האם ראוי להקים ועדת חקירה ממלכתית לפרשת הצוללות?

האם ראוי להקים ועדת חקירה ממלכתית לפרשת הצוללות?

בבסיס השאלה האם ראוי להקים ועדת חקירה ממלכתית לפרשת הצוללות עומד שיקול הזמן. האם הוועדה שתקום אכן תחקור בממלכתיות, או תהווה ניסיון סיכול פוליטי נגד נתניהו?

author-image
האם ראוי להקים ועדת חקירה לפרשת הצוללות?
  תומר ניוברג/פלאש90

קיימת דרישה להקים ועדת חקירה ממלכתית שתטפל לעומק בסוגיית פרשת הצוללות, שמסעירה חלקים לא קטנים במדינה. רק היום בג"ץ קיים דיון בעתירת התנועה לאיכות השלטון כי בית המשפט יורה ליועמ"ש מנדלבליט לפתוח מחדש את חקירת פרשת הצוללות, ולחקור במסגרתה את ראש הממשלה נתניהו.

נשאלת השאלה האם בכלל ראוי להקים ועדת חקירה ממלכתית לפרשה אשר נבדקה על ידי היועץ המשפטי לממשלה, הוגשו בה כתבי אישום, והוחלט לא לחקור את ראש הממשלה נתניהו?

עוד באותו נושא

האופציות של נתניהו: האם הוא יקבל חסינות מבג"ץ?


19

לעמדתי, כאשר יש פרשה שמסעירה את המדינה, גם אם לכאורה אין בה כלום – כדאי בכל זאת להקים וועדת חקירה ממלכתית שתבדוק את הטענות. אם אין בהן כלום, כך יקבע בכל מקרה.

הרי ממה יש לפחד, אם אין ממש בטענות? למה להשאיר מדינה לוטה בערפל, כאשר אין ידיעה אמיתית לגבי אמיתות הטענות הנשמעות – גם אם הן מפי בכירים בעולם הביטחוני.

וועדת חקירה נועדה לחקר האמת, לא לסיכול פוליטי

וכאן נכנס ה'אבל'. הפסיקה מסתכלת בהמון תחומים על השאלה 'למה עכשיו, למה דווקא עכשיו, מי מרוויח מזה, מה הנזק שיכול להתרחש מהעיתוי'?

כשעונים על שאלה זו, חייבים לקחת בשיקול את המצב הפוליטי הרעוע בשנים האחרונות, ואת הניסיונות להוריד את נתניהו מהשלטון. אמר את זה היום בני בגין בצורה ברורה, כבר לא מדובר בשאלה איזה שלטון נכון למדינת ישראל – העיקר שנתניהו לא יהיה בשלטון.

כאשר מקימים ועדת חקירה, זה בכדי לרדת לחקר האמת ולהוריד את הלהבות בציבור – לא בכדי לחסל פוליטית ראש ממשלה. בעת הזאת נראה כי כל ועדה שתקום תהיה צבועה פוליטית, עיינו ערך הניסיון הכושל של גנץ לחקור את פרשת הצוללות דרך משרד הביטחון.

עקרונית, הקביעה שהפרשה לא נחקרה לא נכונה. בדקו את הפרשה, חקרו אותה, העמידו אנשים לדין – אך אללי, לא את נתניהו. אגב, במאמר מוסגר, שימו לב לשם הפרשה; תיק 3000 – שמסתדר בנוחות עם סדרת תיקי 1000, 2000 ו-4000 נגד ראש הממשלה.

אם מאמינים למנדלבליט של 'משפט נתניהו', איך לא מאמינים למנדלבליט של 'פרשת הצוללות'?

יש כאן פרדוקס קל: אם מאמינים למנדלבליט בעניין הגשת כתב אישום נגד נתניהו על שלושה מתיקי האלפים, למה לא מאמינים לא על סגירת התיק הרביעי? יתירה מכך; אם לא מאמינים למנדלבליט על נסיבות אי חקירת נתניהו במסגרת תיק 3000 – איך מאמינים לו על הגשת כתב אישום במסגרת שלושה תיקים אחרים?

תומכי נתניהו מתמודדים עם שאלת ניגודי הגישות בתיקי האלפים בצורה קלה למדי: 'אם אפילו היועמ"ש שהגיש כתב אישום מופרך קבע לא לחקור את נתניהו, מה צריך יותר מזה?' – אבל מה יענו לשאלה האנשים שמחד תומכים במשפט נתניהו ומאידך מתנגדים לאי חקירתו בתיק 3000?

אבל נשים את השאלות האלה בצד. הן לא רלוונטיות. ראוי שתיק 3000 יבוא לפני ועדת חקירה ממלכתית בכדי להרגיע את הרוחות סביב הפרשה שבאמת ובתמים מסעירה חלקים גדולים מהעם.

