עצרת הזכרון המרכזית לציבור החרדי - סרוגים

עצרת הזכרון המרכזית לציבור החרדי

מעמד לזכרם של חללי צה"ל, המותאם לציבור החרדי, בדגש על חללי המסלולים החרדים בצה"ל, מתקיים הערב באולם "שלוה" בירושלים וישודר ברשת לקהל הרחב

author-image
עצרת הזכרון המרכזית לציבור החרדי
  (צילום: יוסי אלוני/פלאש90)

מעמד לזכרם של חללי צה"ל, המותאם לציבור החרדי ובדגש על חללי המסלולים החרדים בצה"ל, התקיים הערב (שלישי) באולם 'שלוה' בירושלים ושודר באינטרנט לקהל הרחב.

האירוע מוקדש לזכרם של חללי צה"ל, כולל משרתי הנח"ל החרדי הראשון, שהוקם בתחילת שנות ה-60 ונסגר לאחר מלחמת יום כיפור, וכן חללי נצח יהודה והמסלולים החרדיים הקיימים כיום בצה"ל.

עמותת "נצח יהודה" יזמה את האירוע בשיתוף עם האגף הביטחוני חברתי במשרד הביטחון, מנהלת החרדים הצבאית בצה"ל ועיריית ירושלים. הערב לזכר חללי צה"ל והמסלולים החרדים ואשר מיועד לציבור החרדי, מתקיים שנה שלישית ברציפות.

הכותרת של העצרת לאחר שנת קורונה היא "נפשו קשורה בנפשו" בכדי להדגיש את החיבור בין הלוחמים החרדים וכל חלקי החברה הישראלית.

באירוע הראשון ב-2019 השתתפו מעל 1,200 איש ובשנה הקודמת התקיים אירוע מצומצם ללא קהל. הפעם השתתפו בעצרת מאות ציבור חרדי וחיילים חרדים, האמנים: "עקיבא תורג'מן" ו"שולי רנד".

בערב ישאו דברים: הראשל״צ ורב העיר ירושלים הרב שלמה עמאר, שר הפנים – הרב אריה דרעי, ראש העיר ירושלים – משה ליאון, בני משפחות השכול, רבני נצח יהודה, מנכ"ל עמותת "נצח יהודה" יוסי לוי, סמנכ״ל משרד הביטחון וראש האגף הבטחוני חברתי – מר משה צין, ראש החטיבה לגיוס ומסלולים יחודיים ותורניים – מר אודי דרור, ראש חטיבת תכנון ומנהל כוח אדם בצה״ל – תא״ל אמיר ודמני, מייסד ויו"ר עמותת "נצח יהודה" דוד הגר.

בתחילת הטקס אמר מוטי מור-יוסף, אביו של יובל מור-יוסף שנרצח בפיגוע ירי על יד גבעת אסף, קדיש לזכר הנופלים והרב יצחק בר חיים, ממייסדי "נצח יהודה", קרא פרק תהילים. מיד אחרי הצפירה שרו החזן הצבאי הראשי שי אברמסון ומקהלת הרבנות הצבאית את "אל מלא רחמים".

נציג ההורים השכולים הרב ראובן ביטון, אביו של החייל יוסף ביטון, אמר: "התאספנו כאן היום לזכרם ולכבודם את בנינו היקרים שמסרו את נפשם למען ארץ ישראל ועם ישראל וקידשו שם שמיים בחייהם ובמותם".

"אברהם אבינו התנסה בנסיון הקשה ביותר – נסיון העקדה. לכאורה, קושי הניסיון אצל יצחק אבינו היה גדול יותר מאשר אצל אברהם אבינו – מסירת עצמו לקורבן ומסירת נשפו למלא את רצון השם. למה מיוחד הניסיון של אברהם אבינו, דווקא?".

"הניסיון של יצחק אבינו היה למסור את נפשו פעם אחת ואילו אברהם אבינו נושא את כאבו כל יום ובכל שעה עד סוף ימיו. בהיותו אב שכול נושא הוא זיכרו וכאבו. נבחרנו בהשגחה העליונה אנו, ההורים השכולים לעמוד בניסיון האמונה זה. תודה לבורא שנתן לנו את הכוחות להתמודד עם השכול, הכאב והאובדן. יהיה רצון שנזכה בקרוב בימינו בחזון תחיית המתים".

רב העיר ירושלים, הרב שלמה עמאר: "מאז שקיים עם ישראל אנחנו נמצאים בסכנה. מר"ן הבית יוסף, מחבר השולחן ערוך, היה ממגורשי ספרד. הובטח למר"ן הבית יוסף שיזכה לשלושה דברים: יישוב הארץ, לחבר את השולחן ערוך להיהרג על קידוש השם".

"הוא זכה ליישוב הארץ ולחבר את שולחן ערוך, אבל לא זכה להיהרג על קידוש השם והיה מצטער על כך ביותר. חיילים שמקדשים את שם ה' בחייהם בלימוד תורה, בתפילות, בשמירת המצוות – גיבורי כוח עושי דברו. אלה מהם שנהרגו על קידוש השם, מי יכול לתאר לאיזה מדרגה הם הגיעו? אלה מלאכים שנשלחו בצורת בני אדם כדי להגן על עם ישראל ועל נחלת ה'".

שר הפנים אריה דרעי, נזכר ביחס החם והאוהב של הרב עובדיה יוסף זצ"ל כלפי החיילים: "שמעתי ממר"ן זצ"ל שבשמים, כביכול, אנחנו הרי לא יודעים לתאר ומשתמשים במונחים שלנו כשיושבים לפני כיסא הכבוד יש שורות-שורות. אם היו שואלים אותנו: מי יושב בשורה הראשונה? היינו אומרים: האבות הקדושים, משה, כל אבות האומה, נביאים, תנאים ואמוראים".

"מרן אמר לי: משה רבינו והאבות הקדושים יושבים מהשורה השלישית, ובשתי השורות הראשונות – נשמות של אלה שמסרו את נפשם על קידוש השם. כל כך הקב"ה אוהב את הנשמות הקדושות הללו. הורים יקרים, אשריכם שזכיתם לגדל ילדים כאלה".

יוסי לוי, מנכ״ל עמותת "נצח יהודה" שמלווה את כלל החיילים החרדים במסלולים החרדיים בצה״ל, אמר: "הערב אנו מתכנסים לערב הזיכרון השנתי. אשתקד קיימנו טקס זיכרון מבודדים ומרוחקים אחד מהשני. השנה אנו זוכים לשוב ולזכור יחד ואפילו לחבק את המשפחות היקרות לנו מאוד".

"השנה בסמיכות לחג הפסח המסמל את גאולת ישראל ואת התקווה שהנחילו לנו הנופלים. ערב הזה מסמל את אחדות אמת בעם ישראל, ערב שמוכיח שניתן לגשר על כל הפערים בחברה. כן, גם הציבור החרדי יחד עם הציבור הכללי שותף לזיכרון ויודע לזכור את הנופלים".

ראש העיר ירושלים, משה ליאון אמר: "הערב אנו מעלים על נס את תרומתם של החיילים שנפלו במאבק להגנת המולדת. במותם הם ציוו לנו את החיים לא רק במובן הפיזי, אלא גם במובן החברתי והלאומי. את החיים יחד כולל כל הגוונים בחברה הישראלית".

"מותם ממחיש בצורה נוקבת את היותינו אחים הנאבקים כתף אל כתף מול האויב. הערב אנחנו לומדים משניות ואומרים פרקי תהילים על מנת להוקיר את גבורתם ותרומתם של החללים".

משה צין, סמנכ"ל וראש האגף בטחוני חברתי במשרד הביטחון אמר: "בשם משרד הביטחון אני מבקש להביא בפניכם, המשפחות השכולות היקרות, את הוקרתנו לכן. אתן, נושאות את הכאב והצער יום-יום, שעה-שעה ורגע-רגע".

"אני יודע שאין תנחומים לחיים שנלקחו ואינם. בניכם, חיילינו האהובים והיקרים שנפלו בהקרבה ובקדושה השאירו מורשת מפוארת המאירה את הדרך לבני הנוער, חיילים ומפקדים החרדים ממשיכים את דרכם כיהודים יראי שמיים המאמינים בעול תורה ומצוות. דרכם הייתה דרך של אמונה בתורת ישראל, עם ישראל וארץ ישראל שמשלבת שליחות בהגנת המדינה".

ראש חטיבת תכנון ומנהל כוח אדם בצה״ל – תא״ל אמיר ודמני אמר: "חללי מערכות ישראל שמסרו את נפשם עבור כולנו בשנים של מאבק על תקומתנו, ציוו לנו את החיים ואפשרו את קיומה של מדינת ישראל ואת חיינו כאן".

"הם חוליה בשרשרת הארוכה של הגנה וביטחון אשר הפכה ברבות הימים לשרשרת הברזל שבה כרוך ומתאפשר קיומנו. החיילים החרדים המשרתים בכפיר, גבעתי וצנחנים, בזרועות ובפיקודים ממשיכים את השרשרת ארוכה זו. יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל מסמל את אחדות הגורל, הערבות ההדדית והקשר העמוק הכרוך בין כולנו".

הטקס הסתיים בשירת "התקווה" ו"אני מאמין" ע"י עקיבא תורג'מן.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
איך אתם מבטיחים...
חני | 13-04-2021 19:39
איך אתם מבטיחים זכיה של 50,000 ש' כשזה דבר בלתי אפשרי בעליל?
2
הרבי
נועם | 17-04-2021 17:56
הרבי מלובביץ' ישו מוחמד הנביא מואפק טריף