ביידן לנתניהו: "מצפה לרגיעה משמעותית היום" - סרוגים

ביידן לנתניהו: "מצפה לרגיעה משמעותית היום"

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן שוחח שוב עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, והבהיר כי הוא "מצפה לרגיעה משמעותית של הלחימה כבר היום, בדרך להפסזקת אש". זו הפעם הרביעית שבה נתניהו וביידן משוחחים על הלחימה בדרום

author-image
ביידן לנתניהו: "מצפה לרגיעה משמעותית היום"
  (צילום: מרים אלסטר\פלאש 90)

הלחץ האמריקני מתגבר: נשיא ארה"ב ג'ו ביידן שוחח היום (רביעי) עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, זאת על רקע המשך הלחימה מול חמאס ברצועת עזה. בדבריו ביידן הבהיר כי הוא "מצפה לרגיעה משמעותית עוד היום".

בהודעת הבית הלבן נאמר כי "שני המנהיגים שוחחו בפירוט על מצב האירועים בעזה, הפעולות של ישראל להסרת האיומים של חמאס וארגוני טרור נוספים, והמאמצים הדיפלומטיים הבינלאומיים. הנשיא הבהיר לראש הממשלה שהוא מצפה לרגיעה משמעותית של הלחימה כבר היום, בדרך להפסקת אש".

במקביל, שר הביטחון בני גנץ שוחח היום עם מזכיר ההגנה האמריקני לויד אוסטין, ועדכן אותו על התפתחות המערכה בעזה. לדבריו, "בכל יום שעובר צה"ל מגיע להישגים משמעותיים שגורעים יכולות צבאיות משמעותיות מחמאס ופוגע במי שיורים על אזרחי ישראל ללא הבחנה". עוד אמר למזכיר ההגנה כי "בכוונת ישראל לפעול באחריות ביטחונית וגם מדינית עם הגורמים המתונים באזור", והודה לו על הגיבוי האמריקני שהוא משמעותי ביותר עבור ישראל.

עוד באותו נושא

ביידן לנתניהו: "מגבה את ישראל, תומך בהפסקת אש"

זו הפעם הרביעית שבה ביידן ונתניהו משוחחים על האירועים בדרום במהלך השבועיים האחרונים. מוקדם יותר היום עיתון הניו יורק טיימס פרסם פרטים על השיחה הקודמת של ביידן ונתניהו, שהתקיימה בלילה שבין שני לשלישי – ובה נשיא ארה"ב הבהיר לנתניהו כי הוא תומך בקידום הפסקת אש בין ישראל לחמאס, אך הדגיש כי הוא נותן גיבוי לצורך של ישראל להגן על עצמה.

לפי הדיווח האמריקני, במהלך השיחה הזהיר ביידן את נתניהו שהוא לא יוכל להדוף לאורך זמן את הלחץ ההולך וגובר של הקהילה הבינלאומית – לסיום המבצע בעזה ולשינוי במדיניות הישראלית כלפי הרצועה.

למרות העובדה כי באופן פומבי ביידן מתייצב לצד ישראל, על פי הדיווחים בשיחות סגורות עם נתניהו הוא משתמש בטון תקיף יותר. בבית הלבן התייחסו למהלכים של ביידן ומסרו: "הוא עושה את זה כבר מספיק זמן כדי לדעת שהדרך הטובה ביותר להפסיק עימות בינלאומי היא בדרך כלל לא להתווכח בפומבי. לפעמים הדיפלומטיה צריכה להתרחש מאחורי הקלעים".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
6 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
אפסים
לוחם | 19-05-2021 16:55
הינה , לכל המזדרגגים בתקשורת ובשמאל הליברלי שקיללו את טראמפ, עכשיו כולנו משלמים. מטומטמים
אם יש...
עינת אודליה חבה | 19-05-2021 17:08
אם יש לביבי שכל שימשיך , כי כמה ראשי ממשלה ימין ידעו להעמיד את הנשיאים במקום , וכמובן אין על טראמפ
2
מוטב שהאמריקאי הזה יסתום את פיו.
יהודי | 19-05-2021 17:00
ולא יגיד לנו מה לעשות,שיתעסק בבעיות שלו.
3
כמו שכמה ראשי...
עינת אודליה חבה | 19-05-2021 17:07
כמו שכמה ראשי ממשלה ימין בעבר שידעו להעמיד את נשיא ארצות הברית במקום, אני מצפה גם מביבי שלא יתן לביידן לשלוט עלינו, מי הוא בכלל ? פח אשפה הביידן הזה , מתגעגעים לטראמפ
4
ביידן נשמה של...
אליקו | 19-05-2021 18:22
ביידן נשמה של ברבור .... בוא לעוטף עזה יום אחד ותישן בממד לילה ותרוץ לממד יום אחד בחיים ... שלך ונראה אותך מבקש הפסקת אש ינשמה של ברבור
5
חולה נפש מנהל...
בניה | 19-05-2021 22:45
חולה נפש מנהל את אמריקה ואומר לנו איך להתנהג,בזמן שמזמן אם זה היה קורה בארצו החה כותש את עזה לחול דק דק לבנייה!