גלנט: לא יהיה מועמד לפרס ישראל במקום משי זהב - סרוגים

גלנט: לא יהיה מועמד לפרס ישראל במקום משי זהב

שר החינוך יואב גלנט האחראי על הענקת פרסי ישראל הודיע היום כי לא יינתן פרס נוסף במקום הפרס עליו ויתר משי זהב. הפתרון לשערוריות, פרסום המועמדים לבחינת הציבור מספר חודשים לפני

author-image
גלנט: לא יהיה מועמד לפרס ישראל במקום משי זהב
  (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

שר החינוך יואב גלנט אמר הבוקר (ד') ב'הבוקר הזה' בכאן רשת ב', על רקע שערוריית יהודה משי זהב, כי לא ייבחר מחליף שיזכה בפרס ישראל למפעל חיים.

כזכור ביום שישי האחרון נחשפו בעיתון הארץ, עדויות לפיהן משי זהב פגע במשך עשרות שנים בנשים וגברים, חלקם קטינים. בעקבות כך הוא הודיע על פרישה מארגון זק"א וויתור על פרס ישראל למפעל חיים. בינתיים החל קמפיין להעניק פרס ישראל לרחל הבר, אלמנתו של ישעיהו הבר יו"ר ארגון 'מתנת חיים' במקום הפרס למשי זהב.

עוד באותו נושא

אחרי התחקיר: יהודה משי זהב יוותר על פרס ישראל


7

התחלתי לפני חצי שנה, בתהליך של חשיבה עם מספר גורמים, להעביר חקיקה שתסדיר את נושא פרס ישראל, יכול היום לבוא פרופסור שהישגיו המדעיים אינם מוטלים בספק, ומצד אחד לתקוף עם מדינות אחרות בעולם את מדינת ישראל דרך ארגון ה-BDS ומצד שני לבקש מהמדינה הכרה בכך שהוא זכאי לפרס ישראל".

אבל הוא מקבל את הפרס על התחום שלו, מתמטיקה ולא על הפטריוטיות?

המינימום שנדרש מזוכה פרס ישראל, שלא יפעל כנגד המדינה, אלה הדברים שהם המינימום. "צריך לעגן את התהליך בחקיקה.

לפרסם את המועמד

הדבר השני שיש לעשות הוא לפרסם את רשימת המועמדים חודש-חודשיים לפני ההכרזה לשמוע תגובות, שכל מי שיש לו מה להגיד שיגיד.

בתוך הועדות בוחרים לפי מיטב שיפוטם, כולם חתני פרס ישראל לשעבר, ואז מתברר שלזוכים יש עבר שלא ניתן להכיר אותו בדרך אחרת. וזה דורש חקיקה, שהתחלנו איתה, אבל לא בפרס ישראל הנוכחי.

את האפשרות לפרס ישראל נוסף, דחה כאמור גלנט: "לא יהיה מישהו במקום משי זהב. הענקנו שני פרסים כך שיישאר רק פרופ' יוסף צ'חנובר".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
5 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
אפשר באותה מידה...
אבו צברי | 17-03-2021 9:11
אפשר באותה מידה לטעון, הוא מקבל את הפרס על תחום המתמטיקה ולא על המוסריות/פטריוטיות וכו'....
2
שם אות הכבוד...
יוסף | 17-03-2021 12:48
שם אות הכבוד הוא פרס ישראל וזה העיקר הפועל היוצא הוא היישגם בנושא המתמתיקה רוצה אותו פרופסור לזכות בפרס ילך לו אל אחיו אוהביו בארגון הbds ויבקש מהם את פרס הbds למתמתיקה ובנוסף פועלו הנמרץ נגד מדינת ישראל יש גבול לאנטלגנציה מזויפת השם ישראל מקורו בתורת ישראל השם הוענק ליעקב אבינו הן עיי המלאך והן עיי בורא עולם וסביר להניח שיעקב אבינו לא בדיוק יחפוץ בכך כי שמו יתקשר ביחד עם שונאי בניו ומי שלא מתאים לו לחיות כאן בארץ ישראל מדינת היהודים לנצח הדלת פתוחה ואל תשכחו הצורר הנאצי ימח שמו וזכרו הרג 4 שנים אחורה מי שאפילו אבא של הסבא שלו היה יהודי להזכירכם גם בברמניה היו יהודים שהיו יותר גרמנים מהגרמנים ראינו מה קרה בסוף חומר למחשבה ביחוד היום כאשר שומעים פוליטיקאים שהגיעו לכאן בשל היותם יהודים והיום מכפישיםיהודים ויהדות מהרסייך ומחרביך..
3
מה עם משה...
חבל יש מועמדים מעולים | 17-03-2021 14:40
מה עם משה קצב? או ניסאן סמוליאנסקי? או מוטי אלון?
מה עים...
בני | 17-03-2021 16:08
מה עים גלאון?עיסאוי?האלמנה השחורה? או קסטנר? או שוברים שתיקה? יש גבול? ווטש,שלום אכזב?חסרים זבל בשמאל,דביל שמאלני אפס אפסים,
4
גולן אתה וההוא...
צורי | 17-03-2021 16:04
גולן אתה וההוא שהוא מיתחזה לאלוף יש קשר בנכם? או שאתם חלאות כל אחד בנישה שלו,