ראוי שהתיק יבוא לפני ועדת חקירה ממלכתית, בזמן בו החקירה אכן תהיה ממלכתית – לא פוליטית.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
14 תגובות - 9 דיונים מיין לפי
1
כאילו שיש אזרח...
כן תהיה, לא תהיה ... ועדת חקירה .. מה זה משנה ... כל אחד מבין את הסיפור ... | 25-01-2021 22:14
כאילו שיש אזרח במדינה שלא מבין מה קרה ... כל הצמרת הקודמת שהקיפה את נתניהו, שקועה עד צואר בפרשת השחיתות הזו ... החל מבן דודו דוד שמרון , דרך ראש לשכתו הקודם דוד שרן , המיועד לתפקיד יור המלל בר יוסף , ואפילו עוד מולכו יצא בשן ועין ... ורק נתניהו המנהיג הדגול , זה שמנהל הכל לבדו ... לא ידע , לא שמע , לא הבין .... אבל הרויח עשרות מיליונים מהשקעות מוצלחות אצל מיליקובסקי הספק של טיסנקרופ ... אנחנו סתומים ... אבל לא עד כדי כך ...
... אתה...
. | 27-01-2021 23:14
... אתה הדביל היחיד במדינה שלא הבין ... לך תעבור השתלת מוח ....
אתה הבנתה...
מוני | 26-01-2021 8:04
אתה הבנתה מה שכתבתה? כתבתה הרבה וכלום,זה כמו פול גז בניוטרל,לך ללמוד תחביר וקרוא וכתוב ואז תחזור,כאלה הם השמאלנים ללא שכל,כשראש לא עובד כל הגוף סובל,
2
אין בור שהפרשן...
זה רציני? | 25-01-2021 22:22
אין בור שהפרשן אברם ברוך לא נופל לתוכו...
בטעות רשמו...
לשונאי | 26-01-2021 8:02
בטעות רשמו כתב,הוא צריך לרשום כזב,
3
אמרתי בזמנו שנתניהו...
גוזף | 25-01-2021 22:23
אמרתי בזמנו שנתניהו טען שלא היה כלום אז אם אין כלום אנא תחקרו ואם הוא צודק יקבל 45 מנדטים לפחות .נתניהו היקר תהמר כי לא היה כלום בוא נראה אותך
4
לדעתי גם אם...
דוד | 25-01-2021 22:34
לדעתי גם אם תקום ועדת חקירה שתחקור את תיק 3000 ואני יוצא מנקודת ראות על פי כל מה שנחקר שלא ימצאו כלום כנגד נתניהו יחפסו תיק נוסף או משהו חדש כדי למנוע ממנו להיות ראש הממשלה. הכל נובע משנאה שיצרו אנשים מהשמאל שבשום פנים לא רוצים אותו נקודה.
... יצירת...
ההישג , וזכות הראשונים ... | 26-01-2021 5:32
... יצירת שנאה זו מורשת נתניהו ... אל תיקח ממנו את ההשג היחידי של 13 שנות שלטונו ...
5
מסכים לגמרי עם ר' אברהם בלוך יש לברר את הפרשה
יואל קרוסהרט | 25-01-2021 22:38
לאשורה. הפרשה תלויה ועומדת מעל הציבוריות וצריך לנקות את השולחן.
6
חובת ועדת חקירה...
צאד | 25-01-2021 22:45
חובת ועדת חקירה למען הדורות הבאים למען יושר והגינות של המנהיגים משחק של מיליארדים טובות הנאה למקורבים. ולהרוויח 160% במניות כשכולם הפסידו במנייה הזאת.. זה הלבנת הון שחור היועמ'ש איש חרות פוחד מעוד תיק לליכוד ולא דיברנו על הצוללות והחמקנים לערבים !!!!!
7
הינה הכלב הגי'נגי'...
ברוך | 26-01-2021 7:56
הינה הכלב הגי'נגי' המכוער, ימח שמו וזיכרו,ארור הייתה וארור תישאר, ממומן מהגויים כדי להחריב את המדינה,ברגע שהעמלקי הזה ימות וילך לכל הרוחות כבר יהיו פחות מזהמים באויר של המדינה,יש שיר של נעמי שמר זל,אויר הרים צלול כיין,זה מדבר על ירושלים עד שבא העמלקי הזה וזיהם אותו והפך לערפיח,אני אתפלל על הנפש הבהמית שלך שעוד היום לא תהיה בן הנושמים ,
... סתם...
סתם לידע הכללי ... | 26-01-2021 8:22
... סתם לידיעתך ... הוא היה חבר ליכוד ... ועדיין מחשיב עצמו לאיש ימין ... הוא פשוט לא שקרן , נוכל , וגנב ... ואכפת לו מה קורה במדינה ... מה שקשה להגיד על ראש הממשלה שלנו ... שעסוק רק בדבר אחד ... המלטות ממשפטו ... ובדרך הבריחה משאיר מדינה הרוסה , ואדמה חרוכה ... שיקח עשרות שנים לשקם ...
8
אם לא היה כלום למה ביבי מפחד מהאמת???
נתנאל | 26-01-2021 9:19
אם לא היה כלום למה ביבי ותומכיו העלובים כל כך מפחדים מחשיפת האמת???? אכן פרשת הצוללות מריחה כמו בגידה במדינה שצריכה להרעיד את כל אלו האוהבים את מדינת ישראל והעם היהודי. לחקור ומיד.
9
אסור לחקור, ביבי מכר למצרים בשל בטחון לאומי
אזרח | 26-01-2021 14:36
השמאל חושב שביבי קיבל 16,000,000 שקל מבן דודו במניות בשביל לקדם מכירת צוללות תקיפה למצרים. זה שקר. הוא דאג לבטחון המדינה והשמאל רוצה להחליף אותו ברפורמי.