לאחר מותו: פרס בראשית מכבד את הרב יונתן זקס - סרוגים

לאחר מותו: פרס בראשית מכבד את הרב יונתן זקס

שלושה חודשים לאחר מותו, קרן פרס בראשית הודיע על הנצחת הרב יונתן זקס ז"ל באירוע הוקרה שיתקיים בלונדון בנובמבר. הרב זקס היה מועמד לפרס השנה - אך נפטר בזמן ההצבעה

לאחר מותו: פרס בראשית מכבד את הרב יונתן זקס
  (צילום: יגאל סיידלר)

קרן פרס בראשית הודיעה היום (רביעי) על כוונתו לכבד את הרב יונתן זקס ז"ל, שהלך לעולמו בנובמבר האחרון. הרב זקס היה חבר בוועדת הפרס מהשקתו ועד שנת 2015.

כהוקרה לתרומתו האדירה של הרב זקס לעולם היהודי, קרן פרס בראשית יערוך אירוע מיוחד לזכרו. האירוע יתקיים (בכפוף למגבלות הקורונה) ב-14 במאי בלונדון, מעט אחרי יום השנה הראשון למותו. בכירים רבים בבריטניה צפויים להשתתף באירוע.

עוד באותו נושא

בתו של הרב זקס: "לא הייתי מוכנה ליום הזה, יקח זמן"


3

"כמו רבים ברחבי העולם, אנו עצובים מאד על מותו בטרם עת של הרב זקס" אמר סטן פולובץ, מנכ"ל קרן פרס בראשית. "אף אחד בעולם לא היה מוכשר יותר ביכולתו להסביר את היהדות ליהודים ולא יהודים כאחד. הרב זקס תמיד הדגיש את העקרונות היהודים של צדק, מוסריות, וסובלנות. נכבד את זכרו בהוקרה למפעל חייו שתשמר את מורשתו האינטלקטואלית והרוחנית לדורות הבאים".

הרב יונתן זקס שימש כרב הראשי של בריטניה משנת 1991 ועד 2013. במהלך חייו זכה להכרה עולמית כרב ומורה של ערכים יהודים, פילוסופיה ושיח בין דתי. כמו כן שימש כיועץ לראשי הממשלה בבריטניה ולבית המלוכה הבריטי.

בשנה שעברה קרן פרס בראשית הציע בפעם הראשונה לציבור לבחור את המועמדים לפרס – והרב זקס זכה במאות קולות. כתוצאה הוא נכלל ברשימת המועמדים הסופיים לקבלת פרס בראשית בשנת 2021. מותו הגיע 3 שבועות לפני סיום קמפיין ההצבעה, אחרי שכבר זכה בעשרות אלפי קולות מיהודים ברחבי העולם. בסופו של דבר, במאי הקולנוע סטיבן ספילברג נבחר כזוכה בפרס השנה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו