יום ראשון - יום אבל לאומי; מה זה אומר? - סרוגים

יום ראשון – יום אבל לאומי; מה זה אומר?

נוכח האסון הנורא שאירע בהר מירון, ראש הממשלה נתניהו הכריז על יום אבל לאומי ביום ראשון. מה המאפיינים של יום מסוג זה והאם הוא מעוגן בחוק?

חדשות סרוגים
יום ראשון - יום אבל לאומי; מה זה אומר?
  צילום: דוד כהן פלאש 90

ראש הממשלה נתניהו הכריז על יום אבל לאומי ביום ראשון נוכח האסון הנורא שאירע בהר מירון.  מה המאפיינים של יום מסוג זה?

יום אבל לאומי הוא כשמו כן הוא, יום אשר נקבע על ידי המדינה בעקבות אבל לאומי שקרה. בהכרזה על יום מסוג זה, נקבעים האירועים והמנהגים, כגון הורדת דגלי הלאום לחצי התורן וכן  צפויים להיערך טקסי זיכרון שונים ואלי אף ייסגרו מוסדות בילוי שונים.

עוד באותו נושא

נתניהו במירון: "ביום ראשון – יום אבל לאומי"


24

הצעת החוק ליום אבל לאומי שנדחתה

יום אבל לאומי אינו מעוגן בחוק של מדינת ישראל, בשנת 2008 הוגשה לכנסת הצעת חוק להסדרת קביעתם של ימי אבל לאומיים, אך הצעה זו לא אושרה.

על-פי הצעת החוק, עם מותו בעת כהונתו של אחד מהאישים האלה: נשיא המדינה, ראש הממשלה, נשיא בית-המשפט העליון או יושב-ראש הכנסת, תחליט הממשלה על הכרזה על אבל לאומי. נשיא המדינההוא שיכריז על האבל הלאומי, בנאום הכרזה.

על-פי ההצעה, הממשלה תהיה רשאית להחליט על אבל לאומי בנסיבות אחרות, אם תמצא כי יש לכך הצדקה. כמו כן נקבעים בהצעה משכו של האבל הלאומי והדרכים לקיימו.

בישראל כיום הממשלה היא הגוף שמחליט על קיום אבל לאומי, במקרים שבהם היא רואה לנכון לעשות כן. החלטות כאלה התקבלו בעבר עם מותם של אישים פוליטיים בעת כהונתם או אחריה למשל לאחר רצח ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל ב-1995 או רצח השר רחבעם זאבי ז"ל בשנת 2001.

יש לציין כי קיים הבדל בין יום אבל לאומי אשר מוכרז באופן חד פעמי, לבין "יום זיכרון לאומי" אשר מעוגן בחוק.

נתניהו במירון אחרי האסון (וידאו: עומר מירון/ לע"מ)

