תם המנדט של נתניהו: ההחלטה כעת בידי הנשיא - סרוגים

תם המנדט של נתניהו: ההחלטה כעת בידי הנשיא

רשמית פקע המנדט של נתניהו להרכבת ממשלה, והכדור כעת בידיים של נשיא המדינה, ראובן ריבלין, שיצטרך לקבוע: העברת המנדט לח"כ יאיר לפיד או להחזיר אותו לכנסת

תם המנדט של נתניהו: ההחלטה כעת בידי הנשיא
  צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

הסתיימו 28 הימים שהטיל נשיא המדינה, ראובן ריבלין, על ח"כ בנימין נתניהו לנסות להרכיב ממשלה חדשה.

בהודעת הליכוד, כמה דקות לפני השעה חצות נכתב: "עקב סירובו של בנט להתחייב לממשלת ימין, דבר שהיה מוביל בוודאות להקמת ממשלה בהצטרפות של חברי כנסת נוספים, ראש הממשלה נתניהו החזיר כעת את המנדט לנשיא".

כעת לפי החוק, לנשיא המדינה עומדים שלושה ימים לשקול מה לעשות עם המנדט להרכבת ממשלה: אופציה אחת היא להטיל על מועמד אחר ואופציה שנייה היא להעביר את הכוח לכנסת, לאפשר לה חלון הזדמנות של 21 ימים למצוא ח"כ שיש לו 61 תומכים אקטיביים, צעד קשה יותר שימנע הקמת ממשלות מיעוט.

עוד באותו נושא

הקרב על המנדט: כל האינטרסים והתרחישים


5

בהודעה הלילה מטעם בית הנשיא נמסר: "התקופה בת 28 הימים הקבועה בחוק יסוד: הממשלה, אשר עמדה לרשות ראש הממשלה ח"כ בנימין נתניהו להרכבת ממשלה – תמה בחצות."

"זמן קצר לפני חצות, הודיע נתניהו לבית הנשיא כי לא עלה בידו להרכיב ממשלה ועל כן הוא מחזיר את המנדט אל הנשיא. מחר, יום רביעי, כ"ג באייר, 5 במאי, במהלך הבוקר, יעמוד בית הנשיא בקשר עם הסיעות באשר להמשך תהליך הרכבת הממשלה."

צילום: יונתן זינדל, אוליביה פיטוסי ותומר נויברג, פלאש 90

מה יעשה הנשיא?

הקרב הפוליטי הצפוי ביממות הקרובות יהיה למנוע מריבלין להחזיר את המנדט לכנסת אלא להטיל אותו על חבר כנסת יאיר לפיד, יו"ר יש עתיד.

בגוש מתנגדי נתניהו דורשים שהמנדט יינתן ללפיד שזכה ל-45 ממליצים בסבב ההמלצות הקודם ולכן מבחינתם הוא השני לקבל את האפשרות להקים ממשלה, לאחר שנתניהו נכשל.

ביום שני האחרון ראשי "גוש השינוי" הביעו אופטימיות לגבי אפשרות הקמת ממשלה חדשה. לפיד טען כי "בעוד יומיים אפשר להשביע ממשלה חדשה. היא לא תהיה מושלמת אבל תיקח אחריות ותעסוק בניהול המדינה."

מצד השני, הליכוד היה רוצה לשמור את המנדט בצד הימני של המפה ואף שקלו האם להמליץ על בנט ובכך להביא את המנדט לידיים של ח"כ נפתלי בנט או אולי שמא בכיר ליכוד אחר.

אם זאת, נראה שהליכוד זנח את הכיוון הזה ויתמקד בשבועות הקרובים בניסיון למנוע את הקמת ממשלת לפיד-בנט, גם במחיר של יציאה לבחירות נוספות.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
9 תגובות - 7 דיונים מיין לפי
1
המנדט אינו בידי הנשיא, אלא בידי בנט הבוגד!!
א | 05-05-2021 0:42
המנדט כביכול בידי הנשיא, רק בגלל שבנט הבוגד מעניק לממשלת שמאל את המנדטים שקיבל, כדי שזה יכתיר אותו כראש ממשלה תמורת 7 המנדטים העלובים שלו!!אחרת, ריבלין, שחיכה לרגע זה כל רגע בנשיאותו לספק את שנאותו הפתולוגית לנתניהו ולהעלות את השמאל לשלטון - יעשה בדיוק את זה!! בנט וריבלין - שניהם בוגדים המונעים אך ורק ממניעים אישיים של שנאה ותאוות שררה חולנית - ביחד יעלו את השמאל האנטי ציוני בתמיכת תומכי הטרור לשלטון!!
רובי המושחת שוחר לטרף כנחש הקדמוני
טפו עליך רובי | 05-05-2021 11:04
שכן אמר שראה אמש בשעה 2 בלילה שותה וודקה רוסית ורוקד עם כמה אנשי שמאל
, איך...
חשבון פשוט... | 05-05-2021 11:00
, איך בנט הוא הבוגד ? בנט אמר כל הזמן שאצבעות אנשי ימינה נתונות לביבי. אבל גם יחד עם ימינה - אין לביבי ממשלה ללא רעמ, וסמוטריץ' מתנגד לרעמ. אמור מעתה : מי שטירפד הקמת ממשלה הוא סמוטריץ'.
2
בנט ...
בת 7 | 05-05-2021 2:07
בנט ואיילת. אתם חרפה למדינת ישראל. מה חשבתם לעצמכם. שעים. 7 מנדטים רוצים להנהיג מדינה לא הייתי שמה אותכם בועד הבית. נפתלי האובססיה שלך להיות ראש ממשלה. אזרחי המדינה צוחקים עליך אתה.חלאה לוקח. קולות מהימין ומעביר לשמאל בושה בבחירות הבאות אתה ליברמן וסער מתרסקים. בעזרת השם מי שבוגד בימין. דינו.....
3
יושב ראש אופוזיציה...
עמית | 05-05-2021 5:41
יושב ראש אופוזיציה כמו נתניהו זה סיוט של כל ראש ממשלה
4
הרבי
נועם | 05-05-2021 5:55
הרבי מלובביץ' ישו מוחמד הנביא מואפק טריף
5
אני במקום מיקי...
חיים | 05-05-2021 6:10
אני במקום מיקי זוהר מעלה היום חובת הנחה למלחמה בבניה החוקית בדרום ומלחמה בנשק בדרום ואז נראה את בנט מתחנף למנסור עבאס
6
בהתנתקות הבאה אתנדב במילואים לפנות
התנתקות 2 | 05-05-2021 7:36
כאשר מתועבי השמאל ידיחו את בנט, שקד ושאר החלאות והנוכלים, הם יתפנו להרס ההתיישבות ביהודה ושומרון. לא תעזורנה כל היללות והבכיות- הטרקטורים ומשאיות ההובלה יעלו על כל הישובים לפנותם. אני כליכודניק מיום לידתי, לא רק שאמחא כפיים למשאיות, כפי שעשו הקיבוצניקים המשומדים בעת ההתנתקות, אלא אף אבקש להיות מוצב בפועל במגרת שירות המילואים שלי בכדי לפנות את הערב רב הבוגדני, הנקרא הציונות הדתית. אשמח לתלוש את הרבנים המזוייפים מהסטנדרים בהם הם אוחזים כבקרנות המזבח ולהשליך אותם למשאיות הפינוי. אשמח להתיז גז מדמיע לפרצופיהם של ראשי יש''ע ולגרור אותם אזוקים לאוטובוסים. אשמח לקשור פלנלית לעיניהם של חסידיו השוטים של נוכל עם כיפה בגודל של שקל ושל נפקנית שאת רוב דרכה לצמרת עשתה במצב אופקי. יהיה שמח. תכינו חולצות כתומות ואנחנו נכין משאיות פינוי ופופקורן.
7
התרחיש הרצוי
מפוכח | 05-05-2021 9:11
התרחיש הרצוי ביותר למדינת ישראל: ============================ 1. הנשיא מחזיר את המנדט לכנסת. 2. מרכז הליכוד, בהסכמת נתניהו, מטיל על חבר כנסת אחר מן הליכוד לפעול מיד להקמת ממשלה. 3. חבר הכנסת מן הליכוד שנבחר כאמור לעיל, פונה מיד אל שס, החרדים, הציונות הדתית, ימינה ותקווה חדשה לשם הקמת קואליציה בראשותו. לאחר סגירת הסכמים אתם, ניתן לחשוב, כאפשרות, על פניה גם אל גנץ, לצורך ביצור הקואליציה. 4. חבר הכנסת מודיע לנשיא שעלה בידו להקים ממשלה. 5. קדנציה מלאה ויציבה עוברת על הממשלה החדשה ועל הכנסת. 6. מר נתניהו מזוכה במשפטיו ומנוקה מכל רבב / מורשע רק בעבירות קלות ערך שאינן פוסלות אותו מלכהן במשרה ציבורית. חוזר בכבוד מנצחים אל הנהגת הליכוד - אם רצונו בכך.