אין תחבורה ציבורית לירושלים? מאות צועדים ברגל לכיוון העיר

אין תחבורה ציבורית לירושלים? מאות צועדים ברגל לכיוון העיר

פקקי ענק בדרך לירושלים, לאחר שהמשטרה מנסה למנוע הגעה של חוגגים לבירה. דיווחים על מאות נוסעים שהורדו מהסעות ועושים את דרכם ברגל לכיוון ירושלים

author-image
אין תחב"צ לירושלים? מאות צועדים ברגל לכיוון העיר
  צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

לאחר ההחלטה של הממשלה ביום שישי על סגירת התחבורה הציבורית לירושלים וממנה בשושן פורים, במטרה למנוע הגעה של חוגגים, המשטרה פרסה מחסומים בכבישים המובילים לירושלים ופקקי ענק נרשמים בהם.

לפי הדיווחים, עיקר התנועה נראית בכביש 443, ציר בר גיורא ואיזור עין חמד. במשטרה קראו לציבור להישמע להנחיות והוראות השוטרים ולהימנע ממעשה זה, הדבר מהווה סכנה ממשית הן לצועדים והן למשתמשי הדרך.

ההגבלות שאישרו השרים כללו גם איסור על הגעה של הסעות מאורגנות לירושלים. החריגה היחידה היא לטובת הסעות עובדים והסעות למוסדות חינוך ורווחה שפעילותם כן מותרת.

מחסום משטרתי על כביש 1. צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

בשל כך עוצרת המשטרה אוטובוסים ומיניבוסים בדרך לעיר, ולפי הדיווחים, חלק מהנוסעים עוזבים את כלי הרכב וצועדים רגלית לכיוון הבירה, כאשר הם הולכים על הכביש עצמו.

יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני בתגובה להחלטה ההזויה של ביטול התחבורה הציבורית לירושלים: "התנהגות חסרת הגיון לחלוטין של הממשלה, לא ראיתי שעשו דברים דומים במקומות אחרים בארץ, יש שנהנים לפגוע בציבור החרדי ואחרי כן אפילו לדבר נגדו".

אדלשטיין: "החיסון לא מספיק במציאות של הפרות"

שר הבריאות יולי אדלשטיין התייחס הבוקר (ראשון) לאירועי הפורים שהתקיימו במהלך סוף השבוע ברחבי הארץ, זאת בניגוד למגבלות הקורונה ובצל הסגר הלילי שהוטל בשלושת הימים האחרונים. בדבריו הזהיר כי ההתקהלויות הנרחבות שנרשמו עלולות להביא לעלייה בתחלואה.

"מעל 8 מליון חיסונים ניתנו למעל 3 מליון איש שכבר מחוסנים. ביממה האחרונה בוצעו 28 אלף חיסונים. אבל זה לא מספיק במציאות של הפרות, מפגשים ומסיבות" הזהיר אדלשטיין. "חייבים להתאפק. אנחנו יכולים להיות בסוף המאבק".

בתוך כך, דו"ח אמ"ן שהתפרסם בסוף השבוע קבע כי מקדם ההדבקה הארצי עומד כעת על 0.99 וממשיך לעלות – דבר שמעיד על בלימת הירידה בתחלואה. כתוצאה, במשרד הבריאות מעריכים כי יצטרכו לשקול מחדש את הצעדים הבאים לפתיחת המשק, כדי להימנע מהגעה לסגר נוסף.

כזכור, אמש דווח כי המשטרה פיזרה מספר אירועים ומסיבות שהתקיימו בניגוד להנחיות משרד הבריאות – בראשם אירוע המוני בשוק הפשפשים ביפו שבו התקהלו מאות בני אדם. במהלך האירוע ביפו המבלים, שהגיעו ברובם עם תחפושות, התקהלו בצפיפות בסמטאות השוק הצרות, כשהם עם משקאות ואוכל שלקחו בטייק-אווי.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
הטענה בשאר הערוצים שהיא עושה סלקציה לחרדים
משה | 28-02-2021 15:44
וזה נעשה ללא סמכות. ראוי לשנות את הכותרת, כי אם זה נכון זה חמור מאוד. (גם אם כוונתיהם טובות)