אחרי 6 שנות מחקר: כרישה סנפירתנית זוהתה מול חדרה - סרוגים

אחרי 6 שנות מחקר: כרישה סנפירתנית זוהתה מול חדרה

אחרי שש שנים של מחקר, צוות חוקרים של אוניברסיטת חיפה זיהה ותייג אתמול לראשונה כרישה סנפירתנית. עד היום תוייגו 19 כרישים זכרים. לכרישה הוצמד הכינוי נמשים

אחרי 6 שנות מחקר: כרישה סנפירתנית זוהתה מול חדרה
  הכרישה נמשים (חזי שוחט)

רגע לפני הסערה הגדולה ולאחר שש עונות של מעקב אחר כרישים במוצא המים החמים של תחנת הכוח אורות רבין בחופי חדרה, צוות חוקרים מתחנת מוריס קאהן לחקר הים מבית הספר למדעי הים באוניברסיטת חיפה זיהה ותייג אתמול לראשונה כרישה סנפירתנית.

"עד היום תייגנו 19 כרישים סנפירתנים זכרים בשש עונות מחקר בחדרה ואתמול לראשונה במסגרת המחקר שלנו תייגנו כרישה סנפירתנית נקבה. לסנפירתנית היה דגם נקודות ולכן בחרנו לה את השם "נמשים", אמר ד"ר אביעד שיינין, ראש תחום טורפי העל בתחנת מוריס קאהן לחקר הים של אוניברסיטת חיפה.

כפי שפרסמו חוקרי אוניברסיטת חיפה בשנים האחרונות, התופעה של התקבצות כרישים במים החמים בתקופת החורף בחופי ישראל – חדרה, אשדוד ואשקלון – היא תופעה ייחודית ומסקרנת שלא מתרחשת במקומות אחרים דומים בעולם. עד כה, צפו החוקרים בשני מיני כרישים בחדרה: כרישות (נקבות) עפרוריות וכרישים (זכרים) סנפירתנים.

הכרישה נמשים (חזי שוחט)

עוד באותו נושא

מדהים: עשרות כרישים סמוך לתחנת הכוח בחדרה • צפו:

כך שהכרישה "נמשים" היא הסנפירתנית הראשונה שהצליחו החוקרים לזהות ולתייג בחדרה וכעת הם מעוניינים לבדוק האם ישן כרישות נוספות, או שאכן הופעתן של  סנפירתניות היא נדירה בקרב הכרישים שמתקבצים מול חופי חדרה. במידה ואכן מדובר בהופעות נדירות ינסו החוקרים להבין כמובן מדוע זה קורה.

"הכרישים הסנפירתנים נמצאים בסכנת הכחדה בים התיכון ומשמח לחקור אותם בישראל במסגרת מחקר אקולוגי ארוך טווח על אוכלוסיות הכרישים, מרמת ה-DNA, מדדי דם, חברת החיידקים שלהם, מצב רבייתי ועוד. הכרישה נמשים קיבלה תג אקוסטי שמאפשר לנו לבחון את התנועה שלה לאורך חופי ישראל ולבדוק האם היא תחזור לאזור זה גם בשנים הבאות והאם הימצאותה באזור היא תופעה יוצאת דופן", אמר ד"ר שיינין.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו