נתניהו לבג"ץ: ניפוץ כל שיאי האקטיביזם השיפוטי - סרוגים

נתניהו לבג"ץ: ניפוץ כל שיאי האקטיביזם השיפוטי

נתניהו הגיב לעתירה נגד הטלת המנדט להרכבת הממשלה עליו, וטען כי יש לדחותה על הסף. לעמדתו, העותרים מבקשים משופטי בג"ץ "לנפץ את כל שיאי האקטיביזם עד עתה"

נתניהו לבג"ץ: ניפוץ כל שיאי האקטיביזם השיפוטי
  אוליבר פיטוסי/פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיש הערב (שני) את תגובתו לעתירת קבוצת מבצר הדמוקרטיה הדורשת להכריז על בטלות הטלת המנדט להרכבת הממשלה על נתניהו בשל היותו נאשם בפלילים, וטען כי העותרים מבקשים מהשופטים "לשבור את כל הכלים ולנפץ את כל שיאי האקטיביזם עד עתה".

נתניהו טען כי יש לדחות את העתירה על הסף, כיוון שהיא אינה שפיטה והמקום לדון בה הוא בשדה הפוליטי. בנוסף, נתניהו טען לחוסר סמכות של בג"ץ להעביר ביקורת שיפוטית על החלטה חוקתית של הנשיא, כגון ההחלטה על מי להטיל את המנדט להרכבת הממשלה.

עוד באותו נושא

האם בג"ץ יבטל את הטלת המנדט על נתניהו?


125

כזכור, במהלך שבוע שעבר קבוצת מבצר הדמוקרטיה הגישה עתירה לבג״ץ, באמצעות עו"ד דפנה הולץ לכנר, נגד הטלת הרכבת הממשלה על בנימין נתניהו, הנאשם בעבירות חמורות שיש עימן קלון.

במהלך נאום הטלת המנדט, באופן חריג, הנשיא רובי ריבלין התייחס למצבו המשפטי של נתניהו וכתב האישום שהוגש נגדו. "אני מודע לעמדה של רבים בציבור לפיו על הנשיא להימנע מהטלת המנדט על מועמד שיש לו כתב אישום – אך על פי החוק מותר לו להמשיך בתפקידו גם תחת כתב אישום".

"יתרה מזו, סוגיית הטלת התפקיד נתונה במחלוקת פוליטית וציבורית עזה לאורך מערכת הבחירות האחרונה" הסביר. "משכך, סברתי שעל הנשיא להימנע מהחלטה על בסיס שיקול דעת זה. נשיא המדינה לא מחליף את הכנסת, ובוודאי שלא את בית המשפט, זו תפקידה של הכנסת".

ריבלין הוסיף: "החלטה זו אינה קלה בעיניי, גם מוסרית וגם ערכית. גם אני, כמוכם, חרד למדינתי ולמדינתנו – אך אני עושה את המוטל עליי כנשיא המדינה, הכפוף להוראות החוק ובתי המשפט ומגשים את חזונו של העם הריבון".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
7 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
מעניין איך השתנתה...
דברים שרואים מכאן ... לא רואים משם ... הפרשנות של מושחתיהו .... | 12-04-2021 20:20
מעניין איך השתנתה דעתו , שאותה שמענו כולנו בענינו של ראש הממשלה אולמרט .... ראש ממשלה שחשוד בפלילים, יש חשש שכל החלטותיו יהיו מוטות , ואינו יכול להמשיך בתפקידו ... וראינו בכל השנה וחצי האחרונות כמה צדק , כל ניהול משבר הקורונה היה לקוי , בגלל משפטו , כל הטריקים והשטיקים והשקרים בממשלה הפרטיטית עם גנץ ... נבעו ממשפטו , איזה עליבות , איזה בזיון , איזה ראש ממשלה ... ראש ארגון פשע לא מתבזה כמוהו ...
מה שיש...
תברואן | 12-04-2021 20:53
מה שיש לי להגיד לך הומלס ונובר בפחי אשפה שתחנק בקרוב כשאתה אוכל מפחי האשפה,אתה והפסולת שנכם סתם זבל,
2
האתר הזה זורם עם הדה לגיטימציה של ריבלין!
אמ | 12-04-2021 20:20
היום האתר הזה קידם היום את המסר של ריבלין הרקוב ערכית (ועוד מדבר בשמם של ערכים...) להדחת נתניהו כרצון השמאל כולו, שכן זה בעצם מה שדמגוג הזה אומר, האשים את נתניהו באי יכולת להרכיב ממשלה, לא את בנט שעדיין הוזה על ראשות הממשלה בממשלת שמאל ומונע ממשלת ימין!! האשמת אתר זה את נתניהו כדי להפילו הינה כניעה מוחלטת ליוזמת המאפייה והשמאל לעשות זאת ועל סמך האשמת שוחד על סיקור אוהד שלא קיימת ומעולם לא היתה קיימת באף מדינה דמוקרטית בעולם!!! שלא לדבר על למעלה ממיליון בוחריו של נתניהו, כשנוספים עליהם מאות אלפי בוחרי קואליציית הימין התומכים בו!! כלומר, בניגוד מוחלט לרצון העם,ותוך דריסה מוחלטת של ערכי המוסר והדמוקרטיה!!
3
נתניהו מסרב לחתום על הסכם ניגוד העניינים
יאיר | 12-04-2021 21:23
נתניהו מסרב לחתום על הסכם ניגוד העניינים ולכן ההחלטה של ריבלין לתת לו מנדט להקמת ממשלה לא מתקבלת על הדעת מאחר ונתניהו מתכוון להשתמש בכוח ובמעמד של ראש הממשלה כדי לעצור את משפטו וכדי לשלוט במינויים הבכירים במשרד המשפטים. לכן בגץ צריכים לבטל את המנדט שקיבל מריבלין או לפחות להתנות אותו בחתימה של נתניהו על הסכם ניגוד העניינים.
... גם...
חומר למחשבה | 14-04-2021 8:37
... גם סטאלין , היטלר , מוסולני , ומאו , ופרנקו קבלו את המנדט מהעם ... כולם דרך אגב , עם הצלחה הרבה יותר גדולה מביבי , היטלר למשל עם 70% ... אז מה זה אומר ? שהוא מעל החוק ? דרך אגב, הם כולם סיימו רע , והנזק שהם גרמו לעמיהם הוא של עשרות מיליוני הרוגים ... או במלחמות כושלות , או מלחמות אזרחים , או בחיסולים המוניים ... ביבי צריך לעמוד למשפט ולעזוב אותנו בשקט , שכרנו יוצא בהפסד , כולנו רואים איך המדינה מתנהלת , איך מתקבלות החלטות , ואיך המדינה שוקעת בים של חובות
.... נכון...
בשורה התחתונה אין לו רוב ... כי אין 61 שיתמכו בו ... | 13-04-2021 6:06
.... נכון הוא קבל רבע מהקולות , אבל אלה שלא רוצים אותו קבלו יותר מחצי ... ולכן הוא נכשל פעם אחר פעם בניסיונותיו להקים ממשלה ... וסתם לידע הכללי , להיטלר היה רוב של 70% ...
יה האבל...
חור אריה | 13-04-2021 1:29
יה האבל נתניהו לא קיבל מנדט מהנשיא ..הוא קיבל מהעם שאוהב אותו והוא המועמד עם מס הקולות הגדול ביותר יה מעפן