ביקורת סדרות: מותק בול באמצע • פולישוק פוגש את קן הקוקיה

ביקורת סדרות: מותק בול באמצע • פולישוק פוגש את קן הקוקיה

עשור אחרי ש''פולישוק'' עשתה את זה בגדול, היוצר שמואל הספרי חוזר עם פארודיה פוליטית חדשה בכאן 11 - "מותק בול באמצע" שמביאה בול את מה שהיינו צריכים לפני הבחירות

מותק בול באמצע: כשכאן 11 עשתה פארודיה מהכנסת
  צילום: בנימין נמרוד חירם

ביקורת סדרות: מותק בול באמצע (כאן 11)

כשאומרים את המילים פארודיה, קומדיה ופוליטיקה במשפט אחד, נזכרים כמעט אוטומטית ב"פולישוק".

סדרת הסאטירה של שמואל הספרי אשר עקבה אחר מעלליו של רובי פולישוק, השר לקידום חברתי (תפקיד שלמרבה האירוניה היה בדיוני במועד שידור הסדרה) ושהצליחה להציג את העולם הפוליטי בשילוב של גיחוך ותחכום. הסדרה, כידוע, הייתה להצלחה מרשימה ובהמשך גם עלתה לה גרסת התיאטרון.

(צילום: בנימין נמרוד חירם)

עשור אחרי, הספרי חוזר לזירה הפוליטית שהשתנתה מאז ימיו של פולישוק, ודי הפכה אם נהיה כנים, לגרסה פארודית משלה עצמה ולא חסרות סיבות לכך: מערכות הבחירות שהולכות ובאות כמו לחמניות בטאבון, מועמדים חדשים שמגיחים ונעלמים במהירות שבה הם צצים. הדלפות מבחילות, השפלות פומביות, ותקשורת צמאת דם שמעלה ומורידה כוכבים פוליטיים במהירות האור.

את כל אלה משלב הספרי בסדרה החדשה שיצר –"מותק בול באמצע".

מותק בול באמצע

ציון כללי

מדד
הצניעות

למה תכה
רעך

מי ומי
צופים

הסדרה, מגוללת את קורותיה של מותק מרדכי (גילי איצקוביץ), פליטת ריאליטי בת 24 שלוקה בכל הגינונים והסטריאוטיפים האפשריים של כוכבי ריאליטי שמזמן מיצו את דקות התהילה וההשקות שלהם. היא הפסידה בגמר "האח השורד הבא", וקיבלה במהלך בילוי בפאב הצעה להצטרף למקום לא ריאלי במפלגת "מרכז קיצוני" בשם "בול באמצע".



כעבור שנה, כשהיא עסוקה בהסדר חובות מול הבנק והוצאה לפועל, היא מקבלת שיחת טלפון מיועץ יו"ר המפלגה שמבשר לה כי הגיע תורה ברשימה וזאת לאחר ששלושה ח"כים מהמפלגה פורשים ממנה בנסיבות חשודות. בהחלטה של רגע היא מחליטה לקפוץ על ההזדמנות, וכשזה קורה, היא מגלה עולם שהוא הכול חוץ ממתוק.

בדרך להיות פוליטיקאית מיומנת תעבור מסלול חניכה פוליטי סיזיפי ובוגדני שיכלול את כל הקלישאות והאלמנטים שמאפיינים אותו.

(צילום: בנימין נמרוד חירם)

הסדרה מתהדרת באנסמבל מרשים של שחקניות ושחקנים ישראלים מובילים: גילי איצקוביץ, ענת וקסמן, אבי קושניר, יניב ביטון, קובי מימון, ליטל שוורץ, צחי הלוי, נעמי לבוב, משה אשכנזי, דנה דבורין ועוד.

אפשר לומר כי בהתאם לאקלים הפוליטי הנוכחי, פני הסדרה כפני העולם עליה היא מבוססת. אם ב"פולישוק" התיימרו להציג את המשחק בכסות מתוחכמת ומחוכמת כדי להמחיש את המורכבות והציניות של האקלים הפוליטי של אותה תקופה, הרי שהפעם הספרי הולך על כל הקופה ולא מנסה אפילו להעמיד פנים.

(צילום: בנימין נמרוד חירם)

הספרי, יוצר שחווה את העולם הפוליטי, ועוסק בו רבות, ממחיש בסדרה את עומק הסלידה שלו כלפי הזילות של הפוליטיקה והריאליטי על חיינו ואת התיעוב כלפי תרבות הסטורי והאינסטנט.

הדמויות בסדרה מושטחות וגרוטסקיות עד גיחוך ובמודע. העוזרת של יו"ר המפלגה עם הדיבור "הפרחי, יו"ר הסיעה הנרגנת והעצבנית, הכתב הפוליטי שימכור את אמא שלו תמורת סקופ ועוד דמויות אחרות ונוספות שמבטאות את זילותה של המערכת.

נוסף לכל אלה, ניתן למצוא בסדרה ביטוי לתופעות שמאפיינות את רוח התקופה – "צבא העוקבים של מותק" (פרפרזה ל"צבא האמת של שי חי"), תרבות השיימינג והסטורי וכמובן – הריאליטי.

(צילום: בנימין נמרוד חירם)

חרף השם שלה שיכול לתת את הרושם שמדובר בסדרה לילדים קטנים, הסדרה מתאימה לצפייה לכל הגילאים. היא קולחת, ממכרת, ובעיקר נגישה לקהל הרחיב וקל מאוד להתחבר אליה ולו מעצם היותה כל כך רלוונטית.

אם פולישוק הייתה עם נינוח של "איכות", הרי שכאן מדובר דווקא בסדרת פארודיה מובהקת שמציגה את כל מה שרע ומשוקץ בפוליטיקה הישראלית שבעוד שבועיים בדיוק תציין את סבב הבחירות הרביעי שלה בתוך שנתיים.

"מותק בול באמצע", ימים א' עד- ה', בשעה 21:15 ב-כאן 11 ובדיגיטל

תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
9 תגובות - 8 דיונים מיין לפי
1
הגירסה הנשית לפולישוק...
תמיר ???? | 08-03-2021 13:59
הגירסה הנשית לפולישוק
2
נתן את המכה...
אלכס מישבנקוב | 10-03-2021 17:21
נתן את המכה בפולישוק למה להרוס
3
סדרה להנדסת תודעה...
אבי | 14-03-2021 1:33
סדרה להנדסת תודעה ומציגה ש: א. המזרחיים אנאלפביתים. ב. החרדים גנבים. ג. הכנסת זה מקום מושחת והכל שם זה אינטרסים ולכן זה לא מקום רלוונטי (ככה מכשירים את החלטות בגץ) גישה שמאלנית טהורה ולא לחינם זה עלה לפני הבחירות
מי שלא...
עידן | 14-03-2021 12:58
מי שלא מבין את המציאות זה אתה. לצערנו הכנסת זה משחק אינטרסים ותו לא מתי בפעם האחרונה ראית שהפוליטיקאים דואגים לאזרחים? ישנו תחקיר של עובדה על הלוביסטים שמוכיח על קצה המזלג את הדבר. אני לא בעד השתלטות בגץ אבל צריך להישיר מבט למציאות
4
העתק מדויק של...
מאיר רפאל | 15-03-2021 12:01
העתק מדויק של פולישוק אבל ברמה ירודה מאוד אותם תפקידים מפולישוק עם תסריט משעמם בלחץ סדרה גרועה ביותר
5
אכזבה! העתק כמעט...
מאיר | 15-03-2021 12:04
אכזבה! העתק כמעט מושלם של פולישוק אך עם המון באגים, מה הואילו חכמים בתקנתם? סדרה משעממת תסריט גרוע וממש לא שנון
6
איזו אכזבה
צופה כמה | 16-03-2021 1:37
ממש התלהבתי להבטחה ואיזו נפילה !!! אחרי 10 דקות עברתי לערוץ אחר. איפה השטות הזו ואיפה פולישוק. תנו לי את זהו זה כדי למחות את הפשלה.
7
ואוו מה נסגר...
אני | 25-03-2021 19:33
ואוו מה נסגר אתכם. זה הרבה יותר טוב מפולישוק, ועל הדרך לומדים הרבה דברים שכנראה היינו צריכים ללמוד בשיעור אזרחות. תנו לזה צ'אנס מעבר לפרק הראשון.
8
צצצ ...
עעע | 21-04-2021 17:17
צצצ