נתניהו: "אסור לנו להיכנס לשאננות, אחרת יגבה חיים" - סרוגים

נתניהו: "אסור לנו להיכנס לשאננות, אחרת יגבה חיים"

בפתח ישיבת הממשלה לגיבוש מתווה היציאה מהסגר, ראש הממשלה התייחס להקלות שהחלו הבוקר והזהיר: "אסור להיכנס לשאננות, אחרי זה יגבה חיים. רק התחסנות תוביל לפתיחת המשק״

נתניהו: "אסור לנו להיכנס לשאננות, אחרת יגבה חיים"
  (צילום: אוליבר פיטוסי\פלאש 90)

לאחר ההקלות הראשונות שהחלו הבוקר (ראשון), שרי הממשלה התכנסו כעת לישיבה נוספת שבה ידונו על המשך אסטרטגיית היציאה מהסגר השלישי. בדיון צפויים להחליט גם על פתיחה חלקית של מערכת החינוך החל מיום שלישי הקרוב.

בפתח הישיבה, ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס להקלות וקרא לציבור להמשיך להקפיד על ההנחיות וללכת להתחסן. "התחלנו הבוקר יציאה מודרגת מהסגר. אסור להיכנס לשאננות, אחרי זה יגבה חיים" אמר בדבריו. "אני מבקש מכולם לפעול באחריות, גם אם מתחסנים להמשיך ללבוש מסכות. גם מבוגרים וגם צעירים. רק התחסנות תוביל לפתיחת המשק״.

לדבריו, "היעד שלנו הוא לחסן 95% מבני ה-50 ומעלה. במקביל, אסור לנו לפעול בשאננות. מצפה שכולם יקפדיו על הכללים. לכו להתחסן – גם הצעירים". נתניהו הוסיף כי הממשלה תדון היום גם בפתיחת מערכת החינוך: "נקבל החלטה מושכלת וזהירה".

שר הביטחון בני גנץ הוסיף ואמר כי הוא "שמח על הדברים שנפתחו הבוקר. צריך להמשיך לפתוח, אבל באחריות. אפשר למצוא את השפה המשותפת, במיוחד בחינוך לגיל הרך. אני קורא לאנשים להתחסן, זה המפתח שלנו להמשיך ולפתוח את המשק בהתאם לתו הסגול והירוק".

"השאיפה שמלונות, מכוני כושר ועוד יפתחו, אבל אנחנו צריכים שאנשים ימשיכו להתחסן" הוסיף וקרא. "חשוב שכל משרת ציבור, מורים, רופאים, סוחרים, כל מי שמגיע באינטראקציה על קהל אחר, יתחסן. רק ככה נוכל לפתוח באחריות את המשק".

עוד באותו נושא

הסגר נגמר אך התחלואה גבוהה. אמ"ן: "צפויה עלייה"

כאמור, בישיבת הממשלה צפויים לגבש מתווה לפתיחת מערכת החינוך בהמשך השבוע. על פי ההצעה של משרד הבריאות, בערים ירוקות וצהובות ייפתחו מוסדות החינוך לגיל הרך, וכיתות א'-ד' ו-יא'-יב', שיחזרו ללימודים ביום שלישי הקרוב. בערים כתומות ואדומות – צבען שלרוב הערים בארץ – מוסדות הגיל הרך וכיתות א'-ד' יחולקו לשתי קבוצות וילמדו יום כן יום לא, כאשר הלימודים יתקיימו במרחב הפתוח.

ההחלטה, שתחול גם על כיתות יא'-יב', התקבלה לאחר שבפני השרים הוצגה התחזית המטאורולוגית לפיה מזג האוויר השבוע יהיה נאה ותתאפשר למידה בחוץ. עם זאת, בהמשך דווח כי ייתכן ומשרד הבריאות יאשר לפתוח פעוטונים לילדים בגילאי 0-3 בכל הארץ, ולא רק בערים הירוקות והצהובות.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו