור, ורמאי ושקרן נשאה תמיד כך מעניין אותו רק התפקיד ולא המדינה הוא בנט ולפיד אסון למדינת ישראל.