בג"ץ על ניגוד העניינים של נתניהו: "אי אפשר להתחמק"

בג"ץ על ניגוד העניינים של נתניהו: "אי אפשר להתחמק"

שופטי בג"ץ קיימו דיון על ניגוד העניינים של ראש הממשלה נתניהו, לאחר שהוא סרב לקבל עליו את ההסדר אותו גיבש מנדלבליט בטענה כי הדבר נעשה ללא סמכות. השופטים התמקדו בבלימת מינוי עמית איסמן לתפקיד פרקליט המדינה

author-image
בג"ץ על ניגוד העניינים של נתניהו:"אי אפשר להתחמק"
  מארק ישראל שלם/פול

בית המשפט העליון דן היום בשבתו כבג"ץ בעתירת התנועה לאיכות השלטון בעניין ניגוד העניינים של ראש הממשלה נתניהו כתוצאה ממשפטו המתנהל בימים אלה בבית המשפט המחוזי בירושלים.

היועמ"ש מנדלבליט התנגד בתחילה לקיום דיון בעתירה, אך שינה את עמדתו לטובת העותרים לאחר שנתניהו הודיע כי קביעתו של מנדלבליט מה הם התחומים בהם הוא נמצא בניגוד עניינים – נעשתה בחוסר סמכות.

עוד באותו נושא

"הודאה שלא היה אישור לפתוח בחקירה נגד נתניהו"


5

הדיון בבג"ץ החל בנושא מינוי עו"ד עמית איסמן לתפקיד פרקליט המדינה הקבוע, בהתאם לוועדת האיתור שהקים אבי ניסנקורן כשהיה שר המשפטים, ומעורבותו של השר אמיר אוחנה בעניין.

נציגו של ראש הממשלה נתניהו, עו״ד מיכאל ראבילו, טען כי השר אוחנה, אותו מינה נתניהו להחליף אותו במקרים בהם סמכותו מתנגשת עם האינטרסים האישיים שלו, יכול להחליט שלא להביא את המינוי של איסמן לסדר היום של הממשלה כיוון ש"זה לא ראש הממשלה".

סגן נשיאת בית המשפט העליון, השופט חנן מלצר, העיר בתגובה לדבריו של ראבילו כי טענתו "מחזקת את הצו על תנאי בעניין השר אוחנה כשלוחו של נתניהו", אותו ביקשה התנועה לאיכות השלטון בכדי למנוע מאוחנה הנחשב למקורב לנתניהו להחליף אותו במקרי ניגוד עניינים.

הרכב השופטים, בראשות הנשיאה אסתר חיות, התעכב על בלימת מינוי איסמן כפרקליט המדינה, אך ראבילו לא ידע האם הייתה בעניין בלימת המינוי מעורבות של נתניהו דרך אוחנה. השופט מלצר אמר לראבילו כי עליו להשלים את הנתונים בימים הקרובים.

מלצר הדגיש כי "אנחנו נמצאים במצב מיוחד. קיבלתם על עצמכם התחייבויות ואי אפשר להתחמק מהן".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
14 תגובות - 8 דיונים מיין לפי
1
איכה הפכה לזונה קריה נאמנה?
פסח | 18-02-2021 12:49
איך אנחנו כציבור ירא שמים נותנים יד לשחיתות הזו ???
כנראה שהציבר...
ארז | 19-02-2021 7:31
כנראה שהציבר הסרוג לא כל כך ירא שמיים. כאשר הוא מקדש שוב ושוב אדם מושחת , גנב ומקבל שוחד , רק כי הוא מאפשר להם לגנוב סוסים יחד (הזרמת תקציבי ענק לתנחלויות וכו') אז לא מדובר ביראי שמיים כלל. והעיקר לא לפחד. גם מהאל ותורתו.
2
זה לא בגצ,...
חנן | 18-02-2021 12:56
זה לא בגצ, זה הפך להיות השירותים הציבוריים של ירושלים,לא מאמין לאוכלי החינם שם,הם לא יקבעו לרוב בעם את מי ימנו ואת מי לא ימנו,מתחיל לעלות להם השתן לראש לגוזלי הקופה הציבורית,כל אחד של גורף כל חודש 186,000 שקלים משכורת עים כל ההטבות ועבודה כל הזמן אנטי העם,ואנטי הימין,לא ימשך הביזיון הזה נעשה מאמץ להעביר את הרוב בימין וליסגור את המועדון של הגזלנים האלה וליבדוק אפשרות העמדתם לדין על עיוות דין, בקרוב השיבה שופטינו כבריאשונה,
, ולדעתך...
עיניים להם ולא יראו. הבעייה היא שגם לא ייראו. | 18-02-2021 13:32
, ולדעתך זה תקין שנאשם בפלילים קובע מי יהיה פרקליט המדינה שאחראי על ניהול המשפט שלו ? כמה שטופי מוח ניתן להיות .....? מעבר לשקריך על משכורות השופטים והשינאה העיוורת שלך אליהם - שכל ישר, ממש לא מתגלה מתגובתך.
3
ב"ה
א | 18-02-2021 14:02
אתר סרוגים חייב ? לנסות לטנף לצופיו תודעה עם תעמולה ססטית
, אז...
סנאטור מקארתי | 18-02-2021 21:38
, אז ככה : מערכת המשפט, התקשורת, הצבא, המשטרה - כולם שמאל קיצוני ? מה, למשל, לגבי הרופאים בבתי החולים ? המורים בבתי הספר ? הסוחרים בקניונים ? הם בסדר ? עוברים את מבחן הנאמנות שלך ?
מערכת המשפט...
דודי | 18-02-2021 21:26
מערכת המשפט והתיקשורת צמרת צהל והמשטרה הפכו לארגוני שמאל קיצוני אנרכסטים אוכלי ממון של קרנות מזהומות
4
הכתובת כתובה על קירות בג"ץ - נבצרות
יאיר | 18-02-2021 16:41
בית המשפט לא יכול לשחק ראש קטן ולהתעלם מהכתובת הענקית שכתובה על קירות בית המשפט הגבוה לצדק כבר חודשים - ניגוד העניינים החריף של נתניהו בלתי אפשרי ובית המשפט צריך לפסוק שהיועמש צריך להוציא את נתניהו לנבצרות.
עד מתי...
משולם אורן | 19-02-2021 18:08
עד מתי תחיו מתחת לשקר הבחירות הדמוקרטיות ? הן בהחלט כאלה עד שמקימים גועליציעה וקונים שלטון בכסף ציבורי . כל הימין יודע זאת ומנצל את שתיקת המרכז שמאל . אם כך כל הימין מושחת לא רק אלה שמוכרים ואלה שקונים שלטון בכסף ציבורי בבחינת חטא על פשע ואחר כך דואגים לפמפם תודעה שיקרית שכל העם בחר בבחירות דמוקרטיות .הגידו לי אנשים מושחתים האם באמת חושבים אתם שאנחנו אנשי רק לא ביבי מטומטמים וחסרי דעת ?
.. מתוק.. יש...
איתי | 19-02-2021 0:05
.. מתוק.. יש בחירות בעוד כחודש.. שם תפעיל את הקשרים שלך..
5
לא מבין את...
מ | 18-02-2021 22:23
לא מבין את בית המשפט העליון מה ההתערבות הזו. נמאס. מנדבליט בניגוד עניינים עם הימין
6
ומנדלבליט לא בניגוד...
ומנדלבליט? | 18-02-2021 22:29
ומנדלבליט לא בניגוד עניינים?? הוא גם התובע וגם פושע. צדק צדק תרדוף ...
7
נתניהו עושה קרקס...
אני | 19-02-2021 5:18
נתניהו עושה קרקס מהדמוקרטיה במדינת ישראל. ביביביזיון!!!
8
תוכן פוגעני!!! לא עושים...
אני | 19-02-2021 5:19
תוכן פוגעני!!! לא עושים צנזורה באתר הזה?!!!