פינדרוס באולפן סרוגים: "אם יהיה סגר בפסח - לא נשתף פעולה"

פינדרוס באולפן סרוגים: "אם יהיה סגר בפסח - לא נשתף פעולה"

לאחר ישיבת הסיעה הסוערת של יהדות התורה, ח"כ יצחק פינדרוס התייחס באולפן סרוגים לזעם הציבור החרדי: "אנחנו כבר מרגישים שמכוונים לסגר בפסח, הגיעו מים עד נפש". על חוק הגיור: "בהלכה אי אפשר להתפשר"

פינדרוס: "אם יהיה סגר בפסח - לא נשתף פעולה"

רגע אחרי ישיבת הסיעה הסוערת של יהדות התורה, ח"כ יצחק פינדרוס הגיע היום (רביעי) לראיון באולפן סרוגים והתייחס לזעם החרדי סביב המגבלות בחגים, וכן לסערה סביב אמירתו בנוגע לגיור בצה"ל.

"אנחנו רואים פעם אחר פעם שההחלטות המקצועיות לא מתחשבות במציאות של המגזר החרדי ופוגעות בו" אמר פינדרוס ביחס לאירועי שושן פורים. "ההחלטות מתקבעות בצורה שפוגעת באורח החיים שלנו, ללא התחשבות וללא הבנה – והם מכוונים גם לחגים. אנחנו כבר מרגישים שמכוונים לסגר בפסח, בגלל צרכים פוליטיים ואחרים – כדי לפגוע בדת".

לדבריו, "בכל חודש אלול לא היה סגר כשמספרי החולים עלו דרמטית, ואז חיכו לחגים. לא פותחים בתי כנסת, רק אחרי שפתחו את כל אירועי התרבות והמסחר והכל אמרו שאולי אפשר. אנחנו לא בקבינט הקורונה, ויש פה משהו שהוא לא נכון ואנחנו לא מסכימים עם איך שהוא עובד. הגיעו מים עד נפש, אם זה לא ישתנה לא נוכל לשתף פעולה עם ההחלטות האלה".

מה זה אומר שלא תשתפו פעולה עם ההחלטות?

"מאד פשוט – אנחנו לא נקבל את ההחלטות האלה. יש עובדות במערכות מול ראשי הרשויות ומולנו בנושא של תיאומים, אבל אם זה חד צדדי – שימשיכו לעבוד עם התקשורת. כשיש צורך להטיל מגבלות אז מדברים עם הציבור החרדי, אבל כשיש צרכים לציבור החרדי לא מדברים איתנו בגלל הלחץ של התקשורת".

למגזר החרדי יש ייצוג משמעותי בממשלה וכח פוליטי מול רה"מ, ובסוף אתם אומרים שלא תשתפו פעולה?

"אחד מהסיבות שאנחנו מותקפים בתקשורת זה בגלל שאנחנו נמצאים בממשלת ימין. רוצים לפגוע בנו, ודרך זה לפגוע בנתניהו – ואז זה נהיה מעגל שלם שבו נתניהו, השרים ואנשי המקצוע פועלים מפחד התקשורת. ראיתם את התחקיר שבוע שעבר – הוא היה שקרי לחלוטין, אבל זה גרם בסוף לכך שמקבלים החלטות שלא נותנים לאזרחים זרים שמרכז חייהם בארץ להיכנס לישראל, בגלל פחד מהתחקיר הזה. אם המערכת רוצה לשתף פעולה – היא צריכה לעבוד איתנו".

אז מה אתם תעשו? 

"אנחנו נתייעץ עם גדולי ישראל ונקבל החלטה על בסיס מה שהם יקבעו. אבל התחושה היא שהחלטות מתקבלות על בסיס צרכים תקשורתיים ופוליטיים, ולא על בסיס הצרכים שלנו. לא נמשיך לתת את הלחי השנייה. אם יחליטו על סגר מחר בבוקר, או בערב פסח, מבחינתנו לא נשתף פעולה בעניין הזה".

"בהלכה אי אפשר להתפשר"

בהמשך פינדרוס התייחס לסערה סביב נושא הגיור, זאת על רקע פסיקת בג"ץ לגבי חוק השבות וההתבטאות שלו אמש על גיור בצה"ל. לדבריו, "גיור הוא נושא דתי ולא חוקתי, לאומי או אזרחי. בנושאי דת, מי שצריך לקבל החלטות זה לפי ההלכה, ולא לפי לחץ או מערכת חוקתית כזו או אחרת. זה גם עונה לשאלה למה לא חוקקתם חוק 15 שנה – אנחנו נמנעים מהדבר הזה, כי זה לא מסתדר ביחד. כל חקיקה היא פשרה, ובהלכה אי אפשר להתפשר כי אין סמכות. רק כשמצמידים אותנו לקיר מחפשים פתרון".

עוד באותו נושא

בר מצווה לכלבים: יהדות התורה מסעירה את הרשת


14

"כשבג"ץ מחליט על גיור רפורמי וקונסרבטיבי, הוא מחליט שיהדות זה נושא חוקתי, ויש לנו בעיה עם התפיסה הזו" הוסיף. "אותו דבר לגבי גיורי צה"ל – אני לא אומר שכולם לא גרים, בסופו של דבר זה על פי ההלכה. גם הגיור הצבאי עבר הרבה תהפוכות, אבל בסוף הוא כפוף למערכת פוליטית. זה צריך להיות כפוף להלכה ולרבנות הראשית בישראל".

"בלי פסקת התגברות – נלך לאופוזיציה בשמחה וששון"

כשנשאל על היחסים בין יהדות התורה לליכוד וראש הממשלה נתניהו בעקבות המתיחות, פינדרוס אמר כי "אנחנו לא הולכים לשום ממשלה אחרת, אבל לא בכל מחיר. יש סדרה של תנאים שנעמיד כהצטרפות לכל ממשלה. השאלה שנשאלה היא האם נלך לממשלה אחרת, והתשובה לזה היא לא. אבל האם נלך לממשלה עם נתניהו – יהיה לזה דברים מאד ברורים".

"אם לא יעמדו בתנאים שלנו – אם חוק הגיור לא יתוקן, אם פסקת ההתגברות לא תיכנס, אם נושא מעמד בני הישיבות לא יסודר – נלך לאופוזיציה בשמחה ובששון" הבהיר בסיכום. "נתניהו יצטרך לשלם גם את המחירים שלו. המצב הזה שבו אנחנו סופגים על גבינו את ההסתה התקשורתית נגד נתניהו, שבו יהיו תחקירים שקריים נגדנו כדי לפגוע בו – כבר לא ניתן לזה את הלחי השנייה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
8 תגובות - 7 דיונים מיין לפי
1
מנהיג בקרב האוכלי חינםגם הציבור לא יתן לזה -
כל הכבוד לפינדרוס | 03-03-2021 17:27
ח,כ פינדרוס פועל כמנהיג החלטי,חושב,עושה סוף לחורבן המתמשך של המדינה,אף אחד לא עוקב ובודק,מה קורה פה?על אף שמאות רופאים הזהירו שהכל לא חוקי.צריכים עוד מנהיגים כמו פינדרוס,הציבור זקוק לכאלה כמו אויר לנשימה.
???? ממשיך...
פינדרוס יהיר ושחצן - וגס רוח | 03-03-2021 18:03
???? ממשיך להשתין עלינו מהמקפצה. מבזה את המדינה ומוסדותיה, ומצפצף על חוקיה. מסתבר שהוא ממש לא חושב שטעה כשקרא לחיילת גיורת שיקסע. גועל נפש.
2
פינדרוס הזה מדבר...
וואללה | 03-03-2021 18:01
פינדרוס הזה מדבר יותר מהר ממה שהוא חושב
3
חבר הכנסת פינדרוס,...
אני 2 | 03-03-2021 18:16
חבר הכנסת פינדרוס, חזור בך!!! על ערבות הדדית שהיא לא מגזרית בלבד, שמעת? על החלטות פוליטיות בנוגע למגיפה ולא החלטות של בריאותהציבור; שמעת?? על הרצון להתחבר גם ליהדות העולם; ולקבל גיור גם אם הוא שונה במעט והתקבל בצהל, שמעת??? אם לא אז; עיניים להם ולא יראו,אוזניים להם ולא ישמעו, אף להם ולא יריחון.
4
פינדרוס זה שם...
פין ודרוס | 03-03-2021 19:43
פינדרוס זה שם יהודי נשמע לחלוטין שם של גויים פין ודרוס קצת מפחיד
5
מדהים שציבור שעושה...
בהחלט | 03-03-2021 20:30
מדהים שציבור שעושה טקסי פטר חמור מעיז להעיר לרפורמים על בר מצווה לכלבים
6
ביבי וההבטחות שלו....
נמאס כבר | 04-03-2021 7:38
ביבי וההבטחות שלו. בליל הסדר הקרוב נשב כולנו יחד. חושב שהוא פרסומאי.
7
כאילו שבלי הסגר של פורים היו כן משתפים פעולה
שמויגר | 05-03-2021 2:07
כאילו שבלי הסגר של פורים היו כן משתפים פעולה?! וכאילו אם לא היה סגר בירושלים בפורים לא היו מנסים לפרוץ אץ הסגר של פסח וכאילו עד פורים היתה ציות מלא ללא שום יותא מן הכלל לכל הנחיות הבריאות לקורונה כאילו שהמוסדות לימוד לא למדו בפול טיים ברוב המגזר החרדי ברוב הזמן בגלל מילה אחד של ר' חיים או/ו נכדו כאילו אם רצו להגיע להסכם םפינדרוס וחברים שלו לא פצצו את ההסכם בהודעה לתקשורת שלא נציית ונפתח את הלימודים ללא שום אישור וללא שום פעולה של שמירה על בריאות התלמידים וכאילו לא פעלו ללא אחריות כל תקופת הקורונה: בהתחלה כאילו שלא הסבירו להם מספיק אחר כך מצאו להם כל הזמן למה בכאילו מפלים אותם בחופש הגדול כאילו יש הפסדים למפעילי הקייטנות אלול שחייבים ישיבות בגלל השטייגן של אלול תשרי למה דווקא בחגים אחרי החגים למה תלמידים אחרי התלמידים, למה לא מאשרים חתונות אחרי זה , למה מכניסים לארץ רק דרך וועדות וכבר מצאו להם עוד מסצר לקבור את הנזהרים מקורונה, סגר פורים שכאילו הפלו חרדים ועוד מאיים מי הוא בכלל ואת מי הוא מייצג?? החרדים? לא, הם לא רוצים אותו הוא מייצג את עצמו ולכן, הגישה אליו צריך להיות, 1. משפטי כמו לאזרח רגיל מן השורה שקורא להמרדה 2. כאזרח שמסכן חיי אדם ומסוכן לציבור