ימי אבל לאומי בהיסטוריה של מדינת ישראל

  • בעקבות מותו של נשיא מדינת ישראל יצחק בן צבי ב-23 באפריל 1963, הוכרזו שני ימי אבל לאומי בישראל.
  • בעקבות מותו של ראש ממשלת ישראל, לוי אשכול, הוכרזו שני ימי אבל לאומי.
  • בעקבות אסון המסוקים, שבו נהרגו בתאונה אווירית 73 חיילי צה"ל, הכריז ראש הממשלה, בנימין נתניהו, על יום אבל לאומי.
  • ב-11 בספטמבר 2001 החליטה ממשלת ישראל, בראשות אריאל שרון, על יום אבל לאומי בעקבות הפיגוע בבנייני התאומים שאירע בארצות הברית.
  • בעקבות אסון הכרמל, הכריז רה"מ בנימין נתניהו על יום אבל לאומי.
  • בעקבות מותו של שמעון פרס, ממשלת ישראל הכריזה על יום אבל לאומי.
מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
142 תגובות - 60 דיונים מיין לפי
1
לא כתוב בכתבה...
ימי | 30-04-2021 15:00
לא כתוב בכתבה מה בדיוק זה אומר בפועל
כן כתוב
תקרא | 30-04-2021 15:37
יום אבל לאומי הוא כשמו כן הוא, יום אשר נקבע על ידי המדינה בעקבות אבל לאומי שקרה. בהכרזה על יום מסוג זה, נקבעים האירועים והמנהגים, כגון הורדת דגלי הלאום לחצי התורן וכן צפויים להיערך טקסי זיכרון שונים ואלי אף ייסגרו מוסדות בילוי שונים.
2
במקום להכריז ימי אבל, שיתחיל לקחת אחריות!!!!
נהנתניהו | 30-04-2021 15:17
במקום להכריז ימי אבל, שיתחיל לקחת אחריות!!!!
כן כתוב
תקרא | 30-04-2021 15:36
יום אבל לאומי הוא כשמו כן הוא, יום אשר נקבע על ידי המדינה בעקבות אבל לאומי שקרה. בהכרזה על יום מסוג זה, נקבעים האירועים והמנהגים, כגון הורדת דגלי הלאום לחצי התורן וכן צפויים להיערך טקסי זיכרון שונים ואלי אף ייסגרו מוסדות בילוי שונים.
3
יום אבל
אלי | 30-04-2021 16:15
ביבי באסון המסוקים הנורא מכל לא הוכרז אבל יום לאומי,האסון הכרמל גם לא,עכשיו כשאתה צריך את החרדים אתה קובע אבל יום לאומי? הרי תולדות אהרון לא מכירים בלאום שלנו אז איך זה מסתדר? הם אנטי ציונים, שורפים בבובות עם מדי צהל, שורפים את דגלנו האהוב והיקר, מה קורה לך איזו צביעות? כאדם אני כואב ובוכה על כל הרוג שמת בגלל המחדלים יהי זכרם ברוך
חסידות אחת...
הבל הבלים | 02-05-2021 6:07
חסידות אחת או שתיים שאבלה זה אבל לאומי ?!
כפי שאני...
חסידת תולדות אהרן | 02-05-2021 2:25
כפי שאני רואה מתגובתך, אתה לא מכיר את תולדות אהרן. כאחת שגדלה בחסידות הזו, אני יכולה להגיד שהם אומנם לא מסכימים עם הדעות הציוניות, אך גם לא שורפים דגלים וכו, כל מה שכתבת זה נטורי כרתא. ונגיד שזה לא משנה, נהרגו 45 איש מכמה וכמה מגזרים, חרדים, דתי לאומי, ישראלים, יהודים אמריקאים, יהודים מארופה...
טימטום פשוט...
דעה | 01-05-2021 12:03
טימטום פשוט אין מילה אחרת להגיד עלייך ! ובושה לך .
תקשיב אתה...
פטריוט | 01-05-2021 10:41
תקשיב אתה פשוט שקרן נוכל חסר מוח .ב1997 אסון המסוקים הוכרז יום אבל לאומי .באסון הכרמל הוכרז יום אבל לאומי דיי כבר לכתוב שקרים ולזרוע שנאה ואנטישמיות .תת רמה .תבדוק את העובדות והאמת ותםסיקו להפיץ שקרים
באסון הכרמל...
עליך יוכרז יום שמחה כשתלך | 30-04-2021 20:53
באסון הכרמל וגם באסון המסוקים הוכרז ימי אבל. לפני שהאנטי-ביבי שלך גורם לך לפסיכוזה בלתי נרפאת בדוק את הנתונים או לפחות למד לקרוא כי זה כתוב בכתבה.
בכרמל הוכרז....
מה עכשיו | 30-04-2021 18:40
בכרמל הוכרז. מה שמוכרז היום זה סגר. חכה ליום ראשון. משטרות, מחסומים, דוחות, שיסוי
הכרזת סגר (כי...
מה עכשיו | 30-04-2021 18:38
הכרזת סגר (כי זה מה שזה) בגין מחדליו ראויה לתגובות כאלה.
באסון הכרמל...
דובוש | 30-04-2021 17:36
באסון הכרמל המושחת לא עשה זאת.שים לב...במשמרת של המושחת שני אירועי אסון הכרמל ומירון.שיילך כבר!!!!אסון מהלך!!!!
זה לא...
דובוש | 30-04-2021 17:35
זה לא היה ארוע אזרחי אלא צבאי
יום אבל לאומי
מנחם | 30-04-2021 17:21
אתה טועה ומטעה! אסון המסוקים הוכרז עי ביבי כיום אבל לאומי!!!
צודק לחלוטין כל מילה בסלע!
יהודה | 30-04-2021 16:29
הם אנטי ציוניים ומנהיגיהם הביאו עליהם את הרעה אז מה לזה לאבל לאומי?
4
ביום שהנהנתן נתניהו...
נחמוני | 30-04-2021 16:19
ביום שהנהנתן נתניהו יצא מבלפור יהיה יום חג לאומי...
https://edu-il.zoom.us/j/5918148510
בדיוק !! יאללה לכלא | 01-05-2021 16:46
יאללה לכלא נמאסת יאה.... גם אסון כזה מנצל לטובתו עד מתי?
5
צודק לגמרי! ...
דובוש | 30-04-2021 17:33
צודק לגמרי!
6
עובדים באותו יום?...
דובוש | 30-04-2021 17:34
עובדים באותו יום?
7
יש בתי ספר...
❤️ | 30-04-2021 17:38
יש בתי ספר ביום אבל לאומי???????
8
בציניות האופיינית לו...
שלומי | 30-04-2021 17:44
בציניות האופיינית לו הוא מחפש רווח פוליטי בכל טרגדיה... האם ביום האבל הלאומי בנו האוויל לא ילך למועדון חשפניות????
ביבי משתין...
לירן | 02-05-2021 4:41
ביבי משתין עליך ועל כל בלפור ועל כל השמאל תומכיי מחבלים אתם צפופי שכל לעולם לא תוכלו על הימין תמיד תהיו מפסידנים וסמרטוטים של הימין אתם בכלל לא נחשבים כציונים ותתפוצצו מקנאה שונאי חינם
ואת כמו...
שמאלנסקי | 30-04-2021 20:15
ואת כמו כל הביביסתים אומרת גשם כשביבי משתין אליכם
שלומי אין...
איכפתית | 30-04-2021 18:19
שלומי אין גבול לגועליות שלכם אפילו אם ביבי יוריד לכם כוכבים מהשמיים תגידו שהוא זורק עליכם בלוקים .די מספיק עם הטינופ הזאת ומספיק לחפש ללכלך יד גבול לכל דבר
9
אם זה לא...
רינה | 30-04-2021 17:58
אם זה לא היה עצוב הייתי צוחקת. די כל דבר להשמיץ את נתניהו דייי זה כבר מגוחך
10
קיצר שואלים האם...
תאכלס | 30-04-2021 18:31
קיצר שואלים האם יש השפעה חברתית , כגון : יום עבודה קצר/מבוטל , ואם יש עבודה האם זה משפיע על שכר כמו 125%,150%
11
רואים כמה אכפת...
מה עכשיו | 30-04-2021 18:39
רואים כמה אכפת לך
12
ביום ראשון יהיה...
מה עכשיו | 30-04-2021 18:42
ביום ראשון יהיה סגר. זה מה שזה. דוחות, אלימות משטרתית, מחסומים. זה מחדל מתגלגל
מאיפה זה...
לירן | 02-05-2021 4:33
מאיפה זה צץ לך שהדתיים לא משלמים מיסים נראה לי שהתחרפנתה לגמריי תעשה שיעוריי בית יה צפוף בשכל
את עפה...
לירן | 02-05-2021 4:29
את עפה על עצמך תעשי קודם שיעוריי בית א' אלה שלא מכבדים את דגל ישראל הם נטורי קרטה לבושים כחרדים ואנטי ציוניים ותומכים במחבלים : ולא החרדים ודתיים שאת חושבת ולגביי יום הזיכרון ויום השואה זה נכון בחלקו שלא עומדים דום ואני מבניי ברק וכדאי שתדעי אנו קוראים תהילים לזכרם של חללי צה ל והניספים של יום השואה ואנו לא רואים שעמידת דום בצפירה יותר טובה או חשובה מלקרוא תהילים ואת גם יכולה לאמץ את זה ולקרוא תהילים זה הרבה יותר טוב
הם לא...
לירן | 02-05-2021 4:19
הם לא עומדים אוליי דום בצפירה אבל עושים מה שאתה לא עושה דבר הרבה יותר חשוב מלעמוד דום דקה ומיד שכחתה אבל הם קוראים תהילים לזכר חללי צהל ואני אחד מהם אז אל תעוף על עצמך
טיפשה. תקווי שילדייך...
דלית | 02-05-2021 1:56
טיפשה. תקווי שילדייך לא יעברו אסון ויגידו שזה באשמתם.
כמה טמטום. חסר...
שיר | 02-05-2021 1:53
כמה טמטום. חסר מוח.
מי בדיוק לא משלם מיסים?
דתי | 02-05-2021 1:43
כנראה שהישפעת מהתקשורת החילוני השונא את האחר. אתה באמת חושב שרשות המיסים לא גובה מס מהציבור החרדי היקר, האם אתה באמת חושב שהם לא משלמים מס על אוכל ודלק וכו', תתבייש לך
לא משלמים מיסים,...
יקי | 01-05-2021 15:42
לא משלמים מיסים, רק חולבים את עטיני האזרחים העובדים
משהו לא...
דעה | 01-05-2021 12:01
משהו לא בסדר אצלכם !!!...השואלים/משווים /מצקצקים .. כמה עצוב ,גזעני,חסר כל אנושיות . עלובי נפש.
אמרת וצדקת! ...
לינדזי | 01-05-2021 10:19
אמרת וצדקת!
שיכבדו קודם את...
גאולה | 30-04-2021 19:05
שיכבדו קודם את דגל ישראל. ויעמדו דום ביום הזכרון לחללי מערכות ישראל...וביום השואה... הם חלק גדול מאסון הזה. בגלל חוסר המשמעת...שלא יחפשו אשמים. די!!!
אמנם אסון כואב...
אריק | 30-04-2021 18:53
אמנם אסון כואב אבל למה אבל לאומי, הם אפילו לא עומדים דום ביום הזכרון לחללי צהל.
13
יש לימודים ביום...
אנונימי | 30-04-2021 19:10
יש לימודים ביום ראשון?
14
יום אבל למי...
ביזיון | 30-04-2021 19:10
יום אבל למי שלא עומד ביום האבל לחללי צהל? בחיים לא!!!!!!!!
15
אם הממשלה היתה...
דפנה איפרגן | 30-04-2021 19:34
אם הממשלה היתה מאפשרת לעשות בצורה חכמה בכל עיר במוקדיים מסויימים את לג בעומר אז לא כולם היו נוהרים למקום אחד אבל בשל תכנון ודרכי פעולה לא נכונים כמי במהלך הקורונה אנחנו מקבלים תמונה של אסון נוראי שלקח עימו המון אנשים . דמם בראשכם אתם האשמים העיקריים כל מי שאני מכירה אמר לי שאם אסור לחגוג בעיר אז השנה אנחנו במיירון .וזאת התוצאה מאות אנשים שבדכ לא מגיעים לשם נהרו גם הם ,כי אסרו עליהם לעשות מדורה ולחגוג את החג ליד ביתם.
תורידו כבר...
דניאל | 30-04-2021 22:35
תורידו כבר את הסתומה הזאת!!!
16
מרגיש כאילו מלאך...
דפנה איפרגן | 30-04-2021 19:35
מרגיש כאילו מלאך המוות ביקר במיירון
17
ביבי למה הכל...
חגית איפרגן | 30-04-2021 20:11
ביבי למה הכל צריך להיות פוליטיקה למה אחרי אסון המוטציות מדבאי והידיעה שיש וריאנט הודי מסוכן ביותר אפשרת את החגיגות בדובאי למה להתחנף כל הזמן ג'י כבר מדובר בחיי אדם מה לא מובן לעצאזל...ואחרי ההדבקות הגדולות יבואו ויפיצומאת זה בכל העם וצפוי לנו כל של מתים מה קורה פה לעזאזל למה? ריבונו של עולם כועס כי לאף אחד לא אכפת מכלום וזאת התוצאה מלאך המוות הגיע למיירון.. ואנחנו כואבים כי אתם רוצים רק הון פוליטי לא ממש אכפת לכם מהעם הזה..
תגידי, את...
דניאל | 30-04-2021 22:34
תגידי, את לגמרי מטומטמת ועלובת נפש!!!!! קצת חמלה ואנושיות ישפרו אולי את השכל הקטן שלך!!!
18
אסור להסכים ליום...
אסף | 30-04-2021 20:28
אסור להסכים ליום אבל לאומי אם חלילה היה הפוך הם ממש לא היו עושים יום אבל ממש לא
בפיגועים מי...
משה | 02-05-2021 11:09
בפיגועים מי מגיע ראשון לזירה הפיגוע חרדים או חילונים
תגובה ממש...
גלית ג. | 01-05-2021 7:21
תגובה ממש לא חומלת. קרתה פה טרגדיה לאומית ועל כך האבל!!! יום אבל לאומי הוא יום אבל חד פעמי!!! זה משנה לך מי האוכלוסיה שנפגעה באסון? יש הבדל בין דם לדם? אסון הוא אסון!!!
גם אם הם...
גרינפילד | 30-04-2021 21:15
גם אם הם לא כפי שכתבת, אתה רוצה להיות כמוהם?
19
מגוחך להכריז יום אבל לאומי לזכר אנשים שהם נגד
פנחס | 30-04-2021 20:55
אני מאמין שאף בן משפחה לא ישתתף ביום הזה. יש להם חוקים שונים לגמרי משלנו - ויום אבל לאומי הוא עבירה מהחמורות שיש. אין לעם היהודי זכות למדינה והם נאבקים על מניעת הזכות שלקחנו לעצמנו. כך שמה ההגיון להכריז על יום אבל לאומי ולפגוע בהם?
20
במדינה מתוקנת האחראים...
ערן | 30-04-2021 20:59
במדינה מתוקנת האחראים למחדל היו מתפטרים אם זה ראשי הישיבות שר הדתות,.השר לבטחון פנים, שר הפנים ואולי אפילו ראש הממשלה. אבל אנחנו לא מדינה מתוקנת ומתייחסים להתראות רק כשקורה אסון. ההרוגים רחוקים מאד מהשקפותי הדתיות אבל המחדל הזה כואב לכולם ואני באמת משתתף בצער המשפחות שאיבדו את היקר מכל ומאחל רפואה שלמה ומהירה לפצועים
21
לא ראיתי בעת...
Mandean | 30-04-2021 21:17
לא ראיתי בעת אסון המסוקים שראש הממשלה קרא ליום אבל לאומי. אבל אלה היו סך הכל חיילים. כוח אלקטורלי קטן. בושה בושה בושה.
בסדר הוא...
עינב | 02-05-2021 6:04
בסדר הוא רק אמר שהוא לא ראה זאת
באסון המסוקים...
פפה | 01-05-2021 11:40
באסון המסוקים כן היה יום אבל לאומי .
ועוד איך...
א.ב. | 01-05-2021 9:22
ועוד איך היה יום אבל לאומי אחרי אסון המסוקים!
כמה שנאה...
ימין פטריוטי | 01-05-2021 8:47
כמה שנאה ושקרים אההה בושה וחרפה לך תפתח גוגל תקרה תמצא טמבללאחר אסון המסוקים ב-1997, הכריז ראש הממשלה דאז נתניהו על יום אבל לאומי. באירוע, נהרגו 73 חיילי צהל בתאונה אווירית. ימי אבל לאומיים
לאחר אסון...
פטריוט | 01-05-2021 8:46
לאחר אסון המסוקים ב-1997, הכריז ראש הממשלה דאז נתניהו על יום אבל לאומי. באירוע, נהרגו 73 חיילי צהל בתאונה אווירית. ימי אבל לאומיים
תקרא את...
י.מ | 30-04-2021 22:17
תקרא את הכתבה , כתןב שבינימין נתניהו הכריז עלציום אבל לאומי, לפני שאתה תוקף...תלמד לקרוא
22
איזה תגובות מגעילות....
עדי דתלשית | 30-04-2021 21:45
איזה תגובות מגעילות. של חוסר אנושיות. עשה טוב שלא על מנת לקבל פרס. לא כל דבר שעושים צריך להיות לזה תגמול. מותר לעשות וגם לא לקבל בחזרה. וכן צריך יום אבל לאומי כי זה טרגדיה. לא רק חרדים מחסידויות מתו. היום שם גם דתים לא חסידים, ילדים תמימים, אנשי משטרה. קצת חמלה והזדהות.
יש חמלה...
חילונית מבית דתי | 02-05-2021 2:33
יש חמלה ויש הזדהות גדולה, אבל יחד עם זאת יש ביקורת קשה על הגורמים הפוליטים. זה לגמרי לגיטימי. ללא ביקורת, לא יילמדו הלקחים ובעוד שנה יקרה אסון נוסף. הביקורת הכרחית ואי אפשר בלעדיה. זה לא אומר שינאה בכלל.
23
מה עם יום...
יוחנני | 30-04-2021 21:52
מה עם יום אבל לחיילים המסכנים שצריכים למות כדי שהמדינה תתעורר?
24
אבסורד, מילא היה...
ס | 30-04-2021 21:57
אבסורד, מילא היה יום אבל עקב פיגוע בזדון, אבל פה זה פשוט טמטום שגרם לכך. עדר.
25
הבעיה עם האסון...
דין וחשבון | 01-05-2021 7:25
הבעיה עם האסון הכואב הזה, שהכתובת היתה חזק על הקיר. כל אדם הגיוני היה יכול להבין שהצטופפות של אלפים בנתיב צר, עלול לגרום לאסון (לא צריך להיות מדען גדול לשם כך). אבל הכאב לא יכול למנוע ועדת חקירה, שאותה bb ודרעי אוחנה ואגב ואחרים ינסו למסמס
26
יום ראשון מתוכננים...
מיכאלה ב.נ | 01-05-2021 8:50
יום ראשון מתוכננים טיולים בבתי הספר ,אישית כמורה מרגישה לא טוב עם זה ,מצד אחד החיים נמשכים והילדים חיכו לטיול מצד שני הלב כבד מרגישה לא טבעי לטייל עם הכיתה ביום עצוב כל כך שמוכרז כאבל לאומי
מה פתאום!!!חרדים...
אביגיל | 02-05-2021 8:11
