לאן זה הולך? כך תראה ממשלת בנט-לפיד | פרשנות - סרוגים

לאן זה הולך? כך תראה ממשלת בנט-לפיד | פרשנות

בנימין נתניהו מתרחק מכיסא ראש הממשלה ואילו בנט מתקדם לשם בצעדי ענק. מה גרם לפיצוץ המגיעים בין הליכוד לימינה ואיך צפויה להיראות הממשלה של בנט ולפיד?

לאן זה הולך? כך תראה ממשלת בנט-לפיד | פרשנות
  צילום: תומר נויברג, יונתן זינדל והדס פרוש - פלאש 90

יותר משבועיים עברו מאז בנימין נתניהו קיבל את המנדט להרכבת ממשלה מנשיא המדינה אך נראה כי השבוע הגיע הקש ששבר את גב הגמל בקרב על הקמת ממשלת ימין.

מתחילת ימי המנדט, בנט הצהיר כי נתניהו יכול לספור את כל שבעת המנדטים של ימינה במידה ויש ייתכנות להקמת ממשלת ימין. בנט ונתניהו ניהלו מו"מ קדחתני בשבועיים האחרונים אך מאז הניצחון של גוש "השינוי" בהצבעה על הוועדה המסדרת בתחילת השבוע, בליכוד החלו לשבור את הכלים ולתקוף ללא הרף את בנט, תוך האשמות כי הוא סגור בממשלה עם לפיד ובמקביל עושה הצגה ציבורית על כך שהוא רוצה ממשלת ימין.

עוד באותו נושא

נתניהו לבנט: "לא ניהלת מו"מ, רק דרשת רוטציה"


62

בנט התלבט במשך יומיים כיצד והאם להגיב להתקפות של הליכוד. ביום רביעי בצהריים אחד מיועציו הקרובים הציע לו לעמוד מול המצלמה ופשוט להגיד את האמת – וכך היה. בנט התייצב מול המצלמות בשעת המהדרות ואמר לכל עם ישראל בהצהרה קצרה ותמציתית את סדרי העדיפויות שלו במצב הפוליטי שנוצר. במקביל, ההתקפות של הליכוד גרמו לימינה להבין כי נתניהו כבר החליט לסכל את האפשרות להקמת ממשלת בנט-לפיד, הבנה זו רק חיזקה את המגעים בין בנט ולפיד בימים האחרונים.

התכנית של בנט לממשלה עם לפיד

לאחר הנתק במגעים עם הליכוד, בנט העלה הילוך במגעים עם יאיר לפיד להקמת ממשלה אשר תמנע בחירות חמישיות. בבסיס המו"מ בין השניים, עומד הרצון של בנט לשמור כוח משמעותי לגוש הימני שלו ושל סער בממשלה.

בנט רוצה כי הממשלה תפעל על פי העקרונות הבאים:

  1. ממשלה פריטטית של שני גושים בדומה לממשלת גנץ נתניהו, כאשר יש כמות שווה של שרים בקבינט וכוח הצבעה שווה בממשלה בין גוש הימין (ימינה, תקווה חדשה) לבין גוש השמאל (כחול לבן, לפיד, ליברמן, עבודה, מרצ). יש לציין כוח הצבעה שווה נועד לאזן את המצב יש לגוש השמאל מס' שרים גדול יותר ממס' השרים שיש לגוש הימין. עקרון זה נולד מתוך הבנה כי גוש יש עתיד מונה מנדטים רבים יותר ולכן יקבל יותר תיקים.
  2. התיקים האידאולוגיים – משפטים, ביטחון, חינוך וכו' –  ישמרו בצד הימני של הממשלה.
  3. שמירת תיקים בצד הימני לחרדים מתוך רצון  להכניסם לממשלה בעתיד.
  4. מדובר בממשלה אשר תקפיא מצב בנושאים האידאולוגיים, כלומר: לא תעביר פסקת התגברות, לא תסדיר את ההתיישבות הצעירה אך גם לא תפנה ישובים ולא תעביר חוקים אנטי דתיים.

