הדיון על התשובה לבית הדין בהאג הסתיים ללא החלטות - סרוגים

הדיון על התשובה לבית הדין בהאג הסתיים ללא החלטות

יום לפני הדדליין להגשת התשובה של ישראל בנושא חקירת בית הדין הבינלאומי בהאג, דיון הממשלה שנערך לגבי תשובת המדינה הסתיים ללא החלטות. חברי הממשלה יתכנסו שוב מחר להמשך הדיון בנושא

author-image
הדיון על התשובה לבית הדין בהאג הסתיים ללא החלטות
  בית הדין הפלילי הבינלאומי (ICC) בהאג, הולנד (קרדיט: שאטרסטוק)

עדיין ללא תשובה: הדיון שנערך היום (רביעי) על התשובה הישראלית לחקירה של בית הדין הבינלאומי בהאג הסתיים ללא החלטות, כאשר נקבע להתכנס שוב מחר להמשך הדיון בנושא. לפי קביעת בית הדין, התשובה של ישראל בנושא החקירה צריכה להינתן עד מחר.

כזכור, בחודש שעבר התובעת של בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג, פאטו בנסודה, החליטה לפתוח בחקירה פלילית נגד מדינת ישראל על פשעי מלחמה ביהודה ושומרון וברצועת עזה במהלך מבצע צוק איתן. התובעת בנסודה מסרה כי "החקירה תתנהל באופן עצמאי, ללא משוא פנים ובצורה אובייקטיבית", זאת לאחר שבית הדין קבע בדעת רוב כי יש לו סמכות לחקור פשעי מלחמה של ישראל בפלסטינים, וכי הגבולות הטריטוריאליים בהם בוצעו המעשים שיחקרו הם ביהודה ושומרון, רצועת עזה ומזרח ירושלים.

עוד באותו נושא

מנדלבליט: ערוכים להתמודד עם כל איום מצד האג


18

בישראל גינו את ההחלטת בית הדין ואמרו כי מדובר בהחלטה פוליטית של בנסודה, הפורשת מתפקידה בחודשים הקרובים ומעוניינת לקבוע סדר יום ליורשה. "מדינת ישראל נמצאת תחת מתקפה הערב" הזהיר ראש הממשלה בנימין נתניהו. "בית הדין הבינלאומי המוטה בהאג קיבל החלטה שהיא תמצית האנטישמיות ותמצית הצביעות. נמשיך להילחם על האמת".

נשיא המדינה ראובן ריבלין אמר כי "החלטת בית הדין בהאג לפתוח בחקירה נגד מדינת ישראל, שערורייתית. לא נקבל את הטענות נגד מימוש זכותנו וחובתנו, להגן על אזרחינו. מדינת ישראל היא מדינה חזקה, יהודית ודמוקרטית, שיודעת להגן על עצמה וגם לחקור את עצמה במקרה הצורך".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו