עם שאת בניו לא מפקיר לזר- וגם לא לקורונה • דעה - סרוגים

עם שאת בניו לא מפקיר לזר- וגם לא לקורונה • דעה

בתקופת השואה לא הייתה מדינה ולא היה צבא לעם היהודי, והובלנו כצאן לטבח. היום יש לנו מדינה שיודעת לפעול להצלת אנשיה מול כל מצוקה, לא משנה מה הנסיבות. אנחנו עם שאת בניו לא מפקיר לזר - גם לא לקורונה

author-image
עם שאת בניו לא מפקיר לזר- וגם לא לקורונה • דעה
  (צילום: יונתן זינדל\פלאש 90, תמונת כתב: דוברות בית חולים וולפסון)

בימים הקרובים נציין את ימי הזיכרון לשואה ולגבורה ולאחר מכן את יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל – ומיד לאחר מכן את יום העצמאות. ימים קשים הם ימי הזיכרון הללו. 

יום השואה הוא יום גלעד לעם היהודי שאומר "לא נשכח ובטח שלא נסלח" על שעשו לנו הגרמנים לפני כ-80 שנה. יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל הוא מצוין תמיד בחרדת קודש המאפיינת את עם ישראל דוגמת יום הכיפורים .

ימים אלו מעוררים אצל מרביתנו מחשבה על עם שיש לו מדינה וצבא, ועם שאין לו מדינה וצבא. בשואה – לא הייתה מדינה ולא היה צבא לעם היהודי וככה נטבחנו כעם, הובלנו כצאן לטבח, הופקרנו, לא היה מי שיגן עלינו. וביום הזכרון אנו זוכרים את אלו שאינם איתנו עוד אלו שנתנו את היקר להם מכל כדי שתהיה כאן מדינה לעם ישראל. 

היום, ברוך ה', יש לנו מדינה וצבא. מדינה שיודעת לפעול להצלת אנשיה בכל מקום שהם, ומול כל מצוקה וצרה שקיימת ולא משנה למי ומה הנסיבות שהובילו לכך.  

אנחנו עם שלא מפקיר את בניו לזר. כשאנו מזהים מצוקה אצל בני עמינו אנו פועלים ללא לאות ועושים דברים מטורפים על מנת להציל, לעזור ולסייע. בכל מקום בעולם .

ככה היה עם רבין ששלח 400 לוחמים לאנטבה – להציל שם חטופים במבצע שהדהים את העולם כולו. בגין ששלח את המטוסים להשמיד את הכור בעיראק כשזיהה והבין את האיום המתרגש על מדינת ישראל. רבין ששלח את סיירת מטכ"ל לחלץ את נחשון וקסמן – לשלוח יחידה שלימה על מנת להציל חייל אחד בתנאים כמעט בלתי אפשריים. אריאל שרון שעשה עסקה לשחרור אזרח ישראל שהיה בשבי החיזבאללה ועוד שתי גופות של חיילנו. אהוד אולמרט דאג להשמיד את הכור בסוריה שהיווה איום ממשי על מדינת ישראל. וככה עשה בנימין נתניהו כשדאג לשחרר את גלעד שליט ודאג לכך שתוחזר גופת זכריה באומל ז"ל אחרי 37 שנים. אף מדינה לא עושה דברים כאלה!

בשנה האחרונה אנו עדים שוב לכך שהמדינה לוקחת אחריות מלאה על בטחון והצלת אזרחיה. בקורונה הבינה הממשלה שכדי להציל את האזרחים יש צורך ראשוני בגיוס של מערכת הביטחון לטובת המלחמה בקורונה. אם צריך את המוסד, אז הוא מגויס להביא מכונות הנשמה וציוד לבתי חולים בדרכים עלומות. אמ"ן שעוסק במודיעין יעסוק במודיעין אבל לא על איראן אלא מודיעין על קורונה והתפתחות שלה במדינות העולם. ואם צריך אז דואגים לאספקה מידית של חיסונים ודואגים לבעיות הכלכלה.

בתי החולים ומערכת הבריאות עשו את תפקידם נלחמו ופעלו יומם וליל כדי להציל ולתת רפואה הכי טובה למי שבא לבית החולים – עם שאת בניו לא מפקיר לזר… גם לא לקורונה. ככה פעלה ישראל. נקטה יוזמה, קנתה, התישה את מי שצריך – העיקר שיהיה לנו את החיסונים ראשונים שוב כדי להציל את אזרחי מדינת ישראל. ככה נראית דאגה של מדינה וממשלה שדואגת לאזרחיה ולוקחת עליהם אחריות.

תמיד יש והייתה ביקרות על אופן הביצוע, יש כאלה שחושבים אחרת או שלא היה צריך לעשות משהו כזה או אחר. אבל בסוף צריך להסתכל על הטוב שיש לנו במדינה הזו, ולזכור שיש מי שדואג ופועל על מנת שיהיה כאן טוב לאזרחי ישראל. לפני 80 שנה זה לא היה ושילמנו על זה בשישה מיליון יהודים שהובלו כצאן לטבח.

===

יניב פוגל הוא מנהל אדמיניסטרטיבי במרכז הרפואי וולפסון בחולון.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
לא היה צריך...
דודו | 07-04-2021 18:41
לא היה צריך להזכיר את רבין
2
כתוב נהדר. יישר...
לוי יצחק | 07-04-2021 22:36
כתוב נהדר. יישר כוח
3
לא כולם הובלו...
יוסף | 08-04-2021 15:47
לא כולם הובלו כצאן לטבח.