שי ניצן: הקריאה לפיטורי מנדלבליט מזעזעת ומבישה - סרוגים

שי ניצן: הקריאה לפיטורי מנדלבליט מזעזעת ומבישה

פרקליט המדינה לשעבר, שי ניצן, אמר היום במהלך כנס באונ' בר אילן כי הקריאה לפיטוריו של היועץ המשפטי לממשלה היא מזעזעת ומבישה: "יש אג'נדה לשנמך את הייעוץ החוקתי"

שי ניצן: הקריאה לפיטורי מנדלבליט מזעזעת ומבישה
  אוליבר פיטוסי/פלאש 90

פורום הדוקטורנטים של הפקולטה למשפטים באוניברסיטת בר-אילן ערך היום (חמישי) כנס בנושא תפקידה של מערכת המשפט. פרופ' אריאל בנדור, מהפקולטה למשפטים, באוניברסיטת בר-אילן ראיין את אורח הכבוד של הכנס עו"ד שי ניצן, לשעבר פרקליט המדינה ואת ד"ר אביעד בקשי, ראש המחלקה המשפטית של פורום קהלת.

לצד פרקליט המדינה לשעבר, שי ניצן, השתתפו באירוע גם פוליטיקאים בכירים: יו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי , שרת המשפטים לשעבר איילת שקד ויו"ר מרצ ניצן הורביץ.

עוד באותו נושא

שי ניצן: חשוב שהציונות הדתית תבין שמדובר בשקר


170

שי ניצן התייחס לסוגיית החוק הצרפתי: "החוק הצרפתי בעייתי. תדמיין שיש ראש ממשלה שיש נגדו האשמות רציניות. היה לנו מקרה דומה עם קצב, כשהגיעו החדשות לאונס. אך היה חוק שמגן עליו מהעמדה לדין. במקרה קצב היה לפני סיום תפקידו".

"תדמיין מצב שיש ראיות חזקות לעבירות מין או שוחד. אדם כזה יכול להיות ראש ממשלה עוד 6-8 שנים כאילו כלום? מאוד בעייתי. פעם אנשים היו מתפטרים מתפקידם. היום זה פחות שכיח".

פרופ' בנדור הזכיר את מקרה ראש הממשלה לשעבר אולמרט, וניצן אמר בתגובה כי "אולמרט התפטר כי לא הייתה לו מספיק תמיכה פוליטית".

"אג'נדה לשנמך את הייעוץ המשפטי"

על היחס ליועץ המשפטי לממשלה אמר: "עבדתי למעלה מ-30 שנה במשרד המשפטים, אני חושב שאנחנו דבקים בכלל שאנחנו דבקים בממשלה, כל עוד היא פועלת במסגרת החוק. ב-5 השנים שהיועץ המשפטי לממשלה בתפקידו, היועמ"ש אמר שחוק לא חוקתי רק במקרים נדירים ביותר".

לדברי ניצן: "יש כאן אג'נדה לשנמך את הייעוץ המשפטי. זה ברור שהעילה לקריאה לפיטורי היועץ לממשלה נובעת מהגשת כתב האישום. בלי בושה אומרים שיועץ משפטי שיעז להגיש כתב אישום נגד ראש הממשלה – יפוטר. זה מזעזע ומביש בעיני".

"ראש הממשלה בראש החץ. מה קרה בשלוש השנים האחרונות? נפתחו כמה חקירות נגד רוה"מ, ואז פתאום כמעט נפתחו שערי הגיהנום. ראש הממשלה התבטא ואמר שהוא שמע שהשופטים שמאלנים, ושהם צריכים להוכיח שהם לא כאלה. יש מתח בין הממשלה הרשות המבצעת לרשות השופטת. אף אחד לא אוהב שעוצרים אותו. הביא כדוגמאות את טראמפ ואף את רבין כמי שגם עסקו בנושא".

עוד הוסיף ניצן: "שמעתי את ראש הממשלה בראיון אצל יונית לוי, שאמר שכולם יודעים שהתיקים מתמוטטים וכולם יודעים. זו טקטיקה דמגוגית לחלוטין. זה לא נכון, למיטב ידיעתי הראיות לא השתנו והתיקים לא התמוטטו".

"השאלה מי הריבון"

ד"ר אביעד בקשי, ראש המחלקה המשפטית של פורום קהלת אמר: "לשיטתי ברור שיש תפקיד מאוד חשוב למערכת המשפט בהגנה על חירויות הפרט. סיטואציה שבו היא קובעת את גבולות סמכותה, בלי גבולות מראש".

"זכות הפרט הכי בסיסית, היא גם הזכויות הפוליטיות. אם אין לי יכולת להשתתף בבחירה, באופן שבו נקבעים חוקי המדינה, אני נתין ולא אזרח. אם אני לא יכול לקבוע את הדרך שבה המדינה שלי הולכת, יש כאן פגיעה בזכויות אדם. הקול שלי שווה פחות מקולם של המשפטנים. לכן יש לנו שם בעיה מאוד קשה".

בתשובה לשאלה האם מי שהוגש נגדו כתב אישום יכול להיות ראש ממשלה אמר ד"ר בקשי כי "צריך לקבל החלטה מי בסופו של דבר הריבון, האם העם או האם גורם אחר".

"הכנסת מבטאת את העם, ונותנת אמון בממשלה. כמה שאנחנו מדמיינים את נבחרי הציבור כחזקים, הם היום מתרוצצים מבמה לבמה, וזה מוביל אותי לחשש. בשורה התחתונה הכנסת שלנו הרבה יותר מרוסנת, מאשר בתי המשפט".

"למה בית המשפט אמור להיות השחקן שיקבע?"

בקשי הוסיף: "יצאו שני צווים על תנאי ביחס לחוקי יסוד. כאשר באה רשות ואומרת שהיא זו שצריכה להכריע, זה ממשטר את השיח. למה בית המשפט אמור להיות השחקן שיקבע? יש ויכוח בן 30 שנים ביחס למהפכה החוקתית, שאומרת שניתן לפסול חוקים שעומדים בסתירה לחוקי היסוד".

"באו בטענות לנשיא ברק, והוא טען שחוקי היסוד עומדים מעל. אם בית משפט יכול לפסול חוקים, זו שליטה אבסולוטית, ויהיה רע מאוד אם נגיע לשם. זה מצב שהופך את האזרחים במדינה לנתינים."

סגן דיקן הפקולטה למשפטים פרופ' יעקב חבה אמר בתחילת האירוע: "אני מבקש להודות למארגני הכנס, לכל המשתתפים והדוברים. מאחל לכולנו דיון מעניין. אני שמח על העיסוק של הדוקטורנטים והפקולטה למשפטים בנושאים פוליטיים".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
20 תגובות - 14 דיונים מיין לפי
1
ניצן ומנדלבליט לכלא!!!...
שלמה | 18-03-2021 19:23
ניצן ומנדלבליט לכלא!!!
ניצן איש מושחת כפי הודעת כל הפרקליטים
המן-דבליט. וזרש זוג | 19-03-2021 0:20
המן-דבליט. וזרש זוג נפלא
יוכלו לחלוק...
בהחלט | 18-03-2021 21:41
יוכלו לחלוק תא ען ביבי, ביטן דרעי וליצמן
2
אם אלה דבריו...
יפת | 18-03-2021 19:36
אם אלה דבריו של ניצן סימן הוא שהקריאות לפיטורי מנדלבליט צריכות להתממש
3
האם הממשלה לא...
ברצינות | 18-03-2021 19:38
האם הממשלה לא זכאית לייעוץ משפטי? מה אמורה לעשות ממשלה שאינה מרוצה מהייעוץ המשפטי שהיא מקבלת, אם לא לפטר את היועץ המשפטי?
חבל שהיועץ...
חוחןלם | 19-03-2021 2:29
חבל שהיועץ הזה לא יועץ של פוטין ......ממזמן לא היו מוצאים אותו.......
4
אחרי הבחירות מערכת...
ביל | 18-03-2021 19:48
אחרי הבחירות מערכת המשפט תפורק ותורכב מחדש באופן בריא והגיוני... ואז לא תשמעו יותר משי ניצנים למיניהם.... העם הוא הריבון, הכנסת מייצגת את העם... ממוני הציבור שבמערכת המשפט באו לשרת את העם, הם לא אמורים לשלוט במדינה.... הזוי המצב שקיים היום, מרגיש כמו מדינה סובייטית, מי זה שי ניצן בכלל
5
השתלטות מערכת המשפט על כנסת ישראל והמדינה כול
מיכאל הרפז | 18-03-2021 20:14
היועץ שכח מזמן שתפקידו הוא לייעץ . כיום הוא המחליט בכל נושא שחפץ בו ונבחרי הציבור מהססים להחזירו לתפקיד הנושא את שמו - יועץ בלבד . זו אנרכייה .
6
ניצן ומנדל
א | 18-03-2021 23:51
שני מושחתים שתפרו תיק ריק מתוכן לנתניהו מכומכם בכלא פושעים
7
כנראה דפרקליט המדינה...
פטריוט | 19-03-2021 6:27
כנראה דפרקליט המדינה שי ניצן לא מבין את מקומו כפקיד .ובנוסף לא מבין שתםיגו של יועץ ליעץ .במידה ואני הפקידים האלה לא צמחים את תפקידם אחד עםרקליט שהוא פקיד ממונה והשני היועץ שתפקידו רק ליעץ..בקיצור עם היועץ לא נותן יעוץ יאאלה הבייתה
8
הינה הפקידון רשע...
מרדים | 19-03-2021 6:40
הינה הפקידון רשע בן רשע,ימח שימך ומה שעשיתה עים כל המישרד הזה הפרקליטות מאחל לך מיד להיות מורדם במחלקת הקורונה, ולצידך יהיה המנדלבליט,כל המחלות על ראשך יהיו חולירע,ומגעיל את הנשמה,ליצורים כמוך נתנו רק נפש פחות מבהמה,אז בקרוב מורדם ללא הגבלה,
אני איש...
מרדים חולים כמוך, יצור עלוב | 21-03-2021 14:22
אני איש גדול ומרדים שמאלנים תן לי רק כתובת אני לא צריך הרבה להרדים אותך ואת המישפחה מיתנשא לגובה שני מטרים,ולא צריך להוסיף,רק תן כתובת ואתה תהיה לשעבר,כי חולים שמאלנים כמוך אנימלא מיתמהמה להרדים,הם מאוד ממושמעים לפני ההרדמה ואחרי כבר לא מגיבים,,
, אתה...
אש תמיד של שינאה תוקד בו | 19-03-2021 7:59
, אתה איש קטן, רשע, שונא, שרחוק מיהדות תק על תק פרסא. אתה שונא כל מי ששונה ממך, שחושב אחרת ממך. לא מסוגל להכיל השקפה אחרת. השינאה לעולם ממלאת אותך וסוגרת עליך. כל תגובותיך, ולא רק הפעם, מלאות שינאה. אתה פשוט פוחד לחרוג מתבנית השינאה שלך ולנסות לאהוב, להכיל, לחשוב. לך לטיפול - אולי עוד ניתן לשחרר אותך מהשינאה המטורפת הזו.
9
כמה שינאה נשפכת...
בין מפלגה למאפיה | 19-03-2021 7:42
כמה שינאה נשפכת פה על ידי שטופי מוח שמולעטים בשקרים, אנשים שלא באמת יודעים כיצד מערכות החוק והמשפט פועלות ושלא ממש מתעמקים בתפקידים והסמכויות של היועץ המשפטי ופרקליט המדינה. לכל השונאים אציע לקרוא את דבריו של מיקי איתן שמתפרסמים באתר זה. מיקי איתן איש ימין מובהק שהיה מבכירי הליכוד, כשהליכוד עדיין היה מפלגה של אנשים איכותיים, עצמאיים, חושבים. הליכוד של היום הוא מפלגה של איש אחד, שפועל למען עצמו בלבד.
10
איך מביאים את...
אבי פאר | 19-03-2021 9:43
איך מביאים את שי ניצן הדמגוג לבר אילן במהלך משפט פלילי? לפני בחירות? היה ברור שהוא תומך ומגבה את מנדלבליט. הכותרת צפויה. בושה לבר אילן !! עד מתי בר אילן יעשו הכל כדי שהשמאל יקבל אותם
, לא...
עיוות חשיבה | 19-03-2021 11:06
, לא הבנתי : אסור לאוניברסיטה להזמין את פרקליט המדינה לשעבר ? מה קשור כאן משפט פלילי ? הוא נדרש לקריאה לפטר את היועץ המשפטי לממשלה. ומה עניין בחירות לדברי שי ניצן ? האוניברסיטה איננה כלי תקשורת ומותר לה לקיים דיונים בכל עניין גם ערב בחירות. יותר מזה, בר אילן איננה אוניברסיטת טהרן וקיים בה חופש אקדמי. מזמינים מרצים מכל הזרמים וההשקפות. עוד לא הגענו למצב שלאוניברסיטה אסור להזמין פרקליט מדינה כדי להרצות או להשתתף בפאנל.
11
שי ניצן כידוע...
ויקטור עמר | 19-03-2021 10:02
שי ניצן כידוע מנדלבליט אמר עליך שאתה מנייאק חונק... וזה ברור לכולם שמנייאקים נוולות מושחתים כמותך יתמכו בנחנקים נוולות משוחדים כמו מנדלבליט. זה לא רק נבחרי רוב העם אומרים שאין במערכת המשפטית אמון.. אלו הם 2.5 מיליון אזרחים צועקים שאתם פושעי עם אוכלי נוולות!!!
12
מזעזע. לראות נוכל...
מאיא | 19-03-2021 10:13
מזעזע. לראות נוכל שחובש כיפה ומכפיש אותה.לא לפטר לזרוק לאשפה
13
זה לא חדש...
מיכאל | 19-03-2021 12:21
זה לא חדש שבר אילן היה תמיד ובעד הפרקליטות המושחתת לכן הם מביאים את ניצן המושחת אין חדש אלה נבלה ואלה טרפה
14
מנדבליט קיבל את...
מ | 20-03-2021 11:30
מנדבליט קיבל את תפקידו במרמה. יותר מכך ביקש לסגור את תיקיו מכפוף לו. במקום לייעץ חרג מתפקידו. גרם למעצרי שווא בשבת. מתערב בסמכויותיהם של חברי כנסת. בקיצור לא מתאים לתפקיד. משפטו של נתניהו ימשך בלעדיו. הוא יפרוש ויזכר ברשעותו לעולם.