מהי דרכם של אבותינו להרבות זכויות עבור מתי עמנו הקדושים?
אנחנו עומדים עכשיו בפני שני ימי זיכרון מיוחדים וקדושים, יום הזיכרון לשואה ולגבורה ויום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ולנפגעי פעולות האיבה. ימים שמקפלים בתוכם את מחיר הדמים הנורא ששילם עמנו בעת האחרונה.
כדי לצפות בסרטון זה, אנא הפעל JavaScript , ושקול לשדרג לדפדפן שתומך ב HTML5 video .
האם לא היה ראוי לקבוע יום תענית לדורות על השואה הנוראה? על חורבן שכמותו לא חווה עמנו מאז ימי חורבן בית שני?
הדיין הרב יאיר בן מנחם מתאר את הפולמוס שהתעורר בין גדולי ישראל בשאלה זאת ואת הכרעתם. והרב מוסיף על מקורות קביעת ימי זיכרון כלליים, ועונה על השאלה מה הורו לנו גדולי ישראל לגבי ימים שכאלה, ומסביר עד כמה מחויבים אנחנו להדר בכבודם של חללנו.

מה דעתך בנושא?
5 תגובות
0 דיונים
אליהו
יש רק את צום עשרה בטבת יום הקדיש הכללי,לבטל את מועדי יום הזכרון וכמו כן לבטל את יום העצמאות רק מועדי ישראל יקבעו
14:24 09.04.2021שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
משה אהרון
משה אהרון <hoomoshev@gmail.com> י יום השואה - בינו שנות דור ודור. - השואה מהתורה ============================ לא באה מצוות זכירת מצרים ויציאת מצרים . אלא לכורכה מרור במרור ,ראשית - כאחרית . יציאת מצרים...
משה אהרון <hoomoshev@gmail.com> י יום השואה - בינו שנות דור ודור. - השואה מהתורה ============================ לא באה מצוות זכירת מצרים ויציאת מצרים . אלא לכורכה מרור במרור ,ראשית - כאחרית . יציאת מצרים עם התקומה מאפר השואה האיומה היא היא : "הרעה של אחרית הימים" עליה ניבא משה טרם הסתלקותו. מכאן שמצוות זכירת מצרים . מושלכת כיום כל כולה על זכירת השואה והתקומה שבעקבותיה בלי יישום תשתית רעיונית זו - הלכה למעשה . אין ולא יהיה כל משמעות תיאולוגית ואחרת לתקומה . וגם לא יארע הנס הגדול של שכלול התקומה לכלל גאולת הקץ השלמה. משה אהרון
המשך 09:07 09.04.2021שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
משה אהרון
משה אהרון <hoomoshev@gmail.com> במסע לגיא ההרגה בכיתי את בכי חיי . -------------------------------------------------------------- בשנת 1915 במסגרת מסע לפולין לגיא ההרגה. עמדתי בצידי המסילה המובילה לכבשנים. בסך לצלילי מרש עברי, צעדה באון ובגאון משלחת...
משה אהרון <hoomoshev@gmail.com> במסע לגיא ההרגה בכיתי את בכי חיי . -------------------------------------------------------------- בשנת 1915 במסגרת מסע לפולין לגיא ההרגה. עמדתי בצידי המסילה המובילה לכבשנים. בסך לצלילי מרש עברי, צעדה באון ובגאון משלחת צהל. ובראשה אלוף בצהל ובידיו אחז ספר תורה קטן [[של אילן רמון] שם בכיתי את בכי חיי ושם נדמה היה לי שמבעד למסך הדמעות ראיתי עוד משהו בוכה, מסתתר בין העננים . שם קניתי את העוז והזכות לכתוב את הדברים הבאים : אנשי אמונה בגדו ---------------------------- יש יום אחד בשנה. יום השואה והגבורה בו אני משיב גמול לאלוהי מסתיר ממנו פנים . מתחבר לאחיי האתאיסטים שלא להאמין באלוהים ליום אחד בלבד ושלא לקיים את מצוותיו. ליום אחד. כך אני ממליץ לכל אחיי המאמינים לנהוג. אחרת בעיניי אמונתם אך פלסתר. משה אהרון
המשך 09:05 09.04.2021שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
משה אהרון
על משקל עשרת ימי תשובה יש עשרת ימי האומה. הדגל שלי מכובס בדמעות -------------------------------. ביום השואה והגבורה . אני מנופף בסדין אדום לשמיים מושיט לו לאלוהיי גט פיטורין יומי אך ליום אחד בלבד. ...
על משקל עשרת ימי תשובה יש עשרת ימי האומה. הדגל שלי מכובס בדמעות -------------------------------. ביום השואה והגבורה . אני מנופף בסדין אדום לשמיים מושיט לו לאלוהיי גט פיטורין יומי אך ליום אחד בלבד. ביום זה, אני לא עובד אלוהים ולא עובד בכלל. רק בוכה ללא הרף לכבס בדמעותיי את הדגל שלי דגל התקומה והלאום. וכך אני שב לגהץ אותו ליישר הדורים באותו הלהט הצורב של יום הזיכרון ולהניפו גאון בראש התורן ביום העצמאות - יום הגאולה של עשרת ימי האומה. משה אהרון
המשך 09:01 09.04.2021שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
מה?????
תענית ? הקב"ה ברח בשואה. שהוא יצום!
07:52 09.04.2021שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר