פרשן חדשות 13, דר' אבישי בן חיים, התעמת עם כתב 'דה מרקר' נתי טוקר, סביב פתיחת שלב העדויות במשפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו מחר (שני).

הכל החל בציוץ של בן חיים, בו הוא כתב: "משפט נתניהו. עוול חברתי: ההגמוניה נגד הדמוקרטיה. נתניהו נבחר ישיר של 52 מנדטים של ישראל השנייה וידידיה (מחל, ש"ס, ג, ט). מחר בבית המשפט סביר שאין להם שום ייצוג, לא בהרכב השופטים ולא בצוות התביעה. ההגמוניה שמטרתה הגבלת הדמוקרטיה נכשלת בבחירות, אז היא משיגה שליטה באלימות לגלית".

כדי לצפות בסרטון זה, אנא הפעל JavaScript , ושקול לשדרג לדפדפן שתומך ב HTML5 video .

עימות בין אבישי בן חיים לברוך קרא. ארכיון (צילום: חדשות 13)

טוקר הגיב לבן חיים וכתב: "אבישי, התיאוריה שלך נכונה וחשובה, אבל אתה חוצה עמה קווים אדומים מסוכנים מאוד. תתעורר. יש חוק, יש מערכת לאכיפת החוק, יש מוסדות שכולם חייבים לכבד ולציית להם. יש לך השפעה על דעת הקהל ואתה מנצל אותה (או מנוצל) למהלך הרסני לכרסום יסודות חיינו המשותפים. קח אחריות ותפסיק עם זה. אנא".

בן חיים כתב בתגובה: "נתי. אתה חכם וכאילו קורא הלכי נפש שלי. אני על קו פרשת מים. הלוואי ונלך לממשלת אחדות ואז שהמשפט יתנהל ונקווה שיהיה הוגן. ואשתוק. אבל אם האליטה הולכת להשפיל את נבחר ישראל השנייה אני בעד לפתוח הכל. גם הרהור בלגיטימציה של מערכת כזו שאין בה ייצוג ל52 המנדטים מצביעי נתניהו לשפוט אותו".

טוקר רמז לבן חיים כי דבריו עומדים על גבול הקריאה למרד: "אתה כבר מזמן לא על קו פרשת מים ולא "מהרהר בלגיטימיות". בהתחלה היית רק השראה, אבל היום אתה עצמך עובד כדי לרסק את האמון ולבטל את סמכות בתי המשפט למלא את תפקידם. אתה לא לוקח אחריות. לדעתי לעורכים שלך, אם הם אחראים, אסור להשמיע אותך. תסתכל בנוסח החוק האוסר על המרדה. אתה כבר שם".

בן חיים השיב: "אז אתה אומר שאסור לגלות שההגמוניה שולטת שליטה הגמונית במערכת המשפט? שאסור לבקר את הדיכוי? שאסור למחות על העוול? שאסור למחות על כך שיש ציבור שיש לו תת יצוג במשפט בתקשורת באקדמיה וכל מה שיש לו זה זכות הבחירה לכנסת ורוצים לגזול ממנו גם את כבשת הרש? אסור למחות נגד עוולות?".

טוקר לא הסתפק בדברים שכתב והוסיף: "הכשל המרכזי אצלך הוא לא בתיאוריה אלא ביישום. הבעיה היא שכאשר דנים אתך על יישום אתה בורח ומתבצר מאחורי התיאוריה. לענייננו, אין כל הוכחה לטענותיך שמשפט נתניהו הוא רדיפה של ההגמוניה ושהשופטים לא ישפטו צדק. אבל כשמזכירים לך את זה אתה נאבק על עצם הזכות שלך להביע את התיאוריה. בחייך".