רה"מ נתניהו: "הסכם גרעין עם איראן לא יחייב את ישראל"

רה"מ נתניהו: "הסכם גרעין עם איראן לא יחייב את ישראל"

בנאומו בטקס יום השואה ביד ושם, רה"מ נתניהו התייחס להסכם הגרעין והבהיר: "ההיסטוריה לימדה אותנו שהסכמים עם משטרים קיצוניים שווים כקליפת השום. הסכם שיסלול את דרכה של איראן לנשק גרעיני - לא יחייב אותנו"

author-image
נתניהו: "הסכם גרעין עם איראן לא יחייב את ישראל"
  (צילום: נעם רבקין פנטון\פלאש 90)

ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא הערב (רביעי) דברים בטקס הממלכתי לפתיחת יום הזיכרון לשואה ולגבורה ביד ושם, במהלכם קרא לזכור את ששת מיליון הנרצחים וכן לפעול נגד האנטישמיות הקיימת גם בימים אלו. בדבריו התייחס למאבק בקורונה בצל השואה, וכן להסכם הגרעין האיראני ולחקירת בית הדין הבינלאומי בהאג.

עוד באותו נושא

צפו: סיפורם של ששת מדליקי המשואות ביד ושם

"לאורך כל שנת הקורונה, מדי יום ביומו, חשבתי עליכם שורדי השואה. אני יודע שהשהייה בבית, הריחוק מבני המשפחה, הבידודים והסגרים – היו קשים מאד. הם היו קשים לכולנו, אבל לכם זה הביא זכרונות מכאיבים מהבדידות האיומה בילדותכם" אמר. "כשהבאנו את החיסונים לארץ, החלטנו לחסן קודם כל את האוכלוסייה הבוגרת – שכוללת כמובן אתכם, ניצולי השואה. אנחנו כואבים את מותם של 900 ניצולי השואה שמתו מקורונה. לחלקכם לא הספקנו להגיע בזמן, אבל רובכם התחסנתם וניצלתם".

"אבל היו כאלה שגם החיסונים הציפו בדאגות שבסיסם בזוועות שעברו. נזכרתי בסיפורה של בלה פרוינד, ניצולת שואה שהוריה ניצבו בפני מלאך המוות, ד"ר מנגלה, שביצע בהם ניסויים נוראיים. כשהיא ראתה את הניידת של מד"א עם החיסונים, גל אימה הזעיק אותה. היא נזכרה בשטן ששלח את ידו לגופה השברירי. אבל בירושלים היא נתקלה לא במלאך המוות, אלא במלאך מסוג אחר. הפרמדיק הקשיב לסיפורה ואמר לה שלא לחשוש – לא יקרה לה כלום. למרות הטראומה שהייתה טבועה בה, היא התחסנה בהצלחה בזכותו".

"ראו מה יש כאן, משקעי שואה, אישה חרדית, פרמדיק ערבי ויציאה מהקורונה לחיים של תקווה. זה סמל לתקווה החדשה באזורינו, שמתבטאת עם הסכמי השלום ההיסטוריים שחתמנו, ושינוי משמעותי ביחס של מדינות ערב כלפי השואה. ברגע זה מתקיים טקס לזכר השואה בדובאי – מי היה מאמין. אלה הסימנים לשינוי המבורך ביחסים ההדדיים מחוץ לישראל וגם בתוכה".

"חיילינו נלחמים בשלוחות של איראן – ואותנו חוקרים"

בהמשך התייחס להסכם הגרעין האיראני, ופנה במרומז לארה"ב המחדשת את הדיונים על ההסכם כיום. "בשעה שאנחנו נעים קדימה, יש דברים שעלולים להחזיר אותנו אחורה. הסכם הגרעין עם איראן שוב עולה על השולחן, אך ההיסטוריה לימדה אותנו שהסכמים כאלה עם משטרים קיצוניים שווים כקליפת השום" הבהיר. "גם לידידינו הטובים ביותר אני אומר: הסכם גרעין שיסלול את דרכה של איראן לנשק גרעיני- לא יחייב אותנו. יש רק דבר אחד שיחייב אותנו – למנוע ממי שחותר להשמידנו לבצע את זממו".

"בזמן השואה לא היה לנו את הכח להציל את עצמנו. היינו חסרי כח, חסרי מדינה וחסרי מגן. היום יש לנו מדינה וכח מגן, וזכותנו להגן על עצמנו" הבהיר. "זו גם תשובתנו להחלטה השערורייתית של בית הדין בהאג, שמנסה לחקור את ישראל בטענה ההזוייה שחיילנו המוסריים ביצעו פשעי מלחמה בזמן שהם נלחמו בארגוני טרור אכזריים שמבצעים את הפשעים הללו בעצמם. חיילינו נלחמים בשלוחות הרשע של איראן – ואותנו חוקרים? אבסורד. גוף שקם להגן על זכויות אדם הופך לגוף שמגן על אלוה שרומסים זכויות אדם".

"אנחנו עברנו היפוך – מחולשת גלות לעוצמה במולדת. מאבק אדם שנפוץ ברוח לעם חזק וגאה שנטוע בארצו. היפוך מתהומות אושוויץ, לפסגות האור בירושלים. בניגוד לעבר, היום אין אף גורם שימנע מאיתנו את הזכות והכח להגן על עצמנו מפני איום קיומי".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
ראש ממשלה הטוב בהיסטוריה מול רשע מהחוץ ומהבית
אורן | 07-04-2021 22:28
מאחל לראש הממשלה לעמוד איתן מול אירן וביידן בחוץ, ומול השדים שרודפים אותו בתוך ישראל - מבנט, סער ואלקין ועד פושעי הפרקליטות ועוזריהם בתקשורת הצהובה-חומה-אדומה
2
מה התועלת בהצהרה...
בקיצור הכל פאקה... פאקה... פאקה ... | 07-04-2021 22:52
מה התועלת בהצהרה הזאת , חוץ מלהתריס ממש לא ברור ... אף אחד בעולם לא חושב שישראל היא חלק מההסכם ... נהפוך הוא , כולם יודעים עד כמה ישראל פעלה נגדו ... אבל האמת שבלי ארהב מאחורינו , אין לנו שום אפשרות לעשות משהו , לפחות לא משהו שהתגובה אליו תהיה הרס עצום בישראל אם לא בכל האזור ... ואת זה גם נתניהו יודע ...
אנשים כמוך...
אבי בוקובזה | 08-04-2021 6:39
אנשים כמוך האמינו גם בשילטון הגרמנים שהיום מציינים אותו??נתניהו נוא המושיע של עם ישראל נשלח במיוחד להגן גם עליך!!
מר לפיד, לך כיבנימט (יחד עם האח בנט)
אורן | 07-04-2021 23:45
יש ערך עצום בהצהרה מהסוג הזה. אבל מי שלא סיים בגרות לא מסוגל להבין זאת.