קריאת המגילה
בשל ההגבלות הצפויות על המניינים, ומצד שני החיוב המוטל על כולם לשמוע את המגילה, מכורח המציאות יהיו מניינים בשעות שונות. ולכן:
אדם שמתפלל בליל פורים ושומע את המגילה במניין בשעה הרגילה – אסור לו לאכול עד שישמע את המגילה.
אדם שמתפלל ונאלץ בשל מגבלות הקורונה לשמוע את המגילה במניין מאוחר יותר – יכול לאכול דברים קלים (קפה, ומעט מזונות) לאחר צאת הכוכבים, אך לא סעודה (גם אם אינו אוכל לחם).
מי שאין לו אפשרות להיות במניין בשעה הרגילה, כגון מי שנכנס למשמרת בבית חולים, ואינו יכול להמתין מלאכול עד שישמע את המגילה, יכול להתפלל ערבית ולקרוא את המגילה מפלג המנחה (16:25). ותפילת מנחה יתפלל לפני פלג המנחה. ויאכל רק לאחר צאת הכוכבים (17:51), לאחר שיחזור על קריאת שמע.
תרמו כבר עכשיו מתנות לאביונים שיגיעו 'בו ביום' – לחצו כאן >>
בקריאת מגילה של היום, יש לקרוא את המגילה רק לאחר הנץ החמה (06:12). ובשעת דחק גדולה אפשר לקרוא מעמוד השחר (05:10). העומס במשלוחי מנות, אינו נקרא שעת הדחק לעניין זה.
מי שבבידוד יכול לשמוע את המגילה דרך החלון או דרך הדלת. אך לא דרך הטלפון או בזום.
מי שנמצא בבידוד, ויש לו מגילה כשרה, אך אינו יודע לקרוא באופן מדויק – יכול לקרוא לעצמו, ויוצא ידי חובה בקריאה זו.
מי שקורא את המגילה שלא במניין לא יברך "הרב את ריבנו".
משלוח מנות
אין לעשות שום דבר המנוגד לשמירה על נהלי משרד הבריאות לטובת שמחת פורים, כמבואר ברמ"א סי' תרצו. ולכן אין להיכנס לביתו של אדם, כדי לתת משלוח מנות, ויש לעטות מסיכה (רפואית) על הפה והאף בכל מפגש שכזה. וכמו כן אין להזמין מישהו הביתה לשתות.
כדי למנוע אי-נעימויות וכדי לשמור על זהירות, נכון וכדאי לתת משלוח מנות בשנה זו שמורכב ממוצרים קנויים וארוזים. או לפחות לעטות מסיכה בזמן הכנת המשלוח.
מסיבות אלו, וגם מפני שמדובר בערב שבת, נכון למעט במספר משלוחי המנות.
סעודת פורים בערב שבת
יש להתחיל את סעודת פורים לפני חצות היום (11:50 בערך) מפני כבוד השבת, ויש לסיים אותה מספיק מוקדם, באופן שיאפשר להתכונן לשבת כראוי, ובאופן שיאכל האדם את סעודת השבת לתיאבון. בפרט אם שתה קצת מעבר לרגיל (ואין להשתכר, כידוע).
==

מה דעתך בנושא?
0 תגובות
0 דיונים