"בית משותף", המטה חילוני של הבית היהודי החליט להיאבק בתופעה שעושה שמות במערכת הכשרות בישראל: המשגיחים הנעלמים. במסעדות ובבתי אוכל רבים, משגיחי הכשרות שאמורים לפקח על הנעשה במטבח נעדרים שעות ארוכות ממקום עבודתם, ומפקירים את הציבור שומר המצוות המקפיד על קלה כבחמורה.

● מצטרפים לפייסבוק של סרוגים ונשארים מעודכנים כל הזמן

במסגרת המאבק בתופעה, השיק המטה החילוני את ה'מלשינון' – קו טלפוני באמצעותו יהיה ניתן לדווח על כשלי כשרות במסעדות ובבתי עסק. כך מדווח העיתונאי יהודה שלזינגר בישראל היום.

במטה החילוני הבטיחו כי כל מידע שיגיע לקו, יועבר מידית לטיפולו של משרד הדתות.

לא מדובר רק בהיעדרות ובזלזול מצד משגיחי כשרות. במקרים רבים, משגיחי הכשרות והרבנים המקומיים דורשים תשלום גבוה עבור השירות שהם מספקים.

עוד מציינים במטה החילוני כי יש משגיחי כשרות הדורשים את שכרם במזומן, דבר המנוגד לחוק. יש גם תלונות הנוגעות לסוג המוצרים שמשגיחי הכשרות דורשים לרכוש. מדובר במוצרי מהדרין, היקרים פי ארבע ממוצרים בכשרות רגילה.

לתלונות למשלינון, התקשרו למסר 052-8736395