פנייה לשר אוחנה והמפכ"ל: מדוע שוטרים אוכפים על יהודים לצום בהר הבית?

פנייה לשר אוחנה והמפכ"ל: מדוע שוטרים אוכפים על יהודים לצום בהר הבית?

האם המשטרה מונעת מיהודים לאכול או לשתות בהר הבית? לפי פנייה של הקרן למורשת הר הבית לשר אוחנה ולמשטרה הם דורשים להספיק זאת: "להפסיק לאכוף את חוקי השריעה"

מדוע שוטרים אוכפים על יהודים לצום בהר הבית?
  צילום: חיים קרויזר/מטה ארגוני המקדש

האם משטרת ישראל קיבלה הנחייה לאסור שתייה ואכילה של יהודים המבקרים בהר הבית בזמן הרמאדן?

מתיעוד הבוקר של הקרן למורשת הר הבית והמקדש, עולה כי אחד ממדריכי הקרן התבקש על ידי שוטר המוצב בהר הבית להימנע מכך או לעשות זאת בצנעה.

לפי ההנחיות שנמסרו בכניסה למתחם הר הבית ע"י השוטרים במקום הייתה ש"אסור לאכול בהר הבית". בהמשך כשניגש לאחד השוטרים בתוך ההר, נאמר למדריך ע"י השוטר כי "צריך לשתות מים ולאכול בצנעה, בלי שיראו, ושזה לא יפריע למוסלמים המקומיים".

"להפסיק לאכוף את חוקי השריעה"

במכתב שנשלח ע"י תום ניסני, מנכ"ל הקרן, נכתב: "הר הבית ששטחו משתרע על 144 דונם, הוא לא מסגד אחד גדול בו יהודים צריכים להימנע מלאכול או לשתות בגלל צום מוסלמי. כפי שביום כיפור שוטרים ברחובות תל-אביב לא מונעים ממוסלמים לאכול ולשתות, קל וחומר בהר הבית, המקום הכי קדוש לעם היהודי."

עוד באותו נושא

האם מותר לעולי הר הבית להצטלם על ההר?


9

"מזעזע לגלות שאחרי 54 שנים שהר הבית הוא חלק ממדינת ישראל, משטרת ישראל עדיין לא הפנימה שהר הבית הוא אתר בעל חשיבות לאומית ודתית ליהודים."

בסיום פונה ניסני לשר לביטחון פנים, ח"כ אמיר אוחנה, מפכ"ל המשטרה ומפקד מחוז ירושלים: "הנכם מתבקשים להורות לשוטרים בהר הבית לאפשר לאכול ולשתות ליהודים שאינם צמים ברמדאן, ולהפסיק לאכוף את חוקי השריעה על מי שאינם מוסלמים."

ממשטרת ישראל נמסר: "במסגרת ביקורים המתקיימים כסדרם בשטח הר הבית, פועלת המשטרה בהתאם לכללי הביקור הנהוגים במקום."

"משטרת ישראל פועלת ותמשיך לפעול על מנת לאפשר לכל אדם לבקר בשטח הר הבית, ללא הבדל דת, מין או לאום, הכל תוך הקפדה על הכללים הנהוגים במקומות הקדושים, שמירה על הסדר הציבורי ועל ביטחון המתפללים והמבקרים בהר הבית."

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
6 תגובות - 6 דיונים מיין לפי
1
העיקר בבתי חולים...
רחל | 21-04-2021 14:16
העיקר בבתי חולים מאפשרים להכניס חמץ...חוצפה! החוק צריך להיות שוויוני או בכלל לא...מאסתם כבר! 2000 שנה רדפו אותנו גויים וניסו לנתק אותנו מהתורה הקדושה והשמיד את העם שלנו, איך זה שדווקא פה במדינת היהודים, אנחנו חווים את אותם רדיפות רק ביותר חמור?!
2
האם אסור לערבי לנסוע ביום כיפור
יאיר | 21-04-2021 16:59
האם נהרג ילד ביום כיפור מיהודי
3
איך אפשר לאכול ולשתות במקום הקדוש הזה?
אבי | 21-04-2021 20:22
הפכתם את בית קודשנו לאתר תיירות?
4
למה השטיות האלה...
יבגני | 21-04-2021 22:01
למה השטיות האלה מה ערבים מעננים אותנו
5
מה? פתאום אתם נגד התחשבות בפולחן דתי?
המורה להיסטוריה | 22-04-2021 2:09
ומה עם רגשות המוסלמים? הרי קשה להם לראות מישהו שנוהג אחרת מהם. בדיוק כפי שלחרדי קשה לראות אדם שלא מקיים את הפולחן שלו. אופסי. סליחה. שכחתי שאצל האורתודקסים רק הרגשות שלהם נחשבים ורק האמונות שלהם ראויות להתחשבות של האחר. כמה מקסים לראות אתכם נאנקים כאשר לכם אין כל בעייה למנוע ממיליוני אנשים לאכול כרצונם, להתלבש כרצונם, ולקיים את הערך החשוב בעיניהם - שוויון. הצביעות שלכם משעשעת ביותר.
6
מה הבעיה לכבד אותם ולאכול ולשתות בצנעה?
אשר | 22-04-2021 6:09
לא אמרו לנו לא לשתות או לאכול, רק לעשות זאת בצנעה כדי לכבד את הצמים. זה נראה שאתם רוצים לעשות דווקא ולהרגיז את הצמים. אז כדי שלא לגרור את כולנו למשחקים הילדותיים שלכם המשטרה מונעת זאת מכם. נשמע הוגן.