משפט נתניהו| שופט העליון דחה את מתווה הסנגורים - סרוגים

משפט נתניהו| שופט העליון דחה את מתווה הסנגורים

מתווה הסנגורים לשחזור השיחות המחוקות של עד התביעה המרכזי בתיק 4000, אילן ישועה, נדחה על ידי שופט העליון שהכריע לטובת הפרקליטות - כי הליך השחזור כולו יתקיים במשרדי התביעה

author-image
משפט נתניהו| שופט העליון דחה את מתווה הסנגורים
  צילום מסך, לע"מ

שופט העליון יוסף אלרון דחה היום (שלישי) את המתווה שהציגו הסנגורים של בני הזוג אלוביץ' לשחזור הקלטות השיחות שנמחקו על ידי עד התביעה המרכזי בתיק 4000, אילן ישועה.

כידוע, ישועה מחק שיחות אותן הקליט בטלפון ייעודי, ממנו העביר כמאה קבצי אודיו לחוקרי תיק 4000. משום מה, ישועה החליט למחוק למעלה מ-20 שיחות עם גורמים מרכזיים במסגרת התיק, בהם הנאשמים ואחד מעדי המדינה. לעמדת הסנגורים, יתכן ושיחות אלה סותרות את הקו המפליל אותו מתווה ישועה ביחס להתנהלות בתיק 4000.

עוד באותו נושא

משפט נתניהו | זה פירוט השיחות שעד התביעה מחק


73

הסנגורים דרשו כי יינתן להם לנסות ולשחזר את השיחות בעצמם, לאחר שהפרקליטות טענה כי כשלה בכך, אך הפרקליטות סרבה. בית המשפט המחוזי לא אישר את ניסיון השחזור, אך בערעור לבית המשפט העליון השחזור אושר.

לאחר מכן, התגלעו מחלוקות בין הסנגורים לפרקליטות לגבי המתווה בו ישוחזרו השיחות. הסנגורים דרשו לאפשר להם להעתיק ממכשיר הטלפון של ישועה את הנתונים הקשורים לשיחות המחוקות, וכי הם יעשו בחומר שימוש בניסיון השחזור. הפרקליטות התנגדה למתווה, ודרשה כי ההליך כולו יתבצע במשרדיה.

כאמור, השופט אלרון דחה את המתווה שהציגו הסנגורים, וקבע כי הליך השחזור כולו יתבצע במשרדי הפרקליטות. בהחלטתו כתב אלרון: "כפי שהבהרתי בהחלטתי, על המשיבה לאפשר למומחים מטעם המבקשים לפעול לשחזור האמורות, אולם זאת כאמור, "במשרדי רשויות החקירה ובפיקוחן"".

"בהתאם לכך, הרי שבהיעדר הוראה אחרת, המומחים מטעם המבקשים אינם רשאים להעתיק את תוכן מכשיר הטלפון לשם שחזור השיחות באתר אחר. אם המאמצים לשחזור השיחות יישאו פרי, תעמוד לרשות המבקשים האפשרות לפנות לבית המשפט המחוזי בבקשה מתאימה לקבלת החומרים".

במהלך הדיון האחרון במשפט, פרקליטתה של איריס אלוביץ', עו"ד מיכל רוזן עוזר, תקפה את הפרקליטות על התנהלותה, ובפרט בעניין שחזור השיחות שנמחקו: "זה כמעט מרגיש כאילו מישהו יושב וצוחק עלינו וזה לא מצחיק אותנו. אנחנו לא יכולים שיגלגלו אותנו בהליכי סרק".

"אין החלטה, ישימו לב כבודכם (השופטים, א"ב), אין החלטה של איזה ערכאה שדוחה את עמדת המאשימה שהמאשימה מכבדת אותה. כל החלטה שדוחה את עמדת המאשימה זוכה לפרשנות יצירתית מאוד מאוד מאוד, שלא נאמר בלתי אפשרית, שהיא מרוקנת אותה מתוכן. כך לגבי המסרונים, כך לגבי התמלילים וכך לגבי הטלפון של אילן ישועה".

לפני כשבוע, מערכת סרוגים פרסמה לראשונה את פירוט השיחות שנמחקו על ידי ישועה ואותן הסנגורים מעוניינים לשחזר. בסך הכל מדובר ב-21 שיחות: נמחקו אחת עשרה שיחות עם הנאשמים בתיק 4000; שבע עם איריס אלוביץ' וארבע עם שאול אלוביץ'.

בנוסף, נמחקו שמונה שיחות עם עד המדינה ניר חפץ. שתי שיחות נוספות שנמחקו היו עם עד התביעה שי חייק שהיה דוברו של נתניהו, ועם עד התביעה אבי אלקלעי עורך וואלה בתקופה הרלוונטית – שיחה אחת עם כל אחד מהם.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
8 תגובות - 8 דיונים מיין לפי
1
חמודים אתם. אבל מדובר במשפט אלוביץ.לא נתניהו.
גם שונאים חיבים לדיק | 16-02-2021 11:32
.
2
לא היה ספק,הם...
מוני | 16-02-2021 13:11
לא היה ספק,הם רוצים את הרשעתו בכל מחיר,כי יודעים שהגליוטינה על צוארם של כל השופטים הארורים הללו,שהם מכתיבים לרוב המוחץ בעם את האג'נדה השמאלנית נגד רצון העם,היום שלכם מיתקרב, והוא יהיה בוער כתנור שכולכם תושלכו לתוכו לתמיד,
3
שופט בגצ הוא...
נמרוד | 16-02-2021 22:28
שופט בגצ הוא חלק בלתי נפרד מהפרקליטות והוא מנסה להכביד על הסנגוריה על מנת שניתן יהיה לצמצם את הביזיון של הפרקליטות בהגשת כתב אישום מחורר, שיקרי ובזוי.
4
אמון הציבור במערכת...בדיחה...
פקיד טיפש | 17-02-2021 3:04
אמון הציבור במערכת...בדיחה עלובה של שלטון החוק המתנשא והמנותק שחושב ובטוח שהוא מעל החוק
5
המושחתים האמיתיים נמצאים...
איזק | 17-02-2021 6:03
המושחתים האמיתיים נמצאים בפרקליטות ובמערכת המשפט.אחד שומר על השני.תיקים תפורים ומתפוררים
6
כל התוצרים מהטלפון...
שניידר מורן | 17-02-2021 8:18
כל התוצרים מהטלפון של אילן ישועה אינם קבילים במשפט. ברגע שהתגלה שנמחקו שיחות ובוצעו פעולות סינון - כל החומר פסול. יש 5 תנאים לקבילות של הקלטות. החומר הזה לא עומד בשלושה תנאים מתוך החמישה.
7
אינני מבין. אין...
צדיק | 17-02-2021 16:29
אינני מבין. אין שופטים בישראל? ממה הם פוחדים? הכל צריך להיות שקוף . אם כך הדבר. צריך להקים גוף שיפוטי אחר . וכל תושב יבחר אם להשפט בגןף המשפטי העכשווי המסואב הזה. או לבחור בגוף שיפוטי נקי מניגוד עניינים. למשל הפרקליטות בבת עינה של הגוף המסואב הזה. וזהו . נגמרו משפטי הצדק בישראל.
8
כבר היה מי...
יצחק | 17-02-2021 18:36
כבר היה מי שאמר שאין סיכוי שיתנהל לנתניהו משפט חייבים להפסיק את ציד המכשפות הזה