דיווח: ממשל ביידן מנסה ליצור קשר עם צפון קוריאה - סרוגים

דיווח: ממשל ביידן מנסה ליצור קשר עם צפון קוריאה

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ניסה בחודש האחרון לפנות לצפון קוריאה - אך עד כה קים ג'ונג און טרם הגיבו לפניות מוושינגטון. גורם בממשל אמר כי בשבועות האחרונים בוצעה בדיקה לגבי המדיניות האמריקנית כלפי פיונגיאנג

author-image
דיווח: ממשל ביידן מנסה ליצור קשר עם צפון קוריאה
  (צילום: סטראטוס ברילאקיס\שאטרסטוק)

מאמצים דיפלומטיים: בבית הלבן ניסו לפנות לצפון קוריאה בחודש האחרון במגוון ערוצים – כך דווח הלילה (ראשון) ברשת CNN. עם זאת, בפיונגיאנג טרם הגיבו לפניות של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן.

לפי הדיווח, הפניות האמריקניות נשלחו "כדי למנוע הסלמה", החל מפברואר האחרון. "עד כה, לא קיבלנו שום תגובה מצפון קוריאה" אמר גורם בכיר בממשל ביידן. "זה מגיע אחרי שנה שלמה שבה לא היה שום דיאלוג עם פיונגיאנג, למרות נסיונות רבים מצד ארה"ב לחדש את המו"מ".

עוד באותו נושא

צפו בפיצוץ הבניין: צפון קוריאה מעבירה מסר לדרום

עוד נאמר כי הממשל האמריקני "ביצע בשבועות האחרונים בדיקה פנימית של המדיניות האמריקנית כלפי צפון קוריאה, הכולל הערכה של כל האפשרויות הזמינות לטיפול באיום ההולך וגובר שמציבה המדינה לשכניה ולקהילה הבינלאומית".

מאז השבעתו של ביידן לפני כחודשיים, הנשיא נמנע מהצהרות פומביות לגבי מדיניותו כלפי צפון קוריאה. ההתייחסות היחידה שלו לנושא הגיעה זמן קצר אחרי השבעתו, כשאמר כי הממשל יבצע סקירה מדינית מקיפה בעקבות ההתקשרות של קודמו בתפקיד, דונלד טראמפ, עם המנהיג קים ג'ונג און – שכללו בין היתר את הביקור המדיני הראשון של נשיא אמריקני בפיונגיאנג. למרות זאת, המאמצים לשכנע את קים לוותר על הנשק הגרעיני לא הצליחו בסופו של דבר.

בשבוע הבא מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקון ושר ההגנה לויד אוסטין יערכו ביקור מדיני ראשון ביפן ובדרום קוריאה. השניים צפויים לדון עם ראשי המדינות על המדיניות של הממשל החדש כלפי צפון קוריאה והמתיחות הגוברת בשל תכנית הנשק הגרעיני והטילים הבליסטיים שלה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
האם יקח קרדיט גם על זה?
שוקי26 | 14-03-2021 10:45
לאחר שהוא בכלל לא מכיר בהישגים של טראמפ בתוכנית החיסונים אלא לוקח את הקרדיט לעצמו (לא עשה כלום) האם גם על מדיניות החוץ שטראמפ דחף הבא בתור?