משרד הבריאות האמריקני: מחוסנים יכולים להיפגש בלי מסיכות

משרד הבריאות האמריקני: מחוסנים יכולים להיפגש בלי מסיכות

לפי המלצת המרכז האמריקני לבקרת ומניעת מחלות, אנשים שהתחסנו באופן מלא יוכלו להיפגש ללא צורך במסיכות או ריחוק חברתי - כל עוד הם לא בקבוצת סיכון. עם זאת, הומלץ להמשיך לעטות מסיכות במרחב הציבורי

המלצה בארה"ב: מחוסנים יכולים להיפגש בלי מסיכות
  חיסון לקורונה. אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

המרכז האמריקני לבקרת ומניעת מחלות (CDC) הודיע הערב (שני) על סדרת המלצות והנחיות לתושבי ארה"ב, בהם נקבע בין השאר כי אנשים שהתחסנו באופן מלא יכולים להיפגש אחד עם השני מבלי לעטות מסיכות וללא צורך בשמירה על ריחוק חברתי. עם זאת, הודגש כי מחוסנים עדיין צריכים להיות עם מסיכות במרחב הציבורי, וכן להימנע מאירועי התקהלות גדולים.

לפי המלצת מערכת הבריאות האמריקנית, אנשים מחוסנים יכולים להיפגש ללא מסיכות גם עם אחרים שאינם מחוסנים – כל עוד הם לא נמצאים בקבוצות סיכון למחלה קשה. בהנחיות הודגש כי המלצה זו תקפה גם לפגישות עם אנשים שנמצאים בסיכון נמוך להידבק בקורונה, כמו ילדים.

יש לציין כי ה-CDC מחשיב אדם כמחוסן באופן מלא רק שבועיים אחרי שהם מקבלים את מנת החיסון האחרונה הנדרשת – זאת בניגוד למשרד הבריאות בישראל, שדורש שבוע אחד בלבד. בחיסונים של פייזר ומודרנה נדרשות שתי מנות, כאשר המנה השנייה ניתנת לאחר 3 שבועות בחיסון של פייזר או אחרי 4 שבועות בחיסון של מודרנה. בחיסון של ג'ונסון אנד ג'ונסון, שאושר בארה"ב בשבוע שעבר, נדרש רק חיסון אחד.

עוד באותו נושא

מדהים: רק 3% מהחולים הקשים חוסנו בשתי מנות

"אנחנו יודעים שהרבה אנשים רוצים להתחסן כדי שהם יוכלו לחזור ולהיפגש עם האנשים שהם אוהבים" אמרה מנהלת ה-CDC, ד"ר רושל וולנסקי, בהצהרתה לתקשורת האמריקנית. "למרות זאת, אנחנו עדיין קוראים לכולם – כולל מחוסנים – להמשיך לעטות מסיכות, להימנע ממפגשים גדולים ולהתרחק פיזית מאחרים במרחב הציבורי".

לפי נתוני משרד הבריאות האמריקני, עד כה חוסנו בארה"ב כ-30 מיליון איש, המהווים כ-9 אחוז מאוכלוסיית המדינה. בתחילת השבוע נשיא ארה"ב ג'ו ביידן אמר כי הוא פועל לכך שכל אזרח אמריקני מעל גיל 18 יוכל להתחסן עד סוף חודש מאי הקרוב.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו