בדרך למפעל חיסונים? מנהיגי אירופה יגיעו לישראל - סרוגים

בדרך למפעל חיסונים? מנהיגי אירופה יגיעו לישראל

קנצלר אוסטריה וראש ממשלת דנמרק יגיעו בשבוע הבא לביקור בישראל, על מנת לדון בהקמה של מפעל חיסונים ותרופות בארץ. זאת על רקע המגעים עם פייזר ומודרנה לשיתופי פעולה וייצור חיסונים באופן מקומי

author-image
בדרך למפעל חיסונים? מנהיגי אירופה יגיעו לישראל
  (צילום:דוד כהן /פלאש 90)

בדרך לייצור חיסונים בישראל? קנצלר אוסטריה סבסטיאן קורץ וראש ממשלת דנמרק מדה פרדריקסן יגיעו לביקור מדיני בישראל בשבוע הבא, זאת על מנת לדון בהקמה של מפעל חיסונים ותרופות בארץ. על פי ההערכות, הקמת המפעלים אמורה לספק לשלוש המדינות עצמאות גדולה ברכישה ובייצור של חיסונים.

בדיונים הללו מגיעים על רקע המגעים של ישראל עם חברות פייזר ומודרנה להקמת מפעלים מקומיים בישראל. זאת במקביל להסכם שנחתם לאחרונה עם פייזר, לפיה ישראל תספק לחברה נתונים רפואיים-סטטיסטיים של המתחסנים, באופן חשאי ומבלי לפגוע בפרטיותם, כדי לבחון את השפעות החיסון על אוכלוסיות שונות.

אמש מנכ"ל פייזר, אלברט בורלה, נשאל לגבי מבצע החיסונים הישראלי במהלך ראיון לרשת NBC ואמר כי "ישראל היא המעבדה העולם". למדנו הרבה דברים ממבצע החיסונים שלהם, ואנחנו ממשיכים לנתח את זה" אמר בורלה. "אני מאמין שישראל הפכה למעבדה של העולם כרגע, כי הם משתמשים רק בחיסון שלנו והם חיסנו חלק מאוד גדול מהאוכלוסייה שלהם". יש לציין כי ישראל משתמשת גם בחיסונים של מודרנה כיום, בניגוד לדבריו.

"מבצע החיסונים של ישראל מהווה הדגמה נהדרת ליתרונות של החיסון הזה" הוסיף וציין. "מה שראינו הוא שהיעילות של החיסון לפי המידע בעולם האמיתי גדלה כל רגע, אחרי החיסון השני. כלומר יש הבדל ביעילות החיסון בין 7 ימים אחרי החיסון השני ל-14 ימים אחריו, והיעילות אחרי המנה השנייה משתווה ואף עוקפת את מה שראינו בניסויים הקליניים".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
הגיע הזמן שמדינות אירופה יתעסקו בבריאות
באמת | 27-02-2021 19:04
ולא בהאשמת היהודים בקיבוש.
2
מפעל זה לפועלים,...
זה טוב??? | 27-02-2021 19:23
מפעל זה לפועלים, כמו במדינות עולם שלישי. הידע והמחקר הם החשובים, והם כולם בידי האמריקאים. ברצותם, יחלקו איתנו, וברצותם יעמידו תנאים.
3
מחקר ופיתוח שמעת...
קורונאי | 28-02-2021 9:36
מחקר ופיתוח שמעת על זה? וחוץ מזה יכולת לייצור חיסונים זה דבר שלא היה עד כה במדינה... אפילו את הסיום הישראלי תכננו לייצר בחול
4
סחתיין על ביבי...
צוחק כל הדרך לבנק | 28-02-2021 21:14
סחתיין על ביבי והקופון שגוזר לעצמו בפייזר איש עסקים ממולח ליהודים ראש לעסקים וכסף שייצא לעסקיו