בתוך כך, המטרה בגוש "אנטי ביבי" היא לסגור את כל פרטי המו"מ ולחתום על הסכם להקמת ממשלה בין בנט ללפיד עד לתום המנדט של נתניהו. ההערכה היא כי מה שלא ייסגר עד אז לא יקרה. כמו כן, בימינה רוצים להישאר עם אלטרנטיבה למקרה בו הם לא יצליחו להקים ממשלה עם לפיד. אם הדברים לא יסגרו עד סוף המנדט, בימינה יחזור לנתניהו ויסגרו איתו על דיל כזה או אחר אשר יועיל להם לא להתרסק בבחירות הבאות לכנסת.

אך למרות כל התנאים שהוזכרו, נשאלת השאלה מדוע מה שלא עבד בין נתניהו לגנץ – יעבוד שוב באותה מתכונת?

"אין ספק כי העניין פה מבוסס על אמון הדדי בין השניים", אומר גורם המעורה במגעים, "בין לפיד לבנט קיים אמון עוד מ"ברית האחים" ב-2013 כך שזה לא אותו דבר כמו גנץ ונתניהו". עוד אומר: "ללפיד וגוש השמאל יש אינטרס לשמר את הממשלה הזו כדי להגיע לזמן בו לפיד יחליף את בנט".

לוחצים על החרדים כדי להימנע מערבים

נכון לעכשיו, ממשלת בנט לפיד יכולה לקום רק בהישענות על הימנעות של אחת המפלגות הערביות. בנט עדיין מתקשה לבצע צעד כזה זאת למרות הטענה כי נתניהו כבר הכשיר הישענות על רע"ם בגוש הימין.

על רק דברים אלה, בנט ולפיד פועלים לגרום לכך ששלושה חברי כנסת של יהדות התורה יעדרו מההצבעה הדרמטית על הקמת הממשלה וכך בנט לא יידרש להתבסס על קולות הערבים.

כמו כן, בנט פועל לשריין בצד הימני של הממשלה הפריטטית תיקים אשר יעברו בשלב שני לחרדים. האנשים אשר יאיישו את התיקים בהתחלה, ידעו כי בשלב כאשר החרדים יצטרפו לממשלה הם מעבירים להם את התפקידים.

בחדשות 13 פורסם אמש (חמישי), כי ליברמן העביר מסר לראשי גוש "השינוי" לפיו החרדים לא יכנסו לממשלה בשנה וחצי הראשונות. בנט אמר על הפרסום כי הוא לא מקבל שיח של חרמות ומי שיקבל את קווי היסוד של הממשלה יוכל להצטרף אליה.

נשאלת השאלה האם לאור האידאולוגיה של סמוטריץ' האומר כי ממשלה בהישענות על הערבים היא חורבן המדינה היהודית, האם ברגע האמת בהצבעה על ממשלת בנט-לפיד הוא יעדר כדי למנוע הקמת ממשלה בהישענות על הערבים?

נתניהו וגפני (צילום: יונתן זינדל/ פלאש 90)

ענייני דת ומדינה לפי רבני צהר

אחד הגורמים אשר יותר מעוניינים בממשלה בלי חרדים בכדי לתת לציונות הדתית השפעה בנושא דת ומדינה הוא ח"כ זאב אלקין. בימינה סיכמו עם לפיד וליברמן כי סוגיות דת ומדינה יוכרעו על פי הגישה של ארגון רבני צהר אשר נחשב ליברלי יותר מהרבנות הראשית. לדוג': יקודם מתווה ניסים לגיור, הפרטת כשרויות בדומה לתפיסת רבני צהר וכן סוכם כי יפעלו למנות רב ראשי ציוני דתי.

אין ספק כי בממשלה ללא חרדים, הציונות הדתית תוכל לבוא הרבה יותר לידי ביטוי במוקדי השפעה ואף לכהן במשרד הדתות.

מה קורה בצד של נתניהו?

נכון לעכשיו, בליכוד משקיעים מאמצים רבים כדי לסכל את המהלך של בנט ולפיד בעזרת לחץ על איילת שקד ובעזרת יוזמת הבחירות הישירות. ח"כ איילת שקד היא מהיחידות אשר פועלות ודוחפות עדיין להקמת ממשלת ימין בין אם זה בניסיון ללחוץ על סמוטריץ' וסובביו להסכים להישען על מנסור עבאס ובים אם זה ללחוץ על גדעון סער להסכים להתפשר.

מי שעוד מפעילה לחץ כבד היא ח"כ אורית סטרוק. האחרונה קיימה מס' פגישות ושיחות עם סער ואלקין במטרה לשכנע את השניים "לרדת מהעץ" ולהקים ממשלת ימין מלאה. לסרוגים נודע כי סער מוכן להיכנס לממשלה במידה ומישהו אחר מהליכוד ימלא את פקיד ראש הממשלה בקום נתניהו. עוד נודע כי סער מוכן לשמוע על פשרה בה תוגבל כהונתו של נתניהו לעדו שנתיים אך אין מדובר עדיין בפריצת דרך משמעותית.

 

 

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
42 תגובות - 27 דיונים מיין לפי
1
כתבה המהללת את בנט הבוגד על הקמת ממשלת שמאל!!
אמ | 23-04-2021 3:45
כתבה של איש הציונות הדתית המהללת את בגידתם של אנשי הציונות הדתית בליכוד, בימין, בעם ובמדינה, ומעלה לשלטון את השמאל הפוסט ואנטי ציוני וסוכניהם של אבו מאזן בכנסת!! מה נשאר מהציונות הדתית?? לא ציונות עם השמאל שכבר הכריז שרצונו לבטל את חוק הלאום, האנטי ציוניים והפועלים לחיסול המדינה!! ולא יהדות עם השמאל הידוע באהבתו ליהדות!! את זה הכתב מתאר באהדה, תמיכה ועידוד!! והחשוב בכל - על רקע האיום הקיומי הגובר מאי פעם עם העשרת האורניום המואצת של האייטולות!!... מהרסייך ומחריבייך ממך יצאו!..
גוש השינוי הוא ברוב רובו ימין-מרכז
אין "שמאל"!!! | 23-04-2021 10:53
שיהיה ברור לכולם: אין דבר כזה גוש שמאל, ביבי ממציא כל מיני מונחים שאין להם שום קשר למציאות! אני כותב את זה בשביל בנט, סער, גנץ, לפיד, וליברמן הגיע הזמן להפריך את ההנחה המעווותת שגוש לא-ביבי זה גוש שמאל! ביבי השרלטן קורא לגוש לא ביבי ממשלת שמאל - כמה מגוחך! גוש לא ביבי הוא ברובו ימין-מרכז, רק מפלגת העבודה ומרץ זה שמאל וביחד יש להם בקושי 13 מנדטים, מצד שני בנט, סער וליברמן - זה ימין, גנץ ולפיד זה מרכז, ביחד ימין-מרכז זה 45 מנדטים בגוש השינוי! כלומר גוש השינוי הוא ברוב רובו יותר מ 75% ימין-מרכז, איך אפשר לקרוא לזה שמאל ?! רק ביבי הנוכל מנסה לגנוב את דעת הציבור בסיסמאות נדושות על שמאל, השמאל מזערי בישראל. אבל ביבי רוצה להנדס לכולם את המוח כאילו שיש שמאל, וכאילו שהאוייב הוא שמאל, ולהפחיד את האזרחים מאוייב דמיוני שלא קיים. ממשלת האחדות של בנט היא הרבה יותר ימין מאשר הימין המזוייף של ביבי עם החרדים שאפילו לא מכירים בקיום של ישראל! בליכוד של נתניהו לא נשאר שום ימין - יש רק ביבי והשגעונות שלו, ביבי היה מוכן לחבק את מנסור עבאס שמנחם מחבלים - האם זה ימין?! ביבי פשוט השתגע ורוצה לשגע את כל המדינה. הפעם זה לא ילך לו, כי כולם עירניים מפוקחים וכבר לא מאמינים לספינים ולשקרים שלו! והדבר הראשון שבנט וגוש לא-ביבי צריכים לעשות זה להפריך את ההנחה המוטעית שבאה מביבי שגוש השינוי זה גוש שמאל! גוש השינוי הוא ברוב רובו גוש ימין-מרכז! זה חשוב להבהיר את זה לציבור, ולהפריך את הטענות השקריות של ביבי!
זו תהיה ממשלת הנושאים בנטל
עמית | 23-04-2021 4:20
זו היסטוריה, לא פחות!! אחרי 125 שנות ציונות הופך הזרם הדתי לאומי לכוח המנהיג של התנועה הציונית ומדינת ישראל. הציבור הזה שכה נוכח כיום בצהל, בזרועות הביטחון, באקדמיה, בהייטק, בתקשורת ועוד - לא בא לידי ביטוי מספיק בהנהגה הלאומית בגלל נקמנותה של משפחת נתניהו ובגלל העדפתו של נתניהו לטפח מלחכי פנכה מהימין הקיצוני ושותפים סקטוריאליים שקל לרצותם כמו המפלגות החרדיות. בממשלה החדשה יהפוך הציבור הדתי לאומי לא רק לשותף משמעותי בעיצוב פניה של החברה הישראלית אלא לראשונה גם בעמדה החשובה ביותר של ראשות הממשלה. ההליכה יד ביד עם המרכז - שמאל ציוני היא חידוש ברית היסטורית של הנושאים בנטל הקמת המדינה. כל ההפחדות והנסיונות לייצר דה לגיטימציה הם תעמולה שמקורה במשפחת נתניהו.
2
ואוו מה בנט...
פרוספר | 23-04-2021 6:08
ואוו מה בנט היה עושה לכל מפלגה שהייתה מעיזה להקים עם מרץ ערבים ממשלה היה צועק בוגדים מכרתם את נשמתכם לשטן
3
לא יקום ולא...
משה | 23-04-2021 6:10
לא יקום ולא יהיה זה ממשלה להוצאת נתניהו נטו בנט סופר את הימים אבל אין רוב חכו לשבוע האחרון
כי הוצאת...
נתנאל | 23-04-2021 10:52
כי הוצאת נהנתניהו שלך זה מה שעם ישראל והמדינה צריכים. ביביהו מהרס ומחרב.
4
יש לינץ' בירושלים...
חיים | 23-04-2021 6:23
יש לינץ' בירושלים ביהודי איך בנט יגיב הרי עשרות התפרעויות השבוע למה הוא לא מגיב ?על זה צעקנו השיקול לרצות את הקואליציה העתידית נמצא בראש נקווה שלא יגנה את שתי הצדדים כי כולנו יודעים שהיהודים בהתגוננות
5
בנט שקרן ובוגד...
לא יאומן | 23-04-2021 8:05
בנט שקרן ובוגד שמעלה את השמאל הקיצוני והמטורלל לשלטון וממליך את לפיד לראש ממשלה, העיקר בשביל להיות בובת ראש ממשלת שמאל בעצמו
גוש השינוי הוא ימין-מרכז ברובו! 75%
אין שמאל - זאת אשליה | 23-04-2021 10:55
שיהיה ברור לכולם: אין דבר כזה גוש שמאל, ביבי ממציא כל מיני מונחים שאין להם שום קשר למציאות! אני כותב את זה בשביל בנט, סער, גנץ, לפיד, וליברמן הגיע הזמן להפריך את ההנחה המעווותת שגוש לא-ביבי זה גוש שמאל! ביבי השרלטן קורא לגוש לא ביבי ממשלת שמאל - כמה מגוחך! גוש לא ביבי הוא ברובו ימין-מרכז, רק מפלגת העבודה ומרץ זה שמאל וביחד יש להם בקושי 13 מנדטים, מצד שני בנט, סער וליברמן - זה ימין, גנץ ולפיד זה מרכז, ביחד ימין-מרכז זה 45 מנדטים בגוש השינוי! כלומר גוש השינוי הוא ברוב רובו יותר מ 75% ימין-מרכז, איך אפשר לקרוא לזה שמאל ?! רק ביבי הנוכל מנסה לגנוב את דעת הציבור בסיסמאות נדושות על שמאל, השמאל מזערי בישראל. אבל ביבי רוצה להנדס לכולם את המוח כאילו שיש שמאל, וכאילו שהאוייב הוא שמאל, ולהפחיד את האזרחים מאוייב דמיוני שלא קיים. ממשלת האחדות של בנט היא הרבה יותר ימין מאשר הימין המזוייף של ביבי עם החרדים שאפילו לא מכירים בקיום של ישראל! בליכוד של נתניהו לא נשאר שום ימין - יש רק ביבי והשגעונות שלו, ביבי היה מוכן לחבק את מנסור עבאס שמנחם מחבלים - האם זה ימין?! ביבי פשוט השתגע ורוצה לשגע את כל המדינה. הפעם זה לא ילך לו, כי כולם עירניים מפוקחים וכבר לא מאמינים לספינים ולשקרים שלו! והדבר הראשון שבנט וגוש לא-ביבי צריכים לעשות זה להפריך את ההנחה המוטעית שבאה מביבי שגוש השינוי זה גוש שמאל! גוש השינוי הוא ברוב רובו גוש ימין-מרכז! זה חשוב להבהיר את זה לציבור, ולהפריך את הטענות השקריות של ביבי!
6
ה' ישלם לבנט וסער ובע"ה הכל יתהפך עליהם לרעה
רחל | 23-04-2021 8:08
אמן
7
אחד לאחד, ברגע...
כחול | 23-04-2021 8:42
אחד לאחד, ברגע שנתניהו מסולק אפשר פשוט לפעול פה לטובת העם, דבר שהנאשם החרד ממשפטו - ביבי, החרדים ועבאס, לעולם לא יוכלו ולא יעשו.
8
ביבי הפסיד בבחירות...
לא צריך פרשנות | 23-04-2021 8:47
ביבי הפסיד בבחירות 61 מול 59. כל הפרשניות זה פשוט מגוחך. יש רוב מותק שרוצה לראות את ביבי מסתלק מחיינו. כל השאר תעמולה וספינים.
@ גם חרדים...
יצחק | 23-04-2021 12:51
@ גם חרדים לא שייכים לאף צד כי הם לא ציונים
61...
א | 23-04-2021 10:52
61 זה לא נכון זה מספר שכולל את הערבים הערבים הם לא שייכים לאף צד (הם אפילו לא המליצו על אף אחד לרשות הממשלה) הם מוכנים לעשות משא ומתן עם שני הצדדים ועדיין לא בטוח שיתמכו באף צד.
9
לא גוש אנטי...
בוב | 23-04-2021 8:50
לא גוש אנטי ביבי, גוש השינוי. תהיה הוגן ותגדיר אותם כפי שהם מגדירים את עצמם
10
ליצמן בדרך לספסל...
פרשן בכיר באמת | 23-04-2021 9:16
ליצמן בדרך לספסל הנאשמים לאחר שניסה למלט את הפדופילית מלכה לייפר ממשפט. כרגע הוא מנסה לדבוק בביבי בתקווה שהזה יצליח למלט את שניהם מאימת הדין, אבל הפור כבר נפל. סופה של השחיתות להחשף. כפי שמשי זהב נחשף בערוותו, כך גם ליצמן. משזה יסתלק מחיינו, גפני ימהר להצטרף לממשלת לפיד בנט, וכשזה יקרה, גם שס יזחלו על גחונם וינסו להציל את מפעל הג'ובים האדיר שהקימו בחסות שלטון הליכוד
11
בן גביר והדביל...
ניצחון פירוס | 23-04-2021 9:18
בן גביר והדביל מנעם זה היה צעד אחד רחוק מידי ממה שרוב מכריע של הציבור מוכן לבלוע. מזאת הפכה להיות הבחירה, הסוף היה ידוע מראש
12
ממתי גנץ ימין????...
תמר | 23-04-2021 9:29
ממתי גנץ ימין????
וביבי ??? ימני...
שלום | 23-04-2021 11:29
וביבי ??? ימני ?
יותר ימין...
אביהו | 23-04-2021 10:51
יותר ימין מביבי ושס
13
מ
יהודי | 23-04-2021 9:33
כתבה מחרידה ושיקרית אשר משקרת אפילו בתחום המספרים.......הוא חייב משותפת גם אם מנצור ימנע.....
14
איילת שקד מתואמת עם בנט אנשים בלי חיבור אמיתי
רוני | 23-04-2021 10:30
כשאין תורה הימניות שלך זה סתם דבר מתחלף
לדעתי היא מחכה לרגע המתאים לשים לו ברקס..
אבי | 23-04-2021 11:53
מאז התרגיל המלוכלך שהוא עשה לה כשהוא שם אותה בראש ימינה אבל בפועל לקח לעצמו את כל הסמכויות של ראש מפלגה- היחסים ביניהם השתנו וכבר לא מה שהיו בעבר... היא מחכה לרגע המתאים להכניס לו חזרה. לא רואה אותם רצים יחד בסבב הבא - מקווה שאני לא טועה (בנט כותש את איילת)
15
אני בטוח במאה אחוז שמשהו יתפקשש תזכרו
פיני | 23-04-2021 10:31
יש הרבה דרכים למקום מי שבוגד בדרך יאכל קש.
16
לחלק האחרון על איילת אני לא מאמין
מני | 23-04-2021 10:33
אין לה שורשיות לצאת נגד בנט רק מי שמחובר וגדל בבית דתי אמיתי מסוגל לדעת שהעם מעל הגוב
רב ציוני חוח...
אלחנן | 23-04-2021 10:56
רב ציוני חוח בראש הרבנות לאיזה שפל הדרדרנו! גיור לפי הרפורמי ניסים!! פשוט סיוט.
17
גוש השינוי מורכב ברובו מ"ימין-מרכז" 75%
צריך קצת עובדות!!! | 23-04-2021 10:52
שיהיה ברור לכולם: אין דבר כזה גוש שמאל, ביבי ממציא כל מיני מונחים שאין להם שום קשר למציאות! אני כותב את זה בשביל בנט, סער, גנץ, לפיד, וליברמן הגיע הזמן להפריך את ההנחה המעווותת שגוש לא-ביבי זה גוש שמאל! ביבי השרלטן קורא לגוש לא ביבי ממשלת שמאל - כמה מגוחך! גוש לא ביבי הוא ברובו ימין-מרכז, רק מפלגת העבודה ומרץ זה שמאל וביחד יש להם בקושי 13 מנדטים, מצד שני בנט, סער וליברמן - זה ימין, גנץ ולפיד זה מרכז, ביחד ימין-מרכז זה 45 מנדטים בגוש השינוי! כלומר גוש השינוי הוא ברוב רובו יותר מ 75% ימין-מרכז, איך אפשר לקרוא לזה שמאל ?! רק ביבי הנוכל מנסה לגנוב את דעת הציבור בסיסמאות נדושות על שמאל, השמאל מזערי בישראל. אבל ביבי רוצה להנדס לכולם את המוח כאילו שיש שמאל, וכאילו שהאוייב הוא שמאל, ולהפחיד את האזרחים מאוייב דמיוני שלא קיים. ממשלת האחדות של בנט היא הרבה יותר ימין מאשר הימין המזוייף של ביבי עם החרדים שאפילו לא מכירים בקיום של ישראל! בליכוד של נתניהו לא נשאר שום ימין - יש רק ביבי והשגעונות שלו, ביבי היה מוכן לחבק את מנסור עבאס שמנחם מחבלים - האם זה ימין?! ביבי פשוט השתגע ורוצה לשגע את כל המדינה. הפעם זה לא ילך לו, כי כולם עירניים מפוקחים וכבר לא מאמינים לספינים ולשקרים שלו! והדבר הראשון שבנט וגוש לא-ביבי צריכים לעשות זה להפריך את ההנחה המוטעית שבאה מביבי שגוש השינוי זה גוש שמאל! גוש השינוי הוא ברוב רובו גוש ימין-מרכז! זה חשוב להבהיר את זה לציבור, ולהפריך את הטענות השקריות של ביבי!
קצת יותר...
אחד | 25-04-2021 16:10
קצת יותר עובדות מרץ והעבודה אמרו בפרוש כי יש עתיד מיצגת את עמדת השמאל בצורה הכי ברורה ולגבי ליברמן שהוא מישר קו עם יש עתיד אז אל תתבלבל בעובדות יש יותר שמאל מאשר ימין
18
רבות מחשבות בלב איש ועצת ה היא תקום
לימור | 23-04-2021 10:53
אני מאמין שהצדק לא יתן גניבה כזאת זולה של חצי עם
19
בנט לא יהיה...
אני | 23-04-2021 10:58
בנט לא יהיה ראש ממשלה .
20
"סרוגים" וסרוגים
בן-ציון | 23-04-2021 11:25
מי שקורא כתבות כאלה המגלות אובדן דרך לסרוגים רוצה להאמין שזה סרוגים ולא הסרוגים. אבל, אני לא יודע --- כי ההתרפסות והכמיהה להתקבל בתוך קהל החילונים גובר רוב הזמן על הנאמנות לתורה ואפילו לארץ ישראל השלימה.
21
התאווה הבלתי נשלטת של בנט לכוח ושררה
חיים | 23-04-2021 11:46