מה פתאום!!!חרדים לא שונאים חילונים!חס וחלילה!זה ממש לא נכון!!!!!!ממש לא נכון!!!! חרדים קיצוניים שונאים מושג: חילוניות והם בורחים ממנה כמו מאש! כי ההפקרות והכפירה נמצאים בכל פינה, הם מתבדלים כדי לשמור על הדת והמסורת הגחלת היהודית השבת!!!!!!! אתם יודעים איזה קשה זה לשמור שבת בין חילוניים שאין להם קשר וכבוד והם אנטי דת? ועל השבת שזה המצווה החשובה בתריג מצוות אף יהודי חרדי לא יוותר! כי אין יהדות בלי שמירת יום השביעי.... אז אתם חייבות וחייבים להבין את ההבדל מתבדלים מהחילוניות הנוראה!!!! אבל אני אומרת לכן ותכניסו טוב טוב טוב לקודקוד!!!אני לא חרדית ונכנסתי למגזר המדהים הזה.....החרדים אוהבים את אחיהם החילוניים!!!!! החרדים מתגעגעים לאחיהם החילונים וכל נפשם ומאווים...זה להחזיר לספינתם את אחיהם החילוניים לשמירת השבת שמירת המצוות. להיות עם אחד בלב אחד! אם נלך כמה שנים אחורה.......נראה שהאחים החילוניים עזבו את האחים החרדים......לנפשם..פרסו את כנפיהם....למדע,לטכנולוגיה,לרפואה, לחוכמות הגויים- שמימלא יש אותם בכל העמים....והאחים הדתיים חרדים נשארו לשמור על הנאמנות שלהם לעבודת השם לשבת ולתורה, וזה זכותם. וכל הכבוד להם! הם שומרים על עם ישראל! אבל שימו לב! האחים החילוניים התבדלו מהאחים החרדים והאחים החרדים מתגעגעים לאחים החילוניים. והאחים החילוניים מתגעגעים לאחים החרדים. ואין פה שינאה!!!@ יש המון אהבה וגעגוע,להיות ביחד!
די להכליל!!!נטולי...
לולה | 02-05-2021 6:28
די להכליל!!!נטולי כרטא הם זרם מסויים ששורף דגלים למה להכליל למה???מלאכים נספו וככה את מדברת היזהרי בלשונך אלה היו טהורים שהלכו כמו פרחים
כמה שאת...
לירן אלימלך | 02-05-2021 4:11
כמה שאת צפופה בשכל היית צריכה לעשות קודם שיעורי בית לפניי שכתבת שהחרדים חלילה שורפים דגלים כי זה לא נכון בכלל וגם המון דתיים וחרדים היתגייסו לצהל ומי ששורף את דגלי ישראל אלה נטוריי קרטא שיש להם דת של עצמם הם ממש כת שתומכים במחבלים והם לא נחשבים ציוניים הם רק לבושים כחרדים וחוטאים כנגד הדת שלנו הדתיים וחרדים לכן את טועה ובגדול שיסלח לך ד
כנראה התבלבלתי...
ימין שפוי | 01-05-2021 19:58
כנראה התבלבלתי את מדבר על נתורא קרטא חבורה אנטי ציונית שאין בינה לבין החרדים שום קשר אז דיי לבלבל במוח השקרים .עם אין לך מושג לא לכתוב שטויות .נ.ב הרבה חרדים בצבא כולל הבנים שלי הבת שלי גם מהאולפנה ישר לקורס קצינים אז .תבקרי בבתי קברות ותראה בימי ראשון ההסעות לבסיסי צהל כמה חרדים על מדים ..
מענין החרדים שורפים...
ציונית | 01-05-2021 14:20
מענין החרדים שורפים את דגל ישראל. לא עומדים לזכר חיילי צהל. שורפים זרים מהאנדרטות של החיילים. מניפים דגל אשף. . עושים מה שרוצים ולא ממושמעים לחוקי המדינה.הם שונאים חילוניים.גם בזמן הקורונה עשו מה שהרב אמר. וכך הפיצו את הנגיף יותר. בשבילי זה לא יום אבל. החיילים יותר חשובים.הם לא קשורים אלינו כלל. ביבי משחק את המשחק בגלל הבחירות. ובטח מתכנן לבקש מהנשיא דחיה .
27
תגובות מגעילות החרדים...
שמחה | 01-05-2021 9:10
תגובות מגעילות החרדים הם אחיכם בושה.....היהודי לא עומד דום זה מנהג ההגוים ..לא פלא למה יש צרות בעם ישראל.. .תתבישו לכם
ואולי הצרות...
מירי | 01-05-2021 13:01
ואולי הצרות באות בגלל ההתבדלות של החרדים הקיצונים משאר עם ישראל ןהשנאה שלהם לכל דבר שמסמל ישראליות כמו:צבא דגלי ישראל תרבות וכו
28
לצערי הרב אני...
ג'וני כמוני | 01-05-2021 9:49
לצערי הרב אני ממש לא רואה בחסידים ממלמלי היידיש אחים שלי. לצערי הרב הם נטע זר בעם ישראל.
תגובה שנובעת...
רעות | 02-05-2021 13:16
תגובה שנובעת מבורות ומניכור. פשפש במעשיך.
אתה הנטע...
נחרד | 02-05-2021 0:23
אתה הנטע הזר חייזר שבא מכוכב המשוגעים וההזוים
בושה לך!...
דעה | 01-05-2021 12:06
בושה לך!
29
לא חושב שצריך...
בחור | 01-05-2021 12:28
לא חושב שצריך לעשות יום אבל לאומי על האסון. הרבה אנשים, נשים וילדים נהרגו ונפצעו, אבל אלו טבע הדברים כאשר לא שומרים על ההנחיות ואין בדיקה מוקפדת. לדעתי האירוע הזה צריך להיות סמל לבטיחות באירועים, להזכיר גם לממשלה וגם למארגנים שאנחנו לא רוצים שהמאורע המחריד הזה יקרה שוב
נכון מאוד...
ליאת ניר | 01-05-2021 12:44
נכון מאוד וצודק
30
ומה אם יום...
יוסי | 01-05-2021 14:10
ומה אם יום אבל לאומי לניספים בדלקה בכרמל אותם לא סופרים כי הם לא שייכים למחנה הנכון בושה
31
למה לא הכריזו...
דון | 01-05-2021 14:14
למה לא הכריזו על יום אבל על הנספים של הצוללת דקר.על הנספים של אסון המסוקים.על הנספים של המשחתת אילת.אין ספק שכואב הלב על הנספים.אבל ביבי הופך את זה לפוליטיקה.
32
אני מזועזעת מרוב...
חלי חלי | 01-05-2021 14:19
אני מזועזעת מרוב התגובות , אנחנו עם אחד , משפחה אחת , האסון הוא כל כך מזעזע שזה לא משנה חילוניים , או דתיים , חרדים , כולנו צריכים להזדהות עים הכאב של המשפחות , ולאחל החלמה מהירה לפצועים , יום קשה ביותר כל כך הרבה צעירים קיפחו את חייהם , שאי אפשר לעכל את האסון הזה , בבקשה תשדרו רק אהבת חינם ואל תחפשו כרגע אשמים , זה הכל משמים וכך היה צריך להיות לצערנו הרב .
תסתום תפה...
מזועזע | 02-05-2021 0:21
תסתום תפה שלך יחצוף אין לך חמלה הגלגל עגול תכניס טוב לראש שלך
אתה נוכל...
פטריוט | 01-05-2021 16:18
אתה נוכל ושקרן .יש יותר חרדים היום בצבא מכל מגזר אחר .נ.ב כל השמאלנים הגזענים .ש.ג
אנחנו לא...
גמלאי | 01-05-2021 15:27
אנחנו לא עם אחד שמתגייס לצהל ולא עם אחד בשמחות ובאבל. הכול מעשה או מחדל בידי אדם אין לערב את השמים.
33
הם לא מכירים...
ציונית | 01-05-2021 14:23
הם לא מכירים בדגל ישראל. להיפך הם שורפים את דגל ישראל. מניפים דגל אשף.
ירדת מהפסים...
אא | 02-05-2021 9:53
ירדת מהפסים צר לי לומר
34
מה פתאום יום...
ישראלית | 01-05-2021 14:25
מה פתאום יום אבל לאומי. להוריד את הדגל לחצי תורן. שביבי יעשה זאת לבד
כלבה מסריחה...
אתי | 02-05-2021 0:55
כלבה מסריחה
35
לדעת לקחת אחריות
דני | 01-05-2021 14:27
היום אבל הןא על הכישלון הנורא ומחדלי הממונים כשלו כישלון יוצא דופן שהביא לאסון, זה לא גורל שמים זה אך ורק כישלון על מעשי ידי אדם,לא יתכן שעל הצלחות דורשים את הקרדיט (חיסונים) ולכשלונות אין בעלי בית,ולכן אני דורש מכל חבורת הפשע לקחת אחריות כמו שקורה בכל מדינה בינונית ולעוף לקיבינימט.
36
כשם שהחרדים לא...
רוני חלומי | 01-05-2021 14:37
כשם שהחרדים לא עומדים בצפירות כך לא לעשות יום אבל עבורם
לעמוד בצפירות...
אושר | 02-05-2021 6:24
לעמוד בצפירות זה מנהג נוצרי !!!אגב בימי אבל הם אולי לא עומדים בצפירות אבל הם לומדים יום שלם לעילוי נשמת ההרוגים וזיכוך נשמתם וזה הכי מועיל למתים.פשוט זוועה התגובות פה חוסר כבוד ושנאת חינם
למה שיעמדו בצפירות? כי בן גוריון החליט
חיים | 02-05-2021 1:52
זה מנהג נוצרי, תגיד לי אתה באמת חושב שכל שטות ומנהג גויים כולם צריכים לחכות. די קצת בושה
37
איזה תגובות...
ראשונית | 01-05-2021 15:05
איזה תגובות גועליות מה חשבתם לעצמכם שאתם מביעים את השנאה הזו ,כולנו בני אדם וקצת חמלה ואמפטיה לא תזיק
38
להוריד את הדגלים...
מירי ל. | 01-05-2021 15:42
להוריד את הדגלים לחצי התורן? מה פתאום? הם מכבדים את בדגל שלנו? הם שורפים אותו
כמה...
רון | 02-05-2021 14:51
כמה מפגרת יכולה להיות... מוכנה לממן לך השתלת שכל... ידפוקה חמרה
משום מה...
אליה | 02-05-2021 14:21
משום מה המשיכו ביום שישי לחגוג על ההר והמוצאי שבת המשיכו להגיע נוספים לחגוג .מה בדיוק היה להם לחגוג או לשמוח כשאחיהם נהרגו יום לפני
סליחה!!!!! תגובה מכלילה...
יהודית | 02-05-2021 13:14
סליחה!!!!! תגובה מכלילה ומרושעת!!! משקפת את התשקורת המלעיטה והמגמתית!!!! קומץ מנטורי קרתא שורפים את הדגל. רוב הצבור החרדי אולי לא יניף דגל כי הדגל שלו זו התורה, אך לא יעלה על דעתו לשרוף את דגל המדינה...ובכל המוסדות החרדיים הרגילים מניפים דגל ביום העצמאות כדי לכבד. אני גדלתי במוסד כזה וההכללה הזו מאד כואבת ואף מסוכנת!!!!
תהיי...
לירן אלימלך | 02-05-2021 3:59
תהיי יהודיה טובה ושתהיה לך אהבת חינם כי כרגע במקום לשפוט ולהעביר ביקורות על החרדים והדתיים בכללם אני יודע שכל מדינת ישראל צריכה להשתתף בצער משפחות הניספים ולהתפלל לרפואה שלמה לפצועים ותסתכלי על הכלל השמאל או הימין זה לא קשור לאסון כולנו יהודים ולכן כאישה יהודיה טובה את גם צריכה להיות חלק בהישתתפות צער המשפחות באסון הנורא הזה יישר כח מירי ומקווה שתהיה בך הבנה ודעה נכונה
ממש לא את...
אורית | 02-05-2021 1:46
ממש לא את מתבלבלת עם נטורי קרטא הקיצוניים
תיזהרי שהנפטרים...
חכמה | 02-05-2021 0:19
תיזהרי שהנפטרים לא יבוא לפרוע ממך את נקמתם לשון גדולה שמדברת בלי סוף שטויות
נכון...
תומר | 01-05-2021 20:32
נכון אני שמעתי מזמן שרוב החרדים נורמלים איך שאמרת יש את הקומץ הזה שעושה בעיות במיוחד עכשיו לא צריך לעשות חשבנות של חרדי דתי וחלוני עכשיו חשבון של עם אחד עם ישראל היהודי
לכי...
פטריוט | 01-05-2021 16:43
לכי לבתי הקברות הצבאיים תראי כמה נפלו למען מדינת ישראל.יש לי שני בנים חרדים אחד היה לוחם בצהל עושה מילואים השני לוחם בצהל ..עכשו בת הקטנה שלי קצינה בצהל ישר מהאופנה וגם החברות שלה ..תפסיקו עם השקרים שלכם כבר נמאס .נ.ב זה שיש קומץ אנטי ציוני לא לעשות הכללות תתביישו לכם .ילדים נהרגו פה אחים אבות לילדים קטנים .משפחות שלמות נהרסו. תתביישו .תתביישו ..אתם לא הים שלי אתם חרפה .מעדיף את קבלת הפנים והעזרה מאלימות הערבים ולא מהאנטישמים כמוכם
39
א ...
אלי | 01-05-2021 16:13
א
40
א ...
אלי | 01-05-2021 16:13
א
41
לכל התוקבקסטים הנלוזים...
ימין שפוי | 01-05-2021 16:22
לכל התוקבקסטים הנלוזים הגזענים .א.1997 הוכרז אבל לאומי באסון המסוקים .ה.הוכרז אבל לאומי באסון הכרמל .נ.ב היום יותר מתמיד חרדים מתגייסים לצבא עושים מילואים אז תפסיקו כבר עם הפייק ניוז ..מ.ב ממליץ לכם להגיע לבתי הקברות של צהל בבני ברק .בכל בית קברות צבאי לראות כמה חרדים נפלו למען מדינת ישראל .זה שיש קומץ אנטי ציוני לא להכליל מעל מיליון חרדים .תתביישו לכם
42
עקב אסון...
אתי | 01-05-2021 16:25
עקב אסון המסוקים היה יום אבל לאומי, עקב אסון הכרמל, נתניהו הציע אבל זה לא יצא לפועל וגם באסון אחי אילת לאהכריזו לא היתה סיבה מדינת אינטרסים
43
לכל הטוקבקסטים תפסיקו...
אזרח יהודי גאה | 01-05-2021 17:13
לכל הטוקבקסטים תפסיקו להעלות תגובות דיסקרטיות חסרות בסיס .ממליץ לכם לפתוח ויקיפדיה או גוגל .יום אבל לאומי: לפני שגם על ההכרזה של ביבי על כך תהפוך להתנגחויות בין ימין לשמאל אז קצת היסטוריה (מתוך ויקפדיה): . גם באסון המסוקים (1997) וגם באסון הכרמל (2010) הוכרז יום אבל לאומי (בשניהם ביבי היה ראש ממשלה). ב2001 אריאל שרון הכריז על יום אבל לאומי בעקבות פיגועי 11 בספטמבר.
44
אסור שיום האבל נועד לאפשר לנתניהו הארכת כהונה
אפרת | 01-05-2021 19:11
אפילו כמי שמיועד להרכיב ממשלה
45
אוחנה ודרעי האשמים...
ערן ביטון | 01-05-2021 20:43
אוחנה ודרעי האשמים הראשים במחדל מירון.שחצנים זכוחים שלא עושים כלום רק מצטלמים ובורחים מאחריות
זחוחים ...
שימו לב כולכם איך אתם מדברים מה הפלא שהמדינה נראית ככה | 03-05-2021 8:23
זחוחים
, האם...
יעל | 02-05-2021 8:23
, האם אין אחראים למחדל הנורא? אין הנהגה?
אתה עוד...
לא משנה | 02-05-2021 0:17
אתה עוד אחד מאלה שמדברים שטויות תאשים את עצמך בגלל אנשים כמוך ששונאים את עם ישראל רק בגלל זה קורה תתעורר יטיפש
46
לאסון הכרמל לא...
סילבי | 01-05-2021 21:07
לאסון הכרמל לא הוכרז אבל לאומי על השוטרים , לוחמי האש , הסוהרים כולם עובדי המדינה 44 נספים , גם למוות הפוליטיקה נכנסה ? בושה וחרפה לראש הממשלה על הכרזתו ולאשמים בממשלה
הוכרז אבל לאומי....
מאיר | 02-05-2021 11:52
הוכרז אבל לאומי. סתם לצאת בהכרזות של פייק ניוז.
אבל כתוב...
אור | 02-05-2021 1:43
אבל כתוב בכתבה שהוכרז על אסון הכרמל יום אבל לאומי מה לא יודעים לקרוא כתבה
צודקת בהחלט...
איתיק | 02-05-2021 1:08
צודקת בהחלט
למה את...
לא משנה | 02-05-2021 0:15
למה את מתכוונת ? יש לך בעיה. עם זה תיזהרי בלשונך
47
בושה לכל הכותבים...
חיים | 01-05-2021 21:58
בושה לכל הכותבים ביום כזה צריכים להיות מאוחדים זה סימן מהשמים לאחדות בעם ללא שינאה אחדות בין חילונים לדתיים ובין יהודים לערבים די עם השנאה תראו איזה אסונות קורים לנו בזמן האחרון האחדות צריכה להיות דחוף ביותר
צודק. על...
יעל יולי | 02-05-2021 11:23
צודק. על מה חרב בית המקדש? על שנאת חינם. על מה נהרגו 24.000 תלמידי רבי עקיבא? על חוסר כבוד בין איש לרעהו. שכל אחד ידאג לעצמו ויתן למדינה את מה שרוצה ולא יסתכל מה אחר לא עושה? מי הם אנשי זקא? מי הם אורב המתנדבים בארגוני הצלה? זה לא פחות משרות צבאי, אני בעד שרות צבאי, אבל גם בעד תחליפים של עזרה לזולת
הכל פוליטי...
איתיק | 02-05-2021 1:08
הכל פוליטי של הדיקטטור המושחת...
48
הם צריכים להיות...
יפית | 02-05-2021 0:26
הם צריכים להיות מידית בכלא פושעים
49
יום אבל
ש | 02-05-2021 5:14
הדגלים יורדו לחצי התורן. חיילי צה״ל ירכינו ראשם לזכרם של משתמטים מצה״ל ושורפים את דגלי ישראל ביום העצמאות. לא עומדים בצפירה ביום הזכרון וביום השואה. זוכרים מתי הוכרז יום אבל לאומי? 1. טיבוע המשחתת אילת (44 חיילים) - לא הוכרז. 2. טביעת הצוללת דקר (69 חיילים) - לא הוכרז. 3. אסון המסוקים בבקעת הירדן (54 חיילים) - לא הוכרז. 4. אסון המסוקים מעל שאר ישוב, בדרך ללבנון (73 חיילים) - לא הוכרז. 5. אסון השריפה בהר הכרמל (44 נספים) - לא הוכרז. 6 . אסון יירוט מטוס אל אל מעל בולגריה ב 1955? נספו באסון זה 55 איש (נוסעים ואנשי צוות) 7. אסון ההילולה בהר מירון (45 נספים) - הוכרז‼️
לך תמות...
רון | 02-05-2021 14:49
לך תמות מאמי... י'יעלוב נפש ירוצח.... בעוד שאנשים קוברים את יקיריהם... אתה לץ ומעיז לכתוב כאלה הערות חסרות רגש... מאחלת לך מכל הלב למות לאט ובצער ... שלווה את הכאב של אותם טהורים....
צודק . החרדים...
אברהמי משה . | 02-05-2021 7:55
צודק . החרדים לא מכירים בקיומה של מדינת ישראל ולא מכבדים את חוקיה . זאת מדינה בתוך מדינה . גם במקרה זה לא היה גוף ציבורי אחד שריכז וניהל את האירוע והוא התנהל לפי גורמים חרדיים שונים ופוליטיקאים חרדים ללא תכנון ושליטה . אדון דרעי קבע שלא תהיה הגבלה של מספר המשתתפים וכל מי שרוצה יכול להגיע !! . והמדינה והתושבים החילוניים לא צריכים לקחת על עצמם אשמה ולהעניש את עצמם עקב תוצאות האירוע הקשות .אזרחי המדינה החילוניים לא אחראים במאומה ולא המשטרה לאסון האירוע . זאת בעיה כולה של החרדים ומנהיגהם שחיים בעולם אחר !!
תתבייש! ...
תמר | 02-05-2021 6:59
תתבייש!
כמה שקרים...
י | 02-05-2021 5:34
כמה שקרים בתגובה אחת.. אתה גונב דעת כמו החברים שלך בערוץ 12
50
אסון פסטיבל מירון...
אברהם | 02-05-2021 6:08
אסון פסטיבל מירון - לא אבל לכלל האומה !
לך כפרה...
עוז | 02-05-2021 14:42
לך כפרה עליהם בין אלף שתקבל סרטן בקרוב
מאיפה העזות...
אג | 02-05-2021 8:30
מאיפה העזות הזו ?!
עצוב לקרוא...
יום אבל לאומי וזה המחיר על האובדן הכבד, לקיחת אחריות? הסקת מסקנות? ממש לא, הרבה יותר פשוט להכריז על יום אבל, לשדר אכפתיות וצער ולהמשיך.... | 02-05-2021 8:21
עצוב לקרוא מה שכתבת...
51
התגובות פה יותר...
מיכל | 02-05-2021 6:27
התגובות פה יותר גרועות מהאסון!!!פשוט לבכות לאיזו רמה שנאת החינם הגיעה תתביישו לכם!כמה שנאה ורוע לדתיים שאתם עיוורים עם לסתות פעורים לבלוע כל דתי השם ירחם עליכם !כל מי שמגיב ככה בכזה מצב שיבדוק אם הוא יהודי.
52
ימות משיח חובהההה...
יפה | 02-05-2021 6:40
ימות משיח חובהההה להרבות באהבה ובתפילות שיהי רצון שיבוא בחסד וברחמים על כל העולם אמן
53
הכל פוליטיקה. אבל...
שאולי | 02-05-2021 7:00
הכל פוליטיקה. אבל לאומי.
54
די לשנאת שווא.מה...
עליזה סרח | 02-05-2021 8:20
די לשנאת שווא.מה שקרה אן להאשים אף אחד .הכל משמים. להרבות באהבת חינם.לא משנה. גזע.דת .לאום.חילוני.דתי. כולנו בני אדם.
55
יום נחמה לאומי
מתוך הכאב | 02-05-2021 8:42
מתוך היום שנקבע לאבל לאומי, מתחזקת חשיבות הערבות ההדדית. כל אחד במקומו. גם בקטן. שותף ונושא בעול. לא רק לכאוב אלא לעשות ולפעול. ואולי נצליח להפוך אותו יום נחמה לאומי
56
יום יום אני...
נחמן | 02-05-2021 9:51
יום יום אני מתאבל על שלטונו של ביבי המושחת
57
נו בסוף זה...
מוטיש | 02-05-2021 10:39
נו בסוף זה תמיד משמים ואין אשמים חוץ אולי מישראל הראשונה ההגמונית, זו שבן חיים בוודאי מתאמץ עכשיו לקשר לאסון. אין שום קשר ביני החילוני, משלם המיסים, ההולך לצבא ומסכן את חייו, לבין הקבוצה המתנכרת לציונות מדברת שפה זרה, אידיש, משתטחת על קברים בכל מיני מקומות והזדמנויות, מאמינה באמונות טפלות ובניסים, שורפת את דגלי המדינה ומנשקת מזוזות. שאף אחד לא ינפנף לי במשפט המטופש של אהבת חינם, ולהמשיך ולדרוש שלא אפסיק חס וחלילה לשלם עבורם, עבור קיומם הטפילי.
מכליל טיפש...
רעות יוחאי | 02-05-2021 13:07
מכליל טיפש ומרושע. אתה הוא המנוכר. רוב הנפגעים אינם דוברי אידיש. וגם לדוברי אידיש יש זכות קיום... כולם אנשים טובים שלא עשו רע לאיש. כולם קבלו חינוך למופת ואף לא אחד מהם בסמים/אלכוהול/ ועוד תחלואים מעין אלה. כולם אנשים שגדלו על חסד והטבה וכאלה הם חייהם. צניעות, פשטות וחסד. האם התבוננת בפניהם??? האם ראית אותם???
58
המדינה.לא.ביצע יום.אבל.לאומי.ל9.אלפים.ניצולי.שואה.מי.צפון.אפריקה.שגנבה.להם.את.הזכויות.בניגוד.לחוק.נכי.רדיפות.הנאצים.התשייד.1954בנתיים.הלכו.הרבה.ניצולים.לעולם.הבא.ועד.היום.ביבי.מתנגד.לשלם.להם.עיפ.החוק וגם.לא.ביצע.יום.אבל.לניצולים.שהלכו.בלי.זכויות.המגיע.להם ...
ניצול.שואה.מתוניס | 02-05-2021 10:40
המדינה.לא.ביצע יום.אבל.לאומי.ל9.אלפים.ניצולי.שואה.מי.צפון.אפריקה.שגנבה.להם.את.הזכויות.בניגוד.לחוק.נכי.רדיפות.הנאצים.התשייד.1954בנתיים.הלכו.הרבה.ניצולים.לעולם.הבא.ועד.היום.ביבי.מתנגד.לשלם.להם.עיפ.החוק וגם.לא.ביצע.יום.אבל.לניצולים.שהלכו.בלי.זכויות.המגיע.להם
59
הם באו במטרה...
משה | 02-05-2021 13:35
הם באו במטרה לחגוג את האירוע שמעורר אצלם היתרגשות גדולה,לא רק הדתיים והחרדים,יתכן שגם חילוניים שמכבדים את הדת,אך לצערנו,השימחה הפכה לטרגדיה ואסון איום ונורא! החוגגים באו במטרה לכבד את הצדיקים שנפטרו,ללא קשר לשום עבודת אלילים! מי אנו שנישפוט את רצונם ואת כבודם? חבל שיש תגובות בגנותם וזה חוסר כבוד לניפטרים! דיעות כאלו עדיף לשמור ליום אחר ולא להישתלח בהם,יש לכבד כל אחד,גם אם אינו מאמין באמונתך!
60
יום אבל - מה זה אומר
Addicted | 02-05-2021 21:31
זה אומר שאין שיעורי סטודיו בחדר כושר