10 ימים לבחירות לנשיאות המדינה, וכעת שני המועמדים ממקדים את המאמצים בשכנוע חברי הכנסת לתמוך בהם ברגע האמת.

ביום רביעי שעבר, הגישו מרים פרץ ויצחק (בוז'י) הרצוג את טפסי ההתמודדות לנשיאות, והחל הקמפיין הכפול – על דעת הקהל הציבורית ועל האצבעות של 120 חברי הכנסת.

לטובת הקמפיין של השניים, הכנסת מאפשרת למתמודדים לעבוד מתוך הכנסת ומקצה לכל חד לשכה על מנת לקיים פגישות ולנהל את עבודת השטח, קרוב לחברי הכנסת.

לפי גורם בכנסת, אמנם לא מדובר בחוק שמחייב זאת, אך מדובר בנוהג שהשתרש להעמיד למתמודדים כלים נוחים והוגנים לטובת ההתמודדות.

כדי לצפות בסרטון זה, אנא הפעל JavaScript , ושקול לשדרג לדפדפן שתומך ב HTML5 video .

מרים פרץ בכנסת, שבוע שעבר (צילום: בנצי רובין/סרוגים)

לכאורה המועמד המוביל כעת הוא יצחק הרצוג, שזכה במספר תומכים גבוה משמעותית לעומת מרים פרץ (27 חתימות להרצוג מול 11 חתימות לפרץ) אך יותר מכך – למעט 2 הסיעות הערביות, חתמו לו נציגים מכל הסיעות בכנסת, כולל מימינה והציונות הדתית. לעומת זאת לפרץ חתמו מחמש סיעות (ש"ס, הליכוד, ימינה, הציונות הדתית וכחול לבן).

למרות התמיכה הגדולה של הרצוג בתוך המערכת הפוליטית, פרץ זוכה לאהדה גדולה בציבור, ובקמפיין שלה מתכננים להבליט זאת, על מנת לשכנע את הח"כים שהיא המועמדת הראויה.

שיחות אישיות וקמפיין תקשורתי

מכיוון שמדובר בהצבעה חשאית, אין בהכרח משמעות להצהרות תמיכה פומביות של מפלגות, אך עד כה שום מפלגה לא התייצבה באופן בלעדי מאחורי אחד מן המועמדים. אפילו מפלגות כמו הליכוד וימינה – שלכאורה היה אפשר לחשוב שיתמכו במרים פרץ – הודיעו שיעניקו לחבריהם חופש הצבעה שבוע הבא.

בזמן שנותר מתכננים פרץ והרצוג להתמקד בשיחות אישיות על כל חברי הכנסת, מתוך הבנה כי רק קשר אישי ושיחה פרטית יכולה להטות את הכף להצבעה לטובתם.

יחד עם זאת, ההבנה שיש משמעות לדעת הקהל הציבורית, וגם שם יתמקד המאמץ.

הבחירות לנשיאות, 2014 (צילום: מרים אלסטר/פלאש 90)

שני המועמדים הקימו מטה קמפיין שינהל את השטח ואת מערך הדוברות וגייסו יועצי תקשורת לנהל את "המערכה" הציבורית.

בסוף השבוע האחרון היה אפשר כבר לראות ניצנים ראשונים של הקמפיינים: ראיון עומק עשתה פרץ לעיתון ידיעות אחרונות, וגם מפגשים עם מובילי דעת קהל כמו פגישה של הרצוג לפגישה עם יוסי דגן, יו"ר מועצת שומרון, הידוע בהשפעתו בתוך הליכוד, ביום שישי האחרון.