בנט וסער משחקים שח-מט עצבני מאוד - סרוגים

בנט וסער משחקים שח-מט עצבני מאוד

זהו משחק עצבים מותח שכל כולו תלוי בשאלה מי ימצמץ ראשון. סמוטריץ' שיפר את הבטחתו לשבת רק תחת נתניהו, בנט שיפר את הבטחותיו על ממשלת ימין מלא, או סער שיפר את מילתו שלא לשבת תחת נתניהו

בנט וסער משחקים שח-מט עצבני מאוד
  (צילום: מרים אלסטר/ פלאש 90)

בנט וסער פשוט משחקים שח-מט עצבני עד מאוד עם סמוטריץ'. זה כל הסיפור.

הרי זה לא רק שבנט יפר הבטחות על הבטחות של בחירות כשהוא יחליט אם יחליט להקים ממשלה עם יאיר לפיד בואכה יאיר גולן איבתיסאם מרעאנה ומפלגת רע"מ. גם סער בעצמו שעד כה מצטייר כאיש של מילתו, יהיה חייב להפר את הבטחת הבחירות שלו שלא לשבת עם, או להסתמך על המפלגות הערביות בכדי להקים ממשלה.

עוד באותו נושא

שאל את הרב: רע"מ פסולים? תלוי מי שואל


14

אז על מה השניים הללו בונים? על סמוטריץ'.

זהו פשוט משחק עצבים מותח שכל כולו תלוי בשאלה מי ימצמץ ראשון. האם סמוטריץ' יפר את הבטחתו לשבת רק תחת נתניהו, האם זה בנט שיפר את הבטחותיו על ממשלת ימין מלא, שלא לשבת עם רע"מ, שלא להוביל לבחירות חמישיות, ושלא לשבת תחת לפיד (תבחרו אחת). או שמא זה סער שיפר את מילתו שלא לשבת תחת נתניהו.

עד כה היה נראה שהימין בונה על פתרון שיסדר את כל החלקים יחדיו. הרי סער לא הבטיח מתחילת הדרך שלא לשבת תחת נתניהו. והוא הרי ישב עם במפלגתו של נתניהו כיו"ר שנים. אפילו יועז הנדל ממפלגתו אמר בראיון לגלי צה"ל שהוא לא שולל זאת. במקביל ניסו לנסח תבנית בה מישהו אחר דוגמת בנט יהיה ראש ממשלה ראשון כך שיוכל להכניס אתו את סער. אבל מההתפתחויות וההצהרות השבוע נראה כי גם הדרך הזו נחסמה ונשללה על ידי מפלגת תקווה חדשה.

סער ובנט מתואמים להפליא. סער ממעט לצאת בהצהרות, וכשהם כבר ניתנות נראה שהן מסתדרות באורח פלא, בזמנים ובתוכן, בדיוק להצהרותיו של בנט ולאתגרים שמנסה להערים עליו נתניהו. נתניהו רומז לממשלת ימין עם כל השותפים, סער טוען שלא יקרה עם נתניהו. נתניהו מוציא הודעה על רוטציה בראשות בנט לשנה וסער שולל זאת על הסף מיד כשבנט אומר שידיו כבולות.

צר לי לאכזב

צר לי לאכזב אם יש מחברי בשמאל הבונים על כך שבנט וסער יהפכו תוך מערכת בחירות אחת למוסי רז ואורי זכי. ככל הנראה צמד החמד מבית מפלגות האולטרה ימין, בונים לייצר פה ימין חדש על אפם וחמתם של 30 המנדטים הליכודיים. הם יודעים שסמוטריץ' לעולם לא יסכים לשבת עם רע"מ, ומודעים לעוצמתו, ולשיח וליחסיו הטובים עם הרבנים. כל מה שנותר הוא למתוח את החבל עד הרגע בו המנדט יעבור למישהו אחר.

באותו הרגע, כל הלחצים שהופעלו עליהם להקמת ממשלת ימין ולמניעת ממשלה שנשענת על המפלגות הערביות, תעבור באבחה אחת על כתפיהם העמוסות גם כך של מפלגות הציונות הדתית והליכוד. "אמרתם שחשובה לכם ממשלת ימין? הרי לכם אחת. הצטרפו אלינו." או כמו שניסחה זאת איילת שקד "אם הוא (סמוטריץ') חושב שעבור המדינה אסור להישען על עבאס, אז בוא תמנע מאתנו להישען על עבאס". כמובן שמדובר בהטלת אחריות בסגנון כיתה ד', אבל בסופו של דבר בעקבות הלחץ סמוטריץ' יצטרך לעשות את החשבון לפי עולם הערכים שלו האם להיות צודק, או להיות חכם (אשאיר לכם את הניחוש במה הוא יבחר).

בינתיים מה שנראה לפנינו הוא כאמור משחק שח-מט מותח רב משתתפים שעסוקים בו בעיקר מפלגות הימין עם שחקן אורח זמני בדמות מנסור עבאס. כשבמשחק כזה משחקים טובי המוחות הפוליטיים דוגמת אלקין, בנט, סמוטריץ' ונתניהו. אפשר היה להתרווח בספה להילחץ וליהנות. במיוחד אם שילמנו כבר פעם רביעית.

עם זאת חשוב לומר, גם אם בסופו של דבר דברים "יסתדרו" ותוקם ממשלה כזו או אחרת. למשחקי המשא ומתן הללו יש השלכות ומחירים שאנו רואים אותם כבר כעת. דוגמת הרמת קרנה של מפלגת רע"ם וחידוד ההבדלים בין מפלגות הימין.

זו אולי מערכת בחירות רביעית, אך היא לא דומה בשום צורה לאלו שקדמו לה, ותהיה לה השפעה רבה על אלו שיבואו אחריה. בואו נקווה שלטובה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
8 תגובות - 6 דיונים מיין לפי
1
הלוואי שאתה צודק. אבל...
ישראל | 04-05-2021 17:27
הלוואי שאתה צודק. אבל נראה לי שבנט וסער כבר חצו את הגבול הנפשי להקים ממשלת שמאל.
2
בנט מדמיין שהוא...
שבוע טוב | 04-05-2021 21:50
בנט מדמיין שהוא מנהיג של מצביעים שלו. א ) אין לו מצביעים שלו הכל נמוג ב ) אין לו מנהיגות . במיוחד אחרי שהר השקרים של בנט הפך לאוורס.
3
בנט כל פעם גבוה בסקרים וקורס
דוד | 04-05-2021 23:14
קשקשן חוצפן שבגד בבוחריו!
4
מאחלת לאלה שיקבלט...
אילנה שניאור | 05-05-2021 2:18
מאחלת לאלה שיקבלט את המנדט אחרי נתניהו , שדרכם לא תצלח בהקמת ממשלה ! לא רוצה לראות במדינתי מנהיגים שדרכם סלולה בחרמות ! מיצדי בחערות חמישיות שישיות ועוד עד שיבחרו מנהיגים בוגרים ואחראים ולא ילדותיים כמו תלמידים רעים שמחרימים !!
חחחח נתניהו...
רות כהן | 05-05-2021 16:13
חחחח נתניהו מחרים את כולנו
5
סער בוגד ודוגל בשנאת חינם
יהודי | 05-05-2021 7:36
בבחירות הבאות הוא מחוק לעד.
גם אני...
שלום | 05-05-2021 11:19
גם אני יהודי אבל לא חרטטן כמוך גם בבחירות הקודמות כתבתם את זה ומה קרה ביבי רצה אותו וגם לא אתם קובעים מי ימחק מהגיזרה הפוליטית כי אתם נמלים לעומת בורא עולם רק הוא מחליט ולפי דעתי הוא החליט שביבי דועג לאינטרסף האישים בלבד ולא לאזרחיה המדינה ולא למדינה
6
מי שמוותר על...
נסיון השנים הראה ברורות | 05-05-2021 9:07
מי שמוותר על תורת ישראל יוותר גם על ארץ ישראל