בנט עניני יהדות ואידיולוגיה ימנית ,מעולם באמת לא ענינו אותו. לבנט יש תאווה בלתי מרוסנת לכוח ושררה, וזה מה שמנחה אותו. השמאל ינצל תאוותו לכוח, ישתמש בו להפלת נתניהו, וזמן קצר לאחר מכן, השמאל והתקשורת ,יזרקו אותו לכלבים כשהוא ימצא עצמו בודד, שלא יהיה יותר ,מי שיתמוך בו.
22
אי דיוק בחישובים- 3 ח"כים חרדים לא מספיקים :)
אבי | 23-04-2021 11:49
אם בנט לא רוצה להשען על הערבים (כלומר גם המשותפת וגם רעמ מתנגדים) התוצאות הם: בנט- לפיד: 58 (בעד) ימין-ערבים: 62 (נגד) ולכן במצב כזה במידה ובנט בונה על הימנעות ולא על תמיכה הוא זקוק לפחות לחמישה חכים שימנעו מהצבעה.
23
כתב פח. ליברמן...
פופטיץ | 23-04-2021 12:03
כתב פח. ליברמן יותר ימני ממך!
ליברמן בוגד...
פידרס בלאד | 23-04-2021 21:30
ליברמן בוגד
24
בנט חייב להקים...
שלום | 23-04-2021 14:24
בנט חייב להקים ממשלת בנט לפיד אם הוא חושב על עם ישראל ורוצה להוציא אותנו מסיבובי הבחירות שאינם מסתיימים. הליכוד בראשות נתניהו רוצים לרוץ לבחירות חמישיות לאלתר ולהמשיך בסבבי הבחירות עוד ועוד כל עוד הם נשארים בתפקידי השרים שלהם. הכסא מעל הכל. המדינה זה הדבר האחרון שמעניין פה מישהו.
אתה בטח לייט חילוני שלוחץ ידי נשים
ידידיה | 25-04-2021 13:14
מתואב חלוני עם שקל על הראש וגאה בכך
25
חחח.... והנוכל השקרן...
אייל | 23-04-2021 16:02
חחח.... והנוכל השקרן יתן למשותפת את תיק העליה והקליטה ובא לציון גואל
יותר נכון...
פפ | 27-04-2021 6:25
יותר נכון השמאל הבוגדים יתנו למשותפת .האידיולוגיה שלהם להחזיר שטחים לחלק את ירושלים התבלבלת .ואני לא ביביסט .
26
בנט בוגד תאב שלטון
ידיידיה | 25-04-2021 13:12
בנט ושקד שני הבוגדים הכי גדולים שהיו לימין בישראל שתי האנשים שמשחקים אותה כאילו מענייין אות עם ישראל מעניין אותם רק ליהיות במשרד ראש הממשלה כדי לנקום בביבי ושרה ביבי יותר מוצלח מהילדון והילדונת הזאת ומה לעשות הטפש התינוק הזה יוצאים לו העיניים [והשניים] מקנאה ולכן הוא חובר לשמאל הקיצוני כדי לספק את תאוותו המחליאה בנט יזכר לדראון עולם על ז עריקתו לשמאל הבן אדם טפש לא מבין כלום מכלום רק שנאה ובוגדנות מעיינים אותו גועל נפש וכל בוחריו המחליאים שמעניין אותם לראות ראש ממשלה עם חצי שקל על הראש ולהתחבב על התקשורת אתם מתנשאים על כלום כולם שונאים אותכם גם החילונים שכרגע אתם מספקיים להם את תאוותם ורצונם ומטרתם וגם עלינו הימין שמתאב אותכם על הבוגדנות בכאילו איחוי ריפוי תלכו לכל הרוחות בוגדים נאלחים שפלים מזהומים חלאות המין האנושי
ידידייה אני...
דוד | 26-04-2021 6:03
ידידייה אני הצבעתי לבנט ואני מסכים איתך .הוא בגד בי והבטיח שהוא לא יקים עם לפיד ממשלת שמאל . אני המון שנים מעריץ את בנט וראיתי בו מנהיג עכשיו אני נגעל מבנט.
27
רק אל תשכח...
דון | 30-04-2021 9:12
רק אל תשכח להודיע שבפריטטית שלו הצד הימני זה כחול לבן, כלומר הצד השמאלי היום. אז על מי הוא עובד??