אתר הבית של המגזר הדתי
דואר אדום
זמני היום

ח"כ אלעזר שטרן באולפן סרוגים: "שאף אחד לא יגיד לי שהוא ציונות דתית ואני לא"

בראיון לסרוגים מבקר ח"כ אלעזר שטרן (יש עתיד) את הניכוס שעושה ח"כ סמוטריץ' למגזר: "ציונות דתית שאכפת לה מיהדות מקרבת ולא מרחיקה - שתסתכל על העשייה של יש עתיד"

"שאף אחד לא יגיד לי שהוא ציונות דתית ואני לא"
  צילום: סרוגים

לאחר השקת הקמפיין לבחירות 2021 של מפלגת "יש עתיד" וגל הפיצולים במחנה המרכז-שמאל, אומר ח"כ אלעזר שטרן: "אני מאמין שהם יתלכדו יותר תחת לפיד מאשר כל אחד אחר". כמו כן הוא לא מוטרד מהעלייה של גדעון סער: " זה תופעה חדשה, וראיתם איפה בנט היה לפני 3 שבועות".

צפו בראיון המלא עם ח"כ אלעזר שטרן באולפן:

השאלה המרכזית – למה מחנה המרכז-שמאל לא מתאחד סביב לפיד?

"אני מניח שעוד נתאחד – לא יודע עם כל המחנה, אבל בטח חלקים ממנו. אנחנו עוד קצת זמן לפני סגירת הרשימות, יש לנו עדיין כחודש, ואנשים עדיין משחקים כדי למצב את מקומם למו"מ עתידי. אבל לא יהיו 10 רשימות בסופו של דבר. השאלה היא לא לגבי המפלגות הקטנות שלא יהיו בכלל, אלא לגבי המפלגות שברור שהן עוברות את אחוז החסימה – ואני מאמין שהם יתלכדו יותר תחת לפיד מאשר כל אחד אחר".

אמנם הייתה הצטרפות אחת של מרב כהן, היו גם פרישות – עפר שלח וחברי תל"ם. נראה שיותר יוצאים מאשר נכנסים למפלגת השלטון של האופוזיציה?

"צריך לומר את האמת – זה נכון שעופר שלח פרש ומרב כהן נכנסה, אבל בוגי לא היה ברשימה שלנו אף פעם. אנחנו כבר גדלנו והתבססנו, אם הוא רוצה לבוא להיות חבר ביש עתיד – הוא מוזמן. אני חושב שזה מה שהיה צריך להיות – הוא יושב איתנו בישיבות סיעה ורואה איך יש עתיד מתנהלת, אם הוא מבין שהוא צריך להיות חלק מזה אז הוא היה צריך להצטרף".

בכל הסקרים "יש עתיד" עדיין מאחורי הליכוד, סער, ובנט. 

"אני ראיתי סקרים אחרונים שהיינו אותו דבר כמו גדעון סער, אבל אותם סקרים הם סקרים עולים. גדעון סער זה תופעה חדשה, וראיתם איפה בנט היה לפני 3 שבועות ואיפה חולדאי היה לפני שבוע. כשאנשים מבקיעים החוצה ומביאים אור חדש יש להם הילה כזו, אבל כשמתחילים לשפוט עבודה, מצעים, אמירות, אז אנחנו יכולים לראות שאנשים יורדים בזמן שיש עתיד שומרת על עצמה ומתחזקת".

אתמול לפיד חשף את הלוגו החדש, ונראה שהקו המרכזי הוא חזרה לשפיות. איך זה בא לידי ביטוי במצע?

"צריך להוציא את ישראל מהקיצוניות של מלחמות על מוסדות השלטון, על בתי המשפט, המשטרה, הפרקליטות, ובמידה מסוימת גם על הצבא. יש נפילה בהערכת הציבור למוסדות הלאומיים, ואין לי ספק שזה קשור להסתה והתקיפה של נתניהו ואנשי הליכוד עליהם. כשאתה מסתער על מוסד שלטוני, חלק מהציבור הולך איתך – אבל כשמובילים עדר ומתכנן איפה לעצור, תמיד יהיו חלק שעדיין ימשיכו".

עוד באותו נושא

הלוגו החדש של יש עתיד: יאיר לפיד וזריחה


5

לרובנו עוברים בראש התמונות מהפריצה לקונגרס האמריקני, זה תסריט שעולה לך לראש שיכול לקרות בארץ? כי כרגע המקום שרואים את זה הוא בעיקר בהפגנות בלפור.

"אני רואה את זה יותר בהפגנות של נוער הגבעות, אבל לא בבלפור. ראש הממשלה מנסה ליצור תמונה כזאת, שהוא נכנס לבונקר כי נכנסו אליו הביתה ושברו לו את הרהיטים כמו שהיה בקונגרס. לצערי אני רואה זהות בהסתה, אבל לא במפגינים – רוב המפגינים הם מלח הארץ, אנשים מתמידים ששומרים על שפה. אכפת להם מהמדינה הזאת, והם עשו למען המדינה לא פחות מכל אחד מאיתנו".

אתם רוצים מבחינה פוליטית לייחס את המפלגה הזאת אליכם?

"אנחנו רוצים לייחס לעצמנו כמה שיותר ישראלים טובים – ובתוך המחאה הזאת יש הרבה מאד ישראלים טובים שאכפת להם, שרואים מה קורה למערכות החוק והשלטון במדינה. וודאי שאנחנו רוצים שיבואו איתנו, אבל אנחנו לא הולכים לנכס אלינו בני אדם".

המחאה נגד נתניהו בבלפור (צילום: נועם ריבקין פנטון/פלאש 90)

"בנט ושקד היו עם החרדים"

נכון לעכשיו אתה, אלעזר שטרן, הסרוג הבכיר ביש עתיד. יהיו עוד דתיים ברשימה?

"זה לא יעד, גם לא שלי. אני חושב שספירת הכיפות והדתיים לא נחוצה בצבא וגם לא בפוליטיקה. תסתכלו על העמדות שלנו – אם אתה אדם ציוני דתי, מעניין אותך אופייה היהודי של מדינת ישראל? תסתכל על המצע של יש עתיד ועל מה המפלגה נלחמת".

השאלה אם תנסו בבחירות להיאבק על האלקטורט הדתי-ליברלי, או שאין מקום לזה?

"אני לא יודע מיהן המפלגות האחרות שמציגות יהדות ליברלית מאחדת. ראיתי את ימינה מצביעים כמו חרדים. זה לא משנה המצעים – כל ההצבעות, מצירוף נשים לגוף הבוחר של הרבנות הראשית עד גיור ידידותי יותר, בנט ושקד היו עם החרדים ואפילו ביטלו החלטות ממשלה. אז לא משנה ששקד אומרת שהיא חילונית ושהם פתוחים – תסתכלו על ההצבעות שלהם. כך גם איתנו – אנחנו מפלגה מעורבת, תסתכלו על ההצבעות. בפוליטיקה מסתכלים על מה מרימים את היד. ציונות דתית שאכפת לה מיהדות מקרבת ולא מרחיקה – שתסתכל על המצע והעשייה של חברי הכנסת של יש עתיד, גם אלה שהולכים בלי כיפה".

שקד, בנט וסמוטריץ' (צילום: יונתן זינדל/פלאש 90)

בשבועות האחרונים יש הרבה התעסקות פנים מגזרית במפלגות, כשסמוטריץ' מנסה לייחס את הציונות הדתית למפלגה שלו. זה ראוי בכלל שלוקחים שם של מפלגה ומייחסים אותו לציבור רחב ומגוון, שאתה גם חלק ממנו?

"אני הייתי נעלב. אני לא סמוטריץ', יש לי יותר במשותף עם הרבה חברים במפלגה שלי מאשר איתו בקשר להרבה מאד דברים: איך נראית היהדות במדינה, איך נראה השבת, איך נראים גיורים או שירות בצה"ל. אני ציונות דתית, התחנכתי בציונות הדתית וגם הילדים והנכדים שלי במוסדות הציונות הדתית – ואני גאה על כך. אף אחד לא יגיד לי שהוא ציונות דתית ואני לא – ואני חושב שגם סמוטריץ' לא יגיד שהוא ציונות דתית יותר ממני. הסיסמאות שלו פחות עושות עלי רושם, אני מסתכל על המצעים, העשייה והחוקים".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
40 תגובות - 24 דיונים מיין לפי
1
לא הבנת! אומרים שאתה ולפיד עוקרי היהדות
אוריאל לוי | 12-01-2021 8:44
הלוואי והבעיה היתה שאתה רק לא חלק מהציונות הדתית. אתה חלק עם לפיד שמטרתו עקירת מוסדות התורה ועקירת 80% מההתיישבות. זה אנטי ציונות ואנטי יהדות. נשאר רק הכיפה המיותרת שיש לך על הראש כדי לרמות שאתה דתי.
למיסטר אהרנסון [שטרן] למדנו הכל משטרן
הבנת אהרונסון=שטרן | 12-01-2021 19:40
נאומי שטרן בכנסת נגד ביבי והימין. מזכירים את הנאומים בגרמניה ב1939
בסקר בכנסת: שטרן הח''כ המטונף ביותר
שטרן המטונף שר''י | 12-01-2021 19:38
ואנו מוסיפים. המטונף ביותר במדינה. איש אכזר
לוז'ינקה,אהבתי,מה משמעות...
בני | 12-01-2021 13:44
לוז'ינקה,אהבתי,מה משמעות המילה?
יהודים, די עם דיבורים כאלה!
אהרנסון | 12-01-2021 13:42
אני לגמרי נגד שטרן, אני חושב שהוא קרוב יותר לחילוני מאשר לדתי, וכש לציונות הדתית. אבל למה דבר בצורה מכוערת כזו? למה כמעט כל התגובות באתר הזה מלאות בהשמצה ולכלוך על יהודים? חברים, אנחנו רוצים להתחזק באהבת ישראל, אנחנו רוצים לעזור ולא להזיק זה לזה. הכתיבה במקומות כאלה היא זו שתהפוך שנאת חינם לאהבת חינם.
דו'ח: הפה המורעל ביותר בכנסת הנו של לוזי שטרן
הפה המורעל בכנסת | 12-01-2021 13:00
תמיד כששטרן עולה לנאום במליאה. 13 חכי''ם עוזבים במחאה את המליאה, כי מתחיל להסריח מהפה של לוזינק'ה שטרן. כך היינו קוראים לו בביה''ס. ובצבא קראנו לו ''המלשן-השטינקר''. פוייה של מהלך על 2
אים הוא...
קובי | 12-01-2021 10:24
אים הוא תומך בעוכר ישראל,ומישתלח בחרדים,ופה שמפיק קללות וצעקן,ולא ירא שמים,ומי שמיתחבר לרשע,סופו נופל גם במאכלים אסורים,בועל נידות,ומחלל שבת,ולדעתי היצור הזה לא שייך למחנה הוא מיתחזה,
כל כולו של שטרן בכנסת,הוא כדי לרמוס את הדתיים
שטרן=שטרמר | 12-01-2021 9:33
האם שטרן שומר שבת? האם הוא אוכל כשר?
2
סמוטריץ מייצג נאמנה...
חזי בן דוד | 12-01-2021 8:50
סמוטריץ מייצג נאמנה את פלח החרדלי הזניח בציונות הדתית שמנוהג על ידי כנופיית ערוץ 7 ומשלב באישותו את כל ערכי חרדלי הציונות הדתית: התנשאות , יהירות , זחיחות, שחצנות, פגיעה בשונה, שינאת האחר, פילוג אובססיבי על גבול החולני, רדיפת תקציבים , שפה ירודה פה מטונף ורצון עז לכבוד ושררה אין ספק שראשי חרדלי הציונות הדתית גאים בו ורואים בו ממשיך דרכם
3
יש רק עובדה...
סמוטריץ הרס את גוש הימין!!! | 12-01-2021 8:52
יש רק עובדה אחת פוליטית שאין עליה ויכוח, מי שהרס את הסיכוי להגיע ל61 במועד ג', זה מר סמוטריץ. במידה וסמוטריץ היה מצטרף לעוצמה והבית היהודי...ובנט היה רץ בנפרד/אפילו ביחד ברוח טובה. היה 61 לימין בוודאות של 100 אחוז.
נשארת בלי אף דגל. זה סופו של כל בלון
איזה דגל נשאר לך | 12-01-2021 10:34
מתוך אתר סרוגים בימים שערב ביצוע תוכנית ההתנתקות, ראש אכא דאז, אלוף אלעזר שטרן לביקור אצל ראש מועצת חוף עזה בנווה דקלים. על פי דיווח באתר ערוץ 7, מאז, בצאתו מהפגישה החלו נערים להתגודד סביבו ומנעו ממנו את המעבר לג'יפ הצבאי שבו נסע. על פי עדי ראייה, החל האלוף לפלס את דרכו אל הרכב באמצעות קת הרובה אותו נשא. גם לאחר שהצליח להגיע אל הרכב, המשיכו הנערים להתגודד סביב רכבו ומנעו ממנו את הנסיעה. בתגובה, הורה האלוף לנהגו, לנסוע דרך הנערים, כשהוא דורס את רגליהם של חלקם.
4
בצלאל סמוטריץ רימה...
ישראל בן שחר | 12-01-2021 8:55
בצלאל סמוטריץ רימה שנים את רשויות הצבא ! היה רשום כתלמיד ישיבה קיבל על שמו מלגת אברכים ממשרד הדתות ובשנים אלו עסק בכל מה שהזדמן לידיו ואף הגדיל לעשות והלך ללמוד תואר ראשון במשפטים בקריה האקדמית אונו בעודו מצהיר שתורתו אומנותו בזמן דחיית גיוס ! ורק בגיל 28 לאחר שסיים את התואר התגייס לשרות צבאי לתקופה הקצרה ביותר! אלו עובדות גם הוא לא מסוגל להכחיש אותם! זה לא ציונות דתית! זו רמאות דתית! אתר סרוגים תבדקו את העובדות האלו ותפרסמו אותם לציבור! הוא לא ראוי לשמש חבר כנסת ובטח שלא מטעם הציונות הדתית! אין מה להתווכח אלו עובדות שגם הוא עם כל הפה הגדול והמטונף שלו מעולם לא הכחיש!
5
אומרים שאני שייך לדת הספאגטי
אלי | 12-01-2021 8:55
מה זה אומר ? אתה מצויין בסיסמאות !!! אולי תסביר מה זה ציונות דתית ? לשים כיפה על הראש וזהו ? האם יש לך הסבר מה ההבדל בין יאיר לפיד ובינך ? גם הוא ציוני אמיתי וגם הוא טוען שהוא היהדות האמיתית.
6
אלעזר שטרן צודק
שלום | 12-01-2021 9:06
אני איש של סמוטריץ אבל אני מאמין שמפלגת הציונות הדתית חייבת לייצג את כלל מגוון הציונות הדתית. צריך לקיים פריימריז של כלל הציונות הדתית האורתודכסית החל ממימד ועד נעם כולל עוצמה יהודית. כל מי שהולך בדרך התורה אחרת אין למפלגה הזו זכות קיום
אבל שטרן לא שייך לאורתודוכסיה
ענת | 13-01-2021 13:39
הוא יותר רפורמי מיהודי
צודק, אבל תבין ששטרן הזה
דידי | 12-01-2021 10:10
מבקש לפרק את הציונות הדתית.......
7
ושוב הויכוח שלא נגמר...
מאיר | 12-01-2021 9:12
בכל המפלגות [חוץ מבלד] ישנם נציגים הטוענים בתוקף שרק מפלגתם מייצגת את ערכי הציונות הדתית. אז אולי המסקנה היא שאין דבר כזה ציונות דתית???
לצערי אתה...
נפתלי | 12-01-2021 9:47
לצערי אתה צודק
8
אני ציונות דתית. ואתה...
שלום | 12-01-2021 9:43
אני ציונות דתית. ואתה לא!!! (אתה סתם ממורמר...)
9
אתה זבל אנטי...
אלכס | 12-01-2021 9:51
אתה זבל אנטי יהודי
10
אתה לא דתי בכלל...
רם | 12-01-2021 10:12
אתה ניאו רפורמי בתחפושת. בדיוק כמו בורג. בכל דור יש לנו כמוך בייתוסים וצדוקים. מה זה יהדות מקרבת? מה תורה שעושים ממנה מה שרוצים? אין מצווה לקרב את התורה ליהודים אלא לקרב יהודים לתורה!
11
שטרן הוא הטיפוס...
דני | 12-01-2021 10:19
שטרן הוא הטיפוס הכי שנוא בקרב הסרוגים ובקרב הימין,הייצור הזה ניצמד לאוכל סוסים ומחלל שבתות,ומעודד הפגנות בשבתות,הכל בעידודו של החלאה הזה שהכיפה היא רק קישוט,תוריד את הכיפה נאלח וחסר תרבות איך אתה מעז להיתהדר בדת שאתה הסמל האנטי דת,גם גהינום לא יפיק לך רק כף הקלע לדראון עולם תיזכר
טיפשון ...
יגור | 12-01-2021 13:10
טיפשון
תגובה מגעילה...
חי | 12-01-2021 11:54
תגובה מגעילה כנראה אתה חרדלי מתנשא מהזרם של סמוטריץ וזלמן משינאי הדת והציונות הדתית
העלוב היחידי...
מנטור | 12-01-2021 11:19
העלוב היחידי כאן הוא אתה ובלי להכיר את ההורים שלך אני כבר מזהה שהשכלתם היא מתחת לממוצע,כי לתת ליצור כמוך לגדול ולהגיב כך,אומר שההשקעה היתה מינורית ולא מעמיקה כלל,אז עלובון בפעם הבאה שלא תהיה תיוולד להורים שפויים ולא עלובים כמוך,
, והציונות...
עלובי נפש ... | 12-01-2021 10:36
, והציונות הדתית לא ממלקקת את אחוריו של נתניהו ... שהוא כמובן לא שומר שבת , ולא אוכל כשר והרבה יותר גרוע משקר בלי הפסקה ...
12
גם אני אומר...
שלמה | 12-01-2021 10:28
גם אני אומר שאתה לא מייצג את הציונות הדתית.
13
נכון הוא הוא...
גדליה | 12-01-2021 11:42
נכון הוא הוא באמת ציונות דתית , אסל הוא עדין לא ציונות עם יראת שמיים , בעה יזכה לחזור בתשובה ליראת שמים אמן ואמן
לא רוצים...
בני | 12-01-2021 11:49
לא רוצים כמוהו אצלנו,ביבמות כתוב קשים גרים כספחת בעור,היצור הזה אפילו לא מיתקרב, ובמקום שבעלי תשובה כמוהו עומדים,אז כולם בורחים ביגלל הסירחון שרק הנשמה מזה,אדם שעובד בפתיחת סתימות בביוב הוא גם יכול לאכול ליד לא יפריע לו,אבל ירא שמים שמריח ריח רע הוא מיד זז מישם
14
אני ציונות דתית ואתה לא
דני | 12-01-2021 11:45
.
15
לא, אתה טיפשות שמאלנית
שישש | 12-01-2021 12:12
או דפיקות מולדת
16
העלוב מיש עתיד, שמכר נשמתו ללפיד, מטיף מוסר
חיים | 12-01-2021 12:52
שטרן ,הדתי מחמד מיש עתיד, מפלגה שמקדשת שם שמים ברבים ובמיוחד בזכות אדמורם לפיד, בחוצפתו כי רבה ,מטיף מוסר ,כחבר הציונות הדתית.אין יותר בושה.
17
עם כל הכבוד...
יגור | 12-01-2021 13:13
עם כל הכבוד לא כל כיפה סרוגה הוא ציוני דתי .כפי שלא כל כיפה שחורה הוא רב או חרדי .יש שוליים וסוטים בכל קבוצה . ציונות דתית היא לאום ארץ תורה עבודה ערכים . והוא קעקר של לפיד שההפך מהכל .
18
אתה בדרך לאברום...
ינון | 12-01-2021 14:42
אתה בדרך לאברום בורג. הוא מחכה לך.
19
אתה לא ציוני...
יואל | 13-01-2021 5:57
אתה לא ציוני ובוודאי לא דתי וספק בכלל יהודי ולא תצליח להפריד את הדת מהמדינה כי זו מדינת היהודים
20
מהי משכורתך והפנסיה שלך ?
אזרח | 13-01-2021 10:54
תגיד שטרן, האם המשכורת בנוסף לפנסיה התקציבית (אם אתה מקבל) שאתה מקבל מהקופה הציבורית, גבוהה יותר ממשכורתו של ראש הממשלה ?
21
הדת של אלעזר שטרן איננה הדת היהודית
אודי | 13-01-2021 13:38
אז מה לו ולציונות דתית שטרן שותף למפלגה אנטי דתית
22
אתה לא !!
ציונות דתית | 13-01-2021 22:17
ממש לא
23
שטרן אתה לא...
אבי | 14-01-2021 9:45
שטרן אתה לא ציוני דתי - מסיבה פשוטה , כדי להיות ציוני דתי, צריך להיות קודם על דתי , ואתה לפי איך שדיברת לרבנים ועוד ועוד , אינך מתנהג כמו דתי , כך שהכיפה הקטנטנה שלך לא מעניינת , אתה לא דתי .
24
אולי תסביר לנו...
לוי | 17-01-2021 6:53
אולי תסביר לנו איך אתה נמנה על הציבור הציוני דתי. בדגש על הדתי? האם עזרת למוסדות החינוך? להתיישבות? שמרת על קדושת השבת הנרמסת???דאגת כי חיילים דתיים יוכלו לשרת בצורה ראויה ללא בעיות צניעות? מה עשית כציוני דתי? הרמת, רק נלחת בכל הערכים האלו ועוד. אתה אדם נלעג ורופס. רודף כותרות.