החקירה יוצאת לדרך: מבקר המדינה הגיע להר מירון - סרוגים

החקירה יוצאת לדרך: מבקר המדינה הגיע להר מירון

יום לאחר שהודיע על פתיחה בביקורת מיוחדת, מבקר המדינה מתניהו אנגלמן הגיע לביקור בזירת האסון בהר מירון כדי לבחון את הכשלים שלא זוהו מראש בארגון ההילולה של רבי שמעון בר יוחאי

החקירה יוצאת לדרך: מבקר המדינה הגיע להר מירון
  (צילום: יונתן זינדל\פלאש 90)

החקירה יוצאת לדרך: מבקר המדינה מתניהו אנגלמן הגיע היום (שלישי) להר מירון, זאת במסגרת ביקורת המדינה המיוחדת שפתח אמש על האסון. בביקורו ינסה לבחון כיצד אירעה הטרגדיה באתר, ומה היו הכשלים שלא זוהו מראש בארגון ההילולה של רבי שמעון בר יוחאי.

כזכור, אמש אנגלמן אמר כי יבחן את ההתנהלות שהובילה למותם של 45 בני אדם ולפציעתם של כ-150 נוספים, ויעביר את מסקנותיו ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט אם יעלה חשד לפלילים. לדבריו, הביקורת תעסוק בשלושה מישורים – הראשון הוא הטיפול הממשלתי של הגורמים האחראים במדינה, הנושא השני הוא הזנחת קבר הרשב"י והשלישי יהיה כיצד מסדירים אירועים המונים בישראל למניעת הישנות אסון זה בעתיד.

עוד באותו נושא

תורמים לאחדות בעם: נפגעי האסון במירון זקוקים לכם

"בלילה שבין יום חמישי לשישי חוותה מדינת ישראל את אחד האסונות האזרחיים הגדולים, כאשר 45 חוגגים בקבר הרשב"י במירון, מצאו את מותם בנסיבות טרגיות ורבים אחרים נפצעו" אמר אנגלמן. "ברצוני להביע את תנחומיי למשפחות ההרוגים באסון ולשלוח איחולי בריאות שלמה לפצועים".

"לצערי, מדובר באירוע שניתן היה למנוע, ועתה מוטל עלינו לבחון ולבדוק כיצד ואיך נדרש היה למנוע אירוע זה" הזכיר. "משרד מבקר המדינה פרסם בשנת 2008 חוות דעת בנושא מצב קבר רשב"י במירון וההיערכות לאירועי ל"ג בעומר. בשנת 2011 ערך המשרד ביקורת מעקב בנושא. ביקורות אלו הצביעו על שורת ליקויים שאם היו באים על תיקונם, יתכן והאסון היה נמנע".

עוד באותו נושא

למען נפגעי האסון: כך תעזרו למשפחות ההרוגים במירון

עוד הזכיר כי "הביקורת הצביעה על ליקויים, בין היתר, בנוגע להעדר גורם ממשלתי האחראי לטיפול הכולל בקבר רשב"י והאחראי על ארגון הארוע, רמת תחזוקה ירודה, אי השלמת הפקעת מתחם הקבר לידי הגורם הממשלתי, תוספות בניה לא חוקיות, תשתיות דרכים שאינן מספקות וכבישי גישה שאינם מותאמים – בפרט עבור רכבי הצלה באירועים רבי משתתפים. יובהר כי ככל שיעלה חשש לעבירות בתחום הפלילי, נפעל על פי סעיף 14 ג' לחוק מבקר המדינה והעניין יועבר ליועץ המשפטי לממשלה לבחינתו".

"כמו כן, אם תוקם ועדת חקירה ממלכתית בנושא, אבחן את הרלוונטיות של ביקורת המדינה והערך המוסף מפעילותה, במקביל לפעילותה של הוועדה" סיכם. "אני שוב שולח את תנחומיי למשפחות שאיבדו את יקיריהם. זאת חובתנו לבדוק את האירוע ומה שקדם לו ויש בכוונתנו לקיים את המחויבות הזאת לכל כחל ושרק".

אסון מירון: גיוס המונים לסיוע משפחות הנפטרים והנפגעים – לחצו כאן >>

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
מה זה הבדיחה...
ידע שור קונהו... ידע חמור אבוס בעליו ... וגם אנגלמן , אולי לא חכם גדול, אבל יודע מי אדונו ... | 05-05-2021 11:55
מה זה הבדיחה הזאת ? המבקר לא חוקר את אדונו ... ועבד נרצע לא קם על בעליו ... ואפילו חמור יודע אבוס בעליו ... זה מבקר ? כל תפקידו להלל לשבח לפאר ולרומם את השלטון, בשביל זה מינו אותו ...