פרשנות | למה הפעם נתניהו צריך להסכים להגיע לעימות?

פרשנות | למה הפעם נתניהו צריך להסכים להגיע לעימות?

האסטרטגיה של נתניהו ברורה: התעלמות מסער ובנט ומיקוד "הקרב" מול לפיד. אחרי המופע המוצלח בחדשות 12, הוא צריך בהחלט לשקול לעשות את הדבר שהוא נמנע ממנו שנים: עימות בחירות. יש לו רק מה להרוויח

author-image
למה הפעם נתניהו צריך להסכים להגיע לעימות?
  צילום: חיים צח - לע"מ ומרים אלסטר - פלאש 90

דבר אחד הוכיח בנימין נתניהו בהגעה שלו לראיון באולפן חדשות 12: הוא לא התעייף. גם בבחירות רביעיות תוך שנתיים, הוא מגיע עם סכין בין השיניים ומוכן לעשות הכול כדי להשיג לו את הניצחון המיוחל.

בדרך כלל נמנע נתניהו מהתייצבות לראיונות, בטח בפורמט של שידור חי, שלא מאפשרות לו שליטה על הנעשה או כל אפשרות לעריכה. נכון, שבוע שעבר הוזמן בועז גולן מחדשות ערוץ 20 לראיון במעונו של ראש הממשלה אבל קשה לקרוא למה שהיה שם ריאיון עיתונאי אמיתי.

אתמול, אצל יונית לוי, ראש הממשלה הוכיח שוב שהוא יודע לענות בצורה מהירה וחדה, לשבות את הצופים. גם מתנגדיו, יודו כי המופע שלו אמש היה מוצלח.

וזה מחזיר אותנו לשאלת עימותי הבחירות.

נתניהו לא מוכן לקחת חלק באירוע כזה כבר שנים ארוכות. למעשה העימות האמיתי האחרון שבו הוא לקח חלק היה במערכת הבחירות של 1999. מול נתניהו התייצב רק יצחק מרדכי, ממפלגת המרכז אך המועמד המרכזי שהתמודד מולו, אהוד ברק, נמנע מהשתתפות. כמובן שאז עוד הייתה בחירה ישירה לראשות הממשלה וכיום המצב שונה.

שבוע שעבר יצא יו"ר ימינה, ח"כ נפתלי בנט בקריאה לנתניהו לבוא לעימות. כמובן שנתניהו אפילו לא הגיב לכך, ובכלל האסטרטגיה שלו הוא להתעלם ממתחריו מימין, ולהפנות את תשומת הלב לכיוון שמאל, לעבר יאיר לפיד. המטרה ברורה: ימין מול שמאל, הקרב המועדף על נתניהו וכזה שצפוי להביא תחת כנפיו קולות ימין מפוחדים מעליית השמאל לשלטון.

גם אתמול בראיון בחדשות 12, הקפיד נתניהו לצייר את יאיר לפיד כיריבו המרכזי, וניכס תחתיו את בנט וסער שהולכים להמליך אותו לראש ממשלה.

במצב כזה, נתניהו רק ירוויח

ולכן הפעם, ואולי בניגוד למקרי העבר, יש לראש הממשלה אינטרס להסכים לעימות בחירות טלוויזיוני מול לפיד. נכון לפיד איננו גנץ והכושר הרטורי של לפיד הוא מצוין אבל נתניהו הוא אשף טלוויזיוני. ובכל מקרה זה מצב של WIN-WIN מבחינתו.

כי אם הוא יהיה טוב מלפיד, הוא יוכיח שהוא המנהיג הגדול מכולם, שאוכל בלי מלח כל יריב שיציבו מולו.

עוד באותו נושא

נתניהו: בן גביר לא יהיה שר, לא אשען על הערבים


25

אבל גם לו יצויר שלפיד יצליח להתעלות עליו ולגרום לנתניהו להיראות פחות טוב, הרי שנתניהו יוכל להשתמש בזה למשוך חזרה עוד קולות ימין שאבדו לו – הוא יוכל שוב להגיד שהשמאל מתחזק וזה הזמן לשנס מותנים והתכנס תחת הליכוד, כדי להציל את המחנה: "ליכוד אחד גדול מול כל השמאל", כמו שאוהבים להגיד שם.

לנתניהו אין מה לפחד הפעם מהתייצבות מול המצלמות ומול יריבו לפיד. לשניהם יש בהחלט מה להרוויח, וגם לנו, המצביעים. מופע של דמוקרטיה, של הצגת עמדות, של חידוד תפיסות עולם.

מי יודע, אולי זה גם יחזיר את העניין והאמון במערכת הפוליטית השבירה שלנו.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
8 תגובות - 8 דיונים מיין לפי
1
ביבי עשה ליונית...
אלי | 16-02-2021 10:45
ביבי עשה ליונית לוי שיעור ביוגה המנחה רקדה על הכיסא. ביבי נהנה
2
ממש ניצחון
מישהו | 16-02-2021 11:04
מנהיג זחוח שנראה מבסוט על החיים באולפן, כשאלפים מתו ומאות אלפים איבדו את הפרנסה. אבל היי, אנחנו הכי טובים בעולם (לא, אנחנו ממש לא) גועל נפש
3
זחוח ויהיר
שחר | 16-02-2021 11:40
נתניהו היה זחוח ויהיר ויונית לוי לא הצליחה לעמוד מולו ולא הצליחה להוציא ממנו תשובות משמעותיות לשאלותיה. הוא לא ענה במפורש לגבי האם יפעל לביטול משפטו וגם בנושא התקציב לא התיחס לכך שהוא בחר לפרק את הממשלה בלי להעביר תקציב ב2021. הוא גם לא ענה איך ינהל מדינה מספסל הנשאמים ורק הראה שהוא חושב שיש לו כוחות על ובשעה הוא יכול לעשות מה שאדם רגיל כמו יאיר לפיד לא יעשה בחייו, אמירה מגאלומנית שמראה שיש לנתניהו תפיסת מציאות מעוותת ומסוכנת. יהירות כזו אצל דיין הובילה לאסון מלחמת יום כיפור.
4
איך יודעים שביבי משקר? הוא פותח את הפה.....
אמממ | 16-02-2021 11:51
איך יודעים שביבי משקר? הוא פותח את הפה..... מדהים שיש עוד אווילים שמאמינים לו. שיהיה גיבור על הבדואים בנגב
5
מול לפיד זה...
נו באמת | 16-02-2021 12:04
מול לפיד זה סבבה. השאלה אם סער ובנט מסכימים שלפיד הוא המועמד שלהם..
6
כשעימתה אותו עם המציאות ולא עם הסרט שהוא
מופע מוצלח? | 16-02-2021 12:54
חי בו הדבר היחיד שהיה לו לומר זה נה נה נה נה נה . מביך ומביש. פשוט בושה. בושה לעם ישראל שזה המנהיג שעומד בראשו
7
מכל הפוליטיקה הקטנה...
קורח ועדתו | 17-02-2021 13:08
מכל הפוליטיקה הקטנה שכתבת, הבנתי שביבי איש פחדן. פוחד אפילו מאדם ללא בגרות. אבל ביבי פוחד יותר מהשקרים שהוא שיקר לבוחריו כל השנים, ולכן הנאשם בשוחד, רמאות ובגידה בעם לא יופיע לעימות. הוא ישלח אולי את רגב, מיקי זהר או אפילו את אמסלם שיצווחו במקומו.
8
נתניהו מנהיג ענק...
יוני | 19-02-2021 13:10
נתניהו מנהיג ענק יחיד בדורו, כל המתמודדים מולו הם גמדים אל מטל ענק. ובסוף עם ישראל בוחר במנהיג האיכותי ביותר זה כל כך פשוט. עם ישראל בוחר בו בגלל שהעם יודע שהוא משרת את עם ישראל בצורה הטובה ביותר.