המנדט תם: הנשיא ייפגש הבוקר עם בנט ולפיד - סרוגים

המנדט תם: הנשיא ייפגש הבוקר עם בנט ולפיד

לאחר פקיעת המנדט של בנימין נתניהו אמש בחצות, נשיא המדינה יחל הבוקר את סבב ההתייעצויות. הבוקר הוא צפוי להיפגש עם בנט ולפיד והוא פנה לסיעות להעביר את עמדתן

המנדט תם: הנשיא ייפגש הבוקר עם בנט ולפיד
  יאיר לפיד ונפתלי בנט (צילום: יונתן זינדל והדס פרוש, פלאש 90)

בעקבות פקיעתו של המנדט אמש בחצות (בין שלישי לרביעי) אשר ניתן לראש הממשלה, ח״כ בנימין נתניהו, פנה הבוקר, (רביעי), מנכ"ל בית הנשיא הראל טובי אל ראשי הסיעות שבכנסת.

וכך כתב: "על פי סעיף 9 לחוק יסוד: הממשלה, מתכוון נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין לקבל את החלטתו בדבר המשך תהליך הרכבת הממשלה. בהתאם לאמור בסעיף זה, שוקל נשיא המדינה לזמן בפניו את חברי הכנסת האחרים, המועמדים לתפקיד הרכבת הממשלה, וכן לקבל את עמדתן של כל הסיעות, ככל שיהיו מעוניינות בכך".

עוד באותו נושא

סקר מנדטים: לפיד ובנט נוסקים; נתניהו נחלש


105

בלשון המכתב פונה המנכ"ל אל ראשי הסיעות להעביר את עמדתם בפני הנשיא חתומה עד לשעה 14:00 בצהרים "בטרם יקבל את החלטתו לפי סעיף 9. ככל שיעלה הצורך בבירורים נוספים, ישקול הנשיא את זימון נציגי סיעתך להצגת עמדתם בפניו, כל זאת על פי לוחות הזמנים הקבועים בחוק."

בשעות הבוקר עתיד הנשיא להיוועד עם ח״כ נפתלי בנט וכן עם ח״כ יאיר לפיד. בהמשך היום יקבעו פגישות נוספות בהתאם לבקשת חברי הסיעות ולשיקול דעתו של הנשיא.

כאמור ההחלטה כפופה להמלצת הסיעות. עוד לא ברור האם בגוש הימין ימליצו על נפתלי בנט, ועל מי ימליץ יו"ר תקווה חדשה גדעון סער. בנוסף גם ברע"מ טרם החליטו על מי הם ימליצו לנשיא להרכיב את הממשלה.

בהודעת הליכוד, כמה דקות לפני השעה חצות נכתב: "עקב סירובו של בנט להתחייב לממשלת ימין, דבר שהיה מוביל בוודאות להקמת ממשלה בהצטרפות של חברי כנסת נוספים, ראש הממשלה נתניהו החזיר כעת את המנדט לנשיא".

כעת לפי החוק, לנשיא המדינה עומדים שלושה ימים לשקול מה לעשות עם המנדט להרכבת ממשלה: אופציה אחת היא להטיל על מועמד אחר ואופציה שנייה היא להעביר את הכוח לכנסת, לאפשר לה חלון הזדמנות של 21 ימים למצוא ח"כ שיש לו 61 תומכים אקטיביים, צעד קשה יותר שימנע הקמת ממשלות מיעוט.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
5 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
המשותפת תכין לבנט הפתעה תזכרו
לאור | 05-05-2021 9:04
הם לא יתנו למנסור עבאס לקצור פרות הם שותקים עכשיו
2
ירד המסך על...
בשורות טובות | 05-05-2021 9:04
ירד המסך על ממשלת הרשע והזדון המסואבת. נקווה שבקרוב נוכל לנשום לרווחה, אבל לא נשכח ונפרע מכל המושחתים שרדו בנו במשך למעלה מעשור. לרשעים לא תיהיה תקווה.
3
בעזרת השם נפטר כבר מנהנתניהו וכנופייתו
חיים | 05-05-2021 9:27
בעזרת השם נפטר כבר מנהנתניהו וחבורת הזבל המקיפה אותו
4
בעזרת השם נעשה...
עקיבא | 05-05-2021 9:35
בעזרת השם נעשה ונצליח. אני איש ימין יחד עם זאת לאור ההתנהלות של לפיד אני מעדיף בלי להסס! בנט-לפיד מאשר הזקן השקרן והמאוס
5
בנט, ליברמן,סער ולפיד
משה | 05-05-2021 12:14
בנט, ברוך הבא למחנה שנאת ישראל, הצטרפת לחברים שהורסים את המדינה, מתוך קנאה לאדם מצליח כמו בנימין נתניהו, ממש חורבן בית המקדש ה -3 , רקב עצמות קנאה!!