צעירים - זה הזמן לתת כתף ולחזור לעבודה - סרוגים

צעירים – זה הזמן לתת כתף ולחזור לעבודה

עם פתיחת המשק, שוק העבודה זועק לצעירים לחזור באופן בהול אך 30% מהם טרם התחסנו כלל. הם מצידם בכלל מנופפים בחל"ת שקרוב לסיום. ומה יהיה אז?

author-image
צעירים - זה הזמן לתת כתף ולחזור לעבודה
  למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה (צילום: אולביה פיסטוסי/ פלאש 90)

בחולון פתחו מתחם חיסונים לילי, בבני-ברק חילקו צ'ולנט ובירושלים נערכות תחרויות בין בתי ספר לעידוד צעירים וצעירות להתחסן. הקמפיינים הרבים של הרשויות המקומיות ועוד יוזמות נוספות ומבורכות, יש לומר, של קופות החולים, תנועות הנוער וארגונים נוספים בישראל לא מגיעים בחלל ריק. נתוני משרד הבריאות מצביעים על שיעור מתחסנים לא מספק בקרב צעירים (20-29).

מאז החל מבצע החיסונים רק 66.5% מהצעירים בגילאים אלו חוסנו בפעם הראשונה, בעוד ש-41% בלבד קיבלנו את המנה השנייה. מאידך חלה עלייה במאושפזים בבתי החולים מקרב אוכלוסייה זו.

עוד באותו נושא

בלי איומים: ככה מגדילים את אחוז המתחסנים לקורונה


3

לפי משרד הבריאות 5 צעירים מונשמים ועוד 19 במצב קשה. אז מה לא עושים כדי למשוך את הצעירים לתת כתף (תרתי משמע).

מנתוני המשרד עולה עוד כי קרוב ל-5 מיליון מאזרחי ישראל חוסנו במנה הראשונה ומעל 3.8 מיליון קיבלו את הזריקה השנייה. הקצב הוא טוב אך עדיין לא מספיק גם בהיבט הכללי.

הצעירים בישראל הם אחת מקבוצות האוכלוסייה שאליהם מכוונים עיקר מאמצי ההסברה של המדינה. כחצי מיליון שקל משקיע משרד הבריאות בקמפיין לעידוד צעירים ומיליונים נוספים מנותבים למאבק בתעשיית הפייק-ניוז נגד החיסון.

כספים רבים נשפכים רק כדי שהחבר'ה הללו יקחו אחריות על חייהם.

עד כמה זה יעזור בסוף? רק הנתונים יגידו.

בינתיים הצעירים ממשיכים לשלם בחייהם. באחרונה בתוך יממה אחת, שני צעירים נפטרו כתוצאה מהנגיף. על פי הדיווחים שניהם היו ללא מחלות רקע. הם מתווספים לעוד מספר מקרים של צעירים שקיפחו את חייהם כתוצאה מהנגיף.

המוטציות השונות מרחבי תבל שמגיעות לישראל מאיצות את ההדבקות בקרב צעירים לא מחוסנים, לצד היותן קטלניות יותר. את התוצאות אנו רואים בשטח.

אז איפה עוד 30% מהצעירים בישראל שעדיין לא הגיעו למוקדי החיסונים כלל ולא נדקרו בפעם הראשונה? איכשהו הנתונים הקשים עדיין לא משכנעים אותם בכדי לקום ולהתחסן. תיאוריות קונספירציה לא חסר. "אני אומרת לך לא כדאי לך להתחסן, זו מזימה לדלל את אוכלוסיית העולם" אמרה לי צעירה שאני מלווה במסגרת עבודתי.

צעירה מתחסנת, למצולמת אין קשר לנאמר בכתבה (צילום: אולביה פיטוסי/ פלאש 90)

לשאלתי האם התחסן? השיב צעיר אחר כי מדובר במזימה של ביל גייטס והוא לא מוכן לקחת סיכון. נו.. טוב.. במקרים נוספים היו רבנים כאלו ואחרים שלקחו על עצמם גם את המנדט על אחריות ויעילות החיסונים ובלשון המעטה לא הוסיפו כבוד לעצמם.

תעשיית הפייק-ניוז ברשתות עובדת שעות נוספות על המוח של הצעירים והצעירות בישראל. המסרים אט אט מחלחלים פנימה וככה מהנדסים תודעה נגד יעילות החיסונים, שבמקומות אחרים בעולם עדיין חולמים עליהם.

הצעירים מנופפים בחל"ת

במובן הזה, החזרת המשק לפעילות מלאה, יכולה להיות טריגר ברצון ללכת להתחסן.

השבוע נכנסו לתוקף ההקלות במסגרת הפעימה השלישית ולצד בתי הספר שחזרו מלא מלא, נפתחו גם מסעדות, אולמות אירועים, רשתות האופנה ואפילו השמיים. במקומות רבים בעיקר בענף ההסעדה והתיירות מחכים לצעירים לחזור למקומות העבודה בהקדם, אך אלה לא ממש ששים לחזור. מודל החל"ת שמאפשר להם לקבל אבטלה עד יוני 2021 , יוצר כאבי ראש אצל בעלי מסעדות ומנהלים ברשתות האופנה שמדווחים מצידם על מחסור בעובדים.

הצעירים מצידם מנופפים בחל"ת ומנפנפים, בלשון המעטה, את המעסיקים לעוד שלושה חודשים או אז יאלצו לקום מהמיטה. אלא שלאור החלטת הממשלה, הכניסה למסעדות, מקומות בילוי וכיוצא באלו, היא למי שעשה חיסון שני (קיבל תעודת מתחסן) או מי שהחלים מקורונה.

המשמעות ברורה: אתה רוצה לחזור לעבודה, במוקדם או במאוחר תצטרך להתחסן. לחילופין ניתן יהיה להציג בדיקת קורונה שלילית כל 72 שעות.

לזכור שלא לנצח יהיה חל"ת

בקרוב נגיע למצב שכמעט לא יהיה סיכוי לחזור למקום העבודה ללא אחד משני התנאים הללו. כדאי גם לזכור שחודש יוני הולך ומתקרב. עם סיום תשלום דמי החל"ת, ייווצר גל גדול של עובדים, מרביתם צעירים, שיזכרו שגם צריך לצאת לעבוד מידי פעם.

מי יודע אם המשרות שלהם ישמרו עבורם? מי מבטיח להם? קשה יהיה לחזור אחרי ישיבה ממושכת בבית.

התקופה הזו היא הזדמנות טובה לחשב מסלול מחדש. מי שעוד היסס, התלבט, תהה או בכלל לא עשה כלום ושום דבר עם עצמו, לאורך קבלת דמי החל"ת, הנה ניתנה עוד הזדמנות לעשות סדר בחיים.

החיסונים הם צעד ראשון בחזרה לשגרה המוכרת שכל כך התגעגענו אליה. נכון, אי אפשר לכפות על אף אחד וגם בחקיקה זה לא יעבור, אבל וזה אבל גדול. יש אחריות אישית שכל צעיר וצעירה צריכים לקחת על חייהם.

חל"ת ומענקים לא יהיו פה לנצח (צילום:יונתן זינדל / פלאש 90)

מעבר להיבט הרפואי-בריאותי, צעיר שמבין את משמעות החיסון כצעד ראשוני בחזרה לעולם התעסוקה, לא יהסס ומיד יתייצב בתור לחיסון. 66.5% שחוסנו במנה הראשונה, הם עדות לכך. אך לא די.

מדינת ישראל הראשונה שנכנסה למבצע חיסונים וזה הישג גדול. בזהירות אפשר לומר שהקורונה עוד תישאר איתנו, ככל הנראה גם בשנה הקרובה, אלא שהפעם הודות לחיסונים, נדע לחיות ולהתנהל לצידה בצורה טובה יותר.

החזרה של הצעירים לשוק העבודה היא אחד ממנועי הצמיחה של הכלכלה. כך גלגלי המשק ינועו ולצעירים תהיה הזדמנות לחזור להיות פרודוקטיביים ויעילים יותר, מאשר לשבת בבית עם פיג'מה וחל"ת ביד.

החל"ת מתקרב לסיום ומי של ידע להיערך בהתאם, ולא יעשה את התאמות הנדרשות, יישאר מאחור. עכשיו זה הזמן של הצעירים לתת כתף ולקבל דקירה קלה (שתיים ליתר דיוק) כי החשיבות וההשלכות על עתידם גדולות לאין ערוך. אכפת לכם מהחיים שלכם? רוצים לחזור לעבודה? פשוט לכו להתחסן.

 

הכותב הוא פעיל חברתי ועובד סוציאלי בתכנית יתד לצעירים בסיכון – עיריית טירת-כרמל

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
...
אסף לוץ | 13-03-2021 20:59
זה המדריך שלי!!!!
2
אפשר לדעת מתוך כל המאומתים
אליעזר בית אל | 14-03-2021 21:24
לקורונה ,כמה שחיינים מתו מהנגיף הקטלני, לא בארץ, בעולם? צעירים יקרים, תתרחקו מהחיסון הזה כמו מאש, אל תהיו חלק מהמעבדה של פייזר, לכם הוא בודאי מסוכן ומיותר.
3
תתעוררו
מיכאל | 12-04-2021 10:21
בושה וחרפה!!! באיזה קלות דעת אתם כאתר, יחד עם כל התקשורת, מיישרים קו עקום כל כך עם גישתו המתועתעת של המיין סטרים של הממסד הרפואי והפוליטי במדינה, שלא ברור איך קנו אותם והם מכרו לנו שכל מי שנושא נגיף חולף הוא חולה שלא יקום חלילה בלי החיסון הגואל.... וכולם מתגייסים לדרבן אנשים בריאים עם סיכוי אפסי לחלות באמת לתת כתף ולקבל בסך הכול דקירה קלה... שתיים, תוך הדגשת האיום הכרוך באי ביצוע הפרוצדורה שנקראת בשם השקרי חיסון, שאם לא תתחסן לא תוכל להתפרנס!!! כאשר כל הסיפור הוא בעצם ניסיון מתוחכם ליצור תלות, בצריכת הזרקות חוזרות ונשנות של חומרים עלומים בידי חברות מסחריות שמעניין אותם בעיקר הכנסות, ויש שאומרים גם כוונות אחרות...שקיבלו אישור חירום לנוסחה של חומר שהציגו בחוזה עלום וחסוי ל-30 שנה!!! מה קרה לנו?! השתגענו?!! אם המדינה הייתה משקיעה עשירית ממה שהוציאה בטיפול ממוקד, רק במי שצריך היה לטפל בו, ובמקביל משקיעה את אותה השקעה בהסברה אמתית וטובה להנחלת מעבר לאורח חיים בריא לאוכלוסייה, היינו מקבלים הרבה יותר בריאות והרבה יותר חיסון טבעי לכלל האוכלוסייה ולא רק לקורונה, ולא היינו רצים לדרבן אנשים שיסכימו להזריק לגופם נוזלים זרים עם הרבה סיכונים אפשריים ארוכי טווח שכלל לא נבדקו ואשר מיותרים בעליל לגופם!! השתגענו?!!! במקום זה מנפחים את נתוני התמותה, ולאחר שהזיקו שנה שלמה בסגרים והגבלות לא הכרחיות בעליל, מהלכים אימים על ציבור שרוצה להישאר שפוי ולא לקפוץ כמו עיוור לניסוי במעבדה שיחייב אותו אחכ להיכנס למסלול של כרטיסיית חיסונים שלא הוכח שהם חיסונים באמת, ושאין בהם שום צורך בחשבון של סיכון סיכוי לגבי רוב רובה של האוכלוסייה!!! ואת זה אומרים מומחים רבים וגם ...השכל הישר!!! תתעוררו!!!