אלעזר שטרן שותה ערק לראשונה ומסביר למה שת"פ עם הערבים זה לא כזה רע

אלעזר שטרן שותה ערק לראשונה ומסביר למה שת"פ עם הערבים זה לא כזה רע

אלעזר שטרן מגיע ל"הקשית" עם יונתן דובוב, מנסה ערק בפעם הראשונה ומסביר למה אין בעיה לשתף פעולה עם הערבים בהקמת ממשלה, וגם: מאוד כועס על פינדרוס, או יותר נכון: על הכנסת שנכנעת לפינדרוס וחבריו

הקשית: שטרן מתנסה בערק ולא פוסל את המשותפת
  אלעזר שטרן באולפן סרוגים. צילום: סרוגים

הכירו את "הקשית" – תכנית ראיונות חדשה בסרוגים בהגשת יונתן דובוב לקראת הבחירות לכנסת ה-24. האורח הראשון הוא ח"כ אלעזר שטרן (יש עתיד) שמנסה בפעם הראשונה ערק, מסביר למה הוא תומך בהקמת ממשלה תוך שיתוף פעולה עם הרשימה המשותפת ומותח ביקורת על המשקל הרב שמקבלות המפלגות החרדיות בקביעת סדר היום הציבורי במדינת ישראל.

על פסיקת בג"צ בנוגע לגיורים: "אני בעד בג"צ, יכול להיות שאם היינו יושבים פה בעבר ובג"צ היה מחליט שיש טלוויזיה בשבת היו אומרים 'וואו, חילול שבת, שבירת הסטטוס קוו'… רק בזכות בג"צ החברים החילונים שלי ושלך יכולים לראות טלוויזיה בשבת. זה נראה לך נורמלי שבמדינה כמו שלנו לא הייתה טלוויזיה בשבת?" אומר שטרן ומרחיב על הבעיה האמיתית לדבריו: "הכנסת נכנעת פעם אחרי פעם לחרדים הכי קיצוניים".

כששטרן אומר ש"הכנסת נכנעת לחרדים", הוא מדבר בין השאר גם על חברים במפלגת ימינה, כמו איילת שקד: "מה אכפת לי מה איילת שקד אוכלת בבית שלה? אכפת לי איך היא מצביעה. אם היא מצביעה עם החרדים – הלך עלינו".

"אצל ריבונו של עולם לא מקבלים יותר נקודות על מה שפינדרוס עושה מאשר להיות חיילת בקרקל ולהגן על העם היהודי. לא יכול להיות שמדינת ישראל הפקירה את מפתחות הכניסה לעם יהודי בידי חלק שחלקו מתנגד לקיום שלה".

אלעזר שטרן ויונתן דובוב מרימים צ'ייסר ב"הקשית" (צילום: סרוגים)

בהמשך, מתייחס שטרן לסוגיית הקמת ממשלת בתמיכת חברי הכנסת הערבים: "הם טובים לנתניהו, הסיעות הערביות, אני ראיתי את נתניהו ממנה עם בל"ד את מבקר המדינה שיעבוד אצלו ואצלם, מי שמינה אותו זה נתניהו ובלד" הוא מבקר את המגזר שמעניק יותר מדי חשיבות לסוגיית התמיכה הערבית: "אנחנו הציונות הדתית, כל מה שחשוב לנו זה אם מחמוד עבאס יתמוך או לא? זה שיש פה ראש ממשלה שמסית כל היום ומפרק את כל המוסדות החשובים של המדינה – זה לא אכפת לנו? שהוא משקר בעיניים, אין לנו דברים חשובים?"

בהמשך מותח שטרן שוב ביקורת על המשקל הרב לדבריו שמקבלות המפלגות החרדיות: "אתה חושב שפינדרוס יתן לילדים שלו להתחתן עם הנכדים שלי? כנראה שלא, אז למה שהוא יקבע עכשיו?"

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
9 תגובות - 6 דיונים מיין לפי
1
הבעיה זה לא אלעזר שטרן
אברהם | 07-03-2021 15:39
הבעיה זה שהוא גדל אצל בישיבות הדת הלאומית. נכון, גם מהישיבות החרדיות יוצאים כופרים, אבל הם כבר לא רואים בעצמם מייצגי החרדיות, שטרן רואה בעצמו מייצד הדלי, לא פחות מממשיך דרכו של הרב קוק. והראיה? באתרי הדלים הוא עוד מרואיין ומקבל במה להשמיע את תמיכתו ברפורמים ולומר שהקבה מעדיף את החיילת שהתגיירה ומחללת שבת משמירת השבת והדף היומי של פינדרוס. ואגב: אני לא מצביע לפינדרוס ומפלגתו, אפילו לא בכיוון, אבל יש גבול לכמה אפשר לעוות את התורה מר שטרן, אין לי בעיה שתהיה חילוני, אבל למה לעוות.
שטרן נולד...
מירי | 07-03-2021 16:38
שטרן נולד בבית דתי ולא יותר מזה. כל מה שהוא אומר מעיד שאינו דתי כלל או שהוא בכלל לא מבין מה זה להיות דתי. כיפת גרוש ושמירת שבת אינם קריטריונים לאדם דתי
שימו לב אפילו ברכת ''שהכל'' הוא לא אמר
מיהו שטרן? | 07-03-2021 16:22
נוכל נולד שטרן נוכל ימות שטרן. הוא הזיק לדתיים יותר משולמית אלוני ימח שמה
חחחח הרי בצבא קראנו לו ''השתיין הסרוג''
השתיין הסרוג | 07-03-2021 16:12
שימו לב תמיד בנאומים בכנסת הוא מתבלבל
2
שטרן הוא לא...
מירי | 07-03-2021 16:36
שטרן הוא לא דתי. חילוני עם כיפה פצפונת... מעולם לא היה ולא למד באף ישיבה. מעדיף חיילת בקרקל מאשר את הקבה בעיניו התורה מיותרת ויש להניח אותה בצד ולתת לבנות לעשות צבא בלי לדרוש שום תנאים לחיילת דתית. אדם שמבטל תורה ועבודה מצוות כנגד שרות צבאי הוא בעיני חילוני גמור.
3
אם הנכדים של...
אופטימי | 07-03-2021 17:25
אם הנכדים של שטרן ייצגו יהדות יותר אוטנטית מאשר הוא מייצג, לא נראה לי שפינדרוס יתנגד לנישואי צאצאיו עם צאצאי שטרן, בתקווה שחלילה לא יווצר מצב הפוך שצאצאי פינדרוס יתקרבו להשקפותיו השעטנזיות של השטרן הלזה.
4
בקיצור, הכיפה היא קישוט אצלו
נועה | 07-03-2021 17:35
העיקר המדינה
5
זה סתם בורות...
י | 07-03-2021 18:26
זה סתם בורות מה שכתבת הוא למד בישיבה השקפת עולמו שונה משלך אך בשביל לדון איתו אך תשקרי ותמציאי
6
לפעמים לא מבינים...
קובי | 07-03-2021 19:28
לפעמים לא מבינים שיצורים עלובים כמו שטרן הם לא שיכים לעם היהודי,הם שיכים לרפורמים שכל מגמתם היא עירבוב של ההלכה עים רפורמה,אתה מזרע של שתאי צבי ימח שמו,ולכן הלכתה שמאלה קיצון,וגם עים ערבים אין לך בעיה,תן גז גמד רפורמי,ומכוער,