"הקווים נחצו" השר לשעבר מיכאל איתן חושף למי יצביע - סרוגים
מבזק

"הקווים נחצו" השר לשעבר מיכאל איתן חושף למי יצביע

השר לשעבר מיכאל איתן חושף מדוע לא יצביע לליכוד: "הקווים האדומים נחצו, והגיע הזמן לשינוי. אנו זקוקים למנהיג שיוכל לאחות את הקרעים, ולבנות מחדש את מה שהליכוד יצג"

author-image
"הקווים נחצו" השר לשעבר מיכאל איתן חושף למי יצביע
  צילום: פלאש 90

השר לשעבר מיכאל איתן ,חושף בחשבון הפייסבוק שלו למי הוא מצביע בבחירות הקרובות: "אני קורא לכל מי שמאמין בליכוד האמיתי, לכל מי שמאמין בערכים לאומיים-ממלכתיים להצביע לתקווה חדשה בראשות גדעון סער. גדעון סער מייצג אומץ לב ציבורי וניקיון כפיים. הוא הוכיח זאת כשקם ולחם להחזיר את הליכוד לדרך הנכונה".

איתן מסביר את בחירתו וכותב: "לפני שנה וחצי, לפני בחירות מס׳ 2, אחרי תקופה ארוכה של התחבטות ותהליך כואב, עשיתי זאת. אחרי 50 שנות פעילות בצעתי גט כריתות מהליכוד שהיה ביתי הפוליטי. הבנתי שהליכוד בעידן נתניהו, כבר לא מייצג את הערכים הלאומים-ליברלים שלאורם גדלתי ופעלתי כל חיי הציבוריים. ההדר והצניעות של ז׳בוטינסקי ובגין הוחלפו בכח, כבוד וכסף".

עוד הוסיף: "בשנים האחרונות נתניהו באופן שיטתי הסית ותקף את מערכת שלטון החוק, החליש את שומרי הסף (תקשורת, מערכת החקירה והאכיפה, מערכת המשפט והביקורת), כרת ברית עם בעלי אינטרסים צרים וסקטוריאלים על חשבון האינטרסים הלאומיים הרחבים".

כמו כן, השר איתן מתח ביקרות חריפה על ראש הממשלה: "נתניהו, שרוצה להשיג את ביטול משפטו, נוקט בצעדים פלגניים והכניס את החברה והמדינה בישראל לסחרור דמוקרטי ופילג את העם. הכל הפך כשר בעיניו לצורך המלטות מאימת הדין. הוא אף הפך את תלמידי כהנא לשותפים לגיטימיים ובמקביל הוא מחזר אחר הקולות של ידידיו הוותיקים ושותפיו החדשים מסיעת רע״ם בעלת האידאולוגיה האיסלמיסטית הקיצונית".

"וכל זאת למה? כדי להכשיר את השרץ ולאפשר את ההישרדות של המנהיג קרי נתניהו. מי שלא מתכופף ומצטופף בתמיכה בעקרונות אלו, מוקצה כבוגד ומואשם כאויב.כיום, נתניהו הוא הליכוד והליכוד הוא נתניהו. נתניהו השתלט על מה שהייתה מפלגה מפוארת והפך אותה למפלגה של נאמנים למנהיג. לצערנו נתניהו הצליח לעשות זאת בין השאר גם בזכות השתיקה וההתבטלות של צמרת הליכוד. נעלמו חילוקי דעות לגיטימיים ותוססים ואת מקומם תפסו הצהרות נאמנות למשפחה השלטת", כתב איתן.

לסיכום, השר לשעבר ציין כי "אני חושש שאם וכאשר נתניהו ייבחר לקדנציה נוספת, הביטויים הפסולים של 'לחקור את החוקרים', יהפכו להיות גם לחקור את המנכ"לים, לחקור את עורכי הדין, לחקור את מנהלי הפרויקטים, לחקור את היועצים המשפטיים, לחקור את כל מי שלא חושבים כמוהו, ובשטח יהיו גם צוותים שיעסקו בזה. האיומים שמגיעים מבלפור כפי שמתפרסמים בתקשורת לפיהם יש כוונות להתערב בהליכים עד כדי ביטול תוצאות הבחירות מדאיגים ביותר ומחייבים פעולה של מערכת אכיפת החוק בישראל".

"אל תשתקו ואל תפחדו. לכו להצביע. כי שקט הוא רפש"

השר איתן המשיך וכתב: "מדינת ישראל היא מדינה דמוקרטית מפוארת אך אנו נשלם שנים רבות את מחיר הנזק בניסיון המתמשך של נתניהו להשליט שלטון יחיד ולפגוע בדמוקרטיה. אני חושש שיש סכנה לדמוקרטיה עד כדי כך שנהפוך לדיקטטורה. אנחנו כפסע מדיקטטורה. זהו, הקווים האדומים נחצו, והגיע הזמן לשינוי. אנו זקוקים למנהיג ראשון בין שווים, שיוכל לאחות את הקרעים, ולבנות מחדש את מה שהליכוד יצג ואת ההסכמה הלאומית. לצערי, זה לא יקרה עם מפלגת נתניהו. פתק של מחל בקלפי הוא פתק שתומך בסירוס שלטון החוק ובפגיעה אנושה במערכת הדמוקרטית".

"אל תשתקו ואל תפחדו. לכו להצביע. כי שקט הוא רפש", חתם איתן את הפוסט.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
10 תגובות - 8 דיונים מיין לפי
1
איתן מיכאל - "ליברלי" רקוב עד לשד עצמותיו!!
אמ | 18-03-2021 21:57
איתן מדבר על דיקטטטורה של נתניהו במפלגת הליכוד שהינה מפלגה דמוקרטית לתפארת, שבה גם נתניהו וגם כל חברי המפלגה נבחרים בבחירות דמוקרטיות! וזאת בניגוד לסער, שהובס לחלוטין בדמוקרטיית הליכוד, וכתוצאה מכך הוא הקים מפלגה שבה הוא דיקטטור שלפיו יישק דבר!! ובדיקטטור הזה איתן תומך, כשהוא יוצא נגד הדיקטטטורה של נתניהו שהעם הריבוני בוחר בו, גם בבחירות דמוקרטיות!! שלא לדבר על דיקטטורת מערכת המשפט בראשת בגץ המנכס לעצמו מסמכויות הרשויות המחוקקת והמבצעת (הממשלה והכנסת), תוך דריסת בסיס הדמוקרטיה שהוא בלמים ואיזונים!! גם על קיומה של הדיקטטורה הזאת הוא נלחם!.... שלא לדבר על התיקים שהאמפייה הזאת תפרה לנתניהו על אשמת שוחד שהמציאה לו על סיקור אוהד - אשמה שאף פוליטיקאי לא נאשמם בה מעולם בכל היסטוריית הדמוקרטייה העולמית!! לאיתן הדמגוג הרקוב אין כל בעייה עם דיקטטורה ובלבד שתשרת אותו, ולראות בדמוקרטיה מופתית של אחרים דיקטטורה, רק היא הוא לא רוצה בקיומה...
, מספיק...
מה אומרת המראה ? | 19-03-2021 7:32
, מספיק עם שטיפת המוח הזו. מיקי איתן לא דמגוג ואין לו כל אינטרס אישי בדברים שהוא אומר. מיקי איתן היה מאושיות הליכוד והוא רואה נכוחה את מה שקורה בו היום. גם אסד וסטאלין נבחרו ברוב גדול וגם הצורר הנאצי הידוע, או להבדיל, פוטין של היום. זה לא אומר שההתנהלות דמוקרטית ומיקי איתן בחדות רבה משקף את הדברים. תחשבו למה כל בכירי הליכוד הממלכתיים אינם שם היום : מיקי איתן, לימור ליבנת, בני בגין, רוני מילוא, דן מרידור ועוד רבים אחרים. זה לא מקרה. ביבי לקח את הליכוד למקום לא טוב. קצת הסתכלות ביקורתית ומפוכחת לא תזיק.
2
עוד זקן טיפש...
אקז | 20-03-2021 13:45
עוד זקן טיפש חחח
3
מיקי מיקי איתן...
מ | 20-03-2021 20:56
מיקי מיקי איתן כולנו מזדקנים ויש השפעות. צר לי שהשתבשה עליך דעתך. שינוי עושים בתוך המפלגה. השם פריימריז נישכח ממך.
, הכי...
אין שכל - אין דאגות | 21-03-2021 6:25
, הכי פשוט . לייחס את הדברים לגיל. כן, גם לימור ליבנת, דן מרידור, רוני מילוא, גדעון סער, אלקין, בני בגין, ועוד רבים וטובים - כולם הזדקנו ודעתם השתבשה...
4
מחכה לתשובת הליכוד...
יאיר לא הבן | 22-03-2021 7:21
מחכה לתשובת הליכוד שמאלן או לתשובת יאיר משתפ. מיקי איתן אומר את האמת, שלא נשמעת טוב לביביבסטים שטופי מוח. ודעתם ריקה.
5
איתן מיכאל ?? מי זה???
יהורם | 22-03-2021 11:29
חתיכת נפל עלוב , להצביע לסער זה להצביע לממשלת לפיד, בושה וחרפה, מי שימני מצביע ימין או ליכוד או ציונות דתית נקודה. מאז שנתניהו בשלטון מדינה ישראל הפכה למעצמה , גדעון סער הוא נחש משקפיים עריק ובוגדני , שלא הצליח להתקדם בליכוד, שנזרק שוב ושוב לספסלים האחוריים בממשלה, פועל מתוך שנאה ויצר נקמה אישי שעליו הצהיר עוד טרם הקמת מפלגת העריקים שלו , לעזוב את הבית ולנסות את מזלך זה לגיטימי ואפילו מבורך , להחרים את הבית ולחבור ליריביו זה כבר חציית קו אדום, סער מחוק בימין, סער לא מייצג את הימין.
6
עלוב נפש..סירוס שלטון...
אזרח מודאג | 25-03-2021 12:36
עלוב נפש..סירוס שלטון החוק ? פגיעה בתקשורת ?.. חולה רוח אחד הם הרסו את המדינה הזאות... ובוגדים בכל מה שקשור לעם ולמדינה.. לך לסער ...לך תלקק לשמאל הקיצון..בזה אתם טובים
7
נתניהו ידאג לא...
בשמת | 25-03-2021 16:52
נתניהו ידאג לא לחצות את הקווים. אני סבורה שכך. ואני בעדו!
8
שלום
נועם | 05-09-2023 7:30
שלום ארוש מנהיג היהודים