ביקורת סרטים: "פייק מפורסמים" (HBO) 

נדמה כי ככל שהכוח והערך של הרשתות החברתיות נוסק לממדים עוצמתיים, מבהילים ודמיוניים – כך, בהתאמה, מתהווה לו בהדרגה ז'אנר חדש בתחום הדוקו: "הבה ונחבוט".

העיסוק בז'אנר בזה מאוד פשוט: הוא נועד להראות את הכיעור והפייק של תעשיית הרשתות החברתיות במגוון היבטיה ובוטיה השונים, השקריים והמגוונים.

העיסוק והטיפול בתחום הזה החל עוד בעשור הקודם, "הרשת החברתית", סרטו העלילתי המצוין של דיוויד פינצ'ר, הראה את נסיקתו המטאורית של צוקרברג, מייסד פייסבוק, ואת ההסתבכות שבאה לאחר מכן. זה נגמר בגלובוס הזהב ובאוסקר.

(צילום: מתוך יוטיוב HBO)

כיום, כמעט עשור לאחר מכן – צוקרברג הוא הפרסונה המשפיעה והחשובה ביותר בעולם, והאיש שאחראי לתכנים שהילדים שלכם, וגם אתם, רוכשים ונחשפים אליהם כמעט בכל רגע נתון בחייכם.

בשנה האחרונה עלו מספר תוצרים מעניינים שהיטיבו להראות את כיעורה של התעשייה הזו. השניים הבולטים והמעולים שבהם הם: "הייטר", ו"המקרה השערורייתי של פסטיבל fyre". לקלחת הזו מתווסף מהשבוע הדוקו החדש של HBO "פייק מפורסמים".

*אזהרת צניעות: הסרטון מכיל לבוש חשוף*