ביידן על פוטין: "הוא ישלם על ההתערבות בבחירות" - סרוגים

ביידן על פוטין: "הוא ישלם על ההתערבות בבחירות"

בעקבות פרסום הדו"ח הקובע כי רוסיה התערבה בבחירות לנשיאות ארה"ב, ג'ו ביידן תקף בחריפות את הנשיא ולדימיר פוטין ואמר כי "הוא הולך לשלם על ההתערבות בבחירות, אין ספק"

ביידן על פוטין: "הוא ישלם על ההתערבות בבחירות"
  (צילומים: שאטרסטוק)

מתקפה חסרת תקדים: נשיא ארה"ב ג'ו ביידן תקף בחריפות את מקבילו הרוסי ולדימיר פוטין, זאת על רקע ההאשמות נגדו להתערבות בבחירות לנשיאות ארה"ב ונסיונותיו לפעול למען דונלד טראמפ. בראיון לרשת ABC News נשאל האם הוא חושב שפוטין רוצח, והנשיא ענה: "כן, אני חושב שכן".

"פוטין הולך לשלם על ההתערבות בבחירות, אין ספק. אתה תראה זאת בקרוב" אמר ביידן. "הייתה לנו שיחה ארוכה אחרי שנכנסתי לבית הלבן. אני מכיר אותו טוב מאד, ואמרתי את זה כבר בתחילת השיחה. אמרתי לו 'אתה מכיר אותי, ואני מכיר אותך. אם אני קובע באופן מוכח שזה (ההתערבות בבחירות – א"ב) קרה – תהיה מוכן".

ביידן סירב להרחיב על המהלכים והתגובות האפשרויות של וושינגטון, אך כן רמז כי "אפשר ללכת וללעוס מסטיק בו זמנית", כשהבהיר כי לא נושאים שבהם יש "אינטרס הדדי לעבוד יחד" לא ייפגעו. כדוגמה לכך הצביע על החלטתו להאריך את הסכם פירוז הנשק הגרעיני עם רוסיה.

כזכור, אמש פורסם דיווח של המודיעין האמריקני שחיזק את הטענות כי הקרמלין עומד מאחורי נסיון התערבות בבחירות לנשיאות ארה"ב. בדו"ח מצוין כי פוטין עצמו אישר ככל הנראה את ההתערבות בבחירות, כפי שעשה גם ב-2016. המודיעין מעריך שגם איראן התערבה בבחירות, במטרה לפגוע בטראמפ – אך מנגד קבע כי סין לא פעלה באופן דומה, בניגוד להאשמות של ממשל טראמפ לפני הבחירות.

בעקבות פרסום הדו"ח, גורמים במחלקת המדינה האמריקנית אמרו לרשת CNN כי ארצות הברית צפויה להטיל בקרוב סנקציות על רוסיה בעקבות ההתערבות. על פי ההערכות שלהם, הודעה על הסנקציות עשויה להגיע כבר בשבוע הבא.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו