שקד: "פגיעה בהסדר תהיה פגיעה במפעל לאומי ציוני" - סרוגים

שקד: "פגיעה בהסדר תהיה פגיעה במפעל לאומי ציוני"

דיון סוער בועדה לשוויון בנטל הדנה בישיבות ההסדר. לפי נתונים שנחשפו רק 40% מהמתגייסים משרתים 16 חודשים, כשהממוצע עומד על 24 חודשי שירות. ראש עירית שדרות: "אם אין תורה -אין מדינה"

שקד: "פגיעה בהסדר תהיה פגיעה במפעל לאומי ציוני"
  חברי הועדה לשויון בנטל (דוברות הבית היהודי)

בדיון שמתקיים כעת בכנסת ב"וועדת שקד לשוויון בנטל" הוצגו נתונים חדשים לגבי מסלול ישיבות ההסדר' הבאים להאיר מחדש את הנושא.

על פי נתוני "איגוד ישיבות ההסדר" כ- 6,500 בחורים בוגרי החינוך הממלכתי דתי בשנתון. מתוכם 1,800 בחורים מתחילים ללמוד בישיבות ההסדר במסלול של 5 שנים (כ-27%). 1,400 מתוכם עושים בפועל את מסלול ההסדר.

חברת הכנסת שקד הדגישה כי רק 40% מתוך 1,800 בחורי ישיבות ההסדר משרתים 16 חודשים בשירות הצבאי, ואילו הממוצע האמיתי של חודשי השירות של כלל בוגרי ישיבות ההסדר עומד על עשרים וארבעה חודשי שירות. בנוסף, כ-80% מבוגרי מסלול ההסדר משרתים בפועל בשירות המילואים.

● מצטרפים לדף הפייסבוק של סרוגים ונשארים מעודכנים כל הזמן

יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט, שבא לדיון אמר: "אני לא מתכוון לעמוד פה ולגונן על ישיבות ההסדר. אני מתכוון להודות לישיבות ההסדר. יש ביקורת לאורך השנים על הניתוק של התורה מהמדינה. אני אספר לכם שאני למדתי בחיפה בישיבה תיכונית וכל רבניי היו חרדים, לא תומכי ציונות ולא מעודדי גיוס צבאי, מסיבה פשוטה שלא היו רבנים מהציונות הדתית בתקופה ההיא. ראש הישיבה היה חרדי, וכאשר החלטתי להתגייס לצבא קיבלתי "מקלחת קרה" על ההחלטה שלי."

"תמיכה בישיבות ההסדר היא בית הגידול והחיבור בין תורה למדינה , בין תורה לציונות. בית גידול מפואר. והיום יש לנו דור של ישיבות תיכוניות שהרבנים גדלו בישיבות ההסדר ותומכים בגיוס צבא ואז באים לוועדה הזו ומעלים אותם על המוקד. אני הולך להגיד תודה לאותם רבנים שיוצאים אח"כ לשדה ולשטח. תודה לאותם לוחמים במשך עשרות שנים כולל בלבנון השנייה שלחמתי לצידם וראיתי המון תלמידי ישיבות.

ראש ישיבת 'אור עציון' הרב חיים דרוקמן, אשר הוזמן להשתתף בדיון בוועדה אמר: "כאשר הקמנו את ישיבת כרם ביבנה, ישיבת ההסדר הראשונה, החלטנו שחשוב שהבחורים אשר לומדים אצלנו, יוכלו וילכו לשרת בצבא. רצינו לגדל דור של רבנים ודיינים וראשי ישיבות אשר שירתו בצבא. איש לא כפה זאת עלינו".

שלמה דולברג, המנכ"ל למרכז השלטון המקומי אמר: "אנחנו רואים בישיבות ההסדר פנינה קהילתית. אנו רוצים לעורר את החשיבות של ישיבות ההסדר במסגרת הפעילות המוניציפאלית. זו קבוצה שמשתתפת במאמץ של פיתוח קהילתי בערי פיתוח וכדומה, מפעל שראוי להעצמה, מפעל ציוני.

750 חיילים לא יפתרו את בעיית כח האדם בצה"ל

ח"כ אלעזר שטרן, שהיה בעבר ראש אכ"א, אמר "יש ערך בעיניי ללימוד התורה בעם ישראל. אני מקבל את זה שמדינה יהודית דמוקרטית שיודעת לעשות הסדרים מיוחדים לטובת עתידה עם ספורטאים ונגנים צריכה גם לעשות הסדרים מיוחדים לטובת עתידה התרבותי עם תלמידי חכמים. יש לעניין היהודי הזה חשיבות קריטית לקיומה של מדינת ישראל.  אך כמי שחי בתוך העולם הזה אני חושב גם שאיך שהמסלול הזה נראה כיום עלול לפגוע בעתידה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית".

ח"כ יוני שטבון, בעצמו בוגר ישיבת הסדר ומי ששירת כקצין ומפקד בכל גזרות הלחימה למעלה מעשר שנים ואף נעטר בצל"ש על תפקודו במלחמת לבנון השנייה, אמר בדיון: "הפכנו ממדינה של ערכים למדינה של מספרים. יש כאן שיח דמגוגי שמנסה לתלות את כל בעיות כוח האדם של הצבא בגיוס של 750 בני ישיבות הסדר. הארכת שירות ההסדר לא יפתור את בעיות כוח האדם בצבא".

אם אין תורה אין מדינה

אלי מויאל, ראש עיריית שדרות  לשעבר אמר: "אני מדבר כמי שנחשף למפעל בעיר שאני עמדתי בראשה. אם אין תורה בישראל אין מדינה. אני אומר זאת כאדם חילוני. ישיבת ההסדר בשדרות מונה כשלוש מאות משפחות שחיות ביישוב כמו שלנו, שכל עניינו הוא מלחמת הקיום היומיומית הזו של איך לגמור את החודש פתאום יש פריחה ביישוב.

יהודים שמסתובבים בעיר, עושים חסדים שלא ראיתם ולא שמעתם בחייכם, נכנסים למערכות החינוך, הופכים לקהילה תומכת, מלמדים מסייעים לילדים וזקנים, לעולם לא הרימו את אפם והשתלבו באוכלוסיה כשווים בין שווים. בשעה שכל שדרות חשבה לעזוב את המקום בשעות ביטחוניות קשות, הם הביאו את חבריהם למקום ונתנו תקווה ושמחה למקום. זו התרומה של ישיבת ההסדר בשדרות למקום- תרומה שלא תסולא בפז"

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
7 תגובות - 7 דיונים מיין לפי
1
בלי תורה וערכים אין מדינה !!לא פשוט להבין זאת כך
אריאל | 03-09-2013 12:42
2
דומני שהיו בועדה גם כמה קולות ביקורתיים
אלעד | 03-09-2013 13:55
עד הכתבה הם כבר נעלמו...
3
כאילו ועכשיו נפלת לנו פה מהירח. את יושבת בממשלה הזו
אברהם | 03-09-2013 14:14
ולא מצייצת הגה, ועכשיו אחרי חודשים של קיצוצים. את צצה מהאדמה כאילו ונפלת מהירח עם כותרת מטופשת ומגוחחת שהופכת אותך לגיחוח מהלך
4
אלה שמשרתים 24 חודש
| 03-09-2013 14:55
רובם שייכים למסלול שילובים. מצד האמת לולא זה.היו משרתים 36 חודש. שלא כחלק מאותם שמשרתים 16 חודש שלולא זה היו משרתים פחות. כלומר ההסדר לא מועיל כ"כ לצבא. אלא יותר לעצמו.
5
איילת שקד, יותר דיבורים ממעשים....
יניב | 03-09-2013 16:10
בקיצור פוליטיקאית.
6
שדרות ישיבה מצויינת שמעורבת בקהילה בהמון פרוייקטים
מישו | 03-09-2013 22:54
כמו כולל פנסיונרים,מרכז חסד,לימוד משותף עם הנתיב הישיבתי שדרות,פרוייקט שבתות בדרום ת"א לסייע לתושביה היהודים ועוד ועוד ברוך ד' עם כ-380 תלמידים עושים חיל ומקימים עולם תורה וחסד מפוארים
7
דם חילוני אינו הפקר
אדם | 05-09-2013 14:51
שירות שווה לכוווווולם! לימוד תורה הוא זכות - כמו שיציאה לשנת שירות היא זכות עם אחד - צבא אחד בשירותי הצבאי שמעתי לא מעט את המשפט : "אם היו מציעים לך לעשות שנה וחצי צבא, האם לא היית עושה זאת?", ואותם אנשים הם אנשים מדהימים, מחונכים, חיילים למופת - אבל זה עוול לעולם התורה. בישיבות לומדים אנשים נפלאים, באמת... אבל כמו שחילוני שעושה שנת שירות ממשיך לעוד שלוש שנים צבא, כך צריך לעשות גם תלמיד ישיבה. (ואם מישהו יזכיר את גדוד 50 - אני בעד לבטל גם את המסלול שלו) הדם של כולנו סמיך באותה המידה.