אתר הבית של המגזר הדתי
דואר אדום
זמני היום

'אסור להשמיע אותך': עימות בין אבישי בן חיים לנתי טוקר

פרשן חדשות 13, דר' אבישי בן חיים, התעמת עם כתב דה מרקר נתי טוקר, סביב פתיחת שלב העדויות במשפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו מחר

'אסור להשמיע אותך': עימות בין אבישי בן חיים לנתי טוקר
  (צילום: פלאש90)

פרשן חדשות 13, דר' אבישי בן חיים, התעמת עם כתב 'דה מרקר' נתי טוקר, סביב פתיחת שלב העדויות במשפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו מחר (שני).

עוד באותו נושא

אבישי בן חיים תוקף: מפלגה של שנאה והחרמה


120

הכל החל בציוץ של בן חיים, בו הוא כתב: "משפט נתניהו. עוול חברתי: ההגמוניה נגד הדמוקרטיה. נתניהו נבחר ישיר של 52 מנדטים של ישראל השנייה וידידיה (מחל, ש"ס, ג, ט). מחר בבית המשפט סביר שאין להם שום ייצוג, לא בהרכב השופטים ולא בצוות התביעה. ההגמוניה שמטרתה הגבלת הדמוקרטיה נכשלת בבחירות, אז היא משיגה שליטה באלימות לגלית".

עימות בין אבישי בן חיים לברוך קרא (צילום: חדשות 13)

טוקר הגיב לבן חיים וכתב: "אבישי, התיאוריה שלך נכונה וחשובה, אבל אתה חוצה עמה קווים אדומים מסוכנים מאוד. תתעורר. יש חוק, יש מערכת לאכיפת החוק, יש מוסדות שכולם חייבים לכבד ולציית להם. יש לך השפעה על דעת הקהל ואתה מנצל אותה (או מנוצל) למהלך הרסני לכרסום יסודות חיינו המשותפים. קח אחריות ותפסיק עם זה. אנא".

בן חיים כתב בתגובה: "נתי. אתה חכם וכאילו קורא הלכי נפש שלי. אני על קו פרשת מים. הלוואי ונלך לממשלת אחדות ואז שהמשפט יתנהל ונקווה שיהיה הוגן. ואשתוק. אבל אם האליטה הולכת להשפיל את נבחר ישראל השנייה אני בעד לפתוח הכל. גם הרהור בלגיטימציה של מערכת כזו שאין בה ייצוג ל52 המנדטים מצביעי נתניהו לשפוט אותו".

עוד באותו נושא

אבישי בן חיים מטיל פצצה: זה מה שאצביע בבחירות


69

טוקר רמז לבן חיים כי דבריו עומדים על גבול הקריאה למרד: "אתה כבר מזמן לא על קו פרשת מים ולא "מהרהר בלגיטימיות". בהתחלה היית רק השראה, אבל היום אתה עצמך עובד כדי לרסק את האמון ולבטל את סמכות בתי המשפט למלא את תפקידם. אתה לא לוקח אחריות. לדעתי לעורכים שלך, אם הם אחראים, אסור להשמיע אותך. תסתכל בנוסח החוק האוסר על המרדה. אתה כבר שם".

בן חיים השיב: "אז אתה אומר שאסור לגלות שההגמוניה שולטת שליטה הגמונית במערכת המשפט? שאסור לבקר את הדיכוי? שאסור למחות על העוול? שאסור למחות על כך שיש ציבור שיש לו תת יצוג במשפט בתקשורת באקדמיה וכל מה שיש לו זה זכות הבחירה לכנסת ורוצים לגזול ממנו גם את כבשת הרש? אסור למחות נגד עוולות?".

טוקר לא הסתפק בדברים שכתב והוסיף: "הכשל המרכזי אצלך הוא לא בתיאוריה אלא ביישום. הבעיה היא שכאשר דנים אתך על יישום אתה בורח ומתבצר מאחורי התיאוריה. לענייננו, אין כל הוכחה לטענותיך שמשפט נתניהו הוא רדיפה של ההגמוניה ושהשופטים לא ישפטו צדק. אבל כשמזכירים לך את זה אתה נאבק על עצם הזכות שלך להביע את התיאוריה. בחייך".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
91 תגובות - 45 דיונים מיין לפי
1
כמה צדק יש בדברי בן חיים
חיים | 04-04-2021 20:02
אני עוקב אחרי אבישי שנים ואני מתמוגג מהחכמה ובלי התלעמות
מי אתה...
צדוק | 05-04-2021 16:15
מי אתה יבן של כלבה שתיתנשא חומץ בן יין שלא סיים בית ספר יסודי,
חיים התלהמות...
אבי | 05-04-2021 6:07
חיים התלהמות ולא התעמלות , שאתה צריך למוח
תתייחס למהות...
נירו ניר | 04-04-2021 22:44
תתייחס למהות יא קרש עבש
מציע גם...
בהחלט | 04-04-2021 20:20
מציע גם לימודי ליבה, בשביל להמנע מהתלהמות
2
אבישי בן חיים...
בוזגלו | 04-04-2021 20:15
אבישי בן חיים קורא להקים גוף שיהיה מעל הפרקליטות... לפקח עליה שהיא נטולת פניות.... זה דבר לגיטימי!!!! ונכון... מח״פ
יש מערכת...
אמזלג | 05-04-2021 2:21
יש מערכת שנקראת בקרה ואיזונים, ואם יש גוף כלשהו שעליו היא לא חלה, אז יש בעיה גדולה עם זה, לא יתכן ששופטים ופרקליטי מדינה ויועצים משפטיים ימנו אחד את השני, צריך שיהיה טוהר ושקיפות במינויים הללו!!!!
ומי ישמור...
רון | 04-04-2021 23:49
ומי ישמור ויפקח על ראש ממשלה שמואשם בשחיתות ומירמה?! אבישי ,אולי אתה ?! אתה כותב ונשמע רציני....,
אבישי אומר...
שומר חוק | 04-04-2021 23:12
אבישי אומר הפירוש שצריך הייצוג הבגץ גם לימין. ולא חבר מביא חבר.
, הכל...
מי ישמור על השומרים | 04-04-2021 21:49
, הכל לגיטימי אבל יש גבול. מי ישמור על השוטרים ? מי יפקח על אנשי מס הכנסה ? מי יבחן פעולות של אנשי המוסד או השבכ ? יש מערכת פיקוח כללי : יש שרים, יש מבקר המדינה, יש מבקר הפרקליטות, יש בתי משפט. לא צריך גוף מפקח נוסף, כשבמהרה נעמיד גם גוף שיפקח על המפקחים....
3
מי ישפוט את...
שאלה | 04-04-2021 20:19
מי ישפוט את השופטים? מי יתבע את התובעים?
4
בן חיים האם...
אילן | 04-04-2021 21:08
בן חיים האם נתניהו הוא לא העליתה שאתה מדבר עליה? די נמאסתה ומה עם הליכוד האמתי שהיה הם לא העליתה? די נמאסתה
ליבה אתה...
מורה | 04-04-2021 21:29
ליבה אתה יודע מה זה?כמובן שלא,אבל תתחיל עם כתיב בלי שגיאות ונמשיך את השיעור בשבוע הבא,לאן עליתה?
5
עם כוונות טובות פרצו מלחמות עולם...
דימה גוגוס | 04-04-2021 21:20
גם אם אבישי בן חיים צודק בכל הטענות שלו, הדמגוגיה שלו חוצה גבולות ומאיימת על מרקם החיים כאן וצודק לחלוטין נטי טוקר שאמר זאת במפורש. גם אם בית המשפט כולו שמאל ואכן יש קיפוח מובנה בכל ממסדי המדינה וזה אכן יכול להיות מאוד שזה כך, זו לא הדרך להילחם בכך. לחלק את העם לשתי מחנות מובחנים ישראל הראשונה ישראל השנייה ולשסות איש ברעהו מביא רק לקיטוב ושיח שנאה. אני מבין שאבישי מייחל כבר למלחמת אזרחים.
מי שמשסה...
אבי | 04-04-2021 23:07
מי שמשסה קבוצה נגד קבוצה זה בתי משפט שלרוב מקפחים דתיים/חרדים/ ימנים.ואם למחות אסור,אז מה נותר???
אתה בדיוק ישראל...
חמי | 04-04-2021 22:43
אתה בדיוק ישראל הראשונה ולעולם לא יהיה משותף ביננו הענין הוא שאנחנו הימין רוב שנשלט בעקיפין עי האליתות והשמאל
6
ישר כח...
מלך ביבי | 04-04-2021 22:02
ישר כח לבן חיים אין ימין בבגץ
7
איש של אמת...
אשר | 04-04-2021 22:30
איש של אמת ישר כוח אבישי
8
עבד נרצע.... עבד של...
ברוך קיא | 04-04-2021 22:44
עבד נרצע.... עבד של אגנדות של גרמניה המממננת בדולרים . מוטב היה ומוריד את הכיסוי ראש העלוב שעל מוחו הרקוב הוא רק מוציא שם רע ליהדות שהוא משתדל להחריב בשיא כסילותו.
9
גם בכנסת הרוב...
נתנאל | 04-04-2021 22:50
גם בכנסת הרוב הגדול הוא אשכנזי. אפילו בליכוד רובם אשכנזים. למה לא היה יור תנועה ספרדי? מי קבע שרק מי שבוחר במפלגות האלה מוגדר ישראל השנייה? רק מי שעם ביבי הוא מגן על הגמוניה ומי שנגד ביבי הוא חלק ממנה? לא מקבל את זה. חוץ מזה אבישי אתה באחד מהראיונות שך על ההתנתקות אמרת שמי שבעד הדמוקרטיה הוא נגד ההתנתקות. ביבי היה בעד ההתנתקות אז הוא נגד הדמוקרטיה?
10
כל אלה עם...
סנדר סנדר | 04-04-2021 22:56
כל אלה עם העברית המוגבלת להגמוניה וישראל השניה ..איפה היו 13 שנה? איפה היה הקדוש המעונה הנרדף המסכן מדוע לא תיקן את מערכת המשפט ? אותה מערכת אשר אישרה לו להקים ממשלה לפני שנה, איפה הוא ואיפה שמעון פרס אשר ביצע את הרוטציה ללא טריקים וללא שטיקים! כלום ושום דבר חלולים.
11
אין ולא תהיה...
משה | 04-04-2021 23:30
אין ולא תהיה אמונה במערכת המשפט האשכנזית. מלחמת אזרחים נגד אותו בגץ ישו היא עניין של זמן
...
בן נון | 05-04-2021 4:53
יהושוע! אדם שבע לא יודע רעב......
אבישי בן...
יהושע רווח | 05-04-2021 0:18
אבישי בן חיים הוא תוכי, חוזר בלי סוף אל אותה תאוריה מטומטמת ומופרכת, ודוגל בשיטתו של גבלס, ששקר שחוזרים עליו פעמים רבות הופך לאמת. לגולדה מאיר אחרי מלחמת יום כיפור, היו לו הרבה יותר מ52 מנדטים, והיא החליטה להתפטר. בן חיים עדיף שתשתוק אולי תחשב לחכם.
12
אבישי אתה זבל...
אברהמי זיגל | 04-04-2021 23:42
אבישי אתה זבל אנושי בהתגלמותו
אתה ושכמותך...
מאיר גנץ | 05-04-2021 8:42
אתה ושכמותך כל כך דוחים,שניכר בעליל שדר אבישי צודק!
אם מישהו...
דמוקרט | 05-04-2021 6:36
אם מישהו אומר את דעתו והיא לא מקובלת עליך אזי הוא זבל.כנראה שהוא צודק לא מקפלים יותר את הזנב בין הרגליים ובורחים בגלל אנשים כמוך.כולם יכולים להביע את דעתם וגם אם היא שונה מדעתי לא אכנה אותך בשמות גנאי. אין סיבה לכך הלא מדינתנו דמוקרטית ויש חופש ביטוי
13
טוקר צודק, אבישי...
צהוב בנשמה | 05-04-2021 0:03
טוקר צודק, אבישי מחרטט, מה הקשר בין בציבור שבחר ביבי לעבירות שהוא נשפט עלהם אני לא מבין, מה שאסור על פי חוק מותר לפי ישראל השניה ? לא מבין הצדק נקבע לפי בוחרים או לפי חוק?
14
האם לא אתה...
הלוא הצלת את המדינה בהצביעך לגנץ ? | 05-04-2021 0:37
האם לא אתה זה שאמרת בערך לפני ארבעה חודשים שתלך לקלפי והבת שלך תשלשל את הפתק ותבחר גנץ ? מעניין כמה קולות חשובים איבדת (או שלא הלכו להצביע) בגלל האמירה שלך העיקר שבטי קיבלת כמה קריאות הידד מהקולגות שלך וגנץ הלוא חושב לא בדיוק כמוך לגבי המשפט אבל הלוא אתה כזה אמיתי כשם שהצד השני כזה אמיתי
15
בן חיים
אבי | 05-04-2021 1:22
בכיין פתולוגי.
16
אני מבסוט מצמצום...
בתור ישראל הראשונה אני די מבסוט מביבי | 05-04-2021 1:35
אני מבסוט מצמצום פערים סציו-אקונומיים של ביבי בין ישראל הראשונה לשנייה. אני מבסוט שכשמשוגרים טילים עלי, בישראל הראשונה, התגובה הצבאית היא משמעותית, לא כמו שמשוגרים טילים על ישראל השנייה.
17
טורק מייצג את...
סלאח שבאתי | 05-04-2021 2:26
טורק מייצג את הנרטיב שסותם פיות לנבערים שכביכול לא מבינים איך המערכת אמורה להיות, וברצינות תהומית הוא יסתום את הפה של אבישי שדעתו כביכול אינה לגיטימית, ואבישי/בוזגלו על פי הריטואל הקבוע אמור לקפל את הזנב בין הרגליים ולשתוק... רק שאבישי לא שותק, כי הוא מדבר בהגיון אמיתי, אם כבר עדיף שטוקר ישתוק, כי הוא יודע את האמת... היום אנחנו ב2021 זה לא ימי סאלח שבאתי...
, מכיון...
סליחה שבאתי | 05-04-2021 6:19
, מכיון שהיום כבר לא עידן סאלח שבאתי - גם התיאוריה של אבישי בן חיים איננה רלבנטית. הסכנה בתיאוריה של אבישי היא, שהיא נותנת לגיטימציה להפרת החוק על ידי המזרחיים ( או נבחריהם האשכנזים כמו נתניהו ), בטענה שמערכת המשפט מייצגת את האליטה האשכנזית שלוחמת במזרחיים. זו טענה שקרית. מערכת המשפט נלחמת בעבריינים. נקודה. במערכות החוק והמשפט נמצאים היום גם מזרחיים בעמדות מפתח ( ונזכיר שבתקופה הרלבנטית המפכל היה רוני אלשייך, מזרחי, דעתן, ואיש ימין ) ובכל מקרה, המערכות האלה פועלות על פי כללים מוסדרים וראיות ולא על פי העדפות מגזריות. התיאוריה של אבישי גם מציגה את המזרחיים כמחוסרי חשיבה פוליטית וכמי שמצביעים מהבטן בלבד - לא ממש מכבדת את המזרחיים. ואחרי כל זה נציין שהיום אחוז נישואי התערובת גבוה מאוד, ולמוצא העדתי פחות חשיבות בכל פרמטר שהוא.
18
בכיין דוחה מזמן...
אילנית | 05-04-2021 2:27
בכיין דוחה מזמן היה צריך להעיף אותו כל היום אכלו לי שתו לי מלקק סידרתי
19
אבישי בן חיים...
זואי הדר | 05-04-2021 2:51
אבישי בן חיים הוא הבן אדם הכי מתוסכל במדינה. אין דבר כזה ישראל הראשונה והשניה. כנראה גדל בבית פרובלמטי. כולם נשואים עם כולם. אבישי מנסה ליצר מה שאין בכלל. איש שנוא.
@אבישי בן חיים...
דנייה | 05-04-2021 20:28
@אבישי בן חיים הכי גבר שיש תחנקו...
הפרשנות היחידה...
דנייה | 05-04-2021 20:27
הפרשנות היחידה היא כך... גנץ אשכנזי חלק מהפרקליטות והבגץ ומנבליט והתישקורת וליאת בן ארי והרשימה עוד ארוכה של ההגמונייה העבריינית לכאורה שעוברים על החוק בחסות החוק. והמעניין רק האשכנזים לא רואים את זה.. מעניין מאוד מה הם עד כדי כך נטולי מוח.
20
אבח מרעיל כל...
גמיש 2000 | 05-04-2021 3:25
אבח מרעיל כל אוזן שומעת בתיאוריות מרדניות חסרות כל בסיס שהוא עצמו אינו מאמין בהן
אם את...
הלומד דבר מתוך דבר | 05-04-2021 13:44
אם את חושבת שיש עיוות בתגובה - דייקי את הדברים ותני את הפרשנות שלך לדברי אבישי בן חיים ואת המסקנות שאת מסיקה מדבריו. בבקשה !
דמגוגיה לשמה......
אבישי בן חיים אני מחזקת את ידך תמשיך ותאמר בשמי ובשם מזרחים ואשכנזים שמזדהים עם התאוריה שלך תעביר את הדברים כפי שאתה יודע, בצורה כ"כ אינטליגנטית, הוגנת ומדויקת... חזק ואמץ. | 05-04-2021 12:51
דמגוגיה לשמה... אתה פרובוקטור ומעוות את כל מה שאבח אמר.
, לפי...
כל השומע תצילנה שתי אוזניו | 05-04-2021 6:27
, לפי התיאוריה של אבישי : א. המצביעים המזרחיים מטומטמים ולא מצביעים באופן מושכל, אלא מיגזרי. ב. מותר למזרחיים להפר את החוק כי החוק הוא אשכנזי אליטיסטי ומייצג אג'נדה מיגזרית, להבדיל ממלחמה בפשע ובשחיתות. ג. נבחרי ציבור שמייצגים את הציבור המזרחי, אינם עומדים לדין בגלל מעשיהם הרעים אלא בגלל האג'נדה של מערכות החוק והמשפט. הם עצמם צחים כשלג. ד. המסקנה לנוכח כל אלה : אין לציית לחוק ולבתי המשפט. ולהשומע ינעם...
21
חברו של ...
אברהם | 05-04-2021 6:06
חברו של הגנב המורשע דרעי איש הבצל שומר על התחת שלו
22
טוקר אחינו משבט...
רננה | 05-04-2021 6:11
טוקר אחינו משבט האשכנזים לעולם לא יצליח להבין את דוקטור אבישי בן חיים. ממקום של הגמוניה וחוזק ועוצמה טוקר אינו מסוגל לחוש את הרגל של ההגמונים לוחצת חקק ובאלימות את הצוואר של 50% מהאוכלוסיה בישראל כבר 73 שנה. הגמוניה בישראל מזכירה לי את העלווים שבסוריה מיעוט דורסני עם אותה אלימות רגשית נפשית והאמינו לי גם פיזית
רננה את...
א | 06-04-2021 18:03
רננה את ההורים שלך פינקו נתנו להם הכל.
לצערי תגובות...
למען האיזון הנאות | 05-04-2021 13:50
לצערי תגובות שמאזנות את התמונה לא מתפרסמות. אנסה שוב : גם במערכת המשפט והחוק מכהנים היום משפטנים מזרחיים בעמדות משפיעות, ולמשל : רוב שופטי בית המשפט המחוזי בנצרת מזרחיים, כולל נשיא בית המשפט השופט אברהם אברהם, היועץ המשפטי לשעבר מזוז הינו מזרחי ואף כיהן עד לאחרונה בבית המשפט העליון, יד ימינו של היועץ הנוכחי הוא רז נזרי , מזרחי בוגר ישיבה ואיש הימין, המפכל לשעבר אלשייך והמפכל הנוכחי הם מזרחיים, יור לשכת עורכי הדין הוא מזרחי ויש עוד רשימה ארוכה. העובדה שהם מזרחיים וחלקם גם אנשי ימין לא הופכת אותם לבעלי אג'נדה מזרחית וגם הם לא מכשירים שחיתות ופשע....
מה שעוד...
חכם חנוכה. | 05-04-2021 7:27
מה שעוד משמח מזרחי כמוני זה לגלות שאשכנזיה כמוך כנראה לא כזו חכמה את מונה פה שרים כנסת משטרה ראשי ערים. ואבישי מדבר בכלל על אגמוניה של בתי המשפט. אז אין לחץ עוד עשר שנים הכל יסתדר אשכנזים אולי הגיעו ראשונים כמו שאמרת אבל בהחלט לא כאלו חכמים.
, גם...
אין לזה סוף ? | 05-04-2021 6:43
, גם אני אשכנזי ואכן לא מבין את אבישי בן חיים. ההגמוניה האשכנזית לוחצת חזק ובאלימות מחצית מהאוכלוסיה ??? איך בדיוק ? כשראש הממשלה ושרים רבים מייצגים את המיגזר המזרחי ? כשהמפכל הוא מזרחי ? כשלפחות מחצית מראשי הערים בישראל הם מזרחיים ? כשיש מזרחיים בעמדות הכרעה בצבא ובשירות הציבורי בכלל ? אכן המזרחיים בישראל התחילו מעמדה נחותה, כי אליטה מזרחית לא הגיעה לכאן בעליות הגדולות. למדינה הצעירה, הענייה והמשוועת לכוח אדם איכותי לא הגיעו רופאים ממרוקו או מהנדסים מתימן. לא הגיעו מדעני גרעין מעירק ולא עורכי דין מלוב או אלג'יר. המשכילים והעשירים הגיעו ברובם לצרפת, קנדה או ארהב. לכן מי שתפס עמדות באקדמיה, במדע ובמימשל היו אשכנזים. אלה עובדות החיים של העשורים הראשונים למדינה. אבל היום ??? די. הגיע הזמן להתנער מהבכיינות ותחושת הקיפוח.
23
אריה דרעי מונע...
ישראל אחת | 05-04-2021 6:25
אריה דרעי מונע לימודי ליבה ממערכת החינוך הספרדית שהוא יצר, ואחר כך מתלוננים על הגמוניה אשכנזית. לימודים והשכלה, מחשבה עצמאית הם אלה שמביאים אנשים להיות חלק ממערכת המשפט, החינוך, הבריאות ועוד ועוד, אז תתחילו ללמוד מהגן ובית הספר במערכת שיש בה לימודי ליבה, תתנגדו לבערות שדרעי רוצה בה וגם ליצמן וגפני ,כי אחרת מי יצביע לו ולהם, ותיצרו בדרך של השכלה מערכת חברתית שיוויונית, השכלה מובילה לשם ולא קשקוש של אבח על נתניהו כחלק מישראל השניה, נתניהו מעוניין באנשים לא משכילים , לא חושבים, ובהמשך קיומה של מה שאבח קורא ישראל השניה, ומונה את הנאשם המולטי מיליונר נתניהו כחלק מישראל השניה כפי שהוא קורא לה. לימודים, השכלה הם המפתח ולא שלטון של ההון , שתמיד יחמוס את העניים, שלא אבישי בן חיים ולא נתניהו ומשפחתו נמנים עליהם.
24
מרעיל אזניים...?! אתם...
דוד עדן. אם תתקפו את בן חיים תוכיחו למעשה שהוא צודק בכל מילה.אני לא מבין.אתם עיוורים? אתם לא רואים כמה מכשולים עוברים אנשי וילדיי ונכדיי ישראל השניה ? היום להיות חלק מישראל הראשונה זו פרווילגיה. | 05-04-2021 6:32
מרעיל אזניים...?! אתם מרעילים נשמות.אתם חושבים שאם תתקפו את בן חיים תהיו צודקים.אתם רחוקים מזה.אני מגלה בכם תהליכים ואתם לא רוצים ואתם לא רוצים...
אולי תפרט...
אשכנזי לא פריווילגי | 05-04-2021 6:58
אולי תפרט מה המכשולים אליהם אתה מכוון ? מישהו מונע ממזרחי ללמוד עריכת דין, הנדסה או מינהל עסקים ? מה בדיוק הבעיה ? מישהו מונע ממזרחי לבחור או להיבחר לראשות עיר, לכנסת או לממשלה ? ברור שמי שמגיע ממשפחה מסודרת ומשכילה יותר יתקדם יותר בקלות. ברור גם שבשנות החמישים הגיעו לישראל הרבה מזרחיים ללא השכלה נדרשת ( לא הגיעו רופאים מתימן, לא מהנדסים מאיראן ולא מדענים ממרוקו ) כי רוב האליטה המזרחית היגרה למדינות אחרות. אבל במשך השנים הפערים קטנו והיטשטשו. נותרה רק תחושת הקיפוח וההתקרבנות - היום אין לכך מקום. מספיק. הגיע הזמן לזקוף קומה, להפשיל שרוולים, ללמוד, לעבוד, להתקדם ולהפסיק לילל.
25
בלי דיבר כל...
יורם | 05-04-2021 6:59
בלי דיבר כל הזמן על תאוריה שהמציא הוא יודע שאין לו זכות קיום ואף אחד לא יזמין אותו לדיון או פרשנות...לא יודע מי נתן לו תואר דוקטור . אין לו מושג על תהליכים סוציולוגים . שילד מהתהליכים באירופה שם קהילה אגררית הפכה להיות קהילה תעשייתית לעכשיו לקהילת היי טק .
שם של...
רוני | 05-04-2021 9:08
שם של מיתרומם שמאלני, וכמוך אומרת התורה שאתה ארור וגם מי שהוא בן זוגך ארור,
26
אבישי בן חיים...
דנה | 05-04-2021 7:27
אבישי בן חיים מרעיל בארות. אין הגמוניה ואין אליטה. אם יש אזי אתה מייצג אותה. אין ישראל ראשונה ושנייה ואם יש אזי אתה והליכוד ושס מייצגים את הראשונה. 40 שנים אתה ואלה שאתה מייצג בשלטון. 90 אחוז מראשי הערים מזרחים שזה בעצם הכח הפוליטי החזק ביותר. מז ששס בממשלות, מספר המוחלשים רק עולה. מוזר... אתה קורא למרד גזען שחי את החיים הטובים ישראל 1 פלוס...
ההיפך הוא...
דנייה | 05-04-2021 20:17
ההיפך הוא הנכון. ומי שהורס הכול זה הסמאלנים להראות שהכול לא טוב. אוכלי נבלות
כמה טיפש פשוט...
ניר | 05-04-2021 16:51
כמה טיפש פשוט עצוב חבל ש שמאלנים זה מי שהביטוח הלאומי קיים בזכותו
מי קובע...
משה ג | 05-04-2021 13:00
מי קובע מהיא שפה נאותה?
שפה לא...
סטודנט | 05-04-2021 9:46
שפה לא נאותה בכלל. חבל מאוד.
עוד חמוצון...
מרדים | 05-04-2021 9:08
עוד חמוצון שעבר הינדוס,למה לא תלך להיתפגר? עבר זמנך ואתה לא מועיל,רק נטל על הביטוח הלאומי כמו כל השמאלנים הארורים כמוך,אז קח כדור ותרדם לתמיד זבל,
, צודקת...
אל תבלבלו אותי עם העובדות ... | 05-04-2021 8:59
, צודקת בכל מילה , הזמן שהימין ובעקר הליכוד בשלטון ממזמן עבר את פרק הזמן שהשמאל היה בשלטון . בכל פרמטר מדיד המצב נהיה גרוע יותר , חינוך , בריאות , תחבורה , רווחה וסעד , יוקר מחיה , מחירי הדיור , ושכר העובדים שנשחק ... אבל את בן חיים העובדות לא מבלבלות ... חבל רק שמאות אלפי צעירים החליטו שנמאס להם , והגרו לארהב ואירופה , ועל זה אף אחד לא מדבר , ואפילו את המספרים העצומים הממשלה מנסה להסתיר ... ומספרת לנו על העולה המיליון מאתיופיה , או רוסיה , או ארהב ...
27
אבישי צודק יישר...
א | 05-04-2021 7:42
אבישי צודק יישר כח.
28
תעתועים המאשימה בן ארי מואשמת בעבירות מוכחות
דויד הכהן | 05-04-2021 8:52
כמה צדק יש בדברי בן חיים . ויכוח עקר הם אורחים בקניבליזם המשפט פחד לאבד את הדיוקרטיה מתחיל פה . השעה בן ער מסיבת בחריגות בניה לא חוקיות ברף פלילי ויש הוכחת בהחלט והיא מעשיה את בימין נתניהו - בדיחה ,קומדיה ,פארסה .
29
בן חיים - הקול השפוי בתקשורת שטופת שנאה
משה | 05-04-2021 10:33
הכל סובב בשנים האחרונות סביב שנאה לאיש אחד. שנאה עיוורת שנועדה פשוט להזיז את נתניהו בכל דרך אפשרית. משטיפת מח בתקשורת ועד תפירת תיקים . הכל כדי לא לאפשר המשך של שלטון נציג ישראל השנייה המאיימת על ההגמוניה של האליטה.
30
אבישי טוען שמרוקאים...
צבי | 05-04-2021 10:52
אבישי טוען שמרוקאים הם ערבים שהלבנים לא יכולים ליסבול.ובכוח הוא רוצה לידחוף להם אותם
31
שאלה פשוטה לטוקר...
עמי נמד | 05-04-2021 11:47
שאלה פשוטה לטוקר שהכל טמון בתשובה שתינתן. חברי-בגצ.... כמה מתוכם (עם יד על הלב!!) מצביעים לשמאל וכמה לימין...?? זה כל הסיפור!! ולכן טענתך שיש מוסדות שאסור לפגוע בהם פסולה !! וגם מרי אזרחי לא פסול על שנים כה רבות של עוול במערכת...!!!
אתה מטומטם...
א | 06-04-2021 17:56
אתה מטומטם כשנתנו להורים שלך כל דבר המזרחים נלחמו על פרנסה .זרקו אותם לצרפתים ולמעברות כאשר הוריך קיבלו הכל וולכל האשכנזים .היתה גזענות שלא קיבלו מזרחים כמו שקיבלו אשכנזים עשו איפוא ואיפה .האשכנזים קיבלו פור שיהיה קשה לסגור אותו אב ל עוד דור או שניים זה יתהפך ואז נראה
. אני...
גגג | 06-04-2021 15:11
. אני שמח שאתה אשכנזי אסלי. ולא מסכים עם התבטאויות גיזעניות מאף צד. כולנו אחים. ודרך אגב אני תימני דור שישי בארץ. סבא שלי התימני היה בהגנה. תודה צריך להגיד לכול אלה שנילחמו על המדינה הזו מכול עדה. תפסיקו עם הגזענות. אבל אם אתה טוען לאי אפלייה אתה טועה ומטעה.
, יש...
אשכנזי אסלי | 06-04-2021 8:18
, יש לך חוות דעת טובה מאוד על האשכנזים, אלה שהקימו את המדינה ואלה שנושאים אותה על כתפיהם עד היום.... בעליות של המזרחיים, כמה רופאים הגיעו מתימן ? כמה מהנדסים ממרוקו ? כמה מדענים מעירק ? אתם בוכים בלי סוף ולא מסתכלים במראה. עד היום הזה מרבית הרופאים, עורכי הדין, המהנדסים והמדענים הם אשכנזים, שמאפשרים חיים קצת יותר טובים במדינה הזו. במקום להתקרבן, לך ללמוד, תפשיל שרוולים וצא לתפוס את מקומך בחיים. ותגיד תודה לאשכנזים שהביאוך עד הלום.
העם חייב...
דנייה | 05-04-2021 20:06
העם חייב לקום ושאני אומר העם היהודי אני מתכוון למיזרחים ולספרדים. האשכנזים רובם עוכרי ישראל הם ערב רב. וכול רצונם זה להפיל את המיזרחים. זה כאילו ביבי. בנשיונל גאוגרפיק יש להקת הצבועים זה מה שהם. אוכלי נבלות....
32
כמה נוח לספור...
יו יו | 05-04-2021 13:19
כמה נוח לספור את החרדים המסכנים שאין להם ייצוג במערכת המשפט? המציאות שהחרדים מתעקשים לא ללמוד ליבה ואז כמובן שהם מודרים ממקומות של השכלה גבוהה. בנוסף הם ניכסו לעצמם את הכשרות/חתונות וכל מיני אלמנטים מרכזיים בדרך שלהם אני בעד חופש הביטוי אבל פה מדובר באדם שמכשיר מרד כל עוד התיאוריות שלו לא מצליחות להסביר אך 43 שנות ליכוד (לא רציף מאז המהפך של 77 אבל רוב הזמן הליכוד שלט) לא הביאו לשיוויון ורק להגברת הפערים החברתיים אז גם התיאוריה היא בולשיט
הוכחת בתגובתך...
שמשון | 05-04-2021 18:40
הוכחת בתגובתך שאתה בהמה גסה וחשוכה. מברוק. תנסה מעט לשפר את השפה העילגת שלך.
השחור הוא...
רוני | 05-04-2021 16:00
השחור הוא צבע בהיר לידך,אתה כל כך חשוך,והמישפחה שחינכו אותך חשוכים,והחברה על הברזלים,ובשולחנות בלילות בגנים הציבוריים,לא הוסיפו לך תבונה,אתה כל כך ניבער שהמיקלדת בורחת מימך,דביל אתה ללא ראש, ומה שקיבלתה בבית זה לא חינוך,זה טימטום,דביל שמדבר חופשי כמו כל השמאלנים הארורים כמוך לא ראוי ששומרי המיצוות יתפללו בשביל חולה נפש בן של חולה נפש,רצוי שתלך להורים שלך ותתחיל לדאוג שילמדו איתך ביחד מיהו העם היהודי?מתי העם היהודי היה לעם? למה כל האימפריות שהציקו לעם היהודי נפלו?ואנחנו ( אני והחרדים,ושומרי המיצוות) שרדנו וממשיכים את החיים כעם,ליבה לא עזרה לכל האימפריות,אבל אמונה בהשם,וקיום המיצוות הם סוד קיומו של העם הניפלא הזה,שאתה ועוד הרבה כמוך לא שייכים,אתם סתם טפילים על התפילות,ועל לימוד התורה של החרדים,בלעדהם העולם היה שומם,ומשעמם,אז לך לילמוד דביל וחסר מוח,
33
ויכוח הרבה יותר תרבותי ממה שמשתקף בכותרת.
מד | 05-04-2021 14:44
.
34
נמאס מהשטויות של בן חיים. ביבי מרחביה הוא ישר
אזרח מודאג | 05-04-2021 18:51
בן חיים ירד מהפסים. ביבי הנהנתן מרחביה שנולד עם כפית זהב בפה הוא ישראל השניה מספיק עם ההסתה, ההסטה והשטויות שלו.
35
טוקר אתה חלש...
סיקורי | 05-04-2021 23:24
טוקר אתה חלש בפרשנות
36
אני ממש לא...
שרית- ליכודניקית בדם ובנשמה | 05-04-2021 23:25
אני ממש לא אוהבת ואפילו מתעבת את תיאוריית הקונספירציות של אבישי בן חיים.... האליטות, הגמוניה, ישראל הראשונה וישראל השניה ועוד כהנה וכהנה.... הגיע הזמן להתעורר. אנחנו ב- 2021. שנות ה- 60 וה-70 עברו פרחו להן... מספיק ודי !!! הוא נדבק למשהו- ולא זז. מה נהיה איתך, אבישי?? שחרר.....
37
ושוב אבישי מבלבל...
אני | 06-04-2021 5:08
ושוב אבישי מבלבל את המוח. די כבר אבישי.
את תקשיב...
נגה | 06-04-2021 22:15
את תקשיב לאמת.לך לשקר. שם נוח לך.
38
אבישי בן חיים...
חיים | 06-04-2021 6:40
אבישי בן חיים כבר מזמן הוא לא מייצג אף אחד,ובעיקר הוא לא מייצג את המזרחיים ,הוא אולי מייצג את כל מי שלא הצליח בחייו שהם גם מזרחיים וגם אשכנזים
39
עיוור
שלמה | 06-04-2021 10:41
טוקר או עיוור או מנותק אין הוכחה מספיק רק לראות מה קרה בתיק של נווה ששי ניצן אישר להשתמש בפריצה הבלתי חוקית לטלפון שלו ופתאום מומי למברגר סוגר את התיק בגלל אותה פריצה בדיוק וזה למה כי לנווה יש יותר חומר עליהם ממה שיש להם עליו ולראות איך המפכל לשעבר יוצא אפילו בלי חקירה על כל הדברים שעלו נגדו ומנדלבליט שומר קלטות בכספת וגנץ לא נחקר וליברמן לא נחקר על הפשרת קרקעות שהילדים שלו הרביחו מהם ועדים שנעלמו במשפט שלו עד היום ועוד אין ספור פרשיות ושבת משפטים בושה והאיומים על הכתבת שפרסמה איילה חסון וכל זה אתה אומר שזה לא שלטון האליטה השמולנית מספיק מה שאמר הנשיא כנופיית שלטון החוק או מה שאמר מנדלבליט המנייק תופס אותי בגרון שיש לו תיק לא סגור שהתנועה לשלטון השמאל לא מגישה נגדו בגץ כדי שיורה לו להתפטר כי המינוי שלו משרת את האגנדה השמולנית שלהם
40
אבישי בן חיים כמשל
מישאל מור | 06-04-2021 19:15
האדם תבנית נוף מולדתו, דר בן חיים מהווה עדות ךכך. הניאו־ליברליזם השלטוני מוליד חוסר ביטחון חומרי וקיומי בחייהם של בני אדם רבים. כפי שמראה ניסיונן של מדינות ערב באזורינו, אל הריק הזה נכנסות תנועות דתיות שמספקות את שני סוגי הביטחון האלה כאחד. אוכלוסיות חלשות נופלות כטרף קל בידי מחזירים בתשובה, בידי חצרות של בַּאבּות למיניהם, קברי צדיקים וקוסמים ומכשפים, ובעיקר בידי תנועות חרדיות ( כמו תנועת שס ו- חבד). החזרה בתשובה גורמת בדכ להחלשה נוספת של אוכלוסיות אלה, להעמקת העוני ולתלות כלכלית בתנועות הדתיות ובין היתר, אינה מאפשרת לדור ההמשך לרכוש השכלה גבוהה. לצערי, אנשים רבים ההולכים שבי אחר התופעות הנל וסוגדים להן חסרים גם סדר עדיפות והתנהלות רציונאלית בעלת ערך מוסף חיובי. תופעות אלה מובילות להסתגרות מגזרית ומקבעות ומנציחות את העוני. אוכלוסיות אלה נושאות באחריות למצבם לא פחות מאחריות הממסד. אלה הם גם הצרכנים הגדולים של המדיה במובן השלילי: מפרנסות את כוכבי הזֶמֶר המזרחי / הידוענים (חלק מהם בעלי גוון עבריני וכולל גם בדרן העל דודו טופז זל), את אולמי האירועים ואת המספרות ומכוני היופי.
עוד לפני...
אורה בר לב | 11-04-2021 1:16
עוד לפני השואה בזמן הרשר הירש, רוב ההשכלה הייתה בגרמניה עם נאו נאור ומשכיל ,את העבודות לתארים היו כותבים בגרמנית, ותנועת הרפורמים תפשה תאוצה,ארץ ישראל הייתה די שוממה וממש לא רלבנטית לכן מחקו אותה מהסידורים של הרפומים,היה הזוי לחשוב שאי פעם תקום מדינה ליהודים בפלשטינה ושיהודי יכול להשאר נאמן לדתו וגם משכיל. בכלל האקדמיה הייתה שייכת לכנסיה והרבה יהודים טובים התנצרו למען התואר,היינריך היינה וכו' .למרות שאהב את היהדות. לאומת זאת הרשר הירש לחם בעוז רוח, נגד הרוחות הללו והסביר שאין שום סתירה בין השכלה לנאמנות טוטלית של יהודי למצוות .ההפך הוא הנכון אלוקים לא משרת אותנו,אנחנו אמורים להשתכלל במדות ובמוסר ולהתקרב לבוראינו. ולעניינו ראינו שהשכלה היא ממש לא ערובה לחיים מוסריים. מגרמניה הנאורה יצאו הנאצים. ההפיך הוא הנכון כשאדם מרגיש שהוא נאור ומשכיל הוא עלול לזלזל, לאומת המוסר האנושי המשתנה המוסר האלוקי לא משתנה. ולגבי העוני והבערות הזהרו מבני עניים שמהם תצא תורה
הגיבור שלך...
אבי פריד | 09-04-2021 23:19
הגיבור שלך נתניהו אחראי לפילוג ולשינאה שהולכים וגוברים מיום ליום. אבישי זה הוא תועמלן פשיסטי מהסוג הגרוע ביותר והתאוריות שלו מזכירות משטרים אפלים כמו לשונו החלקה.
, לא...
למי תודה, למי ברכה - לעבודה ולמלאכה ( ח.נ. ביאליק ). | 08-04-2021 14:17
, לא צריך לזלזל באיש. אבל, צריך לשאוף לכך שכמה שיותר אנשים ירכשו השכלה רלבנטית לחיים המודרניים. צריך להבין שללא תשתית של כוח אדם משכיל ומיומן, ישראל כולה תידרדר לבינוניות ואף לפיגור. בוודאי שמיגזרים שמראש מגבילים את רמת לימודי הליבה של ילדיהם, לרמה נמוכה ומאוד בסיסית - לא יוכלו להתקדם ונדונו לעוני ולבערות. הגיעה העת להבנה שיש קשר בין השכלה ומיומנות מקצועית ובין התקדמות כלכלית. תמיד יש יוצאי דופן - אבל בגדול, זה הכלל.
כמה שאני...
לביאה | 07-04-2021 15:08
כמה שאני אוהבת את השחצנות של החילוני שחושב שהעולם נבנה בזכותו. המדינה נוסדה בזכותו והחידושים קיימים בזכותו. אז אדוני הנאור לידיעתך רבים רבים מאלה שאתה מזלזל בהם הם אנשים בעלי עסקים אנשים, שעובדים למיחייתם ממציאים דברים ,בונים את המדינה ומגדלים ילדים לתפארת מדינת ישראל. השחצנות והזילזול שלך באנשים שבאו ממדינות ערב מראה על חוסר הביטחון שלך בזה שאתה רוצה להמשיך לשלוט בהם ולא לראות את הטוב שבהם ואת מעשיהם הגדולים שהם עושים ובכך אתה ממשיך להרגיש שאתה אדם חשוב ומשכיל שעושה טוב לעולם לעומת האנשים שאתה מזלזל בהם. מאחלת לך שתלמד לקבל את השונה ממך ולדעת שבהם יש את הטוב והם בעלי עסקים שמתפרנסים בכבוד. למרות שהם מאמינים בבבות (שזה דבר שסוגר לך את הלב) ולמרות שהם מתנועת חבד
בית המשפט לא...
לביאה | 07-04-2021 15:01
בית המשפט לא אמור להיות מסורר. אני מקווה זבית המשפט יודע לעשות משפט צדק וחא משפטי ראווה. ושבית המשפט ידע גם ידע להתעלם מתסיסות הרקע שנמצאות בתקשורת ברחובות ואצל נבחרי ציבור גם כאלה שהמנדט שלהם הוא ייצוגי ולא פוליטי. ויעשו משפט צדק. כי כך נאמר גם בתורתינו הקדושה שיש לעשות משפט צדק. נקווה שיצא זכאי כי רבים הזכויות של ביבי וכל המכחיש את זכויות ביבי שילך וישתה את המים של ים התיכון.
41
אבישי בן חיים...
נגה | 06-04-2021 22:15
אבישי בן חיים ( כמו כן עמית סגל ועוד) אומר את מה שנכון להאמר. הוא לא מתלקק לאפחד. הציבור רואה ומעריך.
42
אנחנו הימניים יכולים...
שלומי | 07-04-2021 11:42
אנחנו הימניים יכולים להאשים רק את עצמנו והאחראי העיקרי עכשיו עומד למשפט והולך לשלם במזומן. בית המשפט היה אמור להיות מסורס ממזמן שעוד היה לנו כוח
43
רוב האנשים מבינים...
איש | 09-04-2021 14:19
רוב האנשים מבינים שאבישי מתבדח, ומקבלים אותו בהבנה והכלה
אבישי צודק. די...
פרונקל | 09-04-2021 20:47
אבישי צודק. די עם ההגמוניה של שד והחרדים
44
חסימת פיות זה...
סי | 10-04-2021 1:04
חסימת פיות זה כללי משחק למי שלא הבין. הדעה שלך לכיוון ביבי אתה מחוסל.. מעניין איך המדיה והתקשורת השתלטו לנו על המדינה..ריח של הפיכה..
45
קראתי את הקרב...
גבי שוהם | 19-04-2021 17:54
קראתי את הקרב בין אבישי לבין כספית. דיעותיו של כספיתנרחוקות מדיעותיהחופפות וקרובות מאד לדיעותיו של בן חיים. אך אומר את האמת. ב-40 שנות שלטון הליכוד הושחת השלטון בישראל והתעוזה של המושחתים עלתה על כל דמיון. אין להשוות את מעשי מפאי ההיסטורית למהנשקורה היום. גם אם נתפס מפאיניק בכיר במעשה הגובל בשחיתות הוא התפטר מיד והיו כאלו שהתאבדו. הגיעה השעה לחילופי שלטון ולסילוק הליכוד עם ראשיו וכל הנספחים אליהם ואני אומר זאת בכאב גדול של ימני ברמח אבריו. אם אנו חפצי חיים ,אנו חייבים זאת לעצמנו ולדורות הבאים.