לקראת הישורת האחרונה של הבחירות, נתונים חדשים חושפים כמה כסף משקיעה כל מפלגה ברשתות המדיה החברתיים, ומה החלוקה בין השקעה במותג המפלגה, קידום ח"כים ברשימה וקידום העמוד של יו"ר המפלגה.
הנתונים הוצגו בפודקאסט "עדכוני תקשורת" בהגשת דור בן דור ויועץ התקשורת אלעד וולף. לפי הנתונים, בשבוע החולף (6-13 במרץ) מפלגת ימינה השקיעה הכי הרבה כסף ברשת: 279,778 ש"ח, כאשר כמעט כל הכסף מושקע בקידום העמוד הרשמי של ח"כ נפתלי בנט 271,018 ש"ח, עוד 8,000 ש"ח לשאר המועמדים ורק 766 ש"ח לעמוד מפלגת ימינה.
השנייה היא מפלגת העבודה – 193,609 ש"ח, מעל 90% בקידום של יו"ר המפלגה, ח"כ מרב מיכאלי, המפלגה השלישית היא יש עתיד, שהשקיעה כמעט 175,000 ש"ח, כאשר מעל 94 אלף ש"ח לטובת הדף של יו"ר המפלגה, לפיד.
הבאים בתור: מרצ (161,956 ש"ח), הליכוד (111,759 ש"ח), תקווה חדשה (82,940 ש"ח), ש"ס (82,491 ש"ח), ישראל ביתנו (79,378 ש"ח), כחול לבן (74,741 ש"ח), הרשימה המשותפת (54,054 ש"ח), ציונות דתית (45,383 ש"ח), "הכלכלית החדשה" (44,371 ש"ח), רע"ם (20,175 ש"ח). המפלגה היחידה שלא השקיעה כלום, היא המפלגה החרדית "יהדות התורה".
ההסבר לעלייה של בנט?
לדברי יועץ התקשורת, אלעד וולף: "העלייה של בנט בסקרים באה לצד פוש רציני של בנט באמצעי הסושיאל, נראה שבנט שופך כסף רב בעת הזאת ונותן לעצמו דחיפה משמעותית קדימה. אנחנו רואים גם שבנט, שאולי מבליט את חברי מפלגתו המצוינים בדבריו הפומביים, מעדיף דווקא למקד בעצמו ובעמוד שלו את המסרים המרכזיים של המפלגה. מנגד, נראה שהקשית של נתניהו על בנט מכוונת לא רק בתקשורת אלא גם בדיגיטל. נתניהו התחיל קמפיין דיגיטל אגרסיבי על מצביעי ימינה ומכוון לשם חלק ניכר מכספי הדיגיטל של הליכוד, לרוב אנחנו רואים את המגמות האלה מתבטאות בסקרים רק אחרי כמה ימים. לכן, תוך כמה ימים נדע האם מבצע הדיגיטל של הליכוד על מצביעי בנט עובד."
"מי שמבצע עבודה שאנחנו לא מצליחים להבין אותה הוא דווקא גדעון סער, בעוד המפלגה שלו היא מותג חדש, לא מוכר ולא יציב בוחרים בתקווה חדשה למקד את רוב הפרסום דווקא בעמודי הפייסבוק של המפלגה ושל המועמדים ולא בעמוד של סער ולהשקיע פוסטים רבים עם פרצופים שאינם פרצופו של סער, אלא של מועמדים ברשימה. ההחלטה התמוהה הזאת כנראה מתבטאת בירידה בסקרים. הרי, מרכז כובד המשקל מאחורי קמפיין 'תקווה חדשה' הוא הצבעה לגדעון סער לראשות הממשלה, המהות של תקווה חדשה היא הרצת מועמד להחלפת נתניהו ובכל זאת, רוב התקציב לא יוצא מהעמוד של סער. הדבר אולי מסביר את הפער בין סער ובנט בהתאמה לראשות ממשלה."

"בחזית השמאל – מרכז נראה כי העבודה וכחול לבן עובדות בחזיתות שונות. העבודה, שרצה בתקציב הבחירות הנמוך ביותר בתולדותיה, שמרה את כל הכספים לסוף ומגבירה כעת קצב. כמעט כל התקציב יוצא מעמוד הפייסבוק של מרב מיכאלי ורוב החשיפה מגיעה לנשים. מנגד, בכחול לבן, ששוחים בכסף, מוציאים באופן עקבי סכומים דומים וממקדים אותם בעמודי המפלגה ועמודי 'צד' וממעטים דווקא להבליט את העמוד של גנץ."
מה קורה בשפות הערבית והרוסית?
לגבי נתוני הפרסום בשפה הרוסית, פרסמו רק 3 המפלגות. מובילה מפלגת ישראל ביתנו בשפה הרוסית (21,593 ש"ח) ואחריה יש עתיד (8,562 ש"ח) ואז תקווה חדשה ששמה "רק" 351 ש"ח.
בשפה הערבית, באופן טבעי הרשימה המשותפת השקיעה הכי הרבה (43,309 ש"ח), מפלגת רע"מ (20,175 ש"ח), מרצ (13,290 ש"ח) ואחרונה יש עתיד (4,720 ש"ח)

מה דעתך בנושא?
2 תגובות
0 דיונים
חדשות ואלה
12:52 18.03.2021שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
אהרון
בליכוד שכחתם לציין מיליונים שהולכים לבוטים באינטרנט כדי להנדס דעת קהל
18:27 15.03.2